Auteur Topic: P7 1.0 SXL  (gelezen 16226 keer)

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8719
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #50 Gepost op: juli 16, 2014, 09:20:43 »
Die dip had ik nooit. 1e en 2e trap kun je koppelen door de bediening 2e klep via stang te laten lopen ipv vacuum. Even pielen met veertjes etc.

Online mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24030
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #51 Gepost op: juli 16, 2014, 18:42:06 »
Ijzerdraadje doet het ook wel!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #52 Gepost op: juli 22, 2014, 21:58:48 »


Dashboardverlichtin g aan de praat gekregen, moest, zoals ik al verwachtte, een extra massakabeltje aanleggen (for future reference: positie B6 moet de extra massakabel worden, de massakabel op A10 alleen is niet genoeg om alles goed werkend te krijgen, op B6 zit een kabel aangesloten, maar ik kan niet ontdekken waar ie voor dient. Het is geen massa en geen geschakelde + ).

Weet iemand of de facelift 1.3S jes ook oranje lampjes hadden in de knoppen?
De kachelbediening zowiezo, dat weet ik nog van mijn pre facelift S, maar die had die knoppen naast de tellerbak niet :P
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2014, 22:07:29 door DOHCmeSOHC »

Online Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2628
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #53 Gepost op: juli 22, 2014, 23:06:56 »
Die dip had ik nooit. 1e en 2e trap kun je koppelen door de bediening 2e klep via stang te laten lopen ipv vacuum. Even pielen met veertjes etc.

Dit vind ik wel interessant, Die dip heb ik ook.
Ik heb de vacuümpomp van de tweede trap al een keer vastgezet, maar dan verzuipt ie als ik het gas vol intrap.
Dus ik ben wel benieuwd hoe "toooyotha'' dat heeft gedaan.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2014, 23:17:37 door Patrix »

Offline Calavera

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 7174
  • RaceChinees
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #54 Gepost op: juli 23, 2014, 10:48:08 »
Geen oranje lampjes, maar het paneeltje was oranje gekleurd... lampje erachter was gewoon wit :) als ik dat ding ergens vind, kunnen we die paneeltjes wel omruilen hoor :)
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3675
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #55 Gepost op: juli 23, 2014, 12:23:15 »
die schakelaars zijn toch evengoed gewoon groen of niet?

Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Online mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24030
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #56 Gepost op: juli 23, 2014, 12:38:04 »
Die dip had ik nooit. 1e en 2e trap kun je koppelen door de bediening 2e klep via stang te laten lopen ipv vacuum. Even pielen met veertjes etc.

Dit vind ik wel interessant, Die dip heb ik ook.
Ik heb de vacuümpomp van de tweede trap al een keer vastgezet, maar dan verzuipt ie als ik het gas vol intrap.
Dus ik ben wel benieuwd hoe "toooyotha'' dat heeft gedaan.

Je moet hem ook niet vastzetten maar mee laten gaan met de gashendel
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #57 Gepost op: juli 23, 2014, 14:58:09 »
die schakelaars zijn toch evengoed gewoon groen of niet?



Dat weet ik dus niet, ze schijnen nu groen licht, net zoals de kachelbedieningsuni t, daarvan weet ik zeker dat ie oranje verlicht was en niet groen.

Online Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2628
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #58 Gepost op: juli 23, 2014, 15:15:13 »
(Je moet hem ook niet vastzetten maar mee laten gaan met de gashendel)

Ik de heb vacuumklep in de onderste stand (tegen de interne veer in dus) vastgezet, zodat de tweede trap dus gelijk mee gaat,
zonder dat ie eerst vacuum genoeg heeft om de tweede trap mee te laten gaan.
maar dan verzuipt ie, krijgt ie teveel benzine ineens.

Maar zal het eens anders proberen, Ze moeten een beetje tegelijkertijd gaan dus?
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2014, 15:21:17 door Patrix »

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3675
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #59 Gepost op: juli 23, 2014, 15:48:15 »
die schakelaars zijn toch evengoed gewoon groen of niet?



Dat weet ik dus niet, ze schijnen nu groen licht, net zoals de kachelbedieningsuni t, daarvan weet ik zeker dat ie oranje verlicht was en niet groen.

ik heb bij mijn eigen unit gekeken, die heeft helaas groene "glaasjes"
ik zal straks een foto maken als je wil ;)
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #60 Gepost op: juli 23, 2014, 16:18:53 »
Misschien is het wel groen hoor, ik had een pre facelift S, die had die knoppen niet in de tellerbak zitten, maar uit het zicht :P

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #61 Gepost op: september 28, 2014, 19:42:21 »
Ik kan die S van SXL onderhand wel rood gaan schilderen  :P



Offline biggie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 698
  • EP7's RULE
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #62 Gepost op: september 28, 2014, 19:50:20 »
Zat die s spoiler er al op?
Double the fun.....double EP70!

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #63 Gepost op: september 28, 2014, 19:52:59 »
nope, die heb ik er gister opgeschroefd :)

Offline biggie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 698
  • EP7's RULE
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #64 Gepost op: september 28, 2014, 20:35:09 »
goed bezig dus!!!!!
Double the fun.....double EP70!

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 577
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #65 Gepost op: september 29, 2014, 07:09:50 »
Ziet er goed nice hij wordt steeds completer 

Gr jp
GR JP

Offline dr doggystyle

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1511
  • Blankie '85 P7 1.3 DX AUT & Blankie '92 P8 1.3 XLI
    • Dr Doggystyle's P7 Automaat
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #66 Gepost op: september 29, 2014, 08:28:19 »
nice !
goed bezig
De mooiste P7 van nl : 1) die witte van JP !
2) die witte van bac1354 & blauwe van klayven
3) die rode van sidney

Offline Evil Genius

  • Admin
  • ******
  • Berichten: een heleboel
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #67 Gepost op: september 29, 2014, 08:46:04 »
Dat ziet er beter uit dan die ontplofte diff :) \0/


Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #68 Gepost op: september 29, 2014, 15:49:02 »
Dat heb ik mooi gedaan he :D

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8719
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #69 Gepost op: september 29, 2014, 18:00:43 »
 :) kunst op zich zon diff zo krijgen  :P

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #70 Gepost op: september 29, 2014, 19:17:29 »


ik was ook verbaasd :D

Offline Viktor

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 932
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #71 Gepost op: september 29, 2014, 20:37:16 »
Keurig schoongepoetst.  ::)

Wat een huisvlijt :P

Offline Rob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1284
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #72 Gepost op: oktober 06, 2014, 17:18:32 »
Weer een p7 Nice Thomas
Opels verwelken, Golfjes vergaan,En de Starlet blijft lekker altijd bestaan

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1321
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #73 Gepost op: december 13, 2014, 20:21:34 »
Goed, morgen staat een circuitdag op de planning, en die massieve schijfjes zijn hopeloos onderbemeten voor het ruigere werk, dus er moet verandering in komen.

In een grijs verleden met Stan mee bezig geweest, dus even (DIEP) gegraven in zijn projecttopic hoe het ook al weer zat.
Stan had Corolla schijven, maar die moesten wat meer aanpassingen hebben, dus op zoek gegaan naar een beter alternatief.

Zie hier, de Starlet big brake kit on a budget :)



255mm schijven van een Yaris T-sport, klauwen en blokken van een Corolla E10.

Eerst begonnen met de klauwen te reviseren, ze waren goedkoop en ze zaten dus vast (want het blijven tenslotte Corolla E10 klauwen, die doen dat bijna wekelijks)



Zie hier het verschil tussen Pzeu'm remmen en Corosie zut:




En toen het hele zwikkie eronder geknutseld, ging vrij vlotjes, behalve dat m'n spacer niet achter de schijf pastte en dus ff gemodificeerd moest worden.




Onderweg naar huis ff de snelle inremperiodemethode gedaan en nu is ie klaar voor Zandvooruit morgen, remt goed, ik kan alleen m'n semislicks niet meer gebruiken, aangezien 13" er niet meer overheen past nu (first world problem :P).

Ankert goed nu :D
« Laatst bewerkt op: december 13, 2014, 20:33:30 door DOHCmeSOHC »

Offline StarSlet-driver

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 842
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #74 Gepost op: december 13, 2014, 22:25:43 »
goed uitgezocht man

hoeveel mm spacers heb jij er tussen moeten doen ?

mooie upgrade tegen over standaard

zal wel een stukje harder remmen  ;D