Auteur Topic: P7 1.0 SXL  (gelezen 23934 keer)

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1415
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #225 Gepost op: mei 19, 2018, 14:30:35 »
Ik zit in de UK atm, op het Goodwood circuit. De auto staat thuis, dus geen kans op een filmpje de komende dagen 😁

Is dat nou een TRD stage 1 nokkenas?
Als je nog een TRD stage 3 zoekt dan heb ik die :)

Tis de 'stage 2' en die bevalt prima atm ☺️

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 452
  • Gehakt
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #226 Gepost op: mei 21, 2018, 13:14:32 »
ah :), volgensmij is een stage 1 niet echt een grote verbetering maar stage 2 maakt blijkbaar wel veel uit.

hoe heb jij de nokkenas timing gedaan?
'91 Si
Meer nie

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1415
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #227 Gepost op: mei 21, 2018, 16:16:02 »
Hij staat net iets van de timingmarks af, omdat anders de kleppen voelbaar de zuigers raken.
Ik heb de nokkenas afgesteld dat de in en uitlaatkleppen net op tuimelen staan als zuiger nr 4 in BDP staat. Dan staat hij een halve tand 'te vroeg'.

Anders ging niet.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 452
  • Gehakt
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #228 Gepost op: mei 21, 2018, 17:20:46 »
volgens de officeele TRD specs moet de grote inlaatklep volledig ingeduwd zijn bij 90 krukasgraden na bdp

dus als je de nokkenas er uit haalt en je zet de krukas op 90 graden na bdp en je doet de nokkenas er dan zo in dat de inlaat klep helemaal open staat, dan zou ie goed moeten staan

ik zal niet zeggen dat je dat nu nog moet doen maar misschien loopt ie dan nog wel iets beter :)
'91 Si
Meer nie

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1415
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #229 Gepost op: mei 21, 2018, 17:37:16 »
Das een goede tip, ga ik zeker even naar kijken!

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 452
  • Gehakt
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #230 Gepost op: mei 21, 2018, 18:55:59 »
ik had eerst een paar foto's op mn telefoon van het TRD handboek half in het Japans en met de specs van alle 3 de nokkenassen maar die ben ik helaas kwijt :/
als ik het goed begrijp gebruik jij gewoon nog het originele tandwiel?


Edit: mijn broer had toen hij zijn Stage 3 nokkenas monteerde ook last van rakende kleppen met de originele markeringen, hij had hem met iets verdraaide timing nog wel lopend op 1 cilinder.
hij liep toen op 1 cilinder omdat de klepspeling zo weinig was dat ie geen compressie had :P

als ik de goede klepveren had zou ik die nokkenas waarschijnlijk wel in mn 2e-e doen maar die kan ik nog steeds nergens vinden :/
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2018, 19:01:43 door Experion »
'91 Si
Meer nie

Offline Robinho

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 835
    • Sentimo radiatorbekleding

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 452
  • Gehakt
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #232 Gepost op: mei 21, 2018, 20:45:13 »
thanks :)
weet niet of ik er wat mee ga doen
'91 Si
Meer nie

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1415
  • Drive 'er straight sideways!
Re: P7 1.0 SXL
« Reactie #233 Gepost op: mei 21, 2018, 20:52:10 »
ik had eerst een paar foto's op mn telefoon van het TRD handboek half in het Japans en met de specs van alle 3 de nokkenassen maar die ben ik helaas kwijt :/
als ik het goed begrijp gebruik jij gewoon nog het originele tandwiel?


Edit: mijn broer had toen hij zijn Stage 3 nokkenas monteerde ook last van rakende kleppen met de originele markeringen, hij had hem met iets verdraaide timing nog wel lopend op 1 cilinder.
hij liep toen op 1 cilinder omdat de klepspeling zo weinig was dat ie geen compressie had :P

als ik de goede klepveren had zou ik die nokkenas waarschijnlijk wel in mn 2e-e doen maar die kan ik nog steeds nergens vinden :/


Jup, originele tandwiel. Je kan iets minder precies afstellen dan met een verstelbaar tandwiel, maar hij loopt perfect op 4 cilinders nu.
Klepspeling staat op 0.25 koud atm, moet ze nog een keer nastellen met warme motor.