Auteur Topic: Jaapio's emmertwee  (gelezen 30872 keer)

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
Re: Jaapio's emmertwee
« Reactie #50 Gepost op: juni 13, 2013, 08:25:52 »
Goed hoor dat alles opgelost is, geniet ervan!

Offline kees

• Registered Trader
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
« Reactie #51 Gepost op: juni 14, 2013, 05:00:26 »
Snap alleen niet dat die demper na 19000km al kapot is... Maar goed wel een leuke wagen zo!
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -

Offline KevinK

• SCH forum member
  • **
    • Vimeo
« Reactie #52 Gepost op: juni 17, 2013, 10:22:16 »
Onderdelenmarkt wordt overspoeld door erg goedkoop spul uit oost Europa.
We krijgen vaak telefoontjes van klanten met het bericht dat ze ergens anders het spul veel goedkoper kunnen krijgen.
Zo ook met uitlaatdempers laatst, dus onze klant was zo aardig om er ook een voor ons te bestellen zodat we de kwaliteit konden testen.
Wat een kloteding was dat zeg, overal lasspetters, slechte lassen, roestvorming!(was nieuw), aansluiting niet mooi vlak, ophangpunten van zeer dun verkeerd gebogen staal.
Maar wel de helft van onze demper.. ja was te snappen.. na 3 maanden was iedereen weer voor 100% bij ons aan het bestellen. Te veel klachten van de garages, die op hun beurt weer klachten kregen van klanten..
Spul is al verrot als het eronder gaat en heeft een levensduur die de helft of vaak minder is dan wat wij bieden.
Als je autootje toch niet lang meer mee hoeft, of je verkoopt het toch binnenkort is het ideaal, veel occasiondealers maken ook gretig gebruik van deze onderdelen..
Uiteindelijk is het gewoon troep. Maar goed niet gezegd dat dat hier ook het geval is.
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #53 Gepost op: juni 17, 2013, 22:09:27 »
Je hebt in fast movers zoals dempers etc ook 2 prijsstellingen. Tenminste, ik kon bij de p7 kiezen ik n een kant en klare jap uitlaat, of 1 die in europa geassembleerd was voor veel minder geld. Verzend van grote delen uit japan is nu eenmaal vrij duur.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #54 Gepost op: juni 17, 2013, 22:24:10 »
Zit toch serieus eraan te denken om een Remus aan te schaffen.  :)
Vind dat wel mooi, een dubbele dan. Mooi geluidje…..en geen last van  :police:

Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline fredisch

• SCH forum member
  • **
  • they´re the champions!
« Reactie #55 Gepost op: juni 18, 2013, 11:42:37 »
ik zou m mooi niet verkopen! ik heb ook een ´moderne´ auto en een hobby auto een klassieker en bevalt heel erg goed dus als ik jou was gewoon allebei houden!
gr. Frrrrr

Offline KooolaNL

• SCH forum member
  • **
  • Hurry up noob microwave
    • PPP
« Reactie #56 Gepost op: juni 18, 2013, 11:58:09 »
Jaap heeft het over een uitlaat fredisch
Life is divine chaos, Love is life, Fall into life, Fall in love, Embrace it, Breathe, And enjoy the ride

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #57 Gepost op: juni 18, 2013, 12:01:27 »
haha leuk hè hoe een discussie verloopt...gaat van een demper (schokbreker) ineens over een uitlaat en nu over de verkoop van de Starlet.

Starlet blijft hebben we besloten :)

Offline fredisch

• SCH forum member
  • **
  • they´re the champions!
« Reactie #58 Gepost op: juni 21, 2013, 11:05:57 »
aah! oke ja dat was me even niet duidelijk..
gr. Frrrrr

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #59 Gepost op: juli 10, 2013, 07:52:18 »
Ruim 4000km verder en al heel wat gebeurt.

Als eerste de rechtsbijstand in moeten schakelen. Tijdens de proefrit merkte/hoorde ik al wat aan de achterkant van de MR2. dit zouden de achterbanden zijn die vervangen zouden worden. Later hoor ik een rateltje. Hoofdzakelijk bij stationair lopen. Dit aangegeven en aangezien menniet wist wat dat was hebben ze een melding in hun pc ervan gemaakt.
Aangezien de MR2 zo weinig kilometers gelopen had werd me geadviseerd na een paar weken de olie te verwisselen, tevens adviseerde m’n bevriende Toyota monteur me flinke stukken te gaan rijden. Dis alles heb ik gedaan dus. Na vorige week de olie en filter te hebben vervangen is het rateltje er nog steeds. Aangezien de Renault garage niet weet waar dat vandaan komt ben ik naar de dealer gegaan. Daar stelde men meteen de diagnose dat de hydraulische spanner en ketting vervangen diende te worden. Kan er wel mee blijven rijden.
Dis voorgelegd aan de Renault dealer en die trekt de diagnose van de Toyota dealer in twijfel en doet derhalve niks aan het ratel probleem. Oké dan…..alles overgegeven aan de rechtsbijstand verzekering al helemaal aangezien ik een half jaar bovag garantie heb. We zullen zien waar dit schip strand.

Gisteren een leuke gadget erop gezet. Plaatje van rvs met het midship runabout logo voor de zekeringkast deksel.

En de eerste verbruik cijfers op een rijtje.

Verder heb ik de MR2 al ala jaapio gepoetst. Voor de rest alleen maar genoten.

In de planning…..we willen graag een dubbele Remus uitlaat ( als iemand er eentje tegen komt....let me know please)  en 17” wielen. Maar wanneer die er komen???????

Zo dat was even een update…. ;)
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2017, 08:25:12 door jaapio »

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #60 Gepost op: juli 10, 2013, 12:31:34 »
Is in Duitsland de benzine nu 1,498?

En waar koste de benzine 1,80?
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Evil Genius

• Admin
« Reactie #61 Gepost op: juli 10, 2013, 12:51:14 »
Wellicht in Nederland langs de snelweg. Het is de huidige adviesprijs voor EURO95.

Offline mischa72

• SCH forum member
  • **
    • Mijn Facebook pagina
« Reactie #62 Gepost op: juli 10, 2013, 13:08:09 »
Is in Duitsland de benzine nu 1,498?

En waar koste de benzine 1,80?

Ik vermoed in België. Waar ik wel eens in Duitsland tank kostte de Euro95 vorige week € 1,542. In België zijn ze doorgaans 5-10 cent goedkoper.

Gr. Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #63 Gepost op: juli 10, 2013, 15:08:32 »
Die van €1.80 was idd langs de snelweg in Zeeland.

Die van €1.49 was in België net over de grens met Zeeland

Offline wito

• SCH forum member
  • **
« Reactie #64 Gepost op: juli 10, 2013, 15:17:51 »
nice! hoop dat het probleempje snel verholpen wordt!
SXE10 RS200Z - 3SGE Blacktop inside

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #65 Gepost op: september 17, 2013, 07:42:38 »
En weer een update in het ratel verhaal.

De MR2 is dus bij een onafhankelijke expertise bureau geweest en daar is het volgende uit gekomen. Heb printscreen gemaakt van het rapport

Nou dat is dan duidelijk. Het is de spanrol van de multieriem.

Nu de hamvraag. Laat ik die Renaultpiepers eraan sleutelen of niet? Het probleem met de koplamp is ook nog geen duidelijkheid over dus ik denk dat ik daar niet onderuit kom om het hun te laten doen. Is wel weer een ritje van meer als 200km en natuurlijk laten ze je weer uren wachten.

Straks overleggen met de rechtsbijstand.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2017, 08:27:58 door jaapio »

Offline mischa72

• SCH forum member
  • **
    • Mijn Facebook pagina
« Reactie #66 Gepost op: september 17, 2013, 08:04:29 »
Hm, helemaal eenduidig is het verhaal niet: Bij punt 3 hebben ze het over de distributieketting/geleiding, in de rest van de tekst gaat het over de multiriem. Ik zou dit nog even bij Dekra checken en eventueel aan laten passen. Straks mikken ze er gewoon een nieuwe multiriem op en als het echt in de distributieketting zit, heb je nog altijd een probleem. Als ze er onderuit kunnen komen, zullen ze dat ook proberen en met dit verschil hebben ze een mooi handvat om dit te doen.

Ik weet niet of je eerder al terug bent geweest om hier naar te laten kijken is het natuurlijk zo dat ze de "schade" al eerder hadden kunnen herstellen en kun je misschien een deel van de kosten van de rit vergoed krijgen. Ik zou het eens bespreken met de rechtsbijstand. Wellicht is het ook mogelijk om de reparatie te laten uitvoeren bij een Toyota dealer in de buurt en de kosten aan de Renault pipo's door laten berekenen.

Succes !!

Groeten,
Mischa

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #67 Gepost op: september 17, 2013, 08:19:17 »
Het is een heel ratel verhaal geworden Misha. Tijdens de proefrit hoorde ik al wel iets en alles zou na gekeken worden. Een miniem rateltje bij stationair toerental.
Nadien heb ik ze hier weer op gewezen. De chef werkplaat wist niet wat het was na inspectie. Ben zelf op onderzoek uitgegaan en via oa engelse forums las ik dat het de hydraulische spanner kon zijn. Uiteindelijk ben ik naar de toyotadealer gegaan voor een officieel diagnose rapport. De dealer vertelde me dat het de hydraulische spanner en ketting is.
Met dit verhaal en een diagnose rapport ben ik naar de verkoper, een Renault garage gegaan. Hun trokken de diagnose van de dealer in twijfel en wilde er niks aan doen.
Dan de rechtsbijstand ingeschakeld en aangezien ik alle stappen die ik kon doen had doorlopen heeft de rechtsbijstand een onafhankelijk expertise bureau ingeschakeld, Dekra.

In het rapport staat dat mijn klacht (punt 3) de hydraulische spanner van de distributieketting zou zijn. Dit heeft Dekra onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat het rateltje veroorzaakt word door het lager van de spanrol (multiriem)

Nee ben nog niet terug geweest. Moet straks de rechtsbijstand bellen ivm plan van aanpak. Ook de kosten die ik moet maken voor het heen en weer rijden is besproken en daar is niks aan te doen. “moet je geen auto kopen zover van huis” is het verweer. Alles staat of valt met de service van dit bedrijf en die service is ronduit belachelijk.

Offline mischa72

• SCH forum member
  • **
    • Mijn Facebook pagina
« Reactie #68 Gepost op: september 17, 2013, 08:32:45 »
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou doen. Als ik hier kijk weet ik niet of de rit (tijd en brandstof) opweegt tegen de kosten van het onderdeel om eventueel de reparatie zelf uit te voeren. Misschien kun je het op een akkoordje gooien met de dealer of een monteur van die dealer die in de avonduren een beetje bijklust  ;) .

Groeten,
Mischa

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #69 Gepost op: september 17, 2013, 09:07:19 »
misschien dat je ook kan bluffen, door een hele officiele brief op te stellen, en ze daarin ook aansprakelijk te stellen voor alle overige gemaakte kosten (zoals de km's die je moet rijden) en daarin te vermelden dat hun daar voor aansprakelijk zijn, bla bla enz enz
Zet je er bij dat je je rechtsbijstand ingeschakeld hebt, en indien ze niet akkoord gaan, de kosten nog VEEL hoger zullen oplopen, ivm gerechtelijke stappen enz enz...

Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #70 Gepost op: september 17, 2013, 09:35:41 »
Het is deze spanner wat vervangen moet worden.

Het monteren zal het probleem niet zijn, ken m’n lui wel. Ga ook zeker proberen om het in eigen beheer te laten doen. Echter, er is ook een koplamp verhaal. Heb vanaf de vakantie al vocht in een koplamp. Wat daar mee gaat gebeuren weet ik nog niet.

Of ze de materiaal kosten willen vergoeden heb ik een hard hoofd in gezien het schokbreker en banden verhaal.

Na aankoop was ik ervan overtuigd dat er een schokbreker kapot was. Maar ook de voorbanden bleken scheef afgesleten te zijn. Nog enkele andere kleine klachten. Ik heb ze hier over aangesproken en ben toen naar Gemert gereden. Ze hebben alles na gekeken en het volgende kreeg ik te horen.
Er bleek een schokbreker kapot te zijn. Die ene schokbreker krijg ik vergoed. Ik heb toen gezegd dat dergelijke veiligheids artikelen altijd per twee vervangen diende te worden. Ja dat is ook wel zo maar, zo kreeg ik te horen, er is maar één schokbreker kapot en die krijg je vergoed, de andere moet je zelf betalen als je die vervangen wilt hebben. Nah lekker dan. Kosten één schokbreker rond de €170.- en montage kosten hoefde ik dan niet te betalen. Lekker dan. Het merk zou monroe zijn. Ik vond dat nogal duur dus ben zelf op zoek gegaan. Originele schokbrekers kon ik krijgen voor €150.- per stuk. In overleg gegaan en ik mocht die originele bestellen. Naaien ze me nog een oor aan want als zij die moesten bestellen hadden ze geen btw. Dus kreeg niet het volledige bedrag terug van die ene schokbreker.
Banden 13 jaar oud en scheef afgesleten. Deden ze niks aan want ze waren nog apk waardig. Andere klachtjes deden ze niks aan want ik had dat kunnen zien tijdens de bezichtiging.
Had geen zin in een hoop gedoe dus ben akkoord gegaan. Tijdens een rit naar zeeland belande we bijna in de vangrail tijdens het inhalen van een vrachtwagen. Heb toen idd een boze mail gestuurd dat ik op z’n minst een veilige auto mag verwachten, zeker gezien het aankoop bedrag. Uit coulance wilde ze dus wel één band vergoeden en de andere op mijn kosten. Ook hiermee maar akkoord gegaan. Geen zin in een hoop gedoe.
Weer een rit naar Gemert en heb daar een hele morgen moeten wachten op de montage van twee schokbrekers en twee banden. Ook wel verteld dat de MR2 opnieuw uitgelijnd diende te worden, ook dat zou gedaan zijn.

Aan het ratel verhaal wilde ze niks doen dus en daarom heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld.

Natuurlijk heb ik de rechtsbijstand gewezen op de extra kosten die ik steeds maak gezien de afstand.

Helaas is daar niks aan te doen. Dat is het risico als je een auto koopt ver van huis. Op de vraag of ik kan afdwingen korter bij huis het eea te laten maken op hun kosten kan ook niet. Je moet hen de mogelijkheid geven het probleem op te lossen. Dus daar zit niks anders op. Alles staat of valt met de welwillendheid en de service van de verkoper. Steekt die z’n kop in het zand dan heb je pech.

Nu het ratel verhaal, daar zit dus de rechtsbijstand op. Had ik bv geen diagnose laten stellen bij de dealer had ik ook op mogen draaien voor de kosten van Dekra, het expertise bureau voor een onafhankelijk onderzoek naar de oorzaak van het rateltje. Nu betaald de rechtsbijstand dat omdat ik alle mogelijke stappen heb gedaan die ik kon doen om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn.

De verkoper/garage weet dat de rechtsbijstand hiermee bezig is. De garage heeft aangegeven zich te conformeren aan de uitslag van Dekra. Maw, ze zullen nu de spanrol gaan vervangen. Ga zeker proberen die spanrol van hun te krijgen en dan in eigen beheer die te laten vervangen. Vervang ik meteen ook de meelooprol en multiriem. Of dat gaat lukken?

Dus….extra kosten zoals reiskosten ed zijn niet te verhalen.

Het is gewoon een heel slecht bedrijf. En dat terwijl ik toch hele goede berichten ervan gehoord heb.

Heb een heel gesprek gehad met de man van de rechtsbijstand. Het kan zelfs zo zijn dat ondanks er bovag garantie is je toch nog wat moet betalen, in het ergste geval. Tijdens een rechtzaak “kan” er een berekening op los gelaten worden wat bv de auto meer waard is geworden na een dure reparatie. Ik wist niet wat ik hoorde zeg……

Je begrijpt dat ik hier nog niet mee klaar ben……zo zie je maar weer, heb je bovag garantie wilt het nog niet zeggen dat je safe zit mocht er iets niet goed zijn….bahbah.

Offline KooolaNL

• SCH forum member
  • **
  • Hurry up noob microwave
    • PPP
« Reactie #71 Gepost op: september 17, 2013, 14:05:15 »
mocht je wat stan zegt een officieele brief opstellen kan ik mijn pa wel triggeren voor een gesprekje
either way sterkte met deze
Life is divine chaos, Love is life, Fall into life, Fall in love, Embrace it, Breathe, And enjoy the ride

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #72 Gepost op: september 17, 2013, 16:48:22 »
Thanks Nigel maar de rechtsbijstand is er al mee bezig ;)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #73 Gepost op: september 18, 2013, 15:26:16 »
ja maar je kan misschien een blufje wagen, dat zal je rechtsbijstand niet doen lijkt me.. ;)
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #74 Gepost op: september 19, 2013, 06:56:28 »
Helaas werkt dat niet zo. Natuurlijk kun je bluffen maar nu de rechtsbijstand ermee bezig is is hetbeter om het aan hen over te laten. Nu hebben we van de Dekra zwart op wit dat die spanrol onder bovag garantiebepalingen valt en zij dit moeten vervangen. Doen ze dat niet dan wordt het idd een rechtzaak. Zullen ze wel uit hun hoofd laten want dat kost meer als die spanrol.
Rechtsbijstand is  nu bezig om info te vergaren over de koplamp bij Dekra. Zodra die info binnen is gaan ze in gesprek met de garage.
Wat mij betreft mogen ze die spanrol opsturen en dan doe ik demontage zelf wel. De lamp is een kwestie van demonteren en opnieuw kitten......

Geduld is ook een schone zaak.......heb net een jaaar lang liggen bekvechten met seats and sofas, ook met de rechtsbijstand ivm aankoop  nieuwe bank. Heb na een jaar mn geld terug.......