Auteur Topic: Jaapio's emmertwee  (gelezen 60931 keer)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Jaapio's emmertwee
« Reactie #450 Gepost op: juli 25, 2017, 18:17:01 »
Goed bezig!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #451 Gepost op: juli 26, 2017, 06:09:33 »
Thanks.....

Nog één nachtje slapen…..en dan …. Duderstadt.

I
Love
It

Gisteren de MR2 maar eens goed proper gaan maken. Gelukkig kon ik in de loods terecht want het is momenteel bagger weer zeg.
Emmertje vol gepropt met poets en reinig garnituur en hoppa…of we go.

Na een zuigbeurt (ahum dat klinkt verkeerd hahaha) wasbeurt, en waxbeurt staat ze weer te schitteren.

Voor hoe lang met dat klote weer ;)

Side skirts….ben er blij mee. Zelf monteren is op zich goed gegaan maar toch niet helemaal. Na de wasbeurt zag ik toch dat op een plek de aansluiting niet optimaal is. tja alle begin is lastig en waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Niet getreurd, ben er weer even goed voor gaan zitten en denkelijk zit alles nu wel goed vast. Was wel een kliederboel hoor.

Spiegeltje spiegeltje…..

Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #452 Gepost op: augustus 02, 2017, 11:26:12 »
Machtig mooi MR2 club Wild Bunch weekend gehad..... ruim 1100km erbij gereden.... nu staat die weer proper en rein te wachten op ons volgend avontuur  :rofl: ;) ;D

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #453 Gepost op: augustus 02, 2017, 11:39:04 »
staat er zeker mooi bij!

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #454 Gepost op: augustus 02, 2017, 11:50:57 »
thanks  ;)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #455 Gepost op: september 16, 2017, 06:58:21 »
Weekje op vakantie geweest in Greuningn met de MR2. Nou Nou had beter met een boot kunnen gaan. Wat een vies takke weer was dat.
Resultaat.... achterlichten van de MR2 kliederkleddernat. Was nu wat meer dan een beetje condens  :shock:

Tijd om er iets aan te doen dus want dit ziet niet uit. Achterlichten haal je er niet zo maar even snel uit. Dan moet eerst de spoiler er af en dan kunnen de achterlichten er uit. oeps, wat een smeerboel zeg....bah

Voorzichtig de unit uit elkaar halen. De afdichting zou door de rubberenring die erin zit voldoende moeten zijn. Nou amehoela dus niet.
Op de plek waar de ring zit heb ik kit gedaan, ring in de kit gelegd, op de ring ook nog wat kit en dan de kap er weer op.

Dan de hele boel weer in elkaar gezet. Voor de zekerheid alle naden ook nog eens gekit.
Dat wordt dan een smeerboel. Dag later alle overtollige kit weg gepulkt zodat het er weer netjes uit ziet.

Dat ziet er toch niet uit hè :) maar met een beetje liefde en tijd, maar vooral iets langere nagels hahaha..... wordt het dan uiteindelijk dit......

Much better  :lol:  :lol:

Uiteraard heb ik meteen ook wel die smeerboel proper en rein gemaakt voor ik de lampen teruggezet heb.

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #456 Gepost op: februari 11, 2018, 17:35:15 »
alleen maar goed poetswerk bij jou, zo doe ik het (vaak) dus ook! :)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #457 Gepost op: januari 31, 2019, 10:51:40 »
Oepssssss.....zie dat ik het hier niet meer bijgehouden heb .......

Zal er wat aan gaan doen  :P :rofl:

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #458 Gepost op: januari 31, 2019, 11:01:14 »
We schrijven 14 januari 2018.......  ::) ::)

Zo dan eindelijk thuis. En Kees mag nog een stukje en Mark nog meer haha…. Uche.

onder de MR2 van ome Kees en onder de mijne een sportkat eronder gefriemeld. Mag wel zeggen dat het een heule heule leuke sleuteldag was. Geen gehaast, lekker op het gemak sleutelen met heerlijke benzine dampen in de neus terwijl we een stuk Limbabwaanse vlaai en kaasbroodjes  naar binnen aan het schuiven waren haha. Van een starlet hebben de heren een tank vervangen en daarna de twee katalysatoren verwisseld.

Niks 400cellen poezen dus. 200 cellen per poes en miauwen doet die nu een stuk beter. Lekkere roffel in den auspuf, beetje plofdieplof…. Alles is heel goed gegaan, niks afgebroken of zo. Jawel ben echt wel blij met de spotcat.

Zo dan, alle gekheid op een stokkie. Super leuke sleuteldag gehad. MR2 is een stukkie vinniger geworden, duidelijk merkbaar.
Daarnaast hebben Kees en Mark ook een stukje in de GTSi gereden en zelf ervaren hoe die stuurt. Hoogst waarschijnlijk toch de stuurpomp/stuurhuis. Er zat namelijk transparante olie in het stuurhuis en dat kan helemaal niet volgens Mark. Hoogstwaarschijnlij k zit er verkeerde olie in. Niet met zekerheid te zeggen maar denkelijk wel. Ik hoop echt dat het dat is want dan is het hoppa een andere pomp en stuurhuis en klaar is klara.

Anyway….heb wat bilderkes gemaakt.

Als eerste de kunststof platen onder de auto verwijderd en de moeren en bouten goed ingespoten met moekefoek.

Daarna de spoiler gedemonteerd om zo goed bij de stekker te kunnen komen van de lamdasonde

Een joekel van een katalysator

Kijk Kees eens…..vele handen maken licht werk….onder toeziend oog van mijn Kroepoekje

Uiteindelijk zit die er schitterend onder. Met medewerking van Mark en Kees…super bedankt heren 

En om het volledig te maken….the sound of Remus met uitgeramde pre-cats en een spotcat.

https://youtu.be/3C0ISBnhq_Q

Allemaal mogelijk gemaakt door Vincent van "Hof Car and Parts"

Jaapie is blij
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2019, 11:14:59 door jaapio »

Offline MightMex

• SCH forum member
  • **
  • Today, Tomorrow, T.....
« Reactie #459 Gepost op: januari 31, 2019, 11:14:11 »
LOL ;D!

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #460 Gepost op: januari 31, 2019, 12:59:42 »
we schrijven 4 februari 2018

Al langer stond op mijn wensenlijstje om ook het hitte schild van de MR2 te doen. Toen ik de Remus had laten monteren had ik het hitteschild al eens gespoten.

Ik had er zinkspray wat tegen hitte kan op gespoten. In de loop der tijd werd het hitteschild er niet mooier op.

Echter, dat hitteschild heb je er niet zomaar van af. Twee lambada sensoren zitten in de weg. Hahaha…. Geen haastige spoed dus, op het gemakkie wat rondvragen wie een lambdasensor dop sleutel ding heeft. Nu kan dat ook met zo’n gebogen ringsleutel 22mm. De stekkers, die je dan eerst los maakt, passen daar mooi doorheen.

Komen we gister in de namiddag thuis. Och, ga even kijken of het gemakkelijk gaat met die ringsleutel, als ik die al heb. De ringsleutel heb ik, even zonder spoed kijken of die stekkers er ook doorheen gaan. Ja dat gaat. Even kijken of ik een lambdasensor los krijg. Ja dat werkt ook. Even kijken of ik de boutjes los krijg zonder dat ze afbreken. En waarachtig, ook dat gaat. En allemaal zonder spoed want ik wilde alleen even kijken hoe, wie en wat.
Voor ik het wist had ik het hitteschild eraf……

Dit was eigenlijk helemaal de bedoeling niet maar zonder haastige spoed had ik alles al los liggen.
Tja, wat rest is het hitteschild voorzien van een net kleurtje, net zoals de GTSi.
Nu is het niet zo heel lang geleden dat ik het hitteschild van de GTSi gespoten heb. Die spuitbus moet ik dus nog hebben. Als ik dan toch bezig ben dan ga ik maar verder ook. Hitteschild geschuurd en geschuurd, klaar om te spuiten. Duik de kast in waar de spuitbussen staan. Ja, hebbus, hitte bestendige lak. Één laagje, tweede laagje, antraciet? Vind het wel een beetje zwart. Derde laagje, zwart?? Zal wel optrekken denk ik nog. Nu begin ik te twijfelen. Zover ik wist had ik alleen antraciet hitte bestendige lak. Dan toch eens op de bus kijken, zwart????

Ja, zwart!

Maar dat was niet de bedoeling zeg. Dus toch haastige spoed…even afmaken…wwwhahahahaha…..

Ondanks het hitteschild er best netjes uit ziet ga ik het toch antraciet maken hoor.

Hoppa, overall aan en dan nu de garage in. Ga ik het hitteschild weer wat schuren en dan naar de automaterialen zaak Heuts, die is open om 12.00 uur. Spuitbusje antraciet en vier rvs boutjes halen

Kan ik meteen de boutjes vervangen door rvs exemplaren

Ziet er toch niet uit hè!

Op jacht naar antraciet hitte bestendige lak en rvs boutjes en ringetjes. Hornbach was open gelukkig.

Hitteschild opnieuw gespoten en…….. vind het wel netjes geworden maar toch twijfel een beetje….. de kleur is toch weer anders als het hitteschild van de Corolla. Maar ben er wel blij mee zo. (voorlopig hahaha)

Is bijna de kleur als origineel zeg. Hoeveel antraciet kleuren zijn er wel niet???

En die vieze roestige boutjes eruit, mooi rvs nu, zoveel mooierder.

Zo zag het voorheen uit

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #461 Gepost op: januari 31, 2019, 13:04:02 »
We schrijven 14 maart 2018

Afgelopen zondag me het apezuur gepoetst en…… en een bumpertje vervangen van een mede mr2 rijder.
Uche…8.00 uur begonnen en om 18.00 uur is maarten gepijpt…uuhhh de pijp aan maarten gegeven bedoel ik.
Ik was kapot. Maarrrrrrrr mr2 is weer shiny…. Super  lichte polijstbeurt, laagje sealent, 2 lagen wax en afgewerkt met een nano detailspray.
M’n wijfie heeft de binnenkant gedaan…… klaar voor de taxatie.

Bijna dan, vandaag een kleine beurt gedaan. Vers origineel toyota olie filtertje en castrol 5w30 edge erin. Vind die lekker hahaha….. nu is die klaar.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #462 Gepost op: januari 31, 2019, 13:06:07 »
We schrijven 15 april 2018

Na Duderstadt maakte de uitlaat van de MR2 wat meer herrie...... vorige week er maar eens naar gekeken en wat blijkt.....  :shock:

Een hele pakking eruit geblazen.....  :shock: alles weg gebrand....alleen het ijzer was nog over  :lol:

Zo zag die eruit....de bovenste.

Moekefoek pakking dus.... Van die andere pakking met twee gaten maar een pakking passend gemaakt want op zondag kan je zo iets niet scoren.
Is dicht nu maar toch eens op zoek naar een goede pakking

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #463 Gepost op: januari 31, 2019, 13:10:56 »
We schrijven 2 augustus 2018

Nou nou, is weer een tijdje geleden dat we wat te melden hebben. Kan ook eigenlijk niet anders met dit weer. De ballen drijven m’n broek uit en dan heb je weinig zin om wat te doen en al helemaal aan je auto.
Soms ontkom je er niet aan.
De GTSi is zo goed als in winterslaap. Voorlaatste keer op 24 mei getankt en de laatste keer op 28 juli, ruim twee maanden later dus. Asjemenou zeg……… vandaag is die weer tot leven gewekt, vrouw lief is er mee naar haar werk….tis wat.

Wat ik te melden heb? Ahum…. MR2 perikelen zeg maar.

Duderstadt weer voor de deur. Volgende week gaan we weer knallen in het Harz gebied. Verheug me er op. De vorige keer had ik de uitlaatpakking tussen sportkat en demper eruit geblazen. Tja ken beurn als je met 221km/h gps snelheid auf der Deutsche autbahn scheurt hahaha.
Dat hadden we weer netjes gerepareerd en tijdens de apk laatst bleek alles nog netjes gas dicht te zijn. Mooi toch!
Maarrrrrrrrrrrrrrr…… het gas vliegt waar het gaan kan en ik kreeg een vaginaal vermoeden dat de uitlaat weer lekte. Het sportieve geluid werd steeds sportiever en das nie goe. Of die echt lek was wist ik nog niet.
Een aanpassing aan de spotkat wilde is sowieso doen.

De originele kat heeft een conische pakking tussen de demper en kat. De sportkat heeft dat niet. Oplossing is dan om een rand aan de sportkat te lassen zodat je daar ook een conische pakking kan gebruiken. In mijn ogen 100% beter als een gewone pakking.
Vriend van me had ook een sportkat gekocht en ik heb hem de tip gegeven eerst de sportkat aan te passen voordat hij die monteert. Dat heeft hij ook laten doen. Met veel vijven en zessen heb ik een stukje buis kunnen bemachtigen die zijn monteur heeft gebruikt voor de aappassing.

Vorige week kon ik dan ook mijn sportkat gaan aanpassen. Een bevriende monteur heeft me daarbij geholpen. Alleen….. man man man wat was het warm. Zelfs de vissen waren aan het zweten en dan gaan wij aan een uitlaat werken…pppppfffffffffff…. Maar goed, brug was vrij die dag dus er zat niks anders op.
Ik ben een uurtje eerder in degarage als afgesproken. De ventilator had ik mee genomen. Ik trek de motorkap open en woooohoooooo daar komt me toch een hitte uit zeg…… afkoelen die hap.

Hahaha en dat heeft erg goed gewerkt zeg. Een uurtje later was alles afgekoeld tot winterse waarden.

MR2 de brug op, afdekplaten demonteren en dan de sportkat er onderuit. Ging allemaal zeer soepel.
En ja hoor, wederom de pakking eruit geblazen.

Wat een flut materiaal zeg……

De originele kat had ik ook mee genomen om de maten te meten. Zo konden we goed meten hoeveel dat randje uitsteekt.
Beetje meten, zagen en zo. De buiten diameter van het buisje is een fractie kleiner als de binnen diameter van de sportkat. Wel weer exact dezelfde diameter als die van de demper.
Vriend van me heeft het buisje met wat kunst en vliegwerk mooi kunnen lassen. Alles wat bij geslepen en klaar is klara.

Zo ziet de sportkat uit. Met een klein beiteltje hebben we de binnen buis wat naar binnen getikt zodat het te lassen buisje goed past.

Dan ziet er zo uit. Het zelfde als de originele kat. Mooi opstand randje.

Conische pakking erop en…… jawel heel netjes zo.

Dit gaat niet meer lekken.

Sportkat kan terug. Joepie…..ja joepie, egnie. Nu passen die veerbouten niet meer. Flens van de sportkat is een stukje dikker dan die van de originele. Dan maar gewone bouten erin. Dat zit ook goed vast maar ga wel op zoek naar wat langere veerbouten (geen idee waar ik die krijgen kan)

Zucht, opgelost. Nu weer een wat minder blèrende uitlaat hahaha.

Een dag later…wtf is dat…motormanagement lampje gaat branden. Nie goe dus…maar wat?
Afgelopen maandag de boel door gemeten en…ja hoor…. Sensor kaduuk… bank 1, sensor 2.
Op zoek naar een nieuwe….makkelijker gezegd dan gedaan. Er zitten drie lambda sensors is en welke mot ik hebbu en wel partnummer heeft die??
Uiteindelijk de juiste gevonden….

De onderste is bank 1 sensor 2. Met bij behorend partnummer op zoek maar ook was niet zo gemakkelijk. Ik krijg al snel de psestpokkepleuris van gezoek dus ik bel de dealer.
Whhhaaaaaattttttt…. Die vragen even €250.- voor zo’n stom ding….. uiteindelijk via via een nieuwe kunnen scoren voor €80.-

Meteen emmertje op de brug en de boel loshalen, tja zelfs de spoiler want anders krijg de achterlicht unit er niet uit. Daarachter zit precies de stekker van de lambdasonde…..mmmmm

De boosdoener. Klusje van niks eigenlijk

Meteen ook even de uitlaat controleren, zit ook prima allemaal… 

En dan staat die weer op zijn pootjes 

Als laatste de EFI zekering eruit gehaald….. ff wachtuuuuuuu….. terug zetten en dan starten. Lampje is uit, alles klaar, meneer catus is tevree hahaha…..

Job done

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #464 Gepost op: januari 31, 2019, 13:21:05 »
We schrijven 15 augustus 2018

Afgelopen zondag zijn we weer op aarde beland.

Ons weekendje Duderstadt met de MR2 club “Wild Bunch” ligt weer achter ons en het is tijd om de wonden te likken ondanks we alsnog een super mooi weekend hebben gehad.

Wonden likken?

Als je zo’n weekend voor de boeg hebt dan wil je dat je emmertje er tiptop bij staat. Alles 100% zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Uitlaatje was aangepast, lamdasonde vervangen, alles gecheckt.
Daags voor vertrek gaat het motormanagement lampje weer branden. Wat gaan we nou weer krijgen? Er zit een nieuwe in, wat nu weer?
Even uitlezen en….die had ik nog niet gezien de P0420.

Al snel is me duidelijk dat deze code wel vaker langskomt in de ZZW30 wereld.
Oplossing is een adapter plaatsen tussen de sensor en de uitlaat.

Afgelopen woensdag heb ik de MR2 nog een goede poetsbeurt gegeven.

En dit alles onder het toeziend oog van onze wereldse vriend “Bertju”.

En dan zijn we helemaal klaar voor Duderstadt.

Vrienden gaan ook mee deze reis. Voor hen is het de eerste keer om aan het Harz gebied te snuffelen. Voor ons vanuit Brunnsum is het rit van 400km. Om het kilometer leed wat te verzachten komen onze vrienden op woensdag avond al naar ons, blijven hier slapen en kunnen op donderdagmorgen gezamenlijk op rijden. Mooi geregeld toch!
Het mooie is dat m’n vriend een adapter thuis heeft liggen, die neemt hij mee.

Donderdag morgen 6.00 uur, vroeg uit de veren, ontbijten en pleite.
Mooi weer, Duderstadt here we come. …. Nadat ik nogmaals de ecu heb gereset.
7.30 uur verstoren we de rust in de straat. Twee ZZW30 laten de motoren ronken.

Vol goede moed, niet wetende wat ons te wachten staat, draaien we weldra in Heinschberg de snelweg op. We rijden al snel boven de wettelijke toegestane snelheid zoals die in Nederland geld. Puh, we rijden in Germanie hahaha…. Nee niet echt hard hoor. En dan begint dat tieves lampje weer te branden. Nog een keer de EFI zekering eruit gehaald. Als dat lampje later weer gaat branden vind ik het wel best, ik laat het branden.

Het is redelijk rustig auf der Deutsche autobahn en ook bij de baustelles kunne we goed door rijden. Gaat lekker zo en we zullen rond 12.30 uur bij het hotel aankomen, dat is incl. een pauze bij weg restaurant “Am Biggenkopf”. Hahaha wat een naam.

We hebben er inmiddels al 300km op zitten. Kassel is in de buurt. Op dat moment is het redelijk druk qua verkeer. Best ook veel vrachtwagens. Op zich niks bijzonders. We rijden een 130km/h op de meest linker rijstrook. Op gepaste afstand rijden onze vrienden achter ons. Voor me rijd een zwarte auto, en dan…..  in tienden van een seconde verloopt onze dag heel anders als verwacht…..

De zwarte auto maakt uit het niets een heftige stuur beweging naar rechts. Met het ene oog zie ik de achterkant van die zwarte auto nog wat slippen, met het andere oog zie ik een doos op de weg liggen. Ontwijken is niet meer mogelijk dus niks doen, gewoon rechtdoor rijden en over die doos heen rijden. Doos? Dat bleek dus een blok hout te zijn. Een hoop herrie vanonder onze MR2.

Ik kijk in de spiegel en daar gaat het helemaal mis. Lijkt wel een scene uit de film Fast and Furious.
Met het linker voorwiel wordt dat blok hout vol geraakt. Auto raakt in de slip en raakt op een haar na met de achterkant de linker vangrail. Dan bijna de rechtervangrail, dan weer de linker en vervolgens weer de rechter vangrail. De snelheid is er een beetje uit maar nog hard genoeg om in een spin te geraken waarbij op een haar na een bus wordt gemist.

Zelf sta ik dan stil op de vlucht strook. Achterop komend verkeer is vol in de ankers gegaan. Vriend van me rijd de vluchtstrook op.

WTF was dit dan zeg? Ik loop naar onze vrienden toe. Op de plek waar dit gebeurd is zie ik al blauw zwaailicht. De polizei heeft dat blokhout opgepikt en rijd gewoon weg! Hun nakijkend steek ik nog mijn armen op van, wat doen jullie nu, hier brand de lamp.

Vrienden erg geschrokken natuurlijk maar door goed stuurmanskunsten en juiste reflexen heeft m’n vriend erger voorkomen, dit had heel heel anders kunnen aflopen.

Niet veel later is de politie er dan wel. Ze wisten ook al van dat blok hout af.

Op een ietwat onpersoonlijke manier willen ze onze gegevens hebben en zo. We krijgen een schrijven voor de verzekering mee en moeten dan wel van de vluchtstrook af.
 Uuuhhhh hoe, als we het voorwiel bekijken…

Via de vluchtstrook onder begeleiding van de politie rijden we de snelweg af naar een parking vlakbij. En van daar is het, zoek het maar uit.

Daar sta je dan.

Het is dan ook nog eens best warm….. dan blijkt de meneer van de ADAC een dierenvriend te zijn

Ik heb mijn MR2 van onder goed na laten kijken. Je weet nooit of een remleiding of wat anders geraakt is. Vooralsnog leek alles in orde en kon verder rijden.
De andere MR2 kon natuurlijk geen meter verder met dat wiel. Helaas niet de juiste dop bij zich om het wiel te wisselen. Heeft ADAC ook gedaan.
Nu op zoek naar een vergelijkbaar wiel.
Om een lang verhaal kort te houden, een standaard wiel kan je wel krijgen maar een 17” wiel kan je naar fluiten, verkopen ze je niet omdat het er niet op hoort, zo zeggen ze.
Uiteindelijk bij een Toyota dealer een stalen vel met winterband gescoord.

Vrienden zijn er wel klaar mee, hebben geen zin meer in Duderstadt en gaan naar huis, rit van ruim 500km

Dag later zijn ze alsnog naar Duderstadt gekomen met hun SW20 MR2 en hebben we zeker nog een prachtig weekend gehad.

Af gelopen maandag heb ik onze MR2 nogmaals aan een goed onderzoek onderworpen op de put.

En nee, Bertju is niet gegroeid haha….

Na eerst alles goed geïnspecteerd te hebben aan de onderkant, er totaal niks meer is geraakt dan de afdekkap, heb ik de spoiler weer moeten demonteren, achterlicht eruit zodat ik de lambdasensor eruit kon halen.
Deze goed vast gezet in de adapter

En dan alles weer monteren.

Al met al hebben we ontzettend veel geluk gehad. En wij dan ook met de schade. Een afdekkap heb ik zo goed al als gevonden.

Gisteren dan de MR2 kunnen ontdoen van Duderstadts vuiligheid. Proper en rein.
Motormanagement lampje is niet meer gaan branden en de MR2 rijd/loopt weer zoals voorheen.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #465 Gepost op: januari 31, 2019, 13:28:20 »
We schrijven 16 september 2018

Goooooodmeurning …..  8-)

Wat anders doe je op een vroege zondagmorgen als een kleine update geven over het roemruchte auto gebeuren.
Al helemaal als de GTSi weer voor een jaar, wegens goed gedrag, Neerlands wegen onveilig mag maken. Met andere woorden, een verse APK en met vlag en wimpel geslaagd hiervoor.

En heeft ons Emmertje een passende luier gekregen. Tijdje terug een ritje wederom naar Nuenen en de beste passende afdekkap uitgezocht. Omdat het binnenwerk niet zo mooi was mocht ik de nietpassendepamper ook mee nemen.
Alvorens de luier te monteren uiteraard dat ding wat proper en rein gemaakt.

Dit is de niet passende

Deze past dan wel, minimale verschillen maar ze zijn er wel.

Dus we konden fris en fruitig naar het jaarlijkse MR2 gebeuren in Bourtange gaan.
Soms zit het mee en soms trilt er een boutje los hahaha…. En zo geschiede, een boutje los getrild in Bourtange waar een thaireppie uitkomst heeft geboden.

Anyway, nu is alles weer prima op orde.

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #466 Gepost op: januari 31, 2019, 13:39:34 »
We schrijven 11 januari 2019

Beste wensen nog hahaha

Goedemorgen heren van het goede leven.

Nu we het nieuwe jaar in gedoken zijn en her en der weer evenementen worden geplaatst begint het langzaam te kriebelen. De winter is nog niet echt begonnen maar verheug me nu alweer op de zomer.
Onze MR2 kan wel wat aandacht gebruiken, in die zin, er is altijd wel wat te doen. Wat?

Alles wat je gebruikt is aan slijtage onderhevig. Kochten we de MR2 in 2013 met iets meer dan 18.000km op klok, staat er nu iets meer dan 90.000km op de teller. Vele fun kilometers hebben we inmiddels achter de rug. Nog altijd is onze MR2 een juweeltje voor zijn leeftijd van 19 jaar…al zeg ik het zelf. Door het vele in en uit stappen willen de stoelen wel een beetje slijten. Zo ook de bestuurderstoel. Niet echt heel ernstig maar het begin van het einde is al wel te zien.

De wang van de rugleuning ziet er dan inmiddels zo uit

Maar ook waar de veiligheidsgordel overheen schuurt begint slijtage plekken te vertonen.

Niet echt mooi natuurlijk.

Ruim een jaar geleden koopt een vriend van me leren stoelen voor in zijn MR2. Leer is wel mooi maar niet fijn als in de zomer de zon er vol op staat. Kokende testikels zit ik niet op te wachten en met Bertju, die altijd mee gaat is dat zo handig met zijn scherpe nagels. Nee, doe mij maar gewone stoffen stoelen. In die tijd had ik al eens rond gekeken of er nieuwe hoezen te krijgen zijn bij de dealer. In de usa en peper duur. Gaan we niet doen. In de toekomst maar nieuwe andere bekleding erop laten zetten, was het idee. Tot die vriend van me leren stoelen aanschaft. De passagier stoel van hem was nog smetteloos mooi. Ruim een jaar geleden heb ik die stoel weg gezet.

Vorige week heb ik die stoel uit de mottenballen gehaald, ik wilde eens kijken of ik die hoezen om kan zetten naar mijn bestuurderstoel. Zou mooi zijn als dat gaat lukken om straks de zomer met een mooie stoel in te gaan.
Als eerste mijn stoel uit de MR2 gehaald. Naast de nieuwe stoel gezet en dan blijken ze bijna identiek te zijn met het verschil dat de bestuurderstoel verstelbaar is. Zo te zien het enige verschil.
Als eerste haal ik de passagier stoel uit elkaar. Op zich zo simpel als je veters strikken. De rugleuning is identiek en de zitting ook qua bevestigingpunten. In de bestuurderstoel zit alleen een verstelmechanisme. Zo te zien is het enige wat ik moet doen is een gaatje knippen in de bekleding voor de verstelknop.

Ik heb geluk dat ik dat 1 op 1 kan overzetten en zo geklungel heb met de hoezen los te peuteren.

Geweldig, we hebben weer een 100% gave stoel, bestuurderstoel. Dan ga ik de stoel ook een George behandeling geven. George is een extractor waarmee je de bekleding kan diep reinigen.
Op de foto niet goed te zien maar het water is zwart….blèè`hhhhh

Als de stoel aan het drogen is maak ik van de gelegenheid gebruik om de troep onder de stoel in de mr2 schoon te maken. Kom je normaal gesproken niet bij. Viezigheid valt op zich best mee.

Als de stoel droog is behandel ik deze met een coating om de bekleding te beschermen tegen viezigheid. Ik heb dan inmiddels ook al een nieuwe oliefilter en olie op de plank liggen om deze binnenkort te vervangen.

Gassiemeine, de stoel lijkt wel nieuw nu. Als ik de nieuwe stoel terug zet in de MR2 is er een wezenlijk verschil te zien met mijn eigen passagier stoel.
Die heb ik er gisteren dan ook uitgehaald om ook een George behandeling te geven. Ondanks ik de MR2 best goed schoon houd kwam ook hier veel troep uit. Om over de haren van Bertju maar niet te spreken. Ik ben dan ook ruim twee uur bezig geweest om de vast zittende haartjes met pincent uit de stoel te peuteren. Nu kan ook mooi de passagier kant goed schoon maken maar ook hier viel de viezigheid best mee.

Da dan, alles schoon en proper. Straks alleen de passagier stoel behandelen met die coating zodat ook deze goed beschermt is tegen viezigheid. Dan kan die deze week weer terug de MR2 in en is deze klus alklaar voor als de zon schijnt.

Ik vond het wel weer leuk om een dergelijke klus te doen na een hele tijd niks eraan gedaan te hebben. Zodra het weer wat beter wordt gaan we weer een complete detailing doen, met andere worden, alles weer eens goed poetsen.

En dan het volgende. We hebben het geweldige idee gehad om dit jaar een andere auto aan te schaffen. Oneeee niet ipv de MR2, die blijft, maar ipv de GTSi. Man man hoe moeilijk kan het zijn. Wil de GTSi eigenlijk helemaal niet kwijt aangezien ik denk dat onze GTSi wellicht de mooiste van Nederland is……maar als je droom auto een mogelijkheid wordt….wat doe je dan???
GTSi weg zetten en je droomauto kopen? GTSi verkopen en dan je droom auto kopen? Of de GTSi nog even blijven rijden en een grote update aan de MR2 doen omdat er altijd wel wat te dromen valt?
We hebben er lang over na gedacht en besloten de GTSi te houden/rijden en te gaan voor een grote MR2 update. Mocht er iemand op ons pad komen en een goede prijs geven voor de GTSi dan overwegen we dat, zien we dan wel.

n dan nu de stoel coaten.

Have a nice day all   :lol:  :lol:

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #467 Gepost op: januari 31, 2019, 13:43:35 »
We schrijven 28 januari 2019

Komende vrijdag wordt de Starlet apk gekeurd. Ik ben eens benieuwd aangezien we toch wel wat droogte scheurtjes in de stofhoezen van de aandrijfassen hebben zien zitten. Ze zijn nog wel dicht maar deze klus komt er ook wel aan binnenkort.

Afgelopen zaterdag hebben we de MR2 naar SV Sportscars gebracht voor een leuke upgrade. Vraag me wel eens af, waar eindigt dit hahaha….
Vandaag gaan ze eraan beginnen. Wat we laten doen en waarom?

Vanaf dat ik de MR2 heb voel ik soms een lichte vibratie tijdens het accelereren, en dan met name in de twee. Niks ernstigs maar voel het wel. Afgelopen jaren eens her en der over dit euvel gezocht en gevraagd. Meeste wat ikhoorde is dat het aan de koppeling zou liggen. Of dat werkelijk zo is, geen idee. Kan ook een ZZW dingetje zijn aangezien ik het bij andere ZZW.s ook heb gevoeld.

De zomer komt eraan, kerst is voorbij en omdat ik voor kerst toch niks gekregen heb doen we nu maar kerst vieren hahaha…

Als eerste dus een nieuwe koppeling en dan ook maar een lichter vliegwiel

Baat het niet, iets sneller wordt die wel….. en als we dan toch bezig zijn doen we er nog wat bij.

Crower stage 1 nokkenassen. Geeft ook wat meer sjoem zeg maar hahaha

Nu heb ik de mazel dat mijn vrouw dit gedoe ook allemaal wel heel erg leuk vind maar soms is het beter als ze thuis blijft…..of toch niet?
Ziet ze bij SV Sportscars wat liggen en zegt ze “is dat wat je ooit ook nog erop wilt hebben” wijzend op een rvs spaghetti uitlaat spruitstuk. Yep, ooit wel maar nu even niet…is allemaal duur genoeg. “ja maar…..hier ligt het en nu hallen ze alles los dus kan je beter…….”

Dus als kers op de taart komt er ook nog een mooi shiny rvs uitlaat spruitstuk op voor een betere flow….

Gassiemeine zeg….. is niet de goedkoopste maar wel één van de betere uitlaat spruitstukken heb ik me laten vertellen door de mannen van SV Sportscars.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het helemaal totaal niks vind dat de MR2 zover weg is……maar goed we krijgen er iets moois voor terug….. en nus taat de Starlet in de garage.... :shock:

Grote smurf, duurt het nog lang hahaha…..

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #468 Gepost op: januari 31, 2019, 13:45:59 »
We schrijven 29 januari 2019

Als eerste…..ik vind het helemaal niks dat m’n MR2 zo ver van huis is. Zo lang ik me kan heugen ben ik altijd bij reparaties of dergelijke geweest, laat staan dat iemand anders in mijn MR2 rijd.

Omdat ik nu enkele leuke opties erop wil hebben is het niet anders, heb het aan de specialisten over gelaten en staat de MR2 nu bij SV Sportscars om wat leuke dingen te laten monteren maar ook, niet onbelangrijk, het eea te laten inspecteren. MR2 is toch al 19 jaar oud en soms wordt er ook goed gebruik van gemaakt.

Van SV heb ik inmiddels al wat foto’s toegestuurd gekregen. Heel mooi want ik was heel erg benieuwd hoe het blok eruit zou zien van binnen.
Sinds de jeugdpuisten verdwenen zijn en ik auto mag rijden leg ik de puntjes toch wel op onderhoud, behoud. Gaandeweg leer je wat goed of niet goed is maar al snel was ik op de hoogte van het gebruik van bv goede olie. Zolang ik me kan heugen zweer ik bij Castrol. Zeker er zijn ook heus wel andere goede merken/oliën maar met Castrol heb ik goede ervaringen.

Al snel kreeg ik van SV de eerste foto’s toegestuurd. Geweldig is dat. Maar ook de mededeling dat ons blok wat olie zweet. Schijnbaar een bekend euvel bij een 1ZZ blok. Ondanks dat euvel viel het bij ons blok eigenlijk nog best wel mee maar er was wel wat zweetgebeuren al te zien. Mooi dat ze het blok inspecteren en dus moet dat opgelost worden of het weinig zweten is of veel. Het moet 100% zijn.

De eerste werkzaamheden zijn gisteren al gedaan. Blok eruit, lichter vliegwiel en koppeling gemonteerd. De kap bij de distributie, waar die wat zweet, gedemonteerd. Ook een foto met de oude nokkenassen er nog in.
Jaha en dan valt me op dat goede olie gebruiken wel degelijk nut heeft. Alles ziet er super schoon uit voor een blok van 19 jaar oud met ruim 90.000km op de klok.

Heel even dacht ik dat de nieuwe nokkenassen er al in zaten maar dit zijn de oude nog.

Mooi om te zien hoor. Ruim 90.000km aan noeste arbeid en dan nog zo uit zien…..

Hoe zou het uitzien als er geen goed onderhoud is gepleegd?

Even googlen en dan kom ik volgend artikel tegen. Een Corolla van 2005 met maar 88.000km op de klok.

Die motor van de Corolla ziet er zo uit…… whhooooooo…. Zo goed als het zelfde blok maar wat een verschil zeg.

Ik heb dat artikel gelezen want ik was wel benieuwd waardoor deze vervuiling komt.

klik hier

Dan lees ik dat er verschillende oorzaken kunnen zijn. Bijvoorbeeld ook de benzine met bio troep.
Nou tank ik die euro95 zooi sowieso niet. Ik tank of euro 98 of indien mogelijk in Duitsland 102.
Ik tank meestal in België en daar zit in euro 95 al 10% bio troep in.

Vandaag gaan de mannen van SV verder met opbouwen van de MR2.

Hopelijk vinden ze verder niet meer dingen die discutabel zijn wat zo maar eens zou kunnen…….
Verder hoop ik dat de gemelde sneeuw voor komende week ook nog even weg blijft want het is tering end rijden van Brunssum naar Raalte……

Nog even in de wachtkamer zitten dus hahahaha….

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #469 Gepost op: januari 31, 2019, 13:47:10 »
Zo dan, we zijn weer helemaal bij.  ;D ;D

Morgen gaan we de MR2 weer ophalen......

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #470 Gepost op: januari 31, 2019, 16:41:34 »
Leuk om te lezen :)
'91 Si R.O.S.
'88 P7 1.0

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #471 Gepost op: januari 31, 2019, 17:00:47 »
Mooie verhalen met wat mindere gebeurtenissen, gelukkig is alles ok :D

Offline 86EP70white

• SCH forum member
  • **
« Reactie #472 Gepost op: januari 31, 2019, 18:01:29 »
Weer een hoop avonturen, genot om te lezen :rofl:
'86 Toyota Starlet P7
'70 Volkswagen Kever 1302S

Offline Gerrit P

• SCH forum member
  • **
« Reactie #473 Gepost op: januari 31, 2019, 20:19:07 »
Kost een paar cent, maar dan heb je ook wat. Klasse kerel!!!!!

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #474 Gepost op: januari 31, 2019, 20:54:30 »
Leuk om te lezen!
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)