Auteur Topic: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project  (gelezen 17435 keer)

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #25 Gepost op: augustus 12, 2012, 16:37:49 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:13:36 door WupStarlet »

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1412
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #26 Gepost op: augustus 12, 2012, 16:42:20 »
zo te zien heb je al 5 studs wielen  in de boxy   heb je er al en 3s inhangen?
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #27 Gepost op: augustus 12, 2012, 16:47:53 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:13:11 door WupStarlet »

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14170
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2012, 16:48:14 »
ooh wat een heerlijk sleutelplekje :D
veel succes met de ombouw en keep us posted met elk detail van je project :D
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17274
    • Onderdelen lijst
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #29 Gepost op: augustus 12, 2012, 16:54:37 »
Jaaaaa meer foto's!
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #30 Gepost op: augustus 12, 2012, 16:59:25 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:12:45 door WupStarlet »

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #31 Gepost op: augustus 12, 2012, 17:05:04 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:12:21 door WupStarlet »

Offline NaviNL2005

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2690
    • 4AGTE.NL
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #32 Gepost op: augustus 12, 2012, 18:09:44 »
Een walbro 255 is volgens mij prima tot iets van 500pk, ruim voldoende dus.

Denk dat de 190 ook nog prima is.
Tesla Model S 85 - EP71S 4E-FTE
AE82 GT 4AGTE @ 133.9 WHP - 179NM - Sold. (www.4agte.nl) www.uptimed.nl

Offline brianlubbers,ep81

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 777
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #33 Gepost op: augustus 12, 2012, 18:39:31 »
mooj projectje
Belarge CustomZ

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 23930
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #34 Gepost op: augustus 12, 2012, 19:05:54 »
Is een st205 schroefset niet veel te stug voor een auto die maar de helft weegt van een celica?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline RicoW

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2844
  • Skyline From Hell
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #35 Gepost op: augustus 12, 2012, 19:47:02 »
je kan er zelf minder harde veren op monteren... das redelijk universeel bij schroefsetjes eh ;)

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17274
    • Onderdelen lijst
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #36 Gepost op: augustus 12, 2012, 19:47:18 »
Je motor weegt 3 keer zoveel als een normale starlet motor, dus ik denk dat je die wel nodig gaat hebben
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1412
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #37 Gepost op: augustus 12, 2012, 20:29:43 »
300 uit de 3sgte is niet veel hoor daar ben je direct , kost niet veel voor daar te graaken en veel torque
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #38 Gepost op: augustus 12, 2012, 21:00:07 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:11:47 door WupStarlet »

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1412
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2012, 21:28:51 »
ya 280 in een p7   pfffff dat gaat een snelle wagen worden    sneller dan mijn gt ha ha
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline Twenty4seven

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1583
  • Blergh!!!!!
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #40 Gepost op: augustus 12, 2012, 22:40:00 »
Dit wordt gewoon echt een bommetje...!!!!
Heel erg goed bezig :D Super mooi project...

Wielspin voorkom je toch niet hahah... ook al heb je 4wd vooral niet met zoveel Nm

een 1600 4age zit droog op ik meen 157 kilo

een schroefset is idd universeel. Swift springs levert een groot assortiment in alle diameters en lengtes en kg/f

Die watergekoelde intercooler levert een mooi rendement!

Neem je een jap spec supra pompt. Die auto is gemaakt voor 320 pk.

Zijn de motorsteunen ook versterkt van de p7 ivm gewicht van de 3sgte ?
Going.......

Offline Menny

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 776
  • P9_4AGE_Blacktop
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #41 Gepost op: augustus 12, 2012, 22:44:06 »
Alle gein op een stokje, krijg je dit wel door de rdw keuring?

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 23930
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #42 Gepost op: augustus 13, 2012, 11:21:36 »
Je motor weegt 3 keer zoveel als een normale starlet motor, dus ik denk dat je die wel nodig gaat hebben

Daar heb je wel een punt. Maar de achterkant zal wel wat lichter zijn. Ik denk dat je goed moet uitrekenen welke veren je nodig hebt, anders klopt er geen hout van.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17274
    • Onderdelen lijst
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #43 Gepost op: augustus 13, 2012, 12:58:35 »
Maar hij gebruikt alleen de voorste toch? Achter moet toch iets anders komen voor het hele subframe enzo
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #44 Gepost op: augustus 13, 2012, 18:11:49 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:10:29 door WupStarlet »

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #45 Gepost op: augustus 13, 2012, 18:16:38 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:09:56 door WupStarlet »

Offline 5e colin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1412
  • twitchy right foot left foot breaking
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #46 Gepost op: augustus 13, 2012, 22:31:29 »
eens een conversie  perfect is gedaan  kunnen die niet anders dan ok zeggen  maar eerst   moet he wagen oficeel  zijn voordat je na de keuring gaat
WHAT EVER U DO NEVER USE YOUR BRAKES!!!!!
IF IN DOUBT USE HANDBRAKE!!!!!!!! :)

Offline Twenty4seven

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1583
  • Blergh!!!!!
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #47 Gepost op: augustus 13, 2012, 23:13:45 »
Als je naar de RDW heen gaat. Ga dan naar almelo. The place to be. Ik sprak mensen daar, die kwamen uit het westen en noorden omdat ze daar enorm zeiken blijkt... wel grappig overigens. Ja bla bla bla mensen willen goede keuring etc etc... Maar willen de mensen ook enorm gezeik vast niet.... Het enige wat je wilt is de boel op papier ivm verzekering, aanrijding.

Rolkooi van staal weegt circa 40 tot 60 kilo dat doet niet zo heel erg veel...

zakken zand achterin helpt ook :P

Ik heb ook een rolkooi maar dan van aluminium maar het doet echt helemaal niks kwa gewicht 20 kilo hooguit.

Ook de accu achterin, en water tankje reservoir aan de rolkooi achterin ivm ruimte besparing voorin.

Als je achterste van de auto te licht wordt schiet dat ook niet op kwa tractie... op je achterwielen.

Je gaat voor een onafhankelijke ophanging van een ??



Going.......

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #48 Gepost op: augustus 14, 2012, 14:24:28 »
-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:09:21 door WupStarlet »

Offline WupStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 178
  • joa zet ie
Re: P7 2.0 turbo (3SGTE) 4x4 project
« Reactie #49 Gepost op: augustus 14, 2012, 18:51:43 »

-
« Laatst bewerkt op: december 26, 2012, 12:08:17 door WupStarlet »