Auteur Topic: jp starlet p7 4efte naar een 3sgte  (gelezen 123523 keer)

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #75 Gepost op: februari 22, 2012, 21:29:41 »
Aha, een slet heeft maar 1 kabelboom? Mijn huidige ride heeft namelijk een motorkabelboom (aansluitingen naar dash, contactslot ed) en een inspuitkabelboom.

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #76 Gepost op: februari 22, 2012, 21:52:58 »
Zit midden in firewall een groot gat waar je de stekkers zo door kan drukken, komt achter middenconsole uit

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #77 Gepost op: februari 22, 2012, 21:56:45 »
ok, helder.

Ik heb je topic nog eens gelezen, maar heb niet goed kunnen vinden waarom je een 4efe hebt genomen voor de swap in plaats een 5efe?

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 611
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #78 Gepost op: februari 22, 2012, 22:21:26 »
ik heb voor dit blok gekozen met 88 pk de 5efe heeft iets meer pk.
en ik hoef niets aan te pasen aan de papieren denk ik om dat het gewoon een 1,3 blijft wel 16 v .eerst was het een 1.3 12 klepper
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2012, 07:53:18 door jp »
GR JP

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #79 Gepost op: februari 22, 2012, 22:23:46 »
oke, da's wel een goeie ja. Voor de rest is het gewoon een ombouw die vergelijkbaar is met die van de 5efe?
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #80 Gepost op: februari 22, 2012, 22:31:39 »
1.3 12 klepper was het eerst

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17915
    • Onderdelen lijst
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #81 Gepost op: februari 22, 2012, 22:36:51 »
Wel ff die gekke corolla motorsteun eraf lijkt me ;)
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #82 Gepost op: februari 22, 2012, 22:38:10 »
Dus Corolla steunen eraf, Starlet steunen erop en het blok erin hangen?
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17915
    • Onderdelen lijst
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #83 Gepost op: februari 22, 2012, 22:38:38 »
Jep
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14292
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #84 Gepost op: februari 23, 2012, 11:38:05 »
ik heb voor dit blok gekozen met 88 pk de 5efe heeft iets meer pk.
en ik hoef niets aan te pasen aan de papieren denk ik om dat het gewoon een 1,3 blijft wel 16 v .eerst was het een 1.3 12 klepper

je hangt een ander blok met andere motorcode er in. moet wel degelijk gemeld worden bij rdw.
als je het oude onderblok zou gebruiken met daarop de 16 kleps kop. dan blijft je motor code gelijk op papier.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 611
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #85 Gepost op: februari 23, 2012, 19:39:44 »
oke kan dit ook problemen geven met de apk.

gr jp
GR JP

Offline mdp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 87
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #86 Gepost op: februari 23, 2012, 19:49:05 »
Erg gaaf project. Zo'n oldie kon me ook wel bekoren. Hoe doen de P7's het met betrekking tot roest?

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 611
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #87 Gepost op: februari 23, 2012, 20:13:27 »
ze rotten graag in de achterschermen maar als ze getectileerd zijn door de vorige eigennaars dan heb je een harde auto
GR JP

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #88 Gepost op: februari 23, 2012, 20:19:18 »
oke kan dit ook problemen geven met de apk.

gr jp

Nee, zolang het blok er niet los in ligt hoeft men bij de APK alleen maar te kijken of het aantal cilinders klopt met de papieren.

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 611
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #89 Gepost op: februari 23, 2012, 20:47:40 »
oke thanks

gr jp
GR JP

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #90 Gepost op: maart 04, 2012, 23:38:15 »
Nog nieuwe ontwikkelingen hier?

Hoe bevalt die 16V in verhouding tot de 12V ?

Voor die 2pk die een 5efe meer heeft hoef je het ook niet te doen.

Als ik het dan zo even naast elkaar zet:

2e-fe: 75pk 103Nm edit: 2e-e
4e-fe: 88pk 111Nm
5e-fe: 90pk 130Nm

Dan heeft de 5e-fe vooral in het koppel zijn voordeel. Ik las elders op het forum iets van een 4e-fe met de computer van een 5e-fe. Dit zou trekken als een malle, alleen de toerenbegrenzer bij 5500tpm. Zijn er op dat gebied misschien nog ervaringen?

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2012, 00:02:21 door mischa72 »
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3495
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #91 Gepost op: maart 05, 2012, 00:01:14 »
2e-fe moet 2e-e zijn. Jw maakt een 2e-fe door de kop van de 5e-fe op een 2e-e onderblok te zetten.

Toerenbegrenzer van een 5e-fe ligt hoger dan 5500 toeren, max pk is op 6400 toeren

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #92 Gepost op: maart 05, 2012, 00:04:10 »
Oeps, motortype aangepast.

Hier lees ik echter iets anders over de toerenbegrenzer ;).

Groeten,
Mischa
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #93 Gepost op: maart 05, 2012, 08:56:35 »
Mapping/management van 5E ecu is heel anders tov 4E.

Offline kees

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2210
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #94 Gepost op: maart 05, 2012, 17:47:46 »


Als ik het dan zo even naast elkaar zet:

2e-fe: 75pk 103Nm edit: 2e-e
4e-fe: 88pk 111Nm
5e-fe: 90pk 130Nm

De 2e generatie 4e fe heeft 75 pk en ongeveer gelijk koppel
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -

Offline mischa72

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 674
    • Mijn Facebook pagina
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #95 Gepost op: maart 05, 2012, 18:00:46 »


Als ik het dan zo even naast elkaar zet:

2e-fe: 75pk 103Nm edit: 2e-e
4e-fe: 88pk 111Nm
5e-fe: 90pk 130Nm

De 2e generatie 4e fe heeft 75 pk en ongeveer gelijk koppel

We gaan voor het maximale ongeblazen he? Dus eerste generatie 4e-fe  ;).
Happy is the man who has never faced what he is truly capable of.

Mijn topic: http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=21298

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 611
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #96 Gepost op: maart 05, 2012, 21:48:13 »
ben er mee bezig eerst het blok netjes maken en dan het oude eruit en dan de ruimte zuiver maken maak binnenkort foto's

gr jp
GR JP

Offline Thomas T

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 536
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #97 Gepost op: maart 06, 2012, 08:52:51 »
Even offtopic
Ga je ook mee naar Japans Auto Sport festival 29 april?
Ik ga ook, zou leuk zijn als jouw mooie starlet er ook bij staat.

Greetzzz Thomas
EP71 XL 1989 Restauratie en Transformatie naar 4E-FTE 6-bak Trackday Auto.
Mijn Showroom -> http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23842.0

Offline kees

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2210
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #98 Gepost op: maart 06, 2012, 23:11:35 »
Houdt er dan rekening mee dat je dan een Corolla E10 1993-1994 zoekt of een E11 blok met spagetti inlaat...
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -

Offline jp

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 611
  • jp starlet p7 4efte naar een 3sgte
Re: jp starlet p7 4efe
« Reactie #99 Gepost op: maart 11, 2012, 19:21:24 »
Hoi allemaal even weer wat geklust  aan de 4efe moet nog wel de riem vevangen en de oliefilter en nog wat kleine dingen

gr jp
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2015, 11:29:45 door jp »
GR JP