Auteur Topic: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project  (gelezen 73790 keer)

Offline Bryan-4E-FTE

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1700
  • Today Tomorrow Toyota!
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #825 Gepost op: januari 29, 2017, 15:07:34 »
Dank je!
probeer de auto zo goed mogelijk te houden O:)
De platen heb ik bij All4Honda.

Na de laatste update heb ik weer wat kilometers gemaakt en na een tijd hoorde ik een tikkend geluid als ik de koppeling intrapte.
Dus ik dacht... here we go again... -.-''
Omdat me krukaskering wat aan het zweten was aan de bakzijde dacht ik meteen, dan meteen alles vervangen.
Dus een OEM koppelingsetje besteld met een nieuwe kering.


Aan de oude koppeling kon ik alleen een losse veer in de plaat ontdekken, verder zag alles er nog netjes uit.
tijdens het vervangen van de kering en koppeling zag ik dat de bak ook nat was van koelvloeistof, de koelslangen van de turbo waren lek dus ook die zijn nieuw besteld.

Thats it for now but stay tuned because i have a feeling this wont be the last  :-X

Offline Bryan-4E-FTE

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1700
  • Today Tomorrow Toyota!
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #826 Gepost op: maart 21, 2017, 17:42:16 »
Told you!

Aantal weken terug is me widebandsensor ermee gekapt dus daarvoor een nieuwe besteld.
Is de achterklep weer opnieuw gespoten omdat er schade op onverklaarbare wijze is aangebracht.
En jawel jawel, een nieuwe optie.
Een complete parkingpole set :D

En minder goed nieuws, keek ook laatst onder de auto en heb nog steeds olie lekkage aan de bakzijde.
Dus we gaan dit keer weer de kering vervangen maar meteen met behuizing en het carter opnieuw kitten.

Verder nog meer slecht nieuws maar dat komt in het andere topic van de N/A P9









Offline Sebastiaan

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1414
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #827 Gepost op: maart 23, 2017, 08:20:22 »
Is die parking pole aftermarket of een originele optie?
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline Bryan-4E-FTE

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1700
  • Today Tomorrow Toyota!
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #828 Gepost op: maart 23, 2017, 12:55:32 »
Orgineel Toyota :)

Offline Sebastiaan

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1414
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #829 Gepost op: maart 23, 2017, 14:31:25 »
Nice :shades:
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline Bryan-4E-FTE

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1700
  • Today Tomorrow Toyota!
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #830 Gepost op: Gisteren om 23:37:58 »
De kering is vervangen incl behuizing is vervangen.
Ook een nieuwe wideband lambda sensor gemonteerd omdat de oudekapot is gegaan.
Vandaag me ferodo remblokken binnen gekregen dus ik ben klaar voor de nurburgring trip en misschien wel één heat op het GP circuit.



Verder niet echt iets spannends te melden...
Probeer nu van de auto te genieten

Offline Sebastiaan

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1414
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #831 Gepost op: Vandaag om 07:24:50 »
Succes!

Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline Thomas T

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 446
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #832 Gepost op: Vandaag om 09:55:02 »
Echt top werk weer.
Lekker origineel houden, goede zaak.

Wideband sensor is hetzelfde als air fuel meter toch?
Die is wel aftermarket toch?
EP71 XL 1989 Restauratie en Transformatie naar 4E-FTE 6-bak Trackday Auto.
Mijn Showroom -> http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23842.0

Offline Bryan-4E-FTE

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1700
  • Today Tomorrow Toyota!
Re: [Glanza] Bryan's Toyota Glanza V! OEM Project
« Reactie #833 Gepost op: Vandaag om 10:13:36 »
Bedankt heren! :D
Ik ben er zo'n 5 uurtjes mee bezig geweest.
Met proefrit etc denk wel wat langer.

Klopt Thomas, er zit een AEM wideband sensor in die me A/F ratio meet :)