Auteur Topic: Groupbuy Meguiars 2011  (gelezen 7952 keer)

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
Groupbuy Meguiars 2011
« Gepost op: augustus 12, 2011, 17:17:02 »
Zijn er mensen hier op het forum die ook interesse hebben in poetsspullen van Meguiars? Gezien de interesse in nieuwe jdm spul echt minimaal is, vraag ik me af of jullie dan liever poetsen. :)

De prijzen hier in NL vind ik belachelijk duur, en ik kan intussen via mijn leverancier dit ook gaan leveren.
Prijzen lager dan webshops/winkels in NL. Dan praat ik over gemiddeld 15-20% goedkoper.
Klinkt niet veel, maar als je op 100 euro 20 euri minder hoeft te lappen. Wordt het leuk.

Planning is om maandelijks middels groupbuy methode te gaan halen. en dan laat ik het overkomen, minder shipment voor mij, en dus ook minder voor jullie. En dan hier verdelen. Ik kan het meenemen naar de nabije meetings, of men kan verzendkosten delen als ik het naar 1 forumlid toestuur, en vanaf daar verder onderverdelen.

Voor de huidige prijzen check Meguiars.nl en daar kan ik op 95% van hun lijn deronder zitten kwa prijs.

Je hoeft geen forumlid te zijn, ik heb buiten hier om al een aantal mensen die al spullen willen hebben.

« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2012, 15:18:56 door Calavera »
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
Re: Groupbuy Meguiars
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2011, 18:01:16 »
Ik heb nog helemaal geen poetsspullen maar wil wel wat aanschaffen. Dus ik heb wel interesse. Zal eens kijken wat ik allemaal wil aanschaffen en dan wacht ik de groupbuys wel af.
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline Ronald

• Admin
  • RHD EP82 GTT
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2011, 18:24:05 »
Gewoon neerzetten als je wat wilt hebben, als iedereen afwacht komt er weer niks van de grond :P
Succes hiermee Q, hoop voor je dat de moeite loont! En anders staat mijn bod nog steeds haha...

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2011, 18:33:59 »
Daar heb je gelijk in Ronald. Zal dit weekend een lijstje maken.
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline Soron

• SCH forum member
  • **
  • Detailer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2011, 18:55:28 »
Meguiars is inderdaad aardig prijzig. Voordeel is wel dat het bij vrijwel elke automateriaalzaak te krijgen is.

Ik gebruik zelf merken als DodoJuice (voor de waxen) en Poorboys World (veel van de andere dingen) en Minello (polijstmiddelen), meestal omdat deze een stuk goedkoper zijn (en soms wel beter).

Maar als het bij Meguiars blijft.. ik zal eens kijken of ik nog wat nodig heb waarvoor ik Meguairs prima vind.  :)

Toyota Starlet - 1.3i Smash

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2011, 19:07:11 »
Klopt... Meg's is idd vrijwel overal verkrijgbaar... voor bijna allemaal dezelfde prijzen.
Het is wat men wilt... voor 1 of 2 dingen is het niet rendabel om te halen, voor niemand niet.

Daarom middels Groupbuy. Het valt of staat afhankelijk van de aanmeldingen. Hoe meer aanmeldingen, hoe meer korting ik kan afdingen.
En ja. ik haal er ooit iets uit. Mijn eigen poetspakketje hooguit.

9 van de 10 gevallen isset tegen kostprijs wat ik lever. Wat met de JDM goodies ook, maar dat mocht helaas niet baten.

Offline Soron

• SCH forum member
  • **
  • Detailer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2011, 19:25:07 »
Valt me de laatste tijd ook op dat de marktplaats aardig rustig is en er stuk minder dingen langs komen. Dus het is niet alleen je JDM goodies denk ik.

Van de meeste dingen gaan best wel lang mee met poetsspullen. Alleen dingen als detailerspray gaan er snel door, maar dan vind ik die van Poorboys prettiger en goedkoper (kun je ook nog verdunnen namelijk). Ik zal nog eens mn doos met spullen induiken.

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2011, 20:16:56 »
Ik ben niet zo thuis in het poetsen. Dus ik kan der niets over zeggen :P
Kan alleen zorgen dat het goedkoper aankomt  :P . weet niet wat de poorboys doet tov de meg's :) Welke type detailer van meg's dan :)

Luitjes als je iets vraagt... ik ben een beetje leek in Meg's hoor.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2011, 13:26:51 door Calavera »

Offline D34dly

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2011, 10:14:45 »
Ik heb er ook wel interesse in :) kan nog wel wat dingen gebruiken :P

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2011, 14:48:54 »
Eerste verzoekjes zijn al binnen.

Wat verzocht is, de ori Meg prijs, de Groupbuy prijs, uitgedrukt in -%-

1x PlastX  -                                12,99      10,00    -23,02%  >>> om de plastic koplampen op te poetsen.
2x Quik Clay kit -                        24,99     20,00    -19,97%
1x Quik Detailer Mist&Wipe -      11,99     9,50     -20,77%
1x Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax
                                               l    24,99     20,00    -19,97%

Idee is om eind deze maand/begin sept de bestelling te plaatsen.

Mochten jullie buiten SCH mensen weten. Ze mogen aanhaken.
Voorwaarde is wel, voordat ik de bestelling ga plaatsen moet het geld wel bij me binnen zijn, anders no-go.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2011, 17:13:39 door Calavera »

Offline Zwiersjuh

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2011, 00:36:52 »
heb ook wel intresse, maar ik weet geen reet van wassen en detailen.. :-X maar aangezien ik me auto compleet laat overspuiten wil k hem wel goed bijhouden. Als iemand me kan helpen met wat ik daar voor nodig heb, wil uk ook wel bestellen..

Offline Gerrit P

• SCH forum member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2011, 01:15:37 »
Voor mij ook behalve de PlastX niet.

Offline wito

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2011, 08:43:24 »
Voor mij deze maar doen:
Meguiars NXT Tech Wax 2.0
Meguiars Quik Clay Starter Kit
Meguiars Step 2 - Deep Crystal Polish
SXE10 RS200Z - 3SGE Blacktop inside

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2011, 12:59:32 »
Tot nu toe.

1x PlastX  -                                12,99      10,00    -23,02%  >>> om de plastic koplampen op te poetsen.
2x Quik Clay Starter kit -            24,99     20,00    -19,97%
1x Quik Detailer Mist&Wipe -      11,99     9,50     -20,77%
1x Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax
                                               l    24,99     20,00    -19,97%
0x NXT Tech Wax 2.0 Liquid spray -  29,99     24,00    -19,97%
1x Step2- Deep Crystal Polish -  15,99     13,00    -18,70%
1x Brilliant Solutions Paint Restoration Kit -  49,99     45,00    -9,98%

« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2011, 14:30:22 door Calavera »

Offline shief

• SCH forum member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:02:33 »
@Zwiersjuh, Stap 1 de paint cleaner, stap 2 de polish en stap 3 de carnauba wax.
En dan nog de benodigde poets pads en microvezel doekjes om uit te poetsen.
Evt nog een quik wax om na elke wasbeurt te waxen, dit is een spray en hier heb je verschillende soorten van.

En je kan ook alvast een clay kit kopen(smoot clay...), klei om vuil van je lak te halen, lak word echt glad hiermee.
Verder kan je nog bandenzwart en velgenreiniger nemen, megs is niet zo zuur.
Maar als hij pas is gespoten gewoon goed in de wax zetten zodat je lak beschermd blijft, je hoeft dan in et begin niet zo te poetsen maar na een paar maanden kan je evt met de stappen beginnen.
Denk dat je hiermee aardig op weg bent geholpen, evt nog spul om je interieur schoon mee te houden.
Check anders site van Meguires voor de spullen, staat ook bij waar het voor is.

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:25:07 »
Der zijn mooie starters kitjes van Meg's...
3 stuks die ik op de lijst heb staan. Ze zijn al goedkoper dan alle producten los bestellen. en alsnog kan ik krijg ik daar een korting op.

"Brilliant Solutions Paint Restoration Kit"
- Gold Class Shampoo
- Smooth Surface Clay Bar
- Quik Detailer
- Ultimate Compound
- Gold Class Carnauba Plus
- Soft Foam Applicator Pad
- Supreme Shine MF Towel

49,99     45,00    -9,98%

"Brilliant Solutions New Car Kit
- Ultimate Wash & Wax
- Microfiber (MF) Wash Mitt
- Water Magnet
- Microfiber (MF) Drying Towel
- Ultimate Liquid Wax
- Soft Foam Applicator Pad
- Endurance Gel"

49,99     45,00    -9,98%

"NXT Wash & Wax Kit
- NXT Generation Car Wash
- NXT Generation Tech Wax 2.0
- Supreme Shine Microfiber
- Microfiber (MF) Wash Mitt
- Soft Foam Applicator Pad"

59,99     50,00    -16,65%

Deze kitjes zijn al stuk goedkoper dan losse spullen. Dus hiermee kan je echt flink voordeel pakken. Bij de 3 kitjes zit je met 3 a 4 producten al op dezelfde prijs!

Offline Soron

• SCH forum member
  • **
  • Detailer
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:51:29 »
heb ook wel intresse, maar ik weet geen reet van wassen en detailen.. :-X maar aangezien ik me auto compleet laat overspuiten wil k hem wel goed bijhouden. Als iemand me kan helpen met wat ik daar voor nodig heb, wil uk ook wel bestellen..

Als je auto pas is overgespoten moet je het niet direct gaan waxen of sealen. Standaard wordt er vanuit gegaan dat de nieuwe lak nog even tijd nodig heeft om goed uit te harden. Dit gaat moeilijk als je je lak dicht met een wax of sealant. Wellicht kan ik dit per lak verschillen, dus ik zou dit wel even navragen bij je spuiterij.

Terug ontopic:
Voor een kleisetje zou ik ook serieus kijken naar een merk als Mothers of Poorboys. Vaak kun je een setje samenstellen met meer klei en detailerspray tegen een stuk lager prijs. Meg is hierin nogal duur.

Verder mooie setjes. Meeste heb ik echter al in huis. Wat me wel interessant lijkt is de PlastX. Mijn lampen hebben namelijk wel een rare aanslag waar ik nog eens iets aan wil doen.

Nog kleine opmerking om op te letten. Meg heeft ooit een raar besluit genomen om hun producten anders te noemen wat ze eigenlijk zijn. Dit veroorzaak veel verwarring tegenover andere merken en wat het product werkelijk is.

Voor de stappenprogramma geldt het volgende

De compound is een zwaardere polijstmiddel. Alleen als je lak erg verweerd is.
De "paintcleaner" is een milde polijstmiddel. Andere merken noemen dit een "polish"
De Swirlremover en Scratchremover zijn ook milde polijstmiddelen. Ander merken noemen dit ook gewoon een "polish" (met een bepaalde "cuttingfactor")
De Deepcrystal Polish is eigenlijk een glaze. Dus geen polijstende werking, maar een glaze om de lak te voeden om de glans en wetlook te bevorderen"

Verder zijn de waxen die Meguairs heeft wel gewoon waxen (natuurlijk) of een sealant (synthetisch), maar houd er rekening mee dat spraywaxen voornamelijk bedoeld zijn voor de onderhoud van je bestaande waxlaag (het boosten van je wax zodat die langer mee gaat) en de harde en vloeibare waxen er zijn om je lak van een nieuwe waxlaag te voorzien. Wax zelf is primair voor de bescherming. De welbekende glans krijg je door de voorbereiding.

Mocht er nog vragen zijn of benieuwd naar mijn ervaringen met enkele Megs producten, dan geef maar een gil.

Offline Ronald

• Admin
  • RHD EP82 GTT
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:42:15 »
Hey Soron, het is hier wel een Meguiars GB. Misschien niet zo tactisch/netjes om dan meerdere malen te melden dat jij Meg's duur/niet goed genoeg vindt en mensen er vanaf te praten. Advies is prima natuurlijk, maar denk ook aan de Trader. (in zijn topic althans)

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Sparkie

• SCH forum member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2011, 16:36:44 »
Voor de mensen met vraagtekens; kijk ook ff op www.meguiars.com daar kan je een vragenlijst invullen en dan krijg je een advies welke spullen je zou kunnen gebruiken voor je auto! :) mooie GB Q. Zal mijn Meg's voorraad is bekijken of die nog aangevuld kan worden.
Ik vind het prima spul!

Edit: die vragenlijst kan ik niet meer vinden :P Maar je kan ze altijd emailen voor advies. ook gewoon via de nldse site btw.

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2011, 16:52:42 »
Voor de exacte kortingen die ik met deze GB behaal.. pm even... ik heb de complete lijst. maar deze gaat NIET online.
Dit gaat nu namelijk niet via de 'NLse' kanalen. anders kan je zulke kortingen vergeten.
Check de prijzen op Meguiars NL. en ga der vanuit dat je gemiddeld 15-20 % minder betaald.

Eind aug denk ik dat ik de eerste GB deruit gooi. en daarna in oktober/november pas weer eentje ofzo. (maandelijks hoeft denk ik niet, tenzij aanmeldingen blijven.)

Offline Soron

• SCH forum member
  • **
  • Detailer
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2011, 19:32:17 »
@Ronald: Ik probeer helemaal niemand ergens vanaf te praten hoor.  :) Ik was meer benieuwd of Calavera ook de opties heeft om aan andere merken te komen of alleen Megs. De kits die Calavera opsomt zijn erg interessant voor mensen die nog niks in huis hebben, die zou ik gerust zo aanraden. Excuus als dat anders overkwam.

@Calavera: Gaat het eigenlijk alleen om de poetsmiddelen zelf of ook de accessoires? Megs heeft namelijk ook allerlei accessoires beschikbaar voor allerlei doeleinden.  :)

Offline Calavera

• Admin
  • RaceChinees
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2011, 19:34:07 »
Accesoires, poetsdoeken, zeem, borstels, polijstmachien pads...

Zelfs de meg's polijstmachine verkrijgbaar met dikke korting. ipv 279 euro voor 200 te leveren.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2011, 21:15:47 door Calavera »

Offline shief

• SCH forum member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2011, 21:06:49 »
Als je auto na het spuiten in de oven word gebakken is hij hard genoeg om er een wax laag overheen te doen.
En ik zeg ook niet dat je gelijk na et spuiten moet gaan waxen maar gewoon een paar weken erna ofzo.
En een wax stopt et uitharden van een lak? gaat nergens over. Wax beschermd je lak, zoals vogelstrond die binnen een minuut ingebrand kan zijn in een onbeschermde lak.
En ONTOPIC maar weer...

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2011, 21:22:00 »
@soron jij hebt niks aan plastX omdat jou koplampen gewoon van glas zijn. Verder is dat wel heel relaxed spul voor helder plastic
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Soron

• SCH forum member
  • **
  • Detailer
« Reactie #24 Gepost op: augustus 15, 2011, 21:25:49 »
Ok, tnx.. Zijn de achterlichten ook van glas? Daar heb ik een vage witte aanslag op bepaalde hoeken die ik er lastig afkrijg.