Auteur Topic: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle.  (gelezen 166016 keer)

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #25 Gepost op: juli 26, 2011, 20:38:56 »
Zojuist de 5EFE kop op een 2E onderblok gepast inclusief de 5E kopbouten: PAST! Laatste twijfels zijn echt weg

Mooie looks ipv dat blikken dekseltje  ;) (gejat plaatje v Thomas  ;D )




« Laatst bewerkt op: juli 26, 2011, 20:46:11 door toooyotha »

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3495
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #26 Gepost op: juli 26, 2011, 21:28:33 »
Netjes, lekker bezig met projecten op deze manier! Nu nog hopen dat een distributie set van een 2e-e 4e of 5e past!

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #27 Gepost op: juli 26, 2011, 21:34:00 »
Past ook: astap op 5E en 2E krukas is beide 25mm, poelie beide idem, grote poelie op nokstok: idem

Het is dat er geen Billund Denmark op staat anders zou je haast denken het is LEGO  ;D

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #28 Gepost op: juli 26, 2011, 22:07:12 »
LOL!
Ben benieuwd of het allemaal echt gaat lukken en wat voor vermogen eruit komt :P
A Glanza is not a LHD car...

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3495
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #29 Gepost op: juli 26, 2011, 22:08:56 »
Straks is het rond de 100 pk, zou wel een goeie upgrade zijn voor de meeste mensen met 2e blokjes hier!

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #30 Gepost op: juli 26, 2011, 22:11:53 »
Wil de 100 pk wel zien op een grafiek.
Eerder geloof ik het niet.
Waar haal jij die 100pk vandaan?
A Glanza is not a LHD car...

Offline Alex

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 6330
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #31 Gepost op: juli 26, 2011, 22:26:36 »
"Straks is het 100 pk" als in; "Stel je voor dat het 100 pk op gaat leveren"
EP71 2E-TELU

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3495
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #32 Gepost op: juli 26, 2011, 22:33:48 »
@Alex

Idd

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3069
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #33 Gepost op: juli 27, 2011, 00:00:47 »
Straks is het rond de 100 pk, zou wel een goeie upgrade zijn voor de meeste mensen met 2e blokjes hier!

Ik zou er voor gaan als het allemaal werkt! Alleen al dat flowen zou mooi zijn. :)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3069
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #34 Gepost op: juli 27, 2011, 00:10:31 »
Maar als ik het goed heb, heb je straks:

5EFE kop op het 2E onderblok
Geflowde inlaten en uitlaten / poorten (optioneel neem ik aan, maar wel veel effect op prestaties?)
4E distri riem
zuigers van een 5E op de 2E rods
5EFE injectoren of 4E injectoren

Door de zuigers van de 5E-FE zou je meer pk moeten krijgen omdat die een grotere uitslag hebben? (of haal ik shoarma en kebab door elkaar?)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14301
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #35 Gepost op: juli 27, 2011, 05:56:09 »
grotere slag van de 5e komt door de drijfstangen en krukas. die zijn anders dan de 4e
aangezien we de 2e krukas en drijfstangen gebruiken blijft het een 1300
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline jaapio

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2451
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #36 Gepost op: juli 27, 2011, 07:44:48 »
Cool...leuke puzzel :o ;)
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #37 Gepost op: juli 27, 2011, 08:14:19 »
Stock 4E (daar is deze 2E-FE best mee te vergelijken) levert 75 pk, flowen zal 10 a 15 % opleveren dus ammenooitniet 100 pk te halen. Wel een lekker blokje dat makkelijk naar de 6500 toeren floept. (gisteren de 2E naar de 7500 revs getrapt whaha, moet je niet zien hoe het loopt boven de 5500)

Dus als ik 85pk krijg is het veel. Maar wel een leuke upgrade: ik ga naar injectie, geen choke gedoe, apk gezeur ben ik vanaf als het goed is, gewoon daily blokje. En als ik een keer tegen een set 5EFHE nokstokjes aanloop gaan die erin. Dan gaat met regelbare fueldruk (al mee bezig, fpr net gesloopt) etc vermogen wel omhoog naar/evt over 100pk. Wil gewoon de 5E injectoren houden samen met verstelbare FPR kom ik wel uit verwacht ik.

Loopwerk ga ik nog wel uitbalanceren, en denk aan een 2EE ecuutje zodat ik 6800 revs kan draaien. En paar kleine shims onder de klepveren want die zijn me veel te ielig.

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14301
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #38 Gepost op: juli 27, 2011, 11:11:41 »
die ielige klepveertjes en shims zijn gelijk aan die van mij en redden het prima tot de 7200rpm :)
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #39 Gepost op: juli 27, 2011, 11:16:25 »
Ok  ;) Het zijn wel kleine lichte klepjes/cupjes en schoteltjes.
Vanmorgen bij arnold gecheckt heeft 4EFE D riem op voorraad haal ik na de vakantie op.

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #40 Gepost op: juli 27, 2011, 13:01:56 »

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14301
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #41 Gepost op: juli 27, 2011, 13:44:18 »
shiny!
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline jaapio

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2451
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #42 Gepost op: juli 27, 2011, 14:08:13 »
Sjoen ;)
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Ronald

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 18109
  • RHD EP82 GTT
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #43 Gepost op: juli 27, 2011, 14:38:58 »
2E-FE Redtop :)

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline StarSlet-driver

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 845
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #44 Gepost op: juli 27, 2011, 14:54:23 »
um ,de 4efe ecu ,en de 5efe ecu maken ook pk s he ::) 90 pk op een 1.5 ,heb mijn 4efe ecu  verwisseld met een 5efe Veel meer koppel ,en dan had ik nog eens de orginele injectors van een 4efe ,en in de toeren is ie veel eerder daar dan een 4efe ecu,1 nadeel ,de 5efe ecu springt lekker na de 5.500 in de begrenzer  :N
die je volgens mij ook er uit kan halen die begrenzer of later kan zetten .... ooit iemand op het forum gedaan ,staat me iets van bij

ook een idee miss de 4efe blokjes uit japan die 100 pk leveren ,komt door andere ecu (die volgens mij niet veel scheeld van de 5efe, de turbo injectors en inlaat met gas klep huis van een 4efte ,gas klep huis is ook weer groter dan dan een 4efe. 5efe weet ik niet ?

miss eens handig om dat ook miss uit te zoeken ,hier liggen de pk's ook aan

ik ga dit zeker volgen  ;D

Offline Zwiersjuh

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 401
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #45 Gepost op: juli 27, 2011, 18:40:35 »
ik heb nog wel een automaat ecu van een 5efhe, weet niet of je daar wat aan heb? En heb ook nog een setje 5efhe zuigers liggen..

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #46 Gepost op: juli 27, 2011, 18:58:27 »
Gasklephuis is al de grote volgens mij, 50mm

Sucks dat 5e ecu maar tot 5500 revs gaat. Dan probeer ik de 2EE ecu wel met de 5E injectoren en een FPR.

Dus zwiersje laat die 5EFHE ecu eerst maar even wachten. Zuigers zijn volgens mij idem de H en de gewone 5E
H heeft hogere nokken, langere duration en de ACIS inlaat verder allemaal zelfde dacht ik zo. Evt een fototje van de zuigers? Vooral zijkant ben ik benieuwd naar.

Offline Zwiersjuh

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 401
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #47 Gepost op: juli 27, 2011, 19:58:13 »
ik dacht dat de zuigers net anders waren vanwege de hogere compressie.. Maar kan me vergissen. Ik zal morgen ff fototje maken voor je.

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #48 Gepost op: juli 27, 2011, 22:22:10 »
Je hebt gelijk deze 5E zuigers heeft een 0.5mm dome erop. (1e gen dus), EFHE een 1mm dome dus compressie stijgt iets.

the 5efhe pistons have the largest dome at approx 1mm

5EFHE zuiger

http://i231.photobucket.com/albums/ee252/tersplat/Starlet/100_2585.jpg

Uit: http://board.tercelonline.com/viewthread.php?tid=45352

dan heb ik evt wel interesse in die zuigers.

Offline Zwiersjuh

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 401
Re: 2E & 5E-FE hybrid, the 2E-FE puzzle
« Reactie #49 Gepost op: juli 27, 2011, 23:22:10 »
ik zal wel ff foto maken dan, en dan hoor ik wel of je der intresse in heb.. Heb wel deze foto voor je, maar weet niet of je er wat aan heb...

« Laatst bewerkt op: juli 27, 2011, 23:27:43 door Zwiersjuh »