Auteur Topic: (p8) Rage ep82 turbo still alive in 2016...  (gelezen 142243 keer)

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #50 Gepost op: september 05, 2011, 22:13:47 »
het scheelt wel stevig met de koeling :)

en ben zeer tevreden met die locatie idd, ga ik zeker vaker heen. nog genoeg ideetjes voor pics
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #51 Gepost op: september 25, 2011, 21:36:55 »
zo, vandaag eens even de wagen goed op de proef gesteld.

2 sessies van 20min vrij rijden op zandvoort.
met een pauze van zeker 3 minuten ertussen :P
40 minuten voluit gegaan met de auto en alles bleef het perfect doen

koel temp bleef op 100 graden (met een enkel ori civic radje)
oie temp op 110 (geen olie koeler)

remmen hebben het goed gehouden, banden waren heeeerlijk!
al met al ZEER tevreden hoe de auto zich gehouden heeft op het circuit.

ik heb de eerste sessie van 20 min. gereden en ik zat met mijn 0% circuit ervaring net niet lekker in het veld. steeds andere wagens achter me die sneller waren of meer ervaring hadden. al met al niet erg veel de ideale lijn kunnen rijden maar heb me kostelijk vermaakt.

snel de pits in, rijder wisselen en hup, weer gaan!

2e sessie heeft mijn vrouw de 20 minuten volgemaakt. bij opkomst circuit hadden we vrij baan en kon ze mooi even de auto aanvoelen en de snelheid opbouwen. dat duurde niet lang of ze scheurde er stevig op los :D en ik zat met een grijns van oor tot oor!
hadden een mooi stuk open baan maar we naderden het veld al na een rondje of 3. vanaf toen wel goed door kunnen rijden maar niet helemaal meer voluit op de rechte stukjes
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline D34dly

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #52 Gepost op: september 25, 2011, 22:04:12 »
Netjes :D zijn er nu wel veel die circuit gaan rijden :P

Maar gaaf dat je je vrouw ook laat rijden :D

Geen filmpje gemaakt?

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8719
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #53 Gepost op: september 25, 2011, 22:20:50 »
Ben benieuwd naar evt filmpjes ja. Blijft een mooi circuit, en zeker met je eigen starlet lekker om erover te gaan.  :P

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #54 Gepost op: september 26, 2011, 05:53:42 »
we hebben zelf geen filmpjes gemaakt. ronald heeft wat filmpjes gemaakt dat we langs kwamen knorren.
was erg leuk om eens te doen inderdaad :D maar wel een lastig circuit als je hem nog niet kent met die heuvels erin. kom je net lekker op gang en dan zie je totaal niet hoe de volgende bocht komt. tegen de tijd dat je dat een betje door hebt is de sessie voorbij.

oh well :D volgende keer weer proberen!

en mijn vrouw vertrouw ik wel achter het stuur :D die kan een knap staaltje rijden! die is voluit gegaan op de baan terwijl ze sinds de herbouw nog amper heeft gereden in de auto.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8719
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #55 Gepost op: september 26, 2011, 07:45:18 »
Is een stoere meid die wat durft dus  ;) Ik had in de porsche vorig jaar deze tijd ook zon sessie, reed achter een prof aan. Ik miste alleen het gevoel wat de auto kan en je speelt dan alleen op safe

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #56 Gepost op: september 26, 2011, 08:42:33 »
dat hadden wij ook nog wel. je kent de baan niet goed. je weet nog niet tot hoever je kan gaan, waar je moet remmen etc. etc.
als we dit een paar keer doen worden we zeker wel een stuk sneller.
maar het was een leuke ervaring om mee te beginnen! en dan smaakte naar meer :D

ben heel blij dat ik een vrouw heb die het ook leuk vind en er ook zeker gevoel voor heeft. maakt de hobby een stuk interresanter!
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24100
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #57 Gepost op: september 27, 2011, 12:59:03 »
Is een stoere meid die wat durft dus  ;) Ik had in de porsche vorig jaar deze tijd ook zon sessie, reed achter een prof aan. Ik miste alleen het gevoel wat de auto kan en je speelt dan alleen op safe

ik kan je zeggen dat je met een porsche errug ver kan gaan, en ook erg leuk kan spelen  :twisted:
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #58 Gepost op: oktober 16, 2011, 17:39:49 »
hmm. helaas de constatering gedaan dat mijn WEPR spruitstuk alweer aan het scheuren is.
heb al een stevige mail naar sacha getikt dat dit dus de 2e is die scheurt en dati k niet happy ben.

ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #59 Gepost op: oktober 16, 2011, 17:57:46 »
en ondertussen bezig met een klein projectje met special thx to JW voor het vinden van ene roestvrije achterklep! :D

kaal gestript en ergste smeer eraf gehaald.
resultaat: gruwelijk doffe lak.


dus onze lokale poetser jeroen (soron) erbij gehaald :D
hier halverwege het poetsen. spot het verschil!



ligt nu klaar voor het monteren van de spoilers :) deze week mee bezig
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline bob.

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1239
  • Corolla E12 T-Sport
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #60 Gepost op: oktober 16, 2011, 18:01:41 »
Vervelend dat het spruitstuk alweer scheurd.. WEPR kwaliteit wordt meestal toch anders omschreven. Hij scheurd ook precies op een las, wat betekend dat ze dus gewoon niet goed gelast zijn. (verkeerde kwaliteit toevoeging, te weinig inbranding of juist te veel)

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #61 Gepost op: oktober 16, 2011, 18:05:06 »
klopt. mijn vorige scheurde ook en werd kosteloos vervangen onder garantie. dat was dus deze. nu met 5000km ook gescheurd. :(
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Soron

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1454
  • Detailer
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #62 Gepost op: oktober 16, 2011, 18:46:26 »
Daar heb je weer een mooi achterklepje aan.  :) Op die foto kun je echt mooi het verschil in glans zien.  ;D

Wel jammer van je spruitstuk...  :(
Toyota Starlet - 1.3i Smash

Offline bob.

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1239
  • Corolla E12 T-Sport
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #63 Gepost op: oktober 16, 2011, 21:23:44 »
Ja, het spruitstuk wordt vervangen. Maar de pakkingen niet. En het kost je weer 1.5 uur sleutelen.

Offline D34dly

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #64 Gepost op: oktober 17, 2011, 06:49:26 »
Dat is minder man van het spruitstuk :(

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #65 Gepost op: oktober 17, 2011, 07:24:13 »
mail gehad van sacha.
volgens hem heeft het ermee te maken dat het metaal de temperaturen niet aankan. ik haal bij zwaar trappen soms de 850 graden en dat is te veel volgens hem op zo'n kort spruitstuk.

nu bied hij aan om tegen bodemprijs een ct9 powerup kit te doen. i.p.v. 600 dollar voor 300 dollar.
das spruitstuk met bijpassend downpipe. maar ik moet nog wel een ex. wastegate erbij fixen.
nu twijfel ik wel een beetje wat ik moet doen. heb niet veel zin om er weer dik geld aan uit te geven voor een ander spruitstuk/downpipe en de wastegate zal ook zeker niet goedkoop zijn.

zou ook kunnen overleggen voor een td04 kit en dan een tubbie erbij scoren
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24100
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #66 Gepost op: oktober 17, 2011, 07:37:07 »
En dan is het toch jammer dat je niet geforged heb met je rebuild....
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline D34dly

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #67 Gepost op: oktober 17, 2011, 07:52:10 »
Ja volgens mij zijn die spruitstukjes allemaal niet berekend op 1 bar :P

Ex. Wastegate kost inderdaad wel wat munten :(
Ik neem aan dat je niet je geld kan terug vragen? anders zou je voor een Zisco Ramhorn of die gekke uitziende Zisco spruitstuk kunnen gaan..

Over de td04 wat Stan zegt :(

Offline NaviNL2005

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2690
    • 4AGTE.NL
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #68 Gepost op: oktober 17, 2011, 10:15:34 »
Heb je je turbo en spruitstuk wel met een extra brace vast zitten? Of alleen de std ophangpunten?

Ik maak meestal extra beugeltjes, heb er nu ook 1 onder de turbo naar het cylinderblok. Zal binnenkort eens kijken of ik scheurtjes zie.
(Ik heb zo'n spruitstuk van Gijs)
Tesla Model S 85 - EP71S 4E-FTE
AE82 GT 4AGTE @ 133.9 WHP - 179NM - Sold. (www.4agte.nl) www.uptimed.nl

Offline bob.

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1239
  • Corolla E12 T-Sport
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #69 Gepost op: oktober 17, 2011, 10:20:06 »
WEPR spruiststukken hebben ook een extra brace.

Vind het argument van WEPR waardeloos. Dan gebruikt hij gewoon materiaal wat niet geschikt is voor deze toepassing. Er zijn 65000 soorten staal wereldwijd. Mijn spruitstuk scheurd ook niet op een las. Dus het kan wel.

Zo'n power-up kit is wel n mooie set. Ext. wastegate zit op de 200 euro. Van Tial iig. Er zijn ook imitaties van te krijgen voor veel minder. Xs-power wordt bij de honda rijders veel gebruikt. Kwam gister nog zo'n gate tege voor 50 euro. Het mooie van een externe wastegate is dat je boost veel stabieler wordt. Ik heb met de orginele wastegate echt de grootste problemen om het stabiel te houden.

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8719
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #70 Gepost op: oktober 17, 2011, 11:19:45 »
Jammer van het spruitstuk, lijkt me een lasfout. en niet goed nagegloeid na lassen om er weer 1 structuur in te brengen. Mild steel moet mild blijven na lassen en dus niet gelijk de verkoop in na lassen maar eerst aantal uren uitgegloeid

Ik zag die witte p8 klep hier op de sloop bij mijn struinpartijen voor de diverse projecten en had toevallig sleutel 12 en 10 bij me klep er gelijk af gehaald. Netjes!

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #71 Gepost op: oktober 17, 2011, 12:29:25 »
ben nog aan het dubben hoe ik het wil aanpakken met sacha.
heb niet zoveel zin om nu weer een stapel geld er tegenaan te moeten gooien. net nu ik de auto eigenlijk wil gaan schorsen voor de winter.

denk denk denk
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline bob.

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1239
  • Corolla E12 T-Sport
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #72 Gepost op: oktober 17, 2011, 12:34:19 »
Als je de auto toch gaat schorsen, kan je hier ook eens rustig over nadenken. Stilstaat doet 'ie ook prima met een gescheurd spruitstuk ;)

Offline Rodger Jason

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 15696
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #73 Gepost op: oktober 17, 2011, 13:03:19 »
Hoezo schorsen? Je kan er beter mee blijven rijden. Van stilstaan worden auto's nooit beter, alleen maar een heel stuk slechter. Andere jongens hebben vaak gezeik met de racers, omdat die in de winter stil staan. Ik probeer zoveel mogelijk door te rijden, ook al is het koud en heb daardoor nooit gezeur in het nieuwe seizoen.

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14200
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: (p8) Rage ep82 turbo conversie (thread under construction!)
« Reactie #74 Gepost op: oktober 17, 2011, 14:12:01 »
true maar met de drempels hier in de buurt en een cm sneeuw dan rij ik de bumpers al stuk.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom