Auteur Topic: Waar versnellingsbakolie bijvullen bij de 2E-E?  (gelezen 8862 keer)

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: Waar versnellingsbakolie bijvullen bij de 2E-E?
« Reactie #50 Gepost op: juni 21, 2011, 20:51:02 »
Je hebt ook van die koperen ringen die wat dikker zijn en je dan plat knijpt bij het aandraaien (kun je dus ook maar 1 keer gebruiken) die al geprobeerd? Daarnaast moeten beide vlakken wel helemaal glad zijn he! Zowel op de bak als de bout.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #51 Gepost op: juni 21, 2011, 21:55:59 »
Net onder de auto gekeken.

Vlekken rechts = versnellingsbak.
Vlekken links = recht onder de bout van de motoroliebak. peil gecheckt: na 10 dagen op 70%.

Ik lek ook motorolie. :( Ik weet niet wat daar mis is, maar ik denk ook de pakking, aangezien die niet is vervangen bij de olieverversing.

Als je de bout losdraait en de olie opvangt in een bakje, kun je die motorolie dan ook weer bovenin teruggooien? Ik ga maar naar bed. Dit is te frustrerend.

P8, 6m6 groen, 15" 195/45 wheels, 40mm lager, adj. panhard, getint glas, spoiler, kouki's, more  => www.starlet-forum.nl/index.php?topic=15220.0

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: juni 21, 2011, 22:03:15 »
Als het al wat oudere olie is gewoon nieuwe erin, goeie ring ertussen zodat het niet gaat lekken, wat pim zegt, er zijn ook dikkere ringen die vervormen.

wat betreft die versnellingsbak, lijkt me inderdaad aardig frustrerend, vooral na de zoveelste keer naar de garage geweest te zijn en het alsnog lekt. Kijk even goed of het niet uit de keerring van de as komt, zit daar vlakbij.

succes!

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #53 Gepost op: juni 21, 2011, 22:05:15 »
de motorolie is 10 dagen oud. Opvangen en terug gooien? Ik hoop dat we morgen die dikkere ringen hebben.
P8, 6m6 groen, 15" 195/45 wheels, 40mm lager, adj. panhard, getint glas, spoiler, kouki's, more  => www.starlet-forum.nl/index.php?topic=15220.0

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #54 Gepost op: juni 21, 2011, 22:16:12 »
Als je de motorolie "schoon" kunt opvangen, in een 100% schone bak of emmer kun je het wel weer gebruiken. 30% verlies in 10 dagen is wel ERG veel trouwens
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Starlet-PV

• SCH forum member
  • **
  • starlet p8 rally
« Reactie #55 Gepost op: juni 21, 2011, 23:18:34 »
Als ik dit zo lees lijkt me de simpelste oplossing om de olie uit de bak op te vangen, vervolgens de bout uit de bak te draaien.
Hierna de bout goed ontvetten(benzine/remreiniger), hetzelfde zo goed mogelijk proberen met de draad in de bak.
en dan vloeibare pakking, loctite of dergelijke.... op de bout te doen(niet te zuinig ermee zijn) en terug plaatsen,  weet niet of daar in de omgeving een zaak zit die iets van vloeibare pakking verkoopt/verstand van hebben wat goed is.
In ieder geval veel suc6 met het oplossen van het probleem! ;)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #56 Gepost op: juni 23, 2011, 11:30:03 »
je zou inderdaad ook teflon tape kunnen gebruiken, dat werkt ook wel goed. moet je alleen wel goed kijken naar de draairichting, zodat je de tape er dusdanig op draait, dat ie er niet afdraaid als je de bout in het gat draait....
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #57 Gepost op: juli 01, 2011, 17:22:56 »
Teflon tape hielp helaas ook niet.

Afgelopen dinsdag is m'n Starlet wel gerepareerd. Bij een andere garage.

Motorolie lek was al gefixt (nieuwe pakking).
Het lek bij de vulbout van de versnellingsbak is ook gefixt. Er is daar een nieuwe huls met schroefdraad in gezet, waar een nieuwe bout+pakking in is gedraaid.

Gelukkig!

Offline KooolaNL

• SCH forum member
  • **
  • Hurry up noob microwave
    • PPP
« Reactie #58 Gepost op: juli 01, 2011, 17:23:48 »
 :heilig:
Voelt vast super goed he :P
Gratzzz
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2011, 17:29:25 door KooolaNL »
Life is divine chaos, Love is life, Fall into life, Fall in love, Embrace it, Breathe, And enjoy the ride

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #59 Gepost op: juli 01, 2011, 17:27:10 »
LOL JA!!!

Superblij! vooral ook omdat ik meerder malen naar huis reed met 'de oplossing', om later te zien dat het weer aan het lekken was. Dan begin je toch wel weer door te piekeren.

Maar goed, lek vrij.. tijd om de Starlet weer te wassen.  :applause:

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #60 Gepost op: juli 01, 2011, 17:39:23 »
Denk dat de eerste keer gewoon de bout er scheef of te vast in gedraaid is.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #61 Gepost op: juli 01, 2011, 18:20:25 »
inderdaad, kon je daarna de bout nog wel goed vastdraaien??
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Thijs Wijnants

• SCH forum member
  • **
« Reactie #62 Gepost op: april 19, 2017, 14:50:01 »
Ik wil versnellingsbakolie verversen bij een p7. Zittten 2 peilstokken als je voor de auto staat; 1 linksachter het blok en 1 rechts van het blok. Welke is versnellingsbakolie? De linker toch? (voor de bestuurder rechts van het blok)

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
« Reactie #63 Gepost op: april 19, 2017, 15:05:40 »
Gezien je het hebt over een peilstok voor de versnellingsbak ga ik er vanuit dat je een automaat hebt. Links achter het blok (als je voor de auto staat met je gezicht naar de auto) is voor de motorolie. De andere zal dan voor de versnellingsbak zijn.