Diversen > Import

help wil een auto invoer en op kenteken zetten!

(1/3) > >>

wglanza:
hallo,

ik heb ze gezien die kleine rakkers op 4 wielen ik heb het over ep 91 glanza!
heb van de week weze kijken naar een glanza en was een mooi net ding alleen een ding er zit nog geen nederlands kenteken op  (alleen een probleem) :(
ik heb nooit een auto ingevoert bij rdw en heb gelezen dat het niet altijd even makkelijk is.
ik vroeg me afwelke gegevens je nodig heb want volgens mijn kent de computer van rdw geen starlet glanza ep9.
wat hebben jullie voor kenteken betaald en bmp?
moeste jullie ook info geven over Nieuwwaarde, Catalogeswaarde, Koerslijstwaarde, CO 2- uitstoot

ik hoop dat iemand me hier iest meer in kan begeleiden.

met vriendelijke groet wessel

Evjatar:
Je moet naar een keuringsstation van de rdw voor de keuring en invoer van de auto.
Daar gaan ze bepalen wat voor type het is, hoeveel vermogen de auto heeft en wat de auto weegt etc.

Voor zover ik kon vinden in mijn papieren, heeft het de vorige eigenaar 5 euro gekost om de auto te wegen,
het invoeren was 87 euro, en heeft de bpm 144 euro gekost.
Dus al met al ben je ongeveer 250 euro kwijt.
Maar aangezien de auto die jij hebt gezien geen kenteken heeft, mag je er niet mee rijden ivm verzekering en wegenbelasting,
en moet je dat ding dus vervoeren naar het rdw, of een tijdelijk kenteken ergens fixen.
En terug naar huis of garage dus hetzelfde verhaal.

Groeten

Ronald:
"tijdelijk kenteken ergens fixen"

Errr... Die kan je gewoon netjes aanvragen via de site van RDW, alleen even een verzekering regelen en je kunt gewoon legaal en probleemloos heen en weer naar de RDW.

Ronald.

Calavera:
en net was het nog slepen??

Evjatar:
Slepen is een optie ja, of op een wagen vervoeren.
Tijdelijk kenteken is dus aan te vragen via rdw

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie