Auteur Topic: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...  (gelezen 16175 keer)

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #25 Gepost op: februari 10, 2011, 11:54:45 »
Guys,

We hebben dit gedaan omdat het gewoon een puinhoop was, er veel mensen offtopic blaten en te veel mensen de regels niet accepteren die werkelijk overal staan. Zelfs een vooraf ingesteld en ingevuld topic wordt door velen niet correct ingevuld. Er reageren nu slechts 6 van de 700 leden, dus ik vind het nog wel meevallen.

Een aanbieder wordt nu meer verplicht om ruimere info te geven, belangrijke info uit de pm's kunenn in de 1e post worden gezet.

Reageren kan niet, omdat dit toch misbruikt wordt om te kicken of te zeggen: cool man, die heb ik ook, ben er erg blij mee.

En nee, we zijn vrijwillgers en hebben geen trek om de hele dag het handelsfora te "scannen" op offtopic of agentje te spelen. Mensen bannen, ik lijk wel gek. Straks heb ik zo'n idioot voor de deur staan omdat ie weer s door t lint gaat. Dat geeft meteen het niveau pm's aan wat we soms krijgen.

Buiten dat, áls je iets weghaalt, krijg je volop pm's. Hoevaak werd er voorheen niet gevraagd: heb  je fotos? Past dit ook op een P7? Waarom zou je je mening moeten geven of moeten onderbouwen in een advertentie? Kan op Marktplaats toch ook niet?

Er is ook een "MELD-KNOP" voor offtopic, maar die wordt niet gebruikt. Als jullie aangeven wie eraf moet, prima, maar geef het dan ook aan. We hebben na de trammelant van 2 jaar terug besloten om minder inspraak te hebben en zoveel mogelijk de boel-deboel te laten om zelf buiten schot te vallen.

We vragen van de mensen hierboven dan ook alleen een beetje begrip, maakt het voor ons ook leuker. Deze regel maakt het voor ons iets makkelijk om de boel te beheren en hopelijk krijgen jullie nu nog volledigere ads te zien.

Kwestie van tijd in mijn ogen en ook eerlijker t.a.v. kicken.



Offline Calavera

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 7171
  • RaceChinees
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #26 Gepost op: februari 10, 2011, 12:09:26 »
Ik zit op meerder fora's en gesloten topic werkt wel degelijk, mits je zelf beetje onderzoek wilt doen.
Relatief veel topics over zaken besproken.
én... belangrijkste... als je als verkoper der essentiele info erbij zet / edit is dat echt niet veel moeite.

Belangrijkste bij verkoop: (oh gawd, vieze verkopers trainingstaalgebrui k)
- wat wil ik verkopen?
- wat heeft de koper eraan?
- wat is de staat van het product?
- wat gaat de koper het kosten?
- waar is het nog meer op toe te passen?
- snapt iemand van marktplaats oid wat er staat.
- hoe kan de koper het krijgen? verzonden? ophalen?

Meeste staan al voorgekauwd in de sjabloon.

Belangrijkste van alles bij een verkoop de vraag aan jezelf stellen:
- wat zou ik zelf allemaal willen weten als ik dit product zelf ga kopen?
Beantwoord je deze vraag, dan heb je de meest essentiele vragen al beantwoord voor de verkoper.

Reserveren en of interesse peilingen:
Als je zelf al gezeur verwacht, begin er niet aan geen gebruik een andere verkoop methode.
Je hebt altijd met reserveringen geetter met wie eerst wie niet. ongeacht pm/forum. Ik kreeg ze per telefoon en sms binnen voor een reservering.

"...One lean, mean, Roest-machine..."

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1173
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #27 Gepost op: februari 10, 2011, 13:34:00 »
Ik ben het met je eens om zoveel mogelijk essentïele informatie in de advertentie te plaatsen.
De reserveringen en vragen echter pleit ik voor om die openbaar te doen om vergissingen uit te sluiten wie nu het eerst belangstelling heeft getoond voor het produkt.

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3072
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #28 Gepost op: februari 20, 2011, 12:12:25 »
Hoe kan het dat sommige mensen (mods) wel in een te koop topic posten en wij normale mensen dit niet kunnen?
Ik dacht dat het was om vervuiling tegen te gaan maar wanneer mods er wel gewoon in posten, en ja ze posten met interesse, lijkt me dit toch niet helemaal eerlijk.
Ik snap de bedoeling, maar houdt daar dan ook als mod rekening mee. Normale forumleden kunnen met interesse zo niet posten en als iemand niet op pms reageert is dat wat lastiger handelen.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Sparkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #29 Gepost op: februari 20, 2011, 12:29:52 »
Signed, dit is al een keer langsgekomen en mods zijn dr niet op ingegaan echt, maar ik vind het bullshit.
Of iedereen niet, of iedereen wel.
Privileges gebruik je maar ergens anders voor; keep it fair svp!

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #30 Gepost op: februari 20, 2011, 12:34:31 »
Dit is ook al aangekaart in mod deel, niet goed te praten, posts verwijderd, zal hopelijk niet meer voorkomen, sorry guys...

Ronald.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2011, 12:44:33 door Ronald »
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Sparkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #31 Gepost op: februari 20, 2011, 13:42:26 »
merci

Offline SkaBla

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 18112
    • Onderdelen lijst
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #32 Gepost op: februari 20, 2011, 14:25:08 »
Mijn schuld, heb al aangevraagd of dat voor mij geblokkeerd kan worden, want ik heb het niet door als ik gewoon op de postbutton kan klikken en er nog posts staan
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #33 Gepost op: februari 20, 2011, 14:33:54 »
true....
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline gli starlet 4efte

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1084
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #34 Gepost op: februari 20, 2011, 14:50:52 »
Blijf het lastig vinden want nu was ik net de intresse van Hendrik kwijt,
En niet iedreen stuurd een pm,
Ben blij dat ik van die starlet spullen af ben, en het pas aan het einde kwam die nieuwe regels toen ik alles al bijna verkocht had,

stefan
VOOR MENSEN MET AUTOSCHADE, SPUITWERK OF LASWERKZAAM HEDEN,
KAN JE MIJ EEN PM STUREN VOOR MEE INFO.

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3072
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #35 Gepost op: februari 20, 2011, 15:17:28 »
Tja, en ik heb nog steeds interesse in die deurkaarten en had je een pm gestuurd maar niet echt reactie op gekregen, zal wel in de grote hoop zijn verdwenen :)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #36 Gepost op: februari 20, 2011, 15:28:56 »
Ja dat zal best. Net als op MP, daar krijg je ook nooit reactie natuurlijk omdat het in de grote hoop verdwijnt toch?

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline ae86

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 551
    • http://www.castaert.eu
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2011, 15:33:48 »
kan het niet zo gemaakt worden dat de verkoper zijn topic zelf schoon kan houden, dus nutteloze posting kan verwijderen.
Bij mensen die zijn topic expres omzeep proberen te helpen -> PM naar mod.
Natuurlijk alleen in het verkoop gedeelte  :shades:

Offline toyo freak

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1997
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #38 Gepost op: februari 20, 2011, 18:11:49 »
Kwestie van wennen...  ;)
Johan...Alias The Internet Hero ...

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #39 Gepost op: februari 24, 2011, 11:02:59 »
Ik wil niet zeuren hoor.
Maare... Admin fix it hou jezelf eens aan de regels.

http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=17512.0

(ik weet dat het een goed bedoelde reactie is, maar anderen kunnen dat ook zeggen of mogen alleen admins dat?)
A Glanza is not a LHD car...

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4491
  • POSTERT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #40 Gepost op: februari 24, 2011, 11:19:46 »
:) je schrijft wat ik dacht..
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #41 Gepost op: februari 24, 2011, 13:14:49 »
   

 O:)
A Glanza is not a LHD car...

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #42 Gepost op: februari 24, 2011, 13:16:20 »
Wat heeft dit nou weer voor nut dan, beetje screen shots maken want stel dat het vanwege dit gezeur verwijderd wordt dan kan ik het alsnog aantonen ofzo? Kom op zeg...

Zeg dan gewoon "Stan ik vind je een lúl", kan hij het ook even terug zeggen en weten jullie hoe je over elkaar denkt. Dit is echt te kinderachtig voor woorden...

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #43 Gepost op: februari 24, 2011, 13:19:39 »
Kom op zeg! Zet dan alles weer terug! Kom op zeg!  :twisted:
Ja irritant is het zeker! Makkelijke voor de vragende partij om zo aan antwoord te komen bij zijn eerste post.

Edit:
Dit gaat niet om Stan. Dit gaat om het geheel over het niet plaatsen hiervan. Laat het dan gewoon staan als mod en leer ervan.
Nu wordt het weggehaald en wordt ik straks al "gek" verklaard die dingen ziet wat er niet staat.

A Glanza is not a LHD car...

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #44 Gepost op: februari 24, 2011, 13:24:27 »
Sales topics zijn er niet om vragen te stellen, als die er zijn is daar een heel forum voor behalve handelsplek :)
Het wordt niet weggehaald om jou voor gek te verklaren maar om nog meer gepiep te voorkomen maar blijkbaar maakt dat niet uit want je doet t toch nooit goed toch?

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #45 Gepost op: februari 24, 2011, 13:26:33 »
Je doet het wel goed.
Sta ook eens open voor tegen argumenten.
En ja ik sta open voor veranderingen. Maar zoals je wel merkt zijn er veel mensen op tegen.
Durf het dan ook terug te draaien. Maar nee... alleen de mods bepalen.
A Glanza is not a LHD car...

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #46 Gepost op: februari 24, 2011, 13:28:54 »
Het zijn niet veel mensen, in dit topic zijn er een paar hoofdpersonen die doen alsof het voor iedereen zo vervelend is. Waarom is de rest dan zo stil? Durven die niks te zeggen dan of hebben ze geen mening misschien? Of zou het komen omdat het zo ook wel goed is.

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline SkaBla

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 18112
    • Onderdelen lijst
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #47 Gepost op: februari 24, 2011, 13:42:17 »
Ik weet het wel, maar dr is nog 1 iemand over die erin blijft stoken. Kap er eens mee man. Kwestie van omschakelen en klaar.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #48 Gepost op: februari 24, 2011, 13:48:49 »
stook stook stook...


Leer er maar mee leven  :P
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Sparkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #49 Gepost op: februari 24, 2011, 14:16:31 »
Het zijn niet veel mensen, in dit topic zijn er een paar hoofdpersonen die doen alsof het voor iedereen zo vervelend is. Waarom is de rest dan zo stil? Durven die niks te zeggen dan of hebben ze geen mening misschien? Of zou het komen omdat het zo ook wel goed is.

Ronald.

check check dubbel check.
ik denk dat de manier waarop er hier in dit topic gereageerd wordt door de mods zelf, wel genoeg zegt over het feit waarom andere mensen hier niks over durven te zeggen ja  ::)