Auteur Topic: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...  (gelezen 16123 keer)

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Ik vind het maar zwaar irritant dat ik elke keer moet wachten op een goedkeuring van een mod als ik iets wil veranderen aan mijn eigen verkoop topic.
De mods, admins en de verkopers hebben hier geen last van.
Snap ook wel dat het voor het offtopic gedoe is, maar dit bied geen oplossing alleen maar irritatie.
 
A Glanza is not a LHD car...

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #1 Gepost op: februari 09, 2011, 00:09:38 »
De manier van denken moet ff anders. Dingen toevoegen aan een topic is niet nodig, je kan je eerste post prima up to date houden. Bied je 2 dingen aan en verkoop je er 1 dan verander je dit in de openingspost. Beide dingen verkocht? Mooi! Dan kan je zelf een slot er om hangen. Overige talk via PM. Makkelijk toch.

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline RicoW

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2847
  • Skyline From Hell
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic..
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2011, 05:05:15 »
Oke, ik wil hier ook ff mijn ei over kwijt...
Aan de ene kant is het idd behoorlijk iritant als er volop spam komt in verkooptopics..
Maar soms zijn vragen wel handig om in het openbaar vragen te stellen aan de koper.
In mijn oogpunt moet er gewoon weer gereageerd kunnen worden. En alles dat offtopic is word gelijk verwijderd...
Maar ok.
Just my 2 cents.

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #3 Gepost op: februari 09, 2011, 07:47:09 »
En als je topic wat verder naar beneden is gezakt?
Moet ik dan ook een mod vragen om hem omhoog te gooien?
Traders kunnen ook gewoon berichten blijven zetten. Zet dat dan ook uit...
Een forum hoort open te zijn en niet zo dictoraal afgesloten voor een paar mensen die het wel of niet goed vinden of het wel of niet geplaatst wordt.
A Glanza is not a LHD car...

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4491
  • POSTERT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2011, 08:01:13 »
Jep ben het er helemaal mee eens! Open gooien allemaal als je mekkerende kinderen hebt, schrijf die maar aan via pm dat ze op moeten houden anders ban. Maar dit is niet echt handig. Je wilt namelijk vaker wat vragen of een product bijvoorbeeld wel of niet past of weet ik het wat. EN dat is handig als iemand anders dat ook kan lezen. Dus admins dit is geen goede zet. Ff terug draaien dus.
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2011, 08:06:11 »
Als een topic ouder dan 7 dagen is kun je het kicken, je kan nog altijd zelf op je topic reageren.
Traders zijn traders en om een reden. In het particuliere deel kunnen ze nog reageren idd maar dat komt omdat er alleen wat vinkjes zijn verzet bij de normale leden. Wordt direct aangepas dus.
Dit forum is open en absoluut niet afgesloten. Nogmaals, iedereen is iets gewend en zodra daar van afgeweken wordt wordt er meteen authistisch gedrag vertoond. Zet gewoon die knop op, klaar :)

Zouden we het laten zoals het was, en er is offtopic gezwam zoals laatst, EN iemand van ons verwijdert ook maar 1 zin of 1 post dan heb je meteen openlijk of via PM van bericht van diegene. Hoog van de toren blazen, je voor alles en nog wat uitmaken, etc.

Het is goed om het er hier over te hebben, maar sta zelf ook open voor andere dingen. Dit wordt niet voor niets gedaan, er zijn zat fora die op deze manier WEL succesvol werken. Hoe dat kan? Omdat ze niet beter weten en dat nou eenmaal gewend zijn.

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4491
  • POSTERT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2011, 08:11:49 »
Nee Ronald, ik zit op verschillende forums en overal kun je reageren. Dit werkt gewoon niet. Ook als je mag reageren op een verkooptopic blijft het tenminste onder de aandacht. Denk dat iedereen nu wel weer gesust is. En je gewoon weer als vanouds mag forummen. Misschien een waarschuwing boven in het topic dat er niet offtopic in een gevraagd/verkooptopic gelult mag worden, dit geldt dan natuurlijk ook voor de mods.
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2011, 08:13:32 »
We kunnen wel blijven waarschuwen, we zijn toch zeker geen politie agentje die op een stel kleuters moet passen? Ken je verantwoordelijkhed en en neem die. :)

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline SkaBla

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 18112
    • Onderdelen lijst
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2011, 12:00:03 »
Citaat
Misschien een waarschuwing boven in het topic dat er niet offtopic in een gevraagd/verkooptopic gelult mag worden, dit geldt dan natuurlijk ook voor de mods.

Hoe vaak wordt dit al niet vermeld op het forum? Dat werkt blijkbaar niet en dus moeten we iets anders proberen. Ik ben zelf jaren lang salesmoderator geweest op een groot forum en daar hebben we uiteindelijk ook besloten om de topics dicht te gooien en alles via PM te doen.
Waarom? Omdat het met 2 man een dagtaak werd om alle bullshit te verwijderen. En daar hebben we hier geen zin in.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Evjatar

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3496
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2011, 12:16:31 »
Halo allemaal

Ik moet toch zeggen dat ik het met Joris eens ben. Er kan niet worden gereageerd in de verkoop topics, maar er wordt wel gereageerd door mod's en admin's. Als er niemand mag reageren behalve op zijn eigen verkooptopic, dan lijkt met me rechtvaardig dat ook admin's en mod's niet mogen reageren op de verkooptopics.

Of, gooi alles weer open, dat kan ook.

Offline Gerrit P

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1173
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2011, 14:25:31 »
Ik vindt dat je een discussie (met fatsoen) over een produkt in de openheid moet kunnen voeren en als het in een scheldpartij ontaard dat dan de moderator in grijpt.
De laatste tijd zijn er meerdere gevallen geweest waar de verkoper pm en reacties in de topic ontvangt over hetzelfde produkt en dan kan ik me indenken dat de verkoper de overzicht nog wel eens een keer kwijtraakt wie nu het eerste op het produkt gereageerd heeft.

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2011, 16:18:56 »
Je kunt inderdaad niet eens meer een mening goed onderbouwen.
Alleen een mod of trader kan dat.
Ben blij dat hun allemaal de kennis hebben dan...
Maar het is zeker geen authistisch gedrag, het is gewoon zwaar irritant!
Jullie mods waarschuwen wel maar bannen niemand. Doe daar dan eens iets aan inplaat STFU te roepen.
Hoe kan trouwens iemand trader zijn als hun zelf de regels aan de laars lappen?
Moeilijk tot niet te bereiken of geen foto's plaatsen bij producten. (om maar even voorbeelden te noemen)
Iedereen is niet heilig maar in een verkoop topic moet gewoon fatsoenlijk gereageerd kunnen worden zodat anderen het ook kunnen lezen,
alles wat offtopic is gewoon verwijderen. Waarom ben je anders mod/admin?
Neem anders iemand erbij.
A Glanza is not a LHD car...

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2011, 17:21:38 »
is goed, dan ban ik jou, ben je dan tevreden?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2011, 17:38:31 »
Haal die plank eens voor je hoofd weg!
Of ik de oorzaak ben voor het offtopic... Kom op zeg!
A Glanza is not a LHD car...

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2011, 17:54:11 »
of je reageert gewoon rustig dude....
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #15 Gepost op: februari 09, 2011, 18:00:28 »
Rustig reageren kan jij anders ook zo goed, dude.
Vind het echt jammer! Forum was juist zo leuk en open naar elkaar.
Maar omdat 1 iemand zo'n beslissing neemt vindt ik aso. Maarja, ben dan ook geen mod hé.

Edit:
Best grappig dit linkje:
http://www.starlet-forum.nl/index.php?topic=17387.0

Fix it zegt: graag IN DIT TOPIC reageren, ik word helemaal overspoeld met PM's zodat ik het overzicht kwijt raak, post het aub hier, dan kan iedereen het zien, evt details kunnen per PM afgehandeld worden.


« Laatst bewerkt op: februari 09, 2011, 18:10:18 door Evil Twin »
A Glanza is not a LHD car...

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #16 Gepost op: februari 09, 2011, 19:29:18 »
tis niet mijn keuze geweest,

ik gaf gewoon antwoord op jou, met als voorbeeld erbij, dat als ik jou zou bannen, of dat je daar vrolijk van word, blijkbaar dus niet, aan de boze manier van je reageren te zien.

We zijn hier niet om iedereen klakkeloos te bannen, voorkomen is beter dan genezen.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #17 Gepost op: februari 09, 2011, 19:49:43 »
zucht

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #18 Gepost op: februari 09, 2011, 20:01:31 »
toooyota: explain
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #19 Gepost op: februari 09, 2011, 20:07:52 »
Dit gezeur wordt ik zo moe van het ging zo goed de laatste tijd.

Offline Soron

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1454
  • Detailer
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #20 Gepost op: februari 09, 2011, 20:13:49 »
Jongens, meiden.. we kunnen als zowel crew en als leden hier toch wel fatsoenlijk tot een oplossing komen?

Het is nu eenmaal zo dat op welke manier je het ook doet, er altijd een voordeel en groot nadeel zal zijn. Bij de ene ligt het nadeel vooral bij de leden, bij de ander bij de crew. Ik snap ook goed dat de crew hier gewoon zijn vrije tijd in besteedt en helemaal geen zin heeft om de hele dag het forum te modereren op offtopic gezwam. Maar het reageren in de verkooptopic had ook voordelen. Zo vond ik het wel prettig om mee te lezen en zo te leren over het product. Voor de verkoper lijkt het mij ook handig, want die hoeft een eventuele zelfde vraag niet tig keer via PB te beantwoorden aan mensen. Als we met elkaar nou gewoon niet eens zo veel offtopic zitten te lullen, dan moet de oude situatie geen probleem zijn denk ik. Een stukje vertrouwen en duidelijkheid in en naar elkaar speelt hier ook wel een rol in denk ik en misschien mist die nu een beetje. Desnoods wijzen we elkaar via PB er even op. Laten we dan met elkaar verantwoordelijkhei d nemen dat de verkooptopics waardevol blijven en niet bij een aantal mensen die politie moeten spelen of alleen-recht hebben om te reageren.

Hoe dan ook... wat er ook besloten worden, ik zou het wel fijn vinden dat de crew zelf ook houdt aan de verwachtingen en regels van het forum. Dat gebeurt nu dus niet. Enkele crewleden reageren nu zelf wel leuk in verkooptopics. Ik lig er niet van wakker hoor, maar het voelt gewoon zo krom...

Just my 2 cents... verder geen oordeel over bepaalde personen ofzo..
Toyota Starlet - 1.3i Smash

Offline RicoW

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 2847
  • Skyline From Hell
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic..
« Reactie #21 Gepost op: februari 10, 2011, 05:06:26 »
Oke... Dat word dus massaal topic openen met vragen over de bepaalde producten...

Evil Genius

  • Gast
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #22 Gepost op: februari 10, 2011, 11:10:47 »
Heren/dames bij deze stop ik deze never ending story. Ik wil dit nogmaals in de groep gooien. Laten we het gezellig houden maar dit doet mij oude tijden herinneren waardoor ik geen zin meer had om hier tijd in de club te steken. De één vindt dit de ander vindt dat. Ik denk dat we als admin/mod sommige besluiten moeten maken. Maar wanneer we een verkeerd besluit maken als admin/mod zijnde hier ook voor open moeten staan om dit te herzien. Hier hebben we dan ook het Moderator deel voor om dit te uiten MET FATSOEN!



 

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4491
  • POSTERT
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #23 Gepost op: februari 10, 2011, 11:33:58 »
:applause: en mocht er offtopic gelult worden wat eigenlijk via pm besproken moet worden of kwaad in zich heeft, dan moet dit gewoon gewist worden. En niet waarschuwen.
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Het elke keer wachten op goedkeuring van een mod bij je eigenverkoop topic...
« Reactie #24 Gepost op: februari 10, 2011, 11:40:59 »
of gewoon klakkeloos gaan bannen...  ::)
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too