Auteur Topic: [P9] Rode Toyota Starlet Robert  (gelezen 18945 keer)

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
[P9] Rode Toyota Starlet Robert
« Gepost op: december 17, 2010, 11:21:35 »
scroll even naar de laatste pagina! ;)
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2012, 14:30:08 door R_Lee »
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
Re: [P9] Rode Toyota Starlet Robert
« Reactie #1 Gepost op: december 17, 2010, 11:26:38 »
Je lijkt dus veel op soron in dat opzicht. Die houdt er ook van zn auto standaard te houden!
Ziet er goed uit(voor zover dat te zien is onder de sneeuw  :rofl: )

Veel goede kilometers gewenst!

Offline Toldax

• SCH forum member
  • **
    • My showroom
« Reactie #2 Gepost op: december 17, 2010, 11:31:34 »
Ha naamgenoot! het komt me bekend voor toen je het had over dat gevoel dat je al zeker wist dat je die auto wou ;) 

veel plezier met je Starlet ;)
Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volgorde

Offline desolator

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2010, 12:10:45 »
Dikke waggie! niets meer aan doen.
Seat Leon 1.8 20v Turbo

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2010, 20:01:04 »
Nieuwe foto's van vandaag:

En eentje van onze rolla afgelopen zomer :)

Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2011, 13:01:36 »
Oke, hele kleine mini update :)
Veranderingen: originele ruitenwissers rondom en mijn nieuwe Hertz DCX-690 speakers ingebouwd. Ja oke, ik had gezegd dat ik de auto zo origineel mogelijk wilde halen en gn speakers in de hoedenplank wilde zetten. maar de 10 cm. voorin klonk echt z crap..! Het is echt de enige optie voor goed geluid :P Hieronder de foto's :)

Er zitten wel hele kleine roestplekjes onder mijn achterraam. Een probleem dat normaal gesproken alleen bij de P8 bekend is. Maar blijkbaar is de P9 er dus ook gevoelig voor. Ik laat het even voor wat het is. Misschien over een tijd een andere achterklep oid :)
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2011, 13:10:32 »
die speakers zien er wel goed uit zo :) past er prima bij, haast orgineel

roest op de achterklep? das apart, zie je niet veel bij de p9
voor zover ik weet redelijk roestvrije auto's
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Soron

• SCH forum member
  • **
  • Detailer
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2011, 18:46:21 »
Je lijkt dus veel op soron in dat opzicht. Die houdt er ook van zn auto standaard te houden!

Haha, nou mijn eerste doelstelling was op mijn P8 weer op te knappen naar zijn originele staat. Of hij echt zo blijft weet ik niet, ik heb nog wel een spoiler liggen die nog gespoten en gemonteerd moet worden.

Maar inderdaad, ik houd er ook wel van dat hij verder netjes, schoon en goed onderhouden is. Ik ben gewoon zuinig op mijn spullen, dus ook mijn auto. En je auto weer mooi blinkend oppoetsen is natuurlijk net zo leuk als er aan sleutelen voor sommigen  ;D.

Maar deze P9 ziet er standaard al lekker sportief uit met dat spoilertje, velgjes en stootstrips. Zijn die standaard velgjes van de P9 trouwens licht metalen velgen? Nette P9 hoor, erg nice.  :D
Toyota Starlet - 1.3i Smash

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2011, 20:12:14 »
Zijn idd aluminium velgen, blijven mooi vind ik :)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Soron

• SCH forum member
  • **
  • Detailer
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2011, 20:21:31 »
Volgens mij staan die ook wel goed onder de P8.  :) Die had standaard stalen velgen.
Toyota Starlet - 1.3i Smash

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2011, 22:45:34 »
Thx voor complimenten!! :D

Kees heeft deze velgen ook in de zomer (turbo P8 :P ) en dat ziet er heel netjes uit!
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2011, 10:19:34 door R_Lee »
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #11 Gepost op: januari 09, 2011, 11:54:06 »
Update: Erachter gekomen dat mijn zonnedak lekt :( Heb de glasplaat er gister al uitgehaald en het rubber goed schoongemaakt en ingevet. Helaas mag dat niet baten. Iemand tips?
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline RobinL

• SCH forum member
  • **
  • Fhn in progress...
« Reactie #12 Gepost op: januari 09, 2011, 12:26:42 »
Is het een zonnedak vanuit de fabriek of later ingebouwd?
Je kan namelijk proberen een nieuw setjes rubbers te regelen en alles weer opnieuw er in te zetten.

Feit is dat "alle" zonnedaken uiteindelijk gaan lekken bij de rubbers, dit is puur een kwestie van tijd.

Heb je kunnen achterhalen waar hij lekt (buitenkant/binnekant)?
Handling > Comfort

PSN: PRObin          Origin: ekken-Robin

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #13 Gepost op: januari 09, 2011, 12:29:42 »
Het is een zonnedak dat er als het goed is later ingezet is, van Vermeulen-Hollandia.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt met binnen- of buitenkant? Er zit gewoon 1 rubberrand en dat is het. Daar ligt mijn glazen plaatje op. En met de zwengel binnenin trekt hij hem tegen het rubber aan.... :)

Zal zo eens een foto maken. Het is nu eindelijk beetje lekker weer.
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline RobinL

• SCH forum member
  • **
  • Fhn in progress...
« Reactie #14 Gepost op: januari 09, 2011, 12:44:32 »
Maar weet je of hij aan de binnenkant van de rubberen rand of aan de buitenkant van de rubberen rand lekt?

Doet er opzicht niet toe, want ik denk toch dat je gewoon een nieuw rubber nodig hebt.
Handling > Comfort

PSN: PRObin          Origin: ekken-Robin

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2011, 19:46:55 »
Heb het gister eens goed bekeken. Blijkbaar zit de rubberen afdichtrand met een randje in het harde kunstof gedrukt. Deze was eraf gescheurd en ook de hele lijm was al losgelaten. Verklaart wel veel :)

Heb het geprobeerd zelf terug te kitten, maar dat rubber hebben ze blijkbaar verwarmd en verlijmd. Iets wat je niet zomaar zelf doet dus.

Zie foto's:

Heb vandaag even research gedaan. Mijn dakje was van het merk 'Vermeulen-Hollandia'. Maar dat bedrijf is gestopt/failliet/gefuseerd of wat dan ook. Blijkbaar heet het nu Webasto. En met de daken van Hollandia zijn ze dusdanig bekend dat ze nog steeds ondersteund worden door het bedrijf.

Heb nu een bedrijfje gevonden die tegen -lage- prijs een heel nieuw dakje erin kan zetten, de Hollandia 100. Is in feite hetzelfde kanteldakje, maardan ongeveer 6 cm groter en splinternieuw (zit 3 jr. garantie op). Morgen ga ik het huidige dakje gewoon dichtkitten, aangezien die dus toch vervangen gaat worden. Heb in totaal 5 opties gevonden en die overwogen. Ik denk dat de optie van het nieuwe dakje het beste is, aangezien ik de auto nog wel even van plan ben om te rijden en ik het het geld wel waard vind.

Tenzij er dus tips zijn wat ik nog meer zou kunnen doen?
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline mister_fix_it

• Admin
  • Prutser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2011, 12:30:33 »
wat kost het dan om een nieuw dakje te laten monteren? ik  heb namelijk ook een lekkend dakraampje
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2011, 18:42:44 »
Nieuw dakraam + montage en garantie op zowel dakraam als montage zelf, kun je rekenen op 300 bij de dealer en 250 bij een niet-erkende.. :) Mja duur of niet, persoonlijk vind ik het nog wel de moeite waard.

Heb het dakje vanmiddag dicht gekit. Hopelijk wacht het even met regenen tot het een klein beetje is uitgehard....
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: januari 11, 2011, 18:47:26 »
Ik heb zelf ook een Hollandia dak in mijn P8 en vind het ideaal. Mijn dakje lekt niet zolang je het rubber goed onderhoud. De service van Webasto vond ik goed aangezien ik een tijdje geleden mijn slinger kapot had en een nieuwe moest hebben.
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2011, 08:34:23 »
Dus die dankraampjes zijn naderhand erin gemaakt? En hebben dus geen waterafvoer of hebben ze daar wat op verzonnen? Zou zelf ook een groot dakraam willen hebben. De helft van de grote van het dak.
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: januari 12, 2011, 09:35:58 »
Die van mij heeft geen waterafvoer. Het rubber moet al het water tegen houden.
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #21 Gepost op: januari 12, 2011, 11:44:41 »
Mijn dakje is er ook later in geplaatst (auto is uit 1996, dakje uit 1998). En ook bij mij is er geen speciale afvoer en moet het rubber alles tegenhouden. Dit was dus gescheurd.

Morgen ochtend heb ik afspraak staan voor splinternieuw dakje, ook gezien de leeftjid van het oude... :) Nieuw rubber erin laten lijmen kan alsnog problemen geven en kost de helft van een nieuw dakje incl. plaatsing. Ik heb het huidige dakje momenteel zelf afgekit, maar het regent en alles vloeit er vanaf. Hij kan ook neit droogstaan op moment.. Heb beetje een half witte starlet nu... Hopelijk beschadigd het mijn lak niet :(
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #22 Gepost op: januari 13, 2011, 13:13:30 »
Natuurlijk is het allemaal weer iets anders gelopen dan gepland. Maar nu gelukkig niet in negatieve zin!

Blijkbaar was het de crystal 440 die in mijn dak zat. En aangezien je een gat wel kunt vergroten, maar niet verkleinen, paste de Hollandia 100 niet. Gelukkig was er wel een ander raam op voorraad (Hollandia 300, spoilerdak) dat er wel in paste na een lichte vergroting van het gat. Bijbetaling viel gelukkig enigszins mee, aangezien het raam een demo model is geweest.

Op weg naar huis langs de wasbox geweest en snel even gewassen om de witte uitgelopen kit (leek net verf) weg te halen en vervolgens hot wax op de hele auto gedaan. Regendruppels rollen er nu weer mooi van af :P

Citaat
Dus die dankraampjes zijn naderhand erin gemaakt? En hebben dus geen waterafvoer of hebben ze daar wat op verzonnen? Zou zelf ook een groot dakraam willen hebben. De helft van de grote van het dak.

Heb ik vandaag naar gevraagd hoe dat eigenlijk zit. Er is inderdaad nagedacht over het het verloop van water, weliswaar niet via een afvoer. Het dak is zo ontworpen dat er een soort zuiging ontstaat in de rand. Daarom moet je eigenlijk ook even 10 minuten rijden wanneer hij nat is, alvorens te openen zodat alle lucht uit de kieren is gezogen. Alle andere water moet het afsluitrubber gewoon tegenhouden :)

Foto's volgen!
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2011, 16:24:06 door R_Lee »
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #23 Gepost op: januari 16, 2011, 07:52:47 »
vind dakraampjes altijd wel mooi maar met de oudere auto's hoor je toch vrij vaak problemen ermee. hoop dat deze goed blijft en dat je er veel plezier van mag beleven. en foto's is altijd goed!
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline R_Lee

• SCH forum member
  • **
  • Yaris P2 'Snel Zilver'
« Reactie #24 Gepost op: januari 16, 2011, 18:45:53 »
Eindelijk even tijd gehad om foto's te maken :) Veranderingen tot nu toe:

- Speakerkabels weggewerkt
- Lampje in kofferbak gemaakt
- Instelling voor goed geluid op de radio gevonden
- Spiksplinternieuw dakraam laten monteren

Foto's!

Lampje in de kofferbak :D Dit is gewoon een led-lampje van Cranenbroek. Het midden van de lamp is tevens de aan-uit schakelaar. Vind dat er goed licht van af komt. Scheelt weer een kabel. Verwacht ook niet snel dat de batt. op gaan ivm gebruik van led's!

Nog een keer het lampje :)

Zelfde soort lampje ook bij de passagierskant bij de voeten gedaan. In principe is er genoeg licht om op documentatie te kijken. Echter zoek ik nog een geschikt plekje aan het plafond.. Maar overal ist van dat textiel-achtig materiaal, dat hecht niet. Voorlopig zit hij daar prima :P

En dit is dan mijn dak(je). Eigenlijk is hij best wel 'huge' voor de auto.. Hij kan zowel omhoog als naar achter. Heb nog even geen betere foto omdat het weer het nog niet echt toelaat. En gezien de ervaring van het vorige dakje, doe ik hem even gewoon helemaal niet open nu het zulk nat weer is xD

En als laatste paar sfeerfoto's:

Wat betreft de loudness-functie. Ik wist helemaal niet dat mijn radio dat had. Normaal zet ik die wel altijd aan. Tot nu toe vond ik het geluid altijd beetje zwakjes. Dacht dat het aan de verdeling lag in mijn auto, omdat ik ze alleen achter heb zitten (voorste hoor je niet eens, zo'n rommel is dat nog steeds xD )
Nu kwam ik er vanmiddag achter hoe je die loudness aan kunt zetten... ben er nu helemaal tevreden mee :D
Vorige auto's:
- Starlet P9 Sport Red
- Corolla E10 GXI