Auteur Topic: Motorkap met scoop  (gelezen 2968 keer)

Anonymous

• Gast
Motorkap met scoop
« Gepost op: juni 30, 2004, 18:22:55 »
Mijn rode motorkap is een klein beetje aan het verkleuren, en zat te denken om hierin een scoop te laten zetten (F50-style) en te laten herspuiten.

wat ik natuurlijk wil weten is,... heeft iemand hier ervaring mee? en hoeveel kost het spuiten van een motorkap ongeveer?

voorbeeld:
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Offline Super 5 Devil

• SCH forum member
  • **
    • http://www.bkelektro.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2004, 18:38:33 »
Denk dat je wel rekening moet houden met het feit dat er rotzooi en water in de gaten loopt. Misschien dat je dan een soort van kap over je blok moet maken tegen het vocht?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Super 5 Devil »
My only limit is the limit of my car..... I\'m not driving fast, I\'m just flying low

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2004, 18:49:35 »
daar heb je best wel gelijk in... maar als het gaas wat je neemt nou iets fijner van structuur is, dan vang je toch al een hele hoop blaadjes en troep eruit?

Offline Super 5 Devil

• SCH forum member
  • **
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2004, 19:03:07 »
Ja inderdaad ja, maar te fijn is ook weer meer weerstand voor de lucht om er door te komen als het dichter zit he. En water blijft er door heen komen dan. Die blaadjes die erin waaien waaien er wel weer uit als je wegrijdt.
My only limit is the limit of my car..... I\'m not driving fast, I\'m just flying low

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2004, 19:05:18 »
Ik denk dat dat kleine beetje water niet zoveel uit maakt, je kan je blok inspuiten met een bepaald spul weet ff niet meer hoe het heet dat houdt vocht enzo tegen het loopt er dan netjes vanaf.
Normaal gesproken komt er ook water door je gril heen toch?? Dus ik denk dat het niet al te veel problemen zal opleveren.

Offline Super 5 Devil

• SCH forum member
  • **
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2004, 19:17:22 »
Water door de grill komt meestal op de radiateur terecht en dat verdampt dan gelijk weer, denk ik. Je kabels enz mogen niet nat worden, net zoals je ontstekingsspul. Je kan het inspuiten met van die DampStart (heb ik ook gebruikt om mijn Renault 5 beter te laten starten in de herfst). Spul van de Halfords meen ik, merk was Holts. Geen enkel probleem meer bij starten, maar of het genoeg is om echt een regenbui te doorstaan? Dan praat je echt over water en anders meer over waterdamp/vocht. Aan de onderkant van het blok kijk je zo op het asfalt dat wel maar daar is niet zoveel stekkertjes en ontstekingsspul. Dat zit meer boven op. Misschien kan je een en ander in de kit zetten of zo (bougies enz) ?? Is dat niks?

Offline djurny

• SCH forum member
  • **
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2004, 20:01:39 »
als je kijkt naar die gsi happertjes, de originele hebben dacht ik een soort van water-vanger van rubber
precies om dit te voorkomen!
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door djurny »
Evil Genius zegt "Zonder meer dingen aannemen, onder het motto het heeft een T▄V keurmerk

Offline Super 5 Devil

• SCH forum member
  • **
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2004, 20:03:01 »
kijk daar hebben we nu iets aan!!

Domi

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2004, 23:44:48 »
Je kabels mogen best nat worden dat maakt niks uit daar kunnen ze tegen (zit bescherming omheen)
Maarre ff over die luchthapper:
Ten 1ste ziet e goed uit
Ten 2de die EVO's hebben een rubbere(geloof ik) afwattering systeem eronder zitten zodan regen e.d gewoon op straat wordt gegooid.
Ik had ergens een plaatje van de binnenkant van de motorkap van een EVO als ik die nog ergens vind zal ik hem ff neerzetten.
Suc6 der mee
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Domi »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: juli 01, 2004, 00:17:26 »
graag... :)  ik heb namelijk geen idee hoe zoiets zou moeten gebeuren, ik neem aan een gat maken, en de happer erin lassen, maar zonder enig las-ervaring kan ik dit niet zelf... zijn er bedrijven die dit kunnen? en ik heb ook gehoord dat de naden weer kunnen barsten ivm de hitte van de motor, of klopt hier niets van?

Offline Super 5 Devil

• SCH forum member
  • **
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2004, 01:02:21 »
Citaat van: "Coolkast"
graag... :)  ik heb namelijk geen idee hoe zoiets zou moeten gebeuren, ik neem aan een gat maken, en de happer erin lassen, maar zonder enig las-ervaring kan ik dit niet zelf... zijn er bedrijven die dit kunnen? en ik heb ook gehoord dat de naden weer kunnen barsten ivm de hitte van de motor, of klopt hier niets van?

Bij het lassen maak je het metaal heet en bak je het aan elkaar. Als het dan weer warm wordt, zou het inderdaad weer kunnen losgaan. Maar ik denk niet dat jouw motor zo'n hitte af zal gaan geven dat het roodgloeiend wordt bij de kap, wel? Heel je subframe en je auto is gelast en dat blijft toch ook mooi aan elkaar hangen?  :J  De theorie klopt, maar in de praktijk zal je nooit die temperaturen halen.

Wat is het nut van een scoop? Koude lucht erin laten vloeien richting motor en luchtfilter of juist het afvoeren van de warme lucht vanuit de motorruimte naar buiten? En als er afvoergoten aan de achterkant van de scoop zitten, komt dan niet ook de koude lucht via die gootjes bij de stoeptegels uit? Ik ga even op internet wat pix zoeken dan snap ik het misschien wat beter.

Groetjes!!!

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2004, 08:02:09 »
voor mij zou hij niet echt nut hebben, als ik toch een kap moet herspuiten, doe ik dat het liefst gelijk met iets nieuws, vandaar :P

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2004, 11:17:02 »
Citaat van: "Coolkast"

als je een metalen happer erin last dan kan er nix meer fout gaan.
MAARRRR vind maar eens een metalen happer. De meeste happers zijn van polyester (die Carcept/Autostyle rommel enzo) en DIE gaan wel barsten bij grote temperatuurverschil len.

Dus succes met het zoeken naar zo'n happer (F50 style happers heb je niet eens in metaal, want de orginele is ook plastic :D).
Er is maar 1 optie en dat is een orginele (bijv. EVO) motorkap slopen :D

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: oktober 04, 2004, 23:48:35 »
Meschien een leuk idee om in die f50 gaten inplaats van gaas pleksiglas aan de onderkant monteren (dus eerst laten spuiten en dan pleksiglas er onder kitten of iets van beugeltjes bevestigen).
En als je dan ook nog eens een mooi motorruimte hebt is het helemaal een leuk effect  :D  (of een neontje er onder of zo).

Meschien dat julie het een raar idee vinden ofzo maar je bent ieder geval wel van je water probleem af (als je het netjes kit)
en bladeren enzo kun je er altyd zelf met de hand uit vissen he  ;)

Oja ik weet niet of dit wel helemaal mogelijk is hoor heb namelijk zelf nog nooit een scoop in het echt gezien maar dun pleksiglas moet naar mijn idee wel gaan.
en gaad het niet dan was het een stom idee  :kill:  :x .

Verder veel sucses met het scoop verhaal en spuiten van motorkap verschilt per spuiter dus zouw zeggen loop een spuiterij binnen en vraag het na  ^O^

Groetjes Bert

sletje

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2004, 00:27:19 »
wij hebben een evo happer op een corolla gezet en mijn maat heft nu toch echt last van water op de motor slecht  lopen ed dus pas er mee op
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door sletje »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: oktober 06, 2004, 00:11:26 »
Citaat van: "BertesBikkel"
Meschien een leuk idee om in die f50 gaten inplaats van gaas pleksiglas aan de onderkant monteren (dus eerst laten spuiten en dan pleksiglas er onder kitten of iets van beugeltjes bevestigen).
En als je dan ook nog eens een mooi motorruimte hebt is het helemaal een leuk effect  :D  (of een neontje er onder of zo).

Meschien dat julie het een raar idee vinden ofzo maar je bent ieder geval wel van je water probleem af (als je het netjes kit)
en bladeren enzo kun je er altyd zelf met de hand uit vissen he  ;)

Oja ik weet niet of dit wel helemaal mogelijk is hoor heb namelijk zelf nog nooit een scoop in het echt gezien maar dun pleksiglas moet naar mijn idee wel gaan.
en gaad het niet dan was het een stom idee  :kill:  :x .

Verder veel sucses met het scoop verhaal en spuiten van motorkap verschilt per spuiter dus zouw zeggen loop een spuiterij binnen en vraag het na  ^O^

Groetjes Bert

Hehe.. plannen zijn in de loop der tijd veranderd.. mijn motortje ben ik niet ech trots op, dus die hoeft niemand ook te zien.
wat nu vast staat is dat mijn audi 80 de deur uit gaat, en gaat plaats maken voor een MR2 van rond bj 1993.
alleen wanneer is nog niet bekend, moet eerst nog ff de nodige pietermannen bij elkaar sparen voordat we verder kunnen

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: oktober 06, 2004, 13:12:07 »
now were talking!! ^O^
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door mister_fix_it »
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: oktober 11, 2004, 21:13:33 »
:) ...
Nu je nog jong ben moet je profiteren he, straks zit je vast aan een gezinsauto omdat de kleine mee moet :P (of een hond ofzo). .. vrouwtje's wil is wet he ;)

ik wil in ut leven gewoon nog een sportwagen hebben gehad, en dacht dat je de mr2 daarbij wel kan betrekken :P