Auteur Topic: Zelf importeren.  (gelezen 11091 keer)

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Zelf importeren.
« Gepost op: augustus 25, 2010, 22:05:32 »
- Je gaat eerst kijken welke auto je wil.
- Je neemt contact op met verkoper van auto
- Onderhandelt met verkoper over prijs en maakt afspraak om je op te halen van het vliegveld.
- Jij zorgt voor verzekeringswerk van je auto en zorgt voor geld.
- Je zorgt ervoor dat je goed op hoogte bent welke papieren jij moet gaan krijgen van de verkoper.
- Betaald netjes alles en zorgt ervoor dat je een papier meekrijgt met de tekst: Deze auto is vandaag verkocht door .... deze datum .... en beide handtekeningen.
- Rijdt terug met je auto naar NL.
- Brengt je auto naar de RDW station laat hem meteen apk keuren en invoeren.
- Je krijgt wat papier werk mee naar huis voor douane geneuzel over Co2 uitstoot en deze stuur je op naar douane.
- Papieren worden hopelijk goed gekeurd door douane en deze worden doorgestuurd naar rdw en jij krijgt je papieren.
- Kentekenplaat laten maken en verzekeren.
- Rijden maar!
A Glanza is not a LHD car...

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Zelf importeren.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2010, 22:11:36 »
Denk dat dit een goed begin is, in grote lijnen dan wel.
Eens kijken of we dit de komende tijd kunnen uitwerken tot een uitgebreide sticky.

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Zelf importeren.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2010, 22:13:17 »
Je moet niet denken dat je dit binnen een week klaar hebt.
Eerst zorgvuldig plannen dan kom je ook niet voor rare verrassingen te staan.
A Glanza is not a LHD car...

Offline shief

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 316
Re: Zelf importeren.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2010, 23:35:06 »
heb een tijd geleden ook heel veel info van ronald gehad maar wat je zegt, had een afspraak met een gast in uk
voor een glanza maar hij reageerde opeens niet meer op mijn mail enzo.
zou echt klote zijn als je daar aankomt en dat de verkoper je alsnog laat zitten.'
had al bijna tickets geregeld.

Offline psycho aka elmo

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1477
  • P8 Xli '91 & P9 '96 & P9 '98
Re: Zelf importeren.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2010, 11:45:17 »
Dat zou zonde zijn geweest als je daar voor niets had gestaan.
Referenties van de verkoper controleren is misschien ook wel raadzaam ivm het bv opeens afzien van de verkoop in een laat stadium.
:: Starlet P8 XLi \'91 & P9 \'96 & P9 '98 ::

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14307
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Zelf importeren.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2010, 14:01:13 »
mja, bij particulier kopen is dat wat lastig.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline psycho aka elmo

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1477
  • P8 Xli '91 & P9 '96 & P9 '98
Re: Zelf importeren.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2010, 14:14:29 »
Dat is zo, maar meestal is er via de sites waar de aanbieders hun verkoop op doen wel feedback te vinden.
Mocht de verkoper nog geen feedback hebben staan is het wel een gokje natuurlijk.
:: Starlet P8 XLi \'91 & P9 \'96 & P9 '98 ::

Offline shief

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 316
Re: Zelf importeren.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2010, 20:07:02 »
als je via tgtt of uk starletclub er 1 kan kopen is dat een stukje beter.
vooral een actieve forummer en iemand waar iedereen veel goeds over zegt mag et eigenlijk niet mis gaan.
en meestal heeft de verkoper ook een soort showroom waar je alles kunt terugvinden wat ermee is gebeurd.

Offline glanzav

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 32
Re: Zelf importeren.
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2012, 08:34:25 »
ik heb er een beetje meer geluk ik ken een uk persoon die voor ons een goede auto
zoekt of probeert toch deze persoon heeft op MOT gewerkt dus kent de regels ook wel.
het goede er ook aan is dat deze persoon ook stukken vervangt als er iets stuk is enkel op vraag van klant natuurlijk.
en ik kan er mijn onderdelen bij bestelen  altijd mooi mee genomen :) .
en nu het leukste deel hij heeft een sportvliegtuig en komt ons zelfs halen aan vliegveld deurne (Antwerpen)
als het weer mee zit uiteraard is dit niet gewoon zalig en scheelt enorm veel tijd :)




Offline wito

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2304
Re: Zelf importeren.
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2012, 09:56:52 »
wat een luxe!
SXE10 RS200Z - 3SGE Blacktop inside

Offline glanzav

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 32
Re: Zelf importeren.
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2012, 10:28:12 »
ja idd maar met vliegtuig ben je wel wat meer euro's kwijt maar scheelt enorm veel tijd en hij stopt bijna naast de deur
is nog geen 5km van mijn thuis :)

Offline Calavera

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 7171
  • RaceChinees
Re: Zelf importeren.
« Reactie #11 Gepost op: maart 20, 2012, 23:42:55 »
voor nog geen 250 euro ben ik erheen gevlogen, teruggereden een boottripje en een geweldige roadtrip/ervaring rijker.

En een hoop lol... Importeren is niet moeilijk. wat je daar als MOT regels hebt zullen voor een groot deel overeenkomen met NLse regelgeving, maar feitelijk kan je daar niet op rusten. Geeft een super indicatie van de staat van de auto, op MOMENTopname. maar meer ook niet.

Maar als je zelf opgehaald wordt ... ach... why ride when you get driven. Sitting in the back of the bus... dikke prima joo
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Offline glanzav

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 32
Re: Zelf importeren.
« Reactie #12 Gepost op: maart 21, 2012, 05:05:30 »
ja idd  importer is niet moeilijk maar voor belgie is het wel moeilijk Bv mistlamp achteraan moet links staan
mag niet verlaagd zijn zonder Goca (tuv) en als ze toch Goca (tuv) hebben en geen 9cm bodemvrijheid hebben wordt hem nog afgekeurd
ook als er geen COC in het shasis staat moet je keuring doen voor alleenstaand geval (dus in de meeste gevallen altyd .
een paar jaar terug als je douane papier had kon je naar keuring nu moet je eerst alle papieren hebben voor
je afspraak kunt maken op de keuring en dit kan soms maanden duren. en dan komt de keuring. de keuring
trekt hier op niets deze mensen kennen de wetgeving niet als de auto een bodykit heeft willen ze het dat je het betaalt
dit wil zeggen 7euro per stuk dat ze vinden dat tuning is zelfs audio kabels 7 euro maar het leuke is papieren van toyota
de stukken zijn origineel :) kunnen ze helemaal niet mee lachen maar ik wel  :twisted:
eigenlijk komt het er op neer dat wij belgen beter zo stock mogelijke auto kopen tenzij het op MOT sta van UK
grtz