Auteur Topic: [P8] Dracor's From Friend To Turbo, Big update  (gelezen 148148 keer)

Offline Dracor

• SCH forum member
  • **
  • tja
Re: [P8] Dracor's From Friend To Turbo, Big update
« Reactie #1500 Gepost op: augustus 19, 2016, 00:18:56 »
Laatste tijd is het helaas nogal het geval dat familie mij op het moment sponsord kwa auto weer rijdende te krijgen.

Helaas is dit familie lid ERNSTIG koppig en denkt/vind dat ik Kwats verhaaldjes ophang en maar uit m'n duim loop te zuigen dat meeste garage de ballen verstand hebben van dit blok.

Ikzelf Weet dat ik kwa aansluitingen etc weinig verstand ervan heb. Mechanisch kan ik dingen wel monteren etc. Maar als het op aansluiten kom laat ik dat aan "proffesionals"  over.

Die professionals zijn niet zo professioneel als Martin. Ik adviseer ook als je het zelf niet kan maar toch een turbo wil rijden en het loopt niet lekker het beter door een van de veteranen van het forum te laten nakijken. Wederom moet ik Martin weer bedanken dat hij tijd heeft vrijgesteld om wat problemen te fixen. Overigens is mijn uitlaat niet te luid want hij is al door de keuring gekomen ermee voor dat ie geschorsd werd. Toch gaan er wat dingen veranderen aan de auto. Nu dat de auto volledig in geheel nagekeken is door martin heb ik er vol vertrouwen in. De auto word gespoten. zodat de auto niet meer roze is maar weer origineel super red 3E5, daarna door naar de keuring dan heb ik een zeer nette omgebouwde turbo staan!

Nogmaals bedankt martin!

Foto's komen snel van het project.

met vriendelijke groeten,
Wilco Nuijten

ep81, Turbo conversion. NightShadow
Tein coilover kit,Front strut,front swaybar, rear strut.... to be continued

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #1501 Gepost op: augustus 19, 2016, 12:29:52 »
Zou je hem niet eerst laten keuren en dan pas geld (wat je blijkbaar moet lenen) uitgeven aan en spuiten van je auto?

En waarom dan weer in het rood? Zoals je gemerkt hebt.... dat blijft niet rood. Ik zou direct een andere kleur kiezen, blauw of rood zal net zo duur zijn.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Dracor

• SCH forum member
  • **
  • tja
« Reactie #1502 Gepost op: augustus 19, 2016, 13:43:42 »
We spuiten er blanke lak over en we vragen eerst na of ze weten dat dit veel vervaagd anders pak ik een best next thing kwa rood. En nee kwa dit moment is het niet lenen. Ik heb er zelf een deel van m'n spaargeld ingestoken. Kwa revisie van t blok etc. Maar kwa onkundigheid van de garage en eigen onwetendheid is t blok niet rijdende gebleven. Daar baalde ik goed van. Nu is m'n oom met spuiten bezig geweest aan onderdelen van z'n traktortje en heeft ie besloten mijn auto ook maar te gaan spuiten. Zodat de carosserie zoiezo netjes is. Ik ga voor de rest niks meer pk's uit t blok proberen te persen. Laat het voor wat het is. Ik ga alleen nog dingen verbeteren en evt opknappen. Zodat ik nog jaren van deze auto kan genieten. Vanavond zal ik wat foto's plaatsen. De reden ook dat deze opgeknapt word is dat m'n p9 veel gebreken toont. En er teveel geld in de p8 gestoken zit om hem te laten vergaan inmiddels al 8jaar bezig met starlets. Kwa dat aspect is m'n oom t er mee eens. Dus dit krijg ik cadeau van hem. Voor m'n verjaardag komende maand. Best gift evahhh! Overigens wilde ik idd blauw nemen. Maar m'n oom heeft geen zin de binnenkant ook nog te doen. Dus daar verander ik dan ook weinig aan. Ben allang blij dat de auto straks er weer netjes bij staat en niet meer roze is en op een aantal plekken geen lak er meer op heeft zitten. Ben wel benieuwd of het zal werken tegen vervaging om blanke lak erop te spuiten. Ik heb al voor metallic rood gekeken maar vind de kleuren die ik zag te donker.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2016, 13:58:14 door Dracor »

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #1503 Gepost op: augustus 19, 2016, 22:52:47 »
hoe luid de uitlaat is kijken ze bij apk niet naar. maar bij rdw herkeuring kunnen ze er over vallen (hoeft niet) en oom agent zal er zeer zeker over vallen (got the ticket..)

inderdaad hebben de meeste garages weinig verstand van dit soort turbo blokjes. ik weet ook niet wie je hebt laten werken aan je auto maar die hebben er een beste chaos van gemaakt.

zelf had ik ook eerst voor apk gekozen en daarna pas overspuiten maar goed, ieder zijn keuze. hoop em snel weer op de weg te zien
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Dracor

• SCH forum member
  • **
  • tja
Re: [P8] Dracor's From Friend To Turbo, even stof afblazen.
« Reactie #1504 Gepost op: april 04, 2017, 20:52:45 »
Kuche kuche Oef wat een stof. Ok

Halloha mensjes. Ik heb ervoor gekozen om m'n GXI deuren erin te hangen dit i.v.m. een versteviging die in die deuren zit *zoals bij een turbo of S.I.
Nu zit ik met het volgende probleem.... ZUCHT. Deze deuren zijn gemaakt voor electrische ramen. Aka het normala raam systeem past niet bepaald. Nu heb ik het probleem dat ik iemand nodig heb om electrische aansluiting te maken voor de electrische ramen. Jah ik heb de systeempjes liggen.... Maar daar houd het ook bij op. Weet een van jullie misschien iemand die dit zou kunnen aansluiten?

Auto is overigens Zo ver als mogelijk uitgedeukt door m'n oom en mij. Staat ook verders er vrij netjes bij voor onproffessionele uitdeukerij xD Motorkap word rood luchthapper zwart. Al de voorbereiding is in principe nu klaar. Maar het aspectje electrische ramen zou ik wel even Goed hulp bij kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groeten,
Wilco Nuijten

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #1505 Gepost op: april 05, 2017, 09:05:34 »
Heb je de andere deuren eventueel ook nog? Daar zou het systeem toch in moeten zitten?
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #1506 Gepost op: april 05, 2017, 22:08:15 »
Deuren zijn hetzelfde, of er nu elektrische ramen in zitten of hand bediende. Ik heb wel eens deuren met hand bediende ramen omgebouwd naar deuren met elektrische ramen. Dat gaat prima
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
« Reactie #1507 Gepost op: april 06, 2017, 13:02:44 »
Klopt, de deuren zelf zijn hetzelfde. Als hij alleen de steunen heeft met de schakelaars en niets van de bekabeling, wordt het moeilijker.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #1508 Gepost op: april 06, 2017, 16:52:06 »
Nu ik de post nog een keer lees, snap ik er zelfs ng minder van!

Offline Dracor

• SCH forum member
  • **
  • tja
« Reactie #1509 Gepost op: april 06, 2017, 21:10:39 »
Ik heb G.X.I. Deuren in de auto gezet. En Nee de hand bediende ramen passen NIET. Om een of andere reden zitten de bout gaten niet compleet correct het gat waar je inprincipe de raam slinger bij kunt bevestigen. is niet accuraat genoeg. En ja het systeem zit wel correct bevestigd. Hoewel..... ik heb bij het normale slinger systeem maar 1 bout vooraan kunnen bevestigen wat ik ook probeer het lijnt niet met elkaar uit, tevens als ik de ruit probeer dicht te draaien gaat die scheef en het tandwiel waar de slinger op bevestigd zit raakt bijna de deur. Overigens wil ik zoiezo m'n electrische ramen weer werkend hebben want anders ziet het er ook totaal niet uit bij m'n GTT deur panelen.

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
« Reactie #1510 Gepost op: april 07, 2017, 09:02:54 »
Dat kan niet kloppen, dan zitten inwendig je raamgeleiders niet helemaal goed. Heb toendertijd een paar starlets voorzien van elektrische ramen, een zelfs met originele deurkaarten en andere met de deurkaarten van een 'elektrisch raambediende' en uitlijning was bij beide hetzelfde.

#vreemd

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #1511 Gepost op: april 07, 2017, 16:48:57 »
Ik weet niet hoe het it bij een P8, maar ik weet wel dat bij m'n oude GX71 er 2 types deuren waren en 2 types elektrische ramen, waarvan niets uitwisselbaar was, behalve het motortje.
Het zou me nix verbazen als er bij meerdere modellen verschillen zitten.

Offline kees

• Registered Trader
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
« Reactie #1512 Gepost op: april 09, 2017, 20:37:14 »
Dat kan niet kloppen, dan zitten inwendig je raamgeleiders niet helemaal goed. Heb toendertijd een paar starlets voorzien van elektrische ramen, een zelfs met originele deurkaarten en andere met de deurkaarten van een 'elektrisch raambediende' en uitlijning was bij beide hetzelfde.

#vreemd

Idem... ookal een paar auto's gedaan
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -

Offline Dracor

• SCH forum member
  • **
  • tja
« Reactie #1513 Gepost op: mei 01, 2017, 07:21:05 »
Jullie hebben gelijk. Ik heb bij deze deuren maar 2 gaten voor de bouten en heb voor de rest er ook geen inzicht op. Het bleek dat het stuk waar het tandwiel aanzit verkeerd zat.... Stom stom stom.

Maar goed nu gaat het raam er wel recht in gelukkig. Alsnog zal ik wel iemand nodig hebben die evt weet hou het elektrisch ramen systeem aangesloten moet worden. Hier ga ik zelf Absoluut niet aan beginnen want dat zal zeker niet goed komen ik snap ammehoela van de bekabeling. Toch bedankt voor jullie snelle reacties en hulp, Sorry ik had het wel gelezen maar niet meer gereageerd. Ik denk dat ik nu wat Te haastig ben kwa het in elkaar zetten van de auto vandaar dat ik extra fouten aan het maken ben (zucht)  ze mag ook wel weer een keer de weg op.

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
« Reactie #1514 Gepost op: mei 01, 2017, 17:02:19 »
Heb je een overzicht van alle kastjes en schakelaars wat je hebt?
Kabelschema is wel aan te komen.

Offline Dracor

• SCH forum member
  • **
  • tja
« Reactie #1515 Gepost op: juni 18, 2017, 20:35:41 »
sorry late reactie. ik ben bang dat er een aantal schakelaartjes etc met de blauwe naar de sloop zijn gegaan. Ik heb de kabels etc die ik eruit had gehaald nog niet kunnen vinden. Dus vrees voor het ergste.

Maar in iedergeval goed nieuws. De auto is gespoten. Rijd heerlijk Geen rook niks meer.

in het begin nadat ik schroefset en velgen had overgezet:

zo stond ze erbij toen de turbo het begeven had:

toen ik de auto op kwam halen in de polder:

En hoe ze er nu bij staat na een grondige goede wasbeurt en daarna in de wax gezet.

met vriendelijke groeten,

Wilco Nuijten en bedankt voor het lezen ^^

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #1516 Gepost op: juni 19, 2017, 12:12:21 »
Tof!
Deze kleuren ben ik ook van plan. Alleen dan mat zwart onder.
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Daily)
- Starlet p8 Gxi, '95 (project)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline Dracor

• SCH forum member
  • **
  • tja
« Reactie #1517 Gepost op: juni 20, 2017, 01:57:03 »
Dat zal ook wel mooi staan. maar ik ben persoonlijk meer van hoogglans :)

Offline kees

• Registered Trader
  • Full GT Turbo spec
    • Swaps and wiring
« Reactie #1518 Gepost op: juni 21, 2017, 23:22:46 »
Dacht dat ik een originele kleur had maar helaas... :twisted:
EP82 - Turbo jonguh, verrekte mongol / AE101 2.0 16v  BEAMS Redtop, ZZW30 & AE111 Levin BZ-G

Powered and wired by: ------ http://www.groundspeed.nl -