Auteur Topic: Brandstofmeter defect  (gelezen 3175 keer)

Wouter 1990

• Gast
Brandstofmeter defect
« Gepost op: januari 12, 2010, 15:59:36 »
Hallo,
Ik ben Wouter, 19 jaar en studeer werktuigbouwkunde.
Ik heb onlangs een Toyota starlet uit 1993 gekocht.
Nou deed de brandstofmeter het niet, en onlangs kwam ik zonder benzine te staan....
Dus nou wou ik graag de brandstofmeter repareren.
Waar moet ik beginnen om het te controleren wat er kapot is. Ik heb de vlotter er al uitgehaald.
Deze gaf een meetwaarde tussen de 12 en 112 ohm. Dit lijkt me dus wel goed.
Alvast bedankt.
Groet,
Wouter

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
Re: Brandstofmeter defect
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2010, 18:09:58 »
Meest waarschijnlijk is de bedrading of meter zelf het probleem. Ik zou vd sloop een andere klokkenset halen en meter overzetten.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2010, 09:26:18 »
idd, vlotter lijkt me ook in orde, met die wisselende weerstandswaarde...

je zou je tellerunit er eens uit kunnen halen, en dan even het printspoort aan de achterzijde van de tellerunit kunnen volgen, om zo uit te komen bij de draden die je benzine meter aansturen, daar meten of de spanning ook fluctueerd wanneer de vlotter bewogen word (ff met 2 man doen dus ;) )

als dat zo is, is dus wss je brandstofmetertje kapot...
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

F.R

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2010, 13:53:55 »
ik weet niet of je in de buurt woont van utrecht maar mijn oom werk bij casu en deze repareren teller klokken en meters van auto.als intresse heb kan ik het altijd even aan mijn oom vragen

Wouter 1990

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2010, 17:34:48 »
Hallo,
Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om alles te testen.
Brandstofmeter is defect..
Ook waren er verschillende draadjes achter op de klokkenset doorgebrand oid, ze functioneren iig niet meer.
Dus nu was ik eigenlijk op zoek naar een 2e hands klokkenset.
Wat kost zoiets eigenlijk.
Ik zag dat er ook sets zijn met toerenteller, zou ik deze gewoon op mijn starlet aan kunnen sluiten of is dat niet mogelijk.
Alvast bedankt.
Gr. Wouter

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2010, 18:24:38 »
normale tellerset heb je vaak wel voor 20/25 euro
met toerenteller zit meer in de buurt van 75,-

hangt een beetje van je bouwjaar af en welk type dash met toerenteller je hebt. kan prik en speel zijn maar ik had met mijn teller destijds ene beste klus om alle pinouts te veranderen, klopte niets meer van. maar het was zeker te doen :)
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline George

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2010, 10:20:01 »
Wouter,

Als op de achterkant van de cockpit het eea verbrand is zou ik maar even heel goed kijken of de
massakabel van de accu zowel aan het chassis als aan het motorblok vast zit en zo ja, alle
massa aansluitingen achter je cockpit en achter het dashbordkastje zijn aangesloten op het chassis.

Een andere complete cockpit heb ik wel voor je liggen voor €15,-- mocht je die nog nodig hebben.

Citaat van: "Wouter 1990"
Hallo,
Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om alles te testen.
Brandstofmeter is defect..
Ook waren er verschillende draadjes achter op de klokkenset doorgebrand oid, ze functioneren iig niet meer.
Dus nu was ik eigenlijk op zoek naar een 2e hands klokkenset.
Wat kost zoiets eigenlijk.
Ik zag dat er ook sets zijn met toerenteller, zou ik deze gewoon op mijn starlet aan kunnen sluiten of is dat niet mogelijk.
Alvast bedankt.
Gr. Wouter

Offline MDokter

« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2018, 20:52:13 »
Ja, het is al een oud topic, maar hij kwam wel boven in mijn zoekresultaten voor mijn kapotte brandstofmeter.
Ik had dezelfde symptomen, kapotte brandstofmeter, en doorgebrande spoortjes achterop de klokkenset.
Bij mij was dit veroorzaakt doordat de massakabel van het chassis losgerot was.
In mijn geval was de brandstofmeter weer gerepareerd door een paar draadjes over de doorgebrande baantjes te solderen.
Waarschijnlijk heeft de topicstarter hier niks meer aan, maar anderen misschien nog wel.