Auteur Topic: [P8] Mijn groene P82 1.3 XLi.  (gelezen 15819 keer)

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
[P8] Mijn groene P82 1.3 XLi.
« Gepost op: september 27, 2009, 23:22:03 »
Ik heb sinds kort een Starlet overgekocht van een vriend van me. Het is een Starlet P82 1.3 XLi bouwjaar 1994, 12v 2E-E, kleur: metallic groen. 128.000km op de teller.

Ik heb bij terugkomst van werk wat foto's gemaakt. Volgende keer ook wat foto's bij dag licht maken. Persoonlijk vind ik de lak heel mooi, soms groen, soms donkerblauw.. 

Dingen die er bij zijn gezet:
- Centrale deurvergrendeling.
- Alarmsysteem
- Weitec verlagings veren (40m)
- Arospeed Performance 'mini bomb' einddemper
- Toyo PROXES T1-R 195/45 R15 banden met 'Intra-Exip Verity F1' velgen
- Getint glas achter.
- Meegespoten bumpers
- Witte zijknippers
- Speakers in hoedenplank
- Klokje (thx Rage)

Er zat nog een K&N openlucht filter in, maar deze zag er niet meer zo 100% uit. Heb deze vervangen voor de standaard luchtfilter.

Foto's:

In de planning:
- Kouki achterlichten. Heb ze al, ben nu aan het wachten op de fittingen (besteld bij dealer).
- Lichtverklikker. (lastig!)

en misschien dat er later nog iets mee gaat gebeuren, misschien een verlengde middenconsole, of een andere leren hoes voor de pook..

Ben er in ieder geval heel erg blij mee. 
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2011, 20:52:26 door Guillaume »
P8, 6m6 groen, 15" 195/45 wheels, 40mm lager, adj. panhard, getint glas, spoiler, kouki's, more  => www.starlet-forum.nl/index.php?topic=15220.0

Offline Lou-E

• SCH forum member
  • **
  • YELLOW BASTARD
    • http://lou-e.hyves.nl
Re: Mijn groene P82 1.3 XLi.
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2009, 00:31:01 »
ziet er strak uit. :shades:  ^O^

Maar waarom heb je je ori luchtfilter shizzle terug geplaats en niet gewoon een
ander openluchtfiltertje gekocht, en die op die inlaatbuis geplempt ?  :?
Ontlasting is de naam voor de onverteerbare resten van het voedsel die met geregelde tussenpozen als uitwerpselen via de anus (aars) naar buiten komen

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2009, 01:14:05 »
Bedankt  :D

Het K&N filter dat ik had was op een paar plekken ingedeukt. Ik vertrouwde het niet, misschien dat de werking minder is en dat er zo wat vuil in de motor komt.  

Maar goed, omdat ik had gelezen dat het ook eigenlijk niet veel uitmaakt qua vermogen, maar vooral het geluid luider wordt, heb ik maar de standaard er weer ingezet (had ik toch nog liggen, met een ongebruikt nieuw filter). Daar kan ik voor nu wel mee vooruit. Het klinkt minder sportief, dat wel.

Ik zal later wat foto's plaatsen van het beschadigde filter, misschien is het niet eens zo erg. Dan zet ik hem wel gewoon terug. :P
P8, 6m6 groen, 15" 195/45 wheels, 40mm lager, adj. panhard, getint glas, spoiler, kouki's, more  => www.starlet-forum.nl/index.php?topic=15220.0

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2009, 08:41:26 »
hij ziet er netjes uit!  ^O^

en het begin is er al om de boel te gaan aanpassen, maar kijk uit! het is net een virus! voor je het weet heb je je onderstel vervangen en zoek je naar een turbo blok :) (spreek uit ervaring)
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Lou-E

• SCH forum member
  • **
  • YELLOW BASTARD
    • http://lou-e.hyves.nl
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2009, 17:52:59 »
* mompelt iets als, dakspoiler, Kouki's, weitec shocks, witte voorknippers *  :P
Ontlasting is de naam voor de onverteerbare resten van het voedsel die met geregelde tussenpozen als uitwerpselen via de anus (aars) naar buiten komen

Offline Flyingraptor

• SCH forum member
  • **
  • Een verdwaalde Belgische Starlet
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2009, 22:29:27 »
Ziet er heel erg goed uit, je Starlet!
Maar euh... mijn Starlet heeft standaard zo'n verklikker dat je licht nog opstaat hoor. Die van jou niet, dan?
Silvergrey Toyota Starlet NP-80 OEM+
Si, GT, GT-T, classic O.Z. rims and custom parts fitted

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2009, 23:09:49 »
De nederlandse Xli's niet
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2009, 23:43:48 »
haha, ik weet niet zeker of ik het wel te pakken ga krijgen hoor... maar ik ga morgen in ieder geval de oven voorbereiden om twee zijknippers erin te doen.

Ik heb inderdaad standaard geen lichtverklikker erop.

Bij deze nog wat foto's van het K&N luchtfilter:

Hij is aardig beschadigd heb ik zo het idee. Kan ik deze nog gebruiken.. of is ie rijp voor de vuilnisbak? Of misschien met wat pattex lijm of kit de beschadigde kantjes even plakken
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2010, 01:14:46 door Guillaume »

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2009, 23:52:42 »
sow.. wat is daar mee gebeurd  :?

als het filter nog dicht is verder dan is de werking nog wel ok, maar het ziet er niet fraai meer uit
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2009, 00:07:59 »
Ik weet niet precies wat er mee is gebeurd. Ik denk dat ie van het balkon was gevallen tijdens het drogen na een schoonmaakbeurt.

Er zitten 2 scheurtjes / gaatjes in van ongeveer 1-2mm groot. Niet groot, maar het zijn wel gaatjes, en dat vertrouw ik dus niet.

Misschien dat ik hetzelfde effect krijg als ik dit ga doen:
http://translate.google.com/translate?p ... e0=&swap=1

:P gewoon in mn luchtfilter DIE DROSSEL ENTFERNEN JA. Dan kan ik throttling, net als de Duitse en OOstenrijkse sterretjes.

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #10 Gepost op: september 29, 2009, 00:10:08 »
ik zou die 2 gaatjes even dichtkitten en tijdelijk dit filter er weer aan hangen en dan rustig kijken voor een nieuw filter. maar das mijn mening :)

Offline Evjatar

• SCH forum member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: september 29, 2009, 00:43:53 »
Ik heb ook een nederlandse xli en daar zit wel gewoon een lichtverklikker in. standaard.
Dakspoilertje kan der nog wel op, liefste een harde, en voor zo'n middenconsole enz kan
je t beste ffe op de sloop kijken.
Heb in hier in t noorden al meerdere oude starletjes zien staan met dat allemaal standaard
erin.

Witte knippers is erg makkelijk gewoon schroevendraaier derin rammen totdat alle oranje stukjes deruit zijn:P

Wel mooi starletje, k heb ook n groene metallic, dus heb eindelijk iemand gevonden die t ook heeft;)

wel echt supervette/brute velgen, vind ze echt tof!

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: september 29, 2009, 11:07:01 »
K&N is een heel goed filter zou idd de gaatjes dichtkitten en er weer op zetten. Deuken zijn niet erg.

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2009, 12:07:52 »
Heb ook zo'n k&N filter gehad.. zag er niet uit en heb het weg geflikkerd, nu heb ik een k&N look a like van 20 euro en werkt perfect.
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
« Reactie #14 Gepost op: oktober 02, 2009, 18:09:57 »
Heb de voorste knipperlichten volgens de 'oven-methode' wit gemaakt.

Het is al zooo vaak behandeld, maar hier ook even hoe het bij mij is gegaan:

Stap 1: Haal knippers los van auto: Ze zitten vast met één schroefje, die losmaken. Verder zit de knipper nog vast met een pinnetje, dus even trekken aan de voorkant aan de kant van de koplamp, en hij schiet los.

Stap 2:
Ovenwanten of andere handschoenen klaarleggen. oven voorverwarmen op 100 graden C.

Stap 3:
Lampen in de oven. ongeveer 20 minuten.

Stap 4:
Lampen uit de oven na 20 minuten. Pas op, best heet! als de kit ietwat gesmolten is, dan gaat de lamp open als je hem opentrekt op de plekken waar ik een pijl heb gezet. Vanaf daaruit kun je de hele lamp openen.

Stap 5:
Haal dat stuk oranje er in zijn geheel uit. Doe daarna de lamp weer dicht en stop hem nog even 10 minuten in de oven om de kit weer ietsjes te smelten (zodat je hem daarna weer extra kan aandrukken).

Stap 6:
Heldere lampjes verwisselen door oranje lampjes. Bij mij zaten de pinnetjes op het oranje lampje anders dan de pinnetjes op het heldere lampje. Heb dus één pinnetje van het oranje lampje eraf geschuurd met schuurpapier. Nu past ie wel in de 'socket'

Stap 7:
De lampen even stevig aandrukken, laten afkoelen, en je bent klaar om ze weer terug te zetten!

En dat was het. Al met al heeft het al geregend hier en de lampen zijn waterdicht, ook geen condens. Ben er erg blij mee.

Foto's van het resultaat volgen nog. het regende en had geen zin om die avond nog foto's te maken.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2010, 01:16:07 door Guillaume »

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #15 Gepost op: oktober 02, 2009, 18:12:43 »
ik zeg : howto!

goed bezig  ^O^

Offline Sebastiaan84

• SCH forum member
  • **
  • Former EP81 Si Whiteline driver
« Reactie #16 Gepost op: oktober 04, 2009, 19:46:47 »
Een aanvulling, is welliswaar al vaak behandeld maar toch.

Je mag in je voorste knippers ook gewoon de witte lampjes laten zitten. Is APK waardig.
Past: EP81 Si A.K.A Red Evil, AE111 G6 Zenki, T22 Avensis Station Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #17 Gepost op: oktober 07, 2009, 19:49:17 »
idd, scheelt een hoop werk, (in jou geval) en het is nog mooier ook  ^O^

ik rijd al jaren met witte voorknippers
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Guillaume

• SCH forum member
  • **
    • Showroom van m'n P8.
Kouki's :)
« Reactie #18 Gepost op: oktober 16, 2009, 05:31:44 »
Bij deze even de foto's van de witte knippers en ik heb de Kouki's weten te zetten die ik van Rage had gekocht

De knippers:

En dan Kouki's:

En dit is het aanblik 's avonds:

Vind de Kouki's echt gaaf   , alleen komt er wat vocht in het linkerlicht, bij het vakje waar het achteruitrijlicht is. Dit kan toch geen kwaad?
*foto's werkende gemaakt*
« Laatst bewerkt op: april 01, 2011, 09:36:22 door Guillaume »

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #19 Gepost op: oktober 16, 2009, 07:26:30 »
in de mijne komt ook na beste regen een drupje water te staan, ik heb aan de achterkant op het laagste punt waar het water blijft staan een klein gaatje geboord (3mm)

Offline Sebastiaan

• SCH forum member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: oktober 16, 2009, 09:15:48 »
Ziet er mooi uit! Ik heb zelf ook altijd een beetje vocht daar staan na een regenbui. Maar het stelt eigenlijk niks voor ;)
1994 Toyota Starlet GT Turbo (E-EP82-AGMQY)
2013 Toyota Auris Touring Sports Hybrid (ZWE180)

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #21 Gepost op: oktober 16, 2009, 09:42:27 »
wat me trouwens opviel, je hebt staan p82. maar dat is de turbo versie ;)
de jouwe is de ep81

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #22 Gepost op: oktober 16, 2009, 10:05:43 »
Ziet er al stoer uit!! Goed bezig, komt er ook nog een spoilertje op?
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #23 Gepost op: oktober 16, 2009, 10:21:47 »
Citaat van: "Rage"
wat me trouwens opviel, je hebt staan p82. maar dat is de turbo versie ;)
de jouwe is de ep81

Das niet helemaal waar, op mijn kenteken staat ook EP82
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Rage

• Admin
    • my showroom
« Reactie #24 Gepost op: oktober 16, 2009, 10:25:20 »
das apart  :|  wist ik niet dat dat ook kon. voor zover mijn info streks is de ep82 de turbo versie