Auteur Topic: Tijd voor een frisse wind!?  (gelezen 31221 keer)

Offline Alex

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 6330
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #50 Gepost op: september 09, 2009, 22:40:04 »
Dat het forum de keuken is waar alles klaargemaakt word, en die site het restaurant waar alles netjes geserveerd word?
EP71 2E-TELU

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #51 Gepost op: september 10, 2009, 05:57:48 »
niet alleen de mods kunnnen helpen met de stickys, kijk naar de topics van kevink nu, die zijn erg goed!

staat open voor aanvulling dus members kunnen ook nuttige info toevoegen. hooguit dat een mod of TS de info bij kan werken.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #52 Gepost op: september 10, 2009, 08:30:04 »
True, dat is weer het "in goede banen leiden" verhaal. Die input van KevinK is zeker goed en nuttig. Daar kunnen we verder mee.

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #53 Gepost op: september 11, 2009, 13:28:18 »
Goed, mooie ontwikkelingen in de afgelopen week waar we zeker verder mee kunnen. De input van een aantal mensen is zeker waardevol en een verbetering.

We hadden het er met de mods over om een compleet nieuw forum te installeren. Nieuwe software, nieuwe indeling en alleen de meest nuttige info overzetten.

Op die manier kunnen we met een schone lei beginnen. Kan iedereen zn showroom netjes maken en is alle onzin meteen van het forum.

Tevens hebben we een idee over het forumbeheer, waar we jullie mening in willen hebben.

Het plan is om iedereen "mod" te maken. Eigenlijk willen wij als mods geen beslissing meer maken op basis van wat wij zien, maar we gaan enkel nog handelen op verzoek van jullie. Dus mocht je iets tegenkomen wat je niet aanstaat of waar je je aan ergert, dan melden jullie dit via PM of gewoon openbaar (wat hebben we immers te verbergen) op het forum. Na overleg wordt er een reactie gegeven of een ban of whatever gedaan. Op deze manier vragen we van jullie dus meer controle op elkaar om zo de boel op de rit te houden. Elkaar aanspreken is niets mis mee, mits je niet gaan schelden, vloeken, tieren etc. Mocht het uit de klauwen lopen, dan zijn de mods er om een uiteindelijk beslissing te maken die dan opgevolgd dient te worden, maar het mooist is als jullie er met elkaar uitkomen.

Idee? Of niets waard?

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #54 Gepost op: september 11, 2009, 13:34:24 »
ik ga akkoord, zie alleen niet wat er anders aan is dan eerst.
Dat jullie helemaa niet ingrijpen tot aangeven van forummers?

Ik denk dat er gewoon flink met de bezem door moet in de vorm van oude posts en mensen die zich langer dan 12 maanden geleden voor het laatst hebben aangemeld. Er komen vast wel weer vragen waar ooit het antwoord van is gegeven maar die moeten dan maar opnieuw beantwoord worden.

Ik denk dat je alleen de post moet houden waarbij er op de vraag/probleem een oplossing is gekomen. Alle andere troep eruit. Wil me best actief inzetten om de zaken schoon te houden. Een post waarbij er een oplossing is gevonden en ook uitgelegd kan worden gestickied als het een vaak voorkomende vraag is. de betreffende post opschonen van onnodige op aanmerkingen zodat het snel voor een lezer duidelijk wordt wat te doen zonder ellenlange gesprekken te moeten lezen.

ik stel me beschikbaar, ga niet heel gelijk hele gekke dingen doen maar achteraan beginnen en langzaam opschonen. -_-
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #55 Gepost op: september 11, 2009, 13:43:44 »
Nou, we maken nu zelf beslissing in hoe wij zaken zien. Vaak klopt het wel, maar soms ook niet. Maar we merken ook dat mensen elkaar nauwelijks meer aanspreken op dingen die ze niet leuk vinden van elkaar, eerder gebeurde dat veel meer en werd dat ook geaccepteerd.

Het nieuwe forum komt met meer stickeys en uitleg. Verder nog ideeen?

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #56 Gepost op: september 11, 2009, 13:51:47 »
ik denk sowieso dat het voor iedereen weer even een wake-up call is geweest en iedereen weer wat scherper staat.
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #57 Gepost op: september 11, 2009, 14:36:59 »
Ik vind niet dat je iedereen een MOD functie moet geven.
Want dat gaat in de soep lopen.
Vind dat er wel een beetje onderscheiding in gemaakt mag worden.
Maar laten er wel MOD's zijn die wel nog echt met de club bezig zijn.
A Glanza is not a LHD car...

Offline Alex

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 6330
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #58 Gepost op: september 11, 2009, 14:38:56 »
Dan wil ik mezelf en Kevin nomineren ^_^
EP71 2E-TELU

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #59 Gepost op: september 11, 2009, 14:50:15 »
Jullie krijgen die modfunctie ook niet, maar het was meer om aan te geven dat jullie elkaar op zaken moeten aanspreken. Dat wij uiteindelijk op de "delete" knop druk, dat is dan maar zo. Snappie?

Nieuwe mods aanstellen kan. Er zijn inderdaad wat mods die er nooit meer zijn of 2 kinderen te eten moeten geven.  :P
Aan de andere kant moet met deze manier van werken minder werk zijn voor de mods, afgezien van het opstarten van de nieuwe boel en er is volgens mij altijd wel een mod online, niet?

Offline Sparkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #60 Gepost op: september 11, 2009, 15:48:40 »
ik vind ook niet dat je iedereen mod moet maken. gewoon onderscheid houden. daarbij, tis goed dat er nu dingen verzameld worden, maar t gaat vooral om de sfeer.. die is stukken minder. je kan wel t forum veranderen/upgraden maar ik denk vooral dat iedereen is bij zichzelf moet nagaan over wat normaal reageren is.minder korte lontjes en minder lange tenen. dat zou nog veel meer schelen, bovenop een mooi forum :) daarbij wil ik nog wel ff kwijt dat t wel goed is als de drempel tussen mod en lid minder hoog wordt. want aanspreken via pm of forum ok, maar dan moet r wel normaal gereageerd blijven worden

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #61 Gepost op: september 11, 2009, 16:14:40 »
zelf zou ik ook wel part time mod willen zijn, ben de laatste tijd weer redelijk online op het forum en ik lees eigenlijk alles wel wat gepost word.

nieuw/schoon forum zou zeker mooi zijn, dan is alles weer up to date en scheelt een boel data.
daarbij een site-tje met info en foto galerijen is mischien ook leuk. dan kunnen mensen wel zonder zich aan te melden foto's zien en kijken wat onze club is en eventueel info inzien. en als ze meer vragen hebben dan kunnen ze terecht op het forum na aanmelding

idee?
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #62 Gepost op: september 11, 2009, 16:16:52 »
^wat hij zegt
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #63 Gepost op: september 11, 2009, 16:21:32 »
Ik zeg niks...

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Alex

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 6330
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #64 Gepost op: september 11, 2009, 16:27:42 »
Zo, Sparkie komt na 2 miljard maanden ook weer 's op het forum kijken. Die dip zijn we al laaaaaaang en breed voorbij  :Z
EP71 2E-TELU

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #65 Gepost op: september 11, 2009, 16:29:45 »
it's all happy time now Viv :cheer:

forgive and forget?

 :love-couple:
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Sparkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #66 Gepost op: september 11, 2009, 16:41:48 »
@ alex, ik lees nog wel mee, maar niet zon behoefte om te posten.. DOH, jou zie ik vanavond wel  :twisted:
maar vind t zo, dat niet vergeten moet worden waarom Doc weg is gegaan.

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4491
  • POSTERT
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #67 Gepost op: september 11, 2009, 16:50:37 »
En Ricow.. of is die op de valreep blijven hangen?

Tijd voor frisse wind en een grote bezem idd...

Ook de showroom zou iedereen de eerste post moeten upgraden steeds (net zoals rage) en om de zoveel tijd de hele staart van een showroom deleten. Zodat het bij 1 pagina blijft. Misschien het aantal posts op een pagina verlengen met 10? Zo hou je meer overzicht en ziet iedereen hoe de starlet of non starlet er op het moment uitziet.
Dus een foto van aankoop, paar foto's van hoe die is veranderd in loop van de tijd en een aantal foto's van het eindresultaat.

Dit is dan voor één topic.  
En dan dus het wie is wie deleten wat ik al eerder aankaarten.
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #68 Gepost op: september 11, 2009, 17:00:48 »
Wie is wie kan je ook 1 lang topic van maken voor de mensen die geen showroom willen.

Dat andere plan is ook wel grappig, maar er wordt nogal veel uitgelegd over nieuwe upgrades en plannen. Dat is wel leuk om te lezen...

lastig hè?  :P

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4491
  • POSTERT
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #69 Gepost op: september 11, 2009, 17:04:35 »
Dat is voor de afdeling projecten...
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #70 Gepost op: september 11, 2009, 18:13:21 »
Ik wacht wel af wat jullie ervan koken.
Ben door de weeks toch niet zo veel online meer.
Maar blijf wel stalken  :twisted:
A Glanza is not a LHD car...

1nsan3

  • Gast
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #71 Gepost op: september 11, 2009, 18:35:34 »
euhm of 1 met showroom waarin jij update en een andere topic met reacties op de modificaties in jou showroom. ZO blijft je showroom netjes en is het gelijk een soort van projecttopic en de kan de ractietopic gewoon volgespamd worden :D

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #72 Gepost op: september 11, 2009, 20:05:28 »
Ja zoiets is een idee. ;)

Ik wil ook wel (evt net als Rage) parttime of fulltime mod zijn. Niet om interessant te zijn, maar dat doe ik er wel bij, toch al elke dag online hier. (En nuchter/dikke nek genoeg om PM's te doorstaan, ik laat me niet meer gekmaken) Trouwens, wel een goed idee dat iedereen een klein beetje kan modden, dit zie je vaak op andere fora, soort misbruik knop of om andere opmerkingen naar de head administrators te sturen. Zo zijn wel allemaal met elkaar in staat om iemand te corrigeren als nodig, en is de mod niet gelijk de pispaal.

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #73 Gepost op: september 11, 2009, 20:45:44 »
een report knopje om een bepaald topic/post aan te geven bij de mods met een opmerking erbij?

en wat ravin ook zegt: ene showroom showroom, en een "showroom" om lekker te bomen over de upgrades en discussies te voeren.

maar in dat geval, de showroom op de site zetten, en de andere showroom om in te posten op het forum houden?
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

J3r03n

  • Gast
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #74 Gepost op: september 11, 2009, 21:49:56 »
Rage, check dat mooie uitroeptekentje rechtsonder eens? Misschien moeten we die maar eens wat beter aanbevelen als er wat dingen mis gaan. En ja ik ben een lange tijd niet hier geweest wegens wat belangrijke dingen in het echte leven. Maar dit verbaasd me echt dat dit zo uit de hand is gelopen. En ik snap ook niet dat dit nog steeds en plein publique te lezen is door jan en alleman. Als ik nu als nieuw lid dit gezeik zou lezen, zou ik meteen omkeren...

Ik zeg de ruzierommel verwijderen, ieder heeft nu inmiddels wel van zn fouten geleerd, terug naar de vriendelijke weg.. ofzo..