Auteur Topic: Tijd voor een frisse wind!?  (gelezen 31215 keer)

Anonymous

  • Gast
Tijd voor een frisse wind!?
« Gepost op: september 08, 2009, 20:26:10 »
oke, dit zit me dus ook al een langere tijd dwars..
dit word een lastig verhaal, en wil vooral niet dat er nu mensen gaan denken dat ik de boel wil overnemen oid.

al langere tijd vind ik dat er veel negatieve reacties verschijnen hier op het forum, terwijl er in andere topics over respect gepraat word.
toch heeft dit niet tot mindere reacties geleid...
ik ben ook van mening dat dit (deels) te wijten is aan de moderators, het is hun taak tenslotte om mensen te corrigeren en eventueel verder te helpen met vragen ed.
ook is het hun taak om negatieve reacties te corrigeren.
oke, de moderators kunnen daar ook niet altijd wat aan doen en nee het zijn geen politie agentjes.
ook vind ik dat er te weinig informatie beschikbaar is.
het 'lees dit eerst' stukje bij bijvoorbeeld het Wie is wie topic.
lekker kort, maar er word niets gezegd over regeltjes oid.
het enige wat over regels te vinden is, is in het moderator gedeelte helemaal onderaan het forum.
ik durf te wedden dat 90% van de nieuwe leden dat als laatste gaan lezen.
als ik zo eens kijk naar de lijst met moderators, zie ik leden van de club van het eerste uur, waarvan de helft nog echt actief zijn als lid en moderator.
jeetje was is het moeilijk om zoiets te posten...
ik wil dus absoluut niet de leiding overnemen hier of wat dan ook... maar ik weet van meerdere mensen dat er iritaties zijn over het gedrag van de moderators.
ik hoop van harte dat deze mensen het hier ook eerlijk aangeven, zodat duidelijk word dat ik niet de enige ben met dit standpunt...

hiermee hoop ik iedereen even wakker te hebben geschud.
en dat er in het vervolg ook echt dingen gaan veranderen.
anders ben ik bang dat er na Thomas meerdere mensen voor de deur kiezen.
ik wil absoluut niet dat we om deze reden leden wegjagen!

Offline ILLKIDD

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 29
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2009, 20:43:52 »
Als het de verkeerde pad is gegaan is het niet misschien tijd voor een reorganisatie? Nieuwe mods verkiezingen houden etc.

Ik ben waarschijnlijk een niemand in jullie club. Just my 2 cents.
I don\'t belong here...

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2009, 21:16:41 »
Ik begrijp je RicoW als je zegt dat het moeilijk is om zoiets te posten.
Wat we hier op het forum neer kunnen zetten is slechts plain text en een ieder interpreteert dat weer op zijn of haar manier. Hoe kun je dan iets typen zodat het iedereen goed dunkt.

Ik ben met je eens dat het forum een fris windje kan gebruiken.
Over moderators zal ik het nu niet te veel hebben hebben maar wel iets anders.

Over de mods,...............(crap)............ meestal zijn het bliksembezoeken en wordt er weer iemands topic op slot gegooid als hij een vraag stelt zonder voor te stellen en meer van dat soort acties... Tuurlijk gebeuren er ook goede dingen, begrijp me aub niet verkeerd.

Verder,
Het is dat ik de kennis niet heb, anders had ik allang mijn hulp aangeboden.
Ik vind het bijvoorbeeld zo ontzettend jammer dat dit forum slechts een kaal phpbb forum is zonder uitstraling en leuke extra's.
Ik zou bijvoorbeeld heel graag meer reuring in de tent zien en denk dat je dat kunt bereiken door het forum meer aan te kleden.
Er wordt gesproken over updates, die er vervolgens niet komen omdat het (zover ik dan weet) niet wil lukken met de database. Vervolgens blijft het forum in new.starlet-forum.nl meedraaien en wordt het bijltje neer gegooid.
Wat ik graag zou zien is een uitgebreider forum en dan bedoel ik (klinkt misschien cliché) a la UKSC of TGTT waar gewoon net ff dat beetje extra wordt gedaan om het telkens weer leuk en spannend te houden.

Ik weet niet goed wat ik verder neer moet typen eerlijk gezegd.....
Ben over het algemeen vrij nuchter en probeer overal een beetje doorheen te prikken als er weer eens wat te zeiken is of ik hou me er buiten maar dit wou ik toch eventjes kwijt.

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2009, 22:00:02 »
Wat mods betreft ben ik het daar gewoon mee eens. En dat is niet verkeerd bedoeld, maar positieve opbouwende kritiek.

Op mij valt zeker ook wel wat aan te merken trouwens.

Verder vind ik dat we met nieuwe leden omzichtiger om moeten gaan, iedereen heeft zijn interesses ed. Als we in deze vluchtige onbetrokken computertijd betrokkener met elkaar omgaan, gaat het gewoon weer snel de goede kant op. Niet gelijk afzijken van stel je eerst voor, (en dat heb ik heel veel gelezen de laatste paar maand, nota bene met name van niet-mods!)

Ik heb het gevoel dat veel "jongelui" en nieuwe leden gewoon wat info willen en klaar. Als we deze nieuwe mensen open ontvangen zullen ze vanzelf wel terug blijven komen. Toen ik een andere en nieuwe alias ben gaan gebruiken, viel me op dat onbekend erg onbemind is hier op het forum. Begrijpelijk, maar zo komen nieuwe leden er nooit makkelijk tussen.

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2009, 22:35:57 »
Ik ben het met jullie eens dat veel mods (waaronder ikzelf) tegenwoordig een stuk minder op het forum zitten. Waarschijnlijk wordt RicoW daarom ook toegevoegd aan het team (en we hebben laatst Quoc ook al toegevoegd). Wellicht dat ricow ook over de techniek achter het forum kan nadenken want ik geloof dat hij daar ook wel in thuis is?

Maar goed, het Topic van Thomas gaat niet alleen over de mods en voornamelijk een beetje mod bashen is dus wel een beetje flauw.
Ik kijk nog dagelijk door het forum en herken de opmerking dat er veel kortaf opmerkingen etc. voorbij komen van veel mensen....

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2009, 22:57:48 »
Laatste wat ik doe is Mod Bashen maar dat zijn natuurlijk wel degenen die juist het goede voorbeeld zouden moeten geven.
Ik vind het moeilijk dit soort dingen goed over te brengen in tekst en hou me juist daarom misschien ook liever met luchtigere dingen bezig in 100% offtopic.

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Anonymous

  • Gast
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #6 Gepost op: september 09, 2009, 05:08:50 »
en dat kan ik niet beter dan Ronald verwoorden :)

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #7 Gepost op: september 09, 2009, 07:43:52 »
ik ben zelf ook een hele tijd een mod geweest, en het is verrot moeilijk om het als mod goed te doen. je stoot eigenlijk altijd wel iemand tegen de tenen.

dus ik moet zeggen dat de mods goed werk leveren! gaat een topic de mist in word er vlot op ingegrepen, topics die op slot kunnen zijn snel op slot. de boel word goed netjes gehouden.

maar het is allemaal vrijwilligerswerk en vergeet niet hoeveel tijd er in gaat zitten om de boel op regel te houden.

verders ben ik het er wel mee eens dat een iets uitgebreider forum leuk zou zijn.
ik noem maar iets: foto's e.d. van de auto's (soort showcase van wat we in huis hebben) foto's van meetings staan nu een beetje onderaan en je moet ze zoeken in een topic. misschien leuk om dit duidelijker aanwezig te maken zodat mensen sneller zien wat er allemaal gedaan word in de groep en hoe gezellig het is op de meetings.

het kortaf reageren is mij ook wel opgevallen en ik moet zelf ook uitkijken want soms denk ik ook zo over posts. maar vaak denk ik er dan aan hoe ik zelf ben begonnen ben. ik wist ook amper hoe je een lamp moest vervangen! en niet iedereen komt hier om automonteur te worden :) veel komen puur met een probleem en willen daar graag een oplossing voor of mogelijke oorzaken. en als we dan meteen zitten van: stel jezelf eerst voor! en dat kun je ook zelf doen! dan rennen de meesten volgens mij snel weg :(
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2009, 08:24:54 »
Ik denk doordat men heel veel in herhaling moet vallen omdat nieuwe forummers, logisch ook, niet gelijk de weg weten te vinden op het forum vaak dezelfde vragen stellen.
Ik zat er laatst ook aan te denken om een aantal zaken die veelvuldig gevraagd worden, een soort FAQ, allemaal in de betreffende onderdelen van dit forum uit te typen.
Als men hier stickies van maakt zullen nieuwe mensen sneller deze zaken lezen alvorens dezelfde vraag nogmaals te posten.
Hiermee haal je een groot deel van de irritaties weg, volgens mij. Ik merk ook aan mezelf dat ik soms wat kortaf/geirriteerd kan reageren  maar bovenstaande zou al een hele hoop schelen.

Denk aan:

Welke motorblokken passen in een Starlet en wat komt er bij kijken?
Wat zijn de standaard tuningacties voor een Starlet?
Wat zijn de verschillende typenummers en bijbehorende modellen, kleuren etc?

Tot slot zal je, net als in de echte wereld, niet IEDEREEN tevreden kunnen houden.
Het is Starlets wat ons samen brengt, en dat is waar iedereen op moet focussen.
Maar houd er wel rekening mee dat het een heel breed publiek is.
Er zal niet altijd  :love-couple:  zijn.
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2009, 08:27:01 »
dat is nog wel een goed idee :D een FAQ maken per forum onderdeel. dus voor motorblok, uitlaten, styling, interieur etc etc.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2009, 11:15:50 »
Om de mensen die je na 1 vraag nooit meer terug ziet te cateren, moeten we de aanwezige kennis dus ook vele meer gaan vastleggen in stickies en How-to's. Zo kunnen deze 'bezoekers' vaak al het antwoord op hun vraag vinden zonder dat ze een vraag hoeven te stellen. Ik ben best bereid om het een en ander uit te werken.

Heb nooit echt iets tegen de mods/admins gehad, ze doen hun werk en er zullen altijd mensen zijn die het niet eens zijn.

Enige om dat wat op te lossen is DUIDELIJKE regels stellen, opschonen van de talloze spamtopics en vastleggen van de aanwezige kennis.

Zou een hoop schelen.
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2009, 11:21:52 »
het schrijven van goede howto's en het maken van de info topics voor de FAQ's zal veel tijd in beslag nemen. is altijd een beetje het probleem geweest met howto's
kost veel tijd en moeite om het met foto's uit te leggen.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Sparkie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2284
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #12 Gepost op: september 09, 2009, 11:37:03 »
ik wil daar best aan meehelpen, evenals dat ik best mn informatiekundige kennis op het forum zou willen loslaten. maar dr moet wel n goed "reorganisatie" plan komen dan.

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2009, 11:40:15 »
Toch is dit iets wat nodig zal zijn volgens mij, nogmaals ben best bereid om me er voor in te zetten.

Algemene vragen die vaak voorkomen zijn vrij makelijk in een stickie te ondervangen.

Hoe voer je een starlet op?

Welke blokken 'passen' er allemaal in een starlet?

Welke optische mods kan ik allemaal uitvoeren met een starlet?

Welke bodykits zijn er allemaal?

Hoe kom ik aan onderdelen uit japan?
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline SkaBla

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 18112
    • Onderdelen lijst
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2009, 11:43:26 »
Dat zou ik nog liever op een homepage/info zien ipv op het forum.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #15 Gepost op: september 09, 2009, 11:44:10 »
Go for it, maken we er stickys van. Maar daarmee los je de problemen niet op.

Er zitten gewoon een paar rotte appels hier die de boel opjutten. En nee, dat zijn niet de mods, die reageren enkel op zaken die misgaan. Dus laat die svp buiten schot....

Offline Sebastiaan84

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3263
  • Former EP81 Si Whiteline driver
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #16 Gepost op: september 09, 2009, 12:32:58 »
Rogier ik denk dat het niet rieel is te zeggen dat de mods er buiten moeten worden gelaten. Immers iedereen is deel van het leven op het forum dus ook de mods. Iedereen maakt wel eens een opmerking die op tig manieren te interpreteren is.....

Ik denk dat het inderdaad tijd is om een aantal reeds eerder benoemde oplossingen te gaan implementeren.
Over een update van de forum sofware, laat ik het zo zeggen, ik krijg de nieuwste versies van PHPBB gewoon geninstaleerd/geupdate op mijn eigen host met een SQL database, dus neem aan dat het voor IT profs ook te doen moet zijn. Niets ten nadele van de hosting ed, welke gratis is.  ^O^

Ik wil best meehelpen met het maken van Sticky's en dergelijke om zo informatie makkelijker vindbaar en leesbaar te maken voor leken/newbees.
Past: EP81 Si A.K.A Red Evil, AE111 G6 Zenki, T22 Avensis Station Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005

Offline toooyotha

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 8720
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #17 Gepost op: september 09, 2009, 12:37:53 »
Ja goed idee die how-to's ed wil ik ook graag aan meehelpen als nodig.

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #18 Gepost op: september 09, 2009, 13:19:25 »
Citaat van: "Sebastiaan84"
Rogier ik denk dat het niet rieel is te zeggen dat de mods er buiten moeten worden gelaten. Immers iedereen is deel van het leven op het forum dus ook de mods. Iedereen maakt wel eens een opmerking die op tig manieren te interpreteren is.....

Ik bedoel het meer als denkwijze. Er wordt altijd gezegd: ja de mods die...

Maar er wordt nooit gedacht wat er daarvoor gebeurd is, waardoor de mods zo moeten reageren...

Dus, laat de mods buiten beschouwing en discusseer dan verder over wat er mis gaat. Ben namelijk van mening dat het niet aan de mods ligt, dus bring it on!

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #19 Gepost op: september 09, 2009, 13:20:49 »
Die How-To's en stickies is mijn inziens juist wat een forum onder andere voor is, je kennis met anderen delen door het vast te leggen.

ik ben iig begonnen met een uitgebreid stuk over te mogelijkheden van een 4E-FE blok tunen.
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline dr doggystyle

  • Global Moderator
  • ******
  • Berichten: 1641
  • Blankie '85 P7 1.3 DX AUT & Blankie '92 P8 1.3 XLI
    • Dr Doggystyle's P7 Automaat
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #20 Gepost op: september 09, 2009, 13:43:30 »
vind het heel goed wat jullie gaan doen
howto's en sticky's zijn goede oplossingen.

wil iemand ook heel misschien een sticky maken over de blokken die er zijn voor de starlet
dr wordt vaak 4E-FTE geroepen maar wat is dat nou voor een blok of uit welke starlet komt ie.
ik weet wel dat het een snelle blok is maar meer ook niet.
zo worden de motorblok afkortingen ook wel duidelijk voor de newbies

velgen / steekmaten zou ook wel een goede sticky zijn
en kleurcodes zou ook wel makkelijk zijn
De mooiste P7 van nl : (1) de mijne natuurlijk
(2) JP (3) bac1354 & blauwe van klayven (4) Sidney

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #21 Gepost op: september 09, 2009, 13:58:22 »
zal ik dan maar de verschillende blokken met de bijbehorende types en uitvoeringen optypen. Heb een goede reference aan UKSC dus is heel makelijk :P
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #22 Gepost op: september 09, 2009, 14:16:10 »
Citaat van: "dr doggystyle"
velgen / steekmaten zou ook wel een goede sticky zijn
en kleurcodes zou ook wel makkelijk zijn


Weet je wat het ook is. Er ZIJN heel veel sticky's en howto's, maar er is bijna niemand die iemand daar op wijst. Er wordt altijd klakkeloos antwoord gegeven en zo krijg je 100 dezelfde topics.

Die velgensticky is er al, check hier bovenaan de pagina:

http://www.starlet-forum.nl/viewforum.php?f=8

Zelfs met eigen bevindingen van leden...

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #23 Gepost op: september 09, 2009, 14:17:13 »
En die van de 4EFE ook al... :P

http://www.starlet-forum.nl/viewtopic.php?f=1&t=15128

THANKS to Kevin!

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Tijd voor een frisse wind!?
« Reactie #24 Gepost op: september 09, 2009, 14:39:33 »
kijk :D dat zijn mooie stukjes!

applaus voor kev!
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom