Auteur Topic: [How To] Zij-knipperlichten en voorste knipperlichten verwisselen P9  (gelezen 1830 keer)

Offline Rodger Jason

• Admin
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Citaat van: kasper02
Carlien had een korte HowTo voor mij gemaakt zodat ik ook wist hoe ik aan de slag moest gaan. Omdat er vast nog wel vaker zulke talentvolle "klussers" op het forum zullen komen als ik hier een gedetailleerde HowTo voor het verwisselen van je knipperlichtkapjes.

De zij-knipperlichten

Trek de knipperlichten met enige kracht van de auto. Zowel bij mij als Carlien ging het aan de rechterkant het makkelijkst.

Het ziet er dan als volgt uit. Vervolgens moet je het stekkertje een kwartslag draaien en kun je het kapje er af halen.

Dit is wat je dan nog in je handen hebt. Als je snoertje een beetje kort is laat hem dan NIET los. Bij mij viel hij het gat in en het was een hoop gedoe om het stekkertje er weer uit te krijgen. Vervolgens even het witte lampje er uittrekken en het oranje lampje er weer in klikken.

Vervolgens het nieuwe kapje er weer overheen en weer een kwartslag draaien.

Dan het volledige kapje weer terugklikken in de auto. Zoals je ziet heeft de linkerkant een iets dikker klipje. Het gaat het makkelijkst als je deze kant als eerste naar binnen duwt.

En dan tadaaaa!

De voorste knipperlichten

Uiteraard begin je met het openmaken van je motorkap. Vervolgens zie je vlak boven je knipperlicht een kruiskop schroefje. Deze draai je los. Vervolgens moet je een beetje wrikken (het gaat het beste als je aan de onderkant aan de kant van de koplamp wat kracht zet) maar wel met beleid.

Het ziet er dan als volgt uit

Ook hier moet je het stekkertje een kwartslag draaien en er vervolgens uithalen.

Door het lampje ook een stukje te draaien kun je deze er uithalen. Deze vervangen voor een oranje exemplaar.

Aan een zijde van het kapje zitten schroefjes. Deze moet je allebei losdraaien.

Aan de andere kant zitten 3 klikdingetjes. Deze zul je er uit moeten wippen. Dit gaat het makkelijkst met een dunne, platte schroevendraaier of met de achterkant van een vork.

Dan heb je dit grijze ding in je handen. Maak hem even goed schoon want door een wit kapje zie je een stuk meer vuil zitten als door een oranje kapje.

Vervolgens het witte kapje er weer op klikken en de schroefjes er weer in draaien. Het lampje weer tegen het gaatje duwen (let even goed op de uitstulpingen in het stekkertje, deze hebben verschillende afmetingen zodat je hem op  de juiste manier weer in het kapje moet steken) en een kwartslag draaien. Dan het kapje weer op de oorspronkelijke plek zetten en het schroefje bovenop weer aandraaien.

Dan de motorkap weer dicht doen en kijken hoe het is geworden <!-- s^_^ -->^_^<!-- s^_^ --> ...

« Laatst bewerkt op: mei 04, 2010, 23:21:03 door Ronald »