Auteur Topic: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00  (gelezen 8371 keer)

Rigga

  • Gast
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #25 Gepost op: april 15, 2009, 02:25:49 »
Citaat van: "Rodger Jason"
Haha, cool man! Maar je had toch al s op Zandvoort geknald?

Ik vind overigens die extra chicane echt zwaar bagger, dat verpest het mooiste stuk op Zandvoort. Vol de bult op knallen is het mooiste wat er is!
2 jaar geleden ja, met een toen nog standaard slet :P Is toch wel weer even wennen hoor!

Anonymous

  • Gast
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #26 Gepost op: april 15, 2009, 10:57:05 »

Offline KevinK

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4574
    • Vimeo
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #27 Gepost op: april 15, 2009, 11:06:02 »
netjes hoor ^O^

en blokken en schijven alweer op??!
HAVE: Lexus GS430
HAD: P9-Glanza-MX5-Corolla-WRX

Anonymous

  • Gast
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #28 Gepost op: april 15, 2009, 11:19:02 »
blokken wel, schijven nog niet :D

Offline Lou-E

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 6313
  • YELLOW BASTARD
    • http://lou-e.hyves.nl
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #29 Gepost op: april 15, 2009, 18:40:41 »
Wat is dat gekraak wat je de hele tijd hoord ?  :?

Is dat de uitlaat weer, die tegen de bumpert aan zit ?
Ontlasting is de naam voor de onverteerbare resten van het voedsel die met geregelde tussenpozen als uitwerpselen via de anus (aars) naar buiten komen

Anonymous

  • Gast
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #30 Gepost op: april 15, 2009, 19:11:17 »
jup, als je zelf in de auto zit klinkt het wel geinig moet ik zeggen  :hypocriet:

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #31 Gepost op: april 15, 2009, 20:52:48 »
@ Doc: Neem die Mastersbocht in z'n 4, knal je er makkelijker harder door. In zn 3 gaat ie te veel zoeken en mis je controle. Die bocht daarna (Wilgenhaegebocht) net als nu in z'n 3 pakken, maar nog scherper insturen en breder uit laten drijven. Dan oversteken naar rechts voor de volgende bocht.

Dat uitdrijven mag nog meer na de S-bocht, gewoon vol over dat extra stukje asvalt janken.

Bos Uit (Arie L.) kan nog meer langs de binnenkant en nog verder uit laten drijven.

Voor de chicane zou ik de eerste bocht kort nemen, zodat je beter uitkomt voor de 2e bocht. Je ziet op het filmpje dat je moeite hebt met de controle daar, paar keer misschakelen of te ver uitdrijven. Als je zorgt dat je bocht 1 "verneukt", maar daardoor bocht 2 strak kan nemen, merk je dat je sneller bent.

Verder ziet het er netjes uit man! En vlotte tijd. En je remt lekker laat, haha.

Oh ja, als je je licentie wil halen: als je pit uit rijdt NOOIT naar links sturen het aanremstuk voor de tarzan op! De examinatoren hebben daar een hekel aan. Hou m gewoon rechts van de witte lijn. Je komt toch niet genoeg op snelheid, dus kan je m net zo goed binnendoor pakken.

Anonymous

  • Gast
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #32 Gepost op: april 15, 2009, 23:46:10 »
die mastersbocht is een bitch, ik heb nu eindelijk door hoe ie moet (quoc heeft een heatje meegereden) die doe ik dus al de hele tijd fout, ik kan daar echt veel tijd winnen.
wilgendinges heb je ook gelijk in, en dat realiseer ik me ook iedere keer, maar ik heb mezelf dat fout 'aangeleerd', tis moeilijk om dat uit het systeem te krijgen. Ook dat heeft Quoc me duidelijk gemaakt.

Bos uit neem ik juist buitenom, om zo met iets meer snelheid het rechte stuk op te komen, ik zal de volgende keer eens wat krapper proberen.

Die 2e bocht in de chicane heb ik idd vaak problemen mee, ik kom daar vaak nét wat asfalt te kort (of net niet), maar ik denk dat ik er te hard induik. Die eerste bocht van de chicane leent zich daar wel voor, maar dan kom ik hopeloos verkeerd uit bij het 2e deel :D

En dat laat remmen, tja, Quoc zei het ook al: "zo laat remmen hoefde ik niet te proberen met m'n slet".
Maar hij reed daar wel "iets" harder dan de 150-160 die ik haal aan het einde van het rechte stuk met de slet :D

Tnx voor de tips iig, kijken of ik er de volgende keer iets mee kan doen, zodat ik ook vooruit ga, die 2.28 van vorige keer moet te verbeteren zijn (is gister niet gelukt :P).

Licentie halen.. tjah, ik vermaak me zo prima, maar ook dat zal ik weer opslaan op de HD :D

Offline Calavera

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 7171
  • RaceChinees
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #33 Gepost op: april 15, 2009, 23:53:57 »
al met al zijn het geen verkeerde lijnen die je pakt. zeer van onder de indruk.
Wat grappig is dat als mensen vaak hebben meegereden en dan zelf op eens gaan rijden,
dan pakken ze het heel snel op.

Nog meer vloeiende lijnen en souplesse komen vanzelf :) Gewoon blijven rijden :)
Ik heb ook gehad dat ik echt moest 'werken' tijdens de heat. Nu heb ik dat niet meer.
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Anonymous

  • Gast
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #34 Gepost op: april 15, 2009, 23:55:57 »
senkjoesir  :D

en over dat werken gesproken, jij hebt me gister uit de auto zien komen!  :rolleyes:
alsof ik een 24 uurs race had gereden :P

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Zandvoort Dinsdag 14-04 13:00-17:00
« Reactie #35 Gepost op: april 16, 2009, 09:14:26 »
Bij een chicane gaat het erom dat je er hard uitkomt, maar jij komt er eigenlijk hard in en daardoor slechter uit dan mogelijk is. Pak dit eerste bocht maar s kort, zodat je voor de 2e bocht weer de goede lijn hebt...

Die Wilgenbocht is ook een k-bocht. Tijdens licentietraining had ik elke keer hetzelfde als jij nu doet. Die instructeur grijpt dan gewoon je stuur en schreeuwt: NAAR BINNEN!! INSTUREN!!!  :@  :@  :fucku:

...  :?  oke...

Dus: superscherp naar binnen, daarna vol uit laten drijven naar links toe!

En een licentie is maar een papiertje, die cursus zelf alleen al is ECHT superkicken om te doen!