Auteur Topic: Scheur in achterbumper  (gelezen 1532 keer)

Allard

• Gast
Scheur in achterbumper
« Gepost op: maart 19, 2009, 13:55:13 »
Hoi,

Zoals jullie wellicht weten ben ik al even geen starletrijder meer, maar aangezien ik liever op dit Forum zit dan het Forum van de suzuki tuningclub, plaats ik mijn vraag hier.

Afgelopen Kerst is er een boom tegen mijn auto aangelopen. Die krengen houden rekening met niks en kijken ook niet uit. De verzekering wil de betreffende boom niet aansprakelijk stellen en ik zit met een scheur in de bumper (en dit is nog altijd beter dan een bumper in je scheur).
Nu is het een forse scheur en mijn vraag is of ik dit zelf kan herstellen. De vraag is alleen hoe. Moet ik dit plamuren, primer en overspuiten of is een nieuwe bumper handiger. Het is overigens een forse scheur van een centimeter of dertig....Wie heeft het verlossende woord.

Groet,
Allard

marc0

• Gast
Re: Scheur in achterbumper
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2009, 14:22:32 »
Oplossing"Van die glasvezelmatjes met poly erachter. Alleen plamuren krijg je een scheur niet meer stevig vast.
Met de glasvezelmatjes aan de achterzijde maak je het weer één goed geheel. De plamuur gebruik je om de 'kier' op te vullen, waarna je het overtollige wegschuurt. Daarna in de gewenste kleur spuiten.

Offline toooyotha

• SCH forum member
  • **
Re: Scheur in achterbumper
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2009, 19:23:04 »
Is het een plastic bumper of glasvezel? Indien plastic: neem 1.5 mm koperdraad, vouw daar een aantal S vorm bochten in, en smelt die aan de achterzijde in de bumper met een zware solderbout, aantal malen kruisend over de barst. Dan laagje glasvezel met epoxy erover aan achterkant, voor kun je dan mooi dichtplamuren net als anders. Lekker stevig. Heb ik ook gedaan met een barstje in plastic velgkapje