Auteur Topic: wielkastverbreders (zo heten die dingen dus :) )  (gelezen 4608 keer)

Anonymous

• Gast
wielkastverbreders (zo heten die dingen dus :) )
« Gepost op: april 01, 2004, 09:31:18 »
hee hallo...

ik heb een tijdje geleden een foto gezien ergens hier op t forum van een rode starlet met cupvelgen en spoorverbreders (zo heten die dingen toch? die kunststof kappen op je carroserie bij je wielen?) dat vond ik eigenlijk wel lachuh, en aangezien ik wat roest heb acter op de rand leek t mne wel een idee deze aan te schaffen (2redenen is altijd beter dan 1 :p) ik dacht mij te herinneren dat die van 'hem'van een Golf afkwamen, weet iemand hier ets van?

dus:
* kan ik ze gewoon van een golf halen op de sloop?
* hoe zet ik ze erop?

dank en gegroet!!

Joeri
« Laatst bewerkt op: april 01, 2004, 10:11:45 door Anonymous »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2004, 10:03:28 »
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar aan het halen bent.
Spoorverbreders worden gebruikt om je velgen verder naar buiten te brengen (en zo dus de spoorbreedte van je auto te vergroten, vandaar de naam ;) en zijn in feite niets anders dan een opvulstuk op je as.
Wat jij bedoeld zijn (denk ik) uitgeklopte wielkasten (om de auto breder te maken). Deze kan je helaas niet ergens vanaf slopen (tenzij je ze weer op je auto wil lassen) en zul je zelf moeten (laten) uitkloppen!!!

Kijk anders effe op de website van autostyle en zoek op spoorverbreders voor een foto, laat maar heb effe gezocht voor je...

« Laatst bewerkt op: april 01, 2004, 10:16:29 door Anonymous »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2004, 10:04:33 »
die heten geen spoorverbreders! spoorverbreders zijn dingen die je ergens tussen stopt (hoe en waar weet ik ook niet) waardoor je spoorbreedte toeneemt, waardoor je wielen dus verder uit elkaar komen te staan, voor een betere wegligging.
die kunststof kappen noem je denk ik gewoon wielkastverbreders. ze kwamen inderdaad van een Golf af. je kan denk ik het beste kijken of je ze kan schroeven, bij een Golf zit het ook geschroefd alleen aan de binnenkant van de wielkast volgens mij, je zou dus even moet kijken of de vorm hetzelfde is en of je ze ook kan schroeven ergens.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2004, 10:12:31 »
okee, dus ik ga ze gewoon halen en dan kijken of t lukt :)

weet iemand van wie die Starlet was? om te kijken hoe hij t had gedaan?

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2004, 13:22:59 »
zou je even moeten kijken in het topic waar die auto stond. hij stond er volgens mij n.a.v. mijn ATS velgen topic. ik dacht bij wegligging, daar stond in ieder geval de foto. de auto zelf had coolkast een keer gevonden op marktplaats dus zal lastig zijn die te achterhalen...

Bassman en ik waren wel ongeveeer precies tegelijk met onze post.....

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2004, 13:33:21 »
kzal kijken of ik het plaatje kan vinden.. binnen 10 min staatie hier als ik um heb.

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2004, 13:35:22 »
bedoelde je deze Jeroen?:

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2004, 15:35:33 »
ja, die is het inderdaad. denk haast wel dat je moet schroeven

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2004, 15:51:48 »
misschien dat kitten + schroeven beter gaat.

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2004, 17:43:10 »
2 schroeven per wielkastverbreder? op de laagste punten? en hoe doe ik dat? gat in mn kap boren? en dan goed voorbewerken en zo.. das wel jammer als ik t toch niet mooi vind dus  :'(

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2004, 18:24:10 »
Citaat van: "Lmno35"
2 schroeven per wielkastverbreder? op de laagste punten? en hoe doe ik dat? gat in mn kap boren? en dan goed voorbewerken en zo.. das wel jammer als ik t toch niet mooi vind dus  :'(

Tja je moet er wel wat voor over hebben, die wielkastverbreders die ik er op heb zitten zijn ook vastgekit en daarna met schroefjes vastgezet, je kan het ook met popnagels doen wat ik persoonlijk mooier vind

Offline Red Hot

• SCH forum member
  • **
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2004, 18:40:20 »
Gewoon eerst met alleen kit proberen. Beetje goede kit kan heel wat hebben.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Red Hot »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2004, 18:50:24 »
hopelijk ook 180km/h, anders gaat t fout HAHAHA  :D

maar als ik t nou nix vind... beschadigd die bende mn lak dan niet? en moet ik eerst mn lak ontvetten voor ik t opbreng? met terpetine of zo? of is dat ook heel slecht voor je lak?

(toch handig, met elk antwoord komen 3 nieuwe vragen :) )

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: april 01, 2004, 19:05:01 »

maar als ik t nou nix vind... beschadigd die bende mn lak dan niet? en moet ik eerst mn lak ontvetten voor ik t opbreng? met terpetine of zo? of is dat ook heel slecht voor je lak?

(toch handig, met elk antwoord komen 3 nieuwe vragen :) )

Je zou even naar een autospeciaalzaak toe moeten gaan om het even na te vragen welke soort kit je kunt gebruiken ik heb echt werkelijk geen idee, bij mij zat ook een deel vast met dat zwarte dubbelzijdige tape dit raad ik je meteen af je krijgt het bijna niet van je auto af.(ik denk ik meld het alvast even voordat je met het idee komt haha :P )
Er is dus wel goede kit te krijgen zoals Red Hot al zei er zijn tenslotte een hoop auto`s die hun achterklep spoilertje hebben vastgekit zonder dat ie los laat.
Ontvetten kan ook heel erg goed met een oplossing van afwasmiddel klinkt misschien gek maar je juspan die nog vetter is word er erg schoon van + dat het geen kwaad kan doen aan je lak.

Hm dat over je lak beschadigen weet ik niet helemaal, je zegt zelf al dat je roest ziet, en bij roest zit losse lak dus je heb best kans dat het erger word als je het er weer af wilt halen. En een waarschuwing meteen je kan nu wel denken dat als je die dingen er op heb zitten dan zie je de roest niet meer, maar het gaat wel verder en je auto kan er op afgekeurd worden. mijne is ook al een keer afgekeurd op mijn achterkralen en dat was ook nog wel verborgen.
Dus ik zou zeggen denk er eerst nog even over na, ik kan niet zien hoe erg het roest bij jou.

Succes en vragen is altijd goed :)

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: april 01, 2004, 19:46:50 »
aan de voorkant roest t amper, maar t begint... dat ga ik binnenkort opschuren + primen + spuiten (gewoon lekker met de spuitbus :) ) en daarna ff goed in de was zetten, en daarna pas de verbreders erop, ik snap dat t anders doorroest :p

aan de achterkant op de bekende plek boven t wiel is t doorgeroest, daar heb ik dan dat gaas voor, dat maar ik ook eerst roestvrij en dichtgeplamuurd en afgelakt voordat ik andere dingen doe, ik snap dat als je ondergrond wegroest dat t niet goed voor je auto is :)

zal s lanx de dealer gaan of zo...

Dank!!

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: april 01, 2004, 19:58:15 »
popnagels krijg je er nooit meer zo mooi af, maar dat is eigenlijk ook met kit het geval.

zorg dat het goed vast zit, want er kan veel water tussenkomen.

owja.. kit goed laten drogen, bij mijn dakspoiler is dat verkeerd gegaan bij de vorige gebruiker, bij een hoge topsnelheid vloog hij er zo vanaf :S

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: april 01, 2004, 20:28:29 »

met je 1.0?? goed bezig!!
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door mister_fix_it »
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: april 01, 2004, 21:08:09 »
Citaat
aan de voorkant roest t amper, maar t begint... dat ga ik binnenkort opschuren + primen + spuiten (gewoon lekker met de spuitbus  ) en daarna ff goed in de was zetten, en daarna pas de verbreders erop, ik snap dat t anders doorroest :p

ik denk niet dat het echt lang gaat volhouden en helemaal niet achter die rande, daar blijft toch wat er achter staan. Maar voor het even is het wel leuk...

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: april 01, 2004, 22:09:51 »
@ mister_Fix_it: maar dat doe ik niet te vaak hoor, klinkt niet al te best  ;)

@ all: ik ga gewoon die dingen ergens halen en kijken of t staat... desnoods plak ik t vast met klitteband :P maar ik hou jullie op de hoogte als ik een keuze heb kunnen maken.

tot dan zijn alle ideeen en zo MEER dan welkom!!!

joeri

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: april 01, 2004, 22:54:53 »
misschien ff ophangen aan 1 kant van je auto... met tape ofzo, kan je van een afstandje zien of je het daadwerkelijk een meerwaarde voor je auto vind, en dan pas die andere 2 aanschaffen? .. dat bespaard weer een hoop ├ó┬é┬Č├ó┬é┬Č