Auteur Topic: Blokkerende rem  (gelezen 1471 keer)

Offline 1nsan3

• SCH forum member
  • **
  • wat moet ik hier neerzetten dan
    • Hyves
Blokkerende rem
« Gepost op: september 27, 2008, 20:22:52 »
Ik reed vandaag ff me slet naar de garage om de uitlaat te laten lassen, maar hoe ik remde voor de eerste drempel, merkte ik dat het rechterwiel blokkeerde. In ieder geval het rechterwiel slipt naar mij gehoor dan. Wat zou dit kunnen zijn. Want als ik beetje op de rem druk dan is er niks aan, maar als het gelijdelijk word ingedrukt hoor je een band slippen. Dus nog niet eens bij een noodrem wilt hij al blokkeren.

Wat kan dit zijn????
eat, sleep, toyota

Offline _Bastiaan_

• SCH forum member
  • **
  • kiss the apex, not the wall
Re: Blokkerende rem
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2008, 20:36:59 »
Voor of achterkant?
Voorkant: kan zijn dat je schijven wat roestig zijn geworden na een paar dagen stilstaan en dan hoor je bij de eerste keer remmen een wat schurend geluid van de roest tegen de blokken. Dat zou na een paar keer remmen wel weg moeten zijn.
Achterkant: kan zijn dat je handrem daar wat blijft hangen, oftewel dat de kabel van de handrem vast blijft zitten waardoor je remblokken tegen je trommel blijven zitten. Als je dan remt met de voetrem wordt hij dubbel "beremt" waardoor hij blokkeert.
Hetzelfde als met de handrem licht aangetrokken rijden en dan met de voet bijremmen: achterkant blokkeert vrijwel direct.
Dit zal met een paar keer goed remmen en de handrem er op en weer afhalen op te lossen moeten zijn. Dan is of de roest er af of de handrem losgeschoten.
Zet hem eens in zijn vrij en probeer hem een paar meter te duwen, als dat moeilijk tot niet gaat zit er inderdaad een rem vast. Zo niet dan weet ik zo niet wat het kan zijn...
  96'er P8 GXI en 74'er KP30

Offline 1nsan3

• SCH forum member
  • **
    • Hyves
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2008, 20:50:39 »
voorkant
eat, sleep, toyota

Offline Lou-E

• SCH forum member
  • **
  • YELLOW BASTARD
    • http://lou-e.hyves.nl
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2008, 21:28:52 »
Heb ik ook es gehad .

Rechts voor blokkeerde ie ook.
Toen we wiel eraf gehaald hadden , bleek dat klauw daar ingedrukt bleef zitten, tot bijna op de schijf.
(Hij wilde dus niet helemaal terug ,na loslaten van de rem.)
Auto trok ook scheef weg bij remmen  :x

Beunhaas heeft hele rem uit elkaar gehaald, schoongemaakt etc en weer in elkaar gezet.
(Weet eigenlijk niet eens meer of ie ook wat vervangen heeft, maar volgens mij niet)
Ontlasting is de naam voor de onverteerbare resten van het voedsel die met geregelde tussenpozen als uitwerpselen via de anus (aars) naar buiten komen

Offline 1nsan3

• SCH forum member
  • **
    • Hyves
« Reactie #4 Gepost op: september 27, 2008, 21:31:11 »
jeup. Hij trok al scheef sinds ik die auto had gekocht
eat, sleep, toyota

Anonymous

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2008, 21:34:36 »
er zit een klauw vast, met een beetje geluk zijn het alleen de bussen waarover de klauw heen en weer gaat (2 boutjes losdraaien, de klauw eraf halen en even die bussen goed invetten met kopervet en alles weer monteren).
Als je pech hebt, zit de zuiger vast in de klauw, dan moet je er een revisiekitje induwen (nieuw rubber, nieuwe stofhoes etc. etc.). Is niet moeilijk, maar je moet wel weten wat je moet doen ;)

Thomas

marc0

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2008, 22:10:27 »
Komt vaak voor bij de E10. Meestal is daar een revisie setje nodig. Bij mij is dat nog niet zover geweest, maar hij is al wel een keer gangbaar gemaakt :)
Kzou er niet te veel mee rijden iig, verneuk je alleen je remmerij maar mee.

Offline 1nsan3

• SCH forum member
  • **
    • Hyves
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2008, 23:43:45 »
Citaat van: "_Bastiaan_"
Voor of achterkant?
Voorkant: kan zijn dat je schijven wat roestig zijn geworden na een paar dagen stilstaan en dan hoor je bij de eerste keer remmen een wat schurend geluid van de roest tegen de blokken. Dat zou na een paar keer remmen wel weg moeten zijn.
Achterkant: kan zijn dat je handrem daar wat blijft hangen, oftewel dat de kabel van de handrem vast blijft zitten waardoor je remblokken tegen je trommel blijven zitten. Als je dan remt met de voetrem wordt hij dubbel "beremt" waardoor hij blokkeert.
Hetzelfde als met de handrem licht aangetrokken rijden en dan met de voet bijremmen: achterkant blokkeert vrijwel direct.
Dit zal met een paar keer goed remmen en de handrem er op en weer afhalen op te lossen moeten zijn. Dan is of de roest er af of de handrem losgeschoten.
Zet hem eens in zijn vrij en probeer hem een paar meter te duwen, als dat moeilijk tot niet gaat zit er inderdaad een rem vast. Zo niet dan weet ik zo niet wat het kan zijn...

En de heer Bastiaan had gelijk. Problem solved. na een paar keer rond te rijden is het probleem afgelopen.
Iedereen bedankt voor de hulp.

Mag op slot
eat, sleep, toyota

Offline _Bastiaan_

• SCH forum member
  • **
  • kiss the apex, not the wall
« Reactie #8 Gepost op: oktober 08, 2008, 08:11:38 »
Mooi zo, niks ernstigs dus :)
  96'er P8 GXI en 74'er KP30