december 18, 2017, 15:39:02

Auteur Topic: Motor van kachel van P7 of P9 in een P8 passend te maken??  (gelezen 840 keer)

Anonymous

• Gast
Motor van kachel van P7 of P9 in een P8 passend te maken??
« Gepost op: februari 15, 2004, 13:41:59 »
Hi,

Hier een kort vervolg op mijn vorige topic over de lawaaiige kachelmotor van mijn P8. Ook wel aanjager genoemd. Welke techneut weet of het mogelijk is om een motor van een P7 of P9 om te bouwen zodat hij in de P8 past? Zowel electrisch als het "passen in", zou weleens een zwaar hoofdstuk kunnen worden... Ben benieuwd.  Heb de motoren van een P7 of P9 niet in mijn hoofd qua idee dus heb geen idee hoe en wat. Grote verschillen? Krijg namelijk helemaal de rambam van die huidige motor van mijn P8. In de zomer gaat het wel. Maar in het najaar/ winter, is het geluid zwaar arie. Wellicht toch gewoon naar de Toyotadealer voor een nieuwe. Toch is de uitdaging groot ZELF iets in elkaar te zetten. = veel leuker!!

Jman.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2004, 14:23:29 »
rij gewoon naar de sloop en haal daar een aanjager vandaan...makkelijk er kan toch niet  :x  :rofl:  :hypocriet:

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2004, 15:59:02 »
Citaat van: "Sandra"
rij gewoon naar de sloop en haal daar een aanjager vandaan...makkelijk er kan toch niet  :x  :rofl:  :hypocriet:

Hoi Sandra,

Klopt. Maar deze topic is een vervolg op de vorige: de meeste motoren uit een P8 die ik op de sloop vond, waren ook rauw.  B| Dus zijn de meeste aanjagers van de P8 die ik trof, niet tof. Vandaar dat ik met weemoed  :'( terugkijk naar de vorige P7's van mij met heerlijk rustige aanjager :love: . Dus ontstond het idee iets om te bouwen....

Experimenting rules!

Garoet.