Auteur Topic: [How To] Centrale vergrendeling met ab inbouwen op bestaande CV set Starlet P8  (gelezen 2519 keer)

Offline Rodger Jason

• Admin
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Thanks to TinusTilburg:

Ik heb net een Afstandsbediening ingebouwd op mijn bestaande cv in mijn P8 en ik wil graag met anderen delen hoe dit moet..

Ik heb een setje van Spy gekocht, maar ze werken allemaal hetzelfde volgens mij.
Gebruik het schema voor de massa-gestuurde aansluiting.

Bij de meeste setjes zijn er dan 2 draden van de cv aansturing die je af kunt knippen, 1 draad voor de kofferbakbediening die je af kunt knippen en 1 draad voor de comfort-aansturing (electrische ramen) die je af kunt knippen.

Als eerste demonteer je het paneeltje onder je stuur (5 zwarte schroeven). Vervolgens zie je, als je gehurkt in de portieropening zit, een zwart kastje onder je dashboard aan de stalen balk die van links naar rechts loopt zitten met een brede, platte, oranje stekker. Dit is je CV aansturing. De stekker haal je los en dan bevestig je aan de rood-witte draad de draad voor 'open' en aan de groen-bruine draad de draad voor 'dicht'. De remote unit heeft ook stroom nodig, ik heb deze afgetapt van de dikke blauwe draad in de oranje stekker, dit is de 12v kabel voor de cv aansturing. Deze draad was bij mij gezekerd, anders doe je er zelf een tussen.

Op het schema met de massa-gestuurde inbouw heb je waarschijnlijk al gezien dat je niet alleen 1 massa draad moet aansluiten, maar ook 2 aanstuur-draden van de unit op je massa moet aansluiten. Ik had nog een massa kabel hangen, maar deze 3 draden kun je ook ergens op de carroserie schroeven natuurlijk.

Als laatste nog de knipperlicht aansturing. Allereerst schroef je de midden console los (schuifjes van de verwarming eraf trekken, paneeltje van de verwarming lostrekken, 3x schroef losmaken en dan kan je paneeltje naar voren). Vervolgens trek je de stekker uit je alarmlicht schakelaar en dan zie je een groen-gele en een groen-zwarte zitten naast elkaar. De 2 draden uit je remote-unit die de knipperlichten aansturen bevestig je aan deze 2 draden (maakt niet uit welke).

Dan kan alles weer terug. Ik heb de unit van de afstandsbediende cv aan de binnenkant van het paneel onder je stuur vastgeschroefd op de plek van de speaker omdat ik er daar toch geen heb, maar je kunt hem er ook met dubbelzijdige tape op bevestigen, plek zat..

Succes!
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 08:58:15 door Rodger Jason »