Oke, wat doet een anti lift/castor kit?
De set is ontworpen om de castor hoek van de auto te vergroten tot maximaal 1 graden, en tegelijkertijd de anti-lift geometrie aan te passen.
Het resultaat is een dramatische verbeterde tractie, vermindering van onderstuur, een vergroting van de negatieve dynamische camber, en een verbeterde voertuig stabiliteit en stuur feedback.
Al deze voordelen verbeteren de totale wegligging en tractie.uit eigen ervaring weet ik intussen dat het stuur er STUKKEN rustiger van word!
en inderdaad heb ik stukken minder wielspin als ik vol gas optrek!
Ook heb je meer grip in de bochten zoals we na montage over de rotonde gelijk even getest hebben. <!-- s:shades: -->

<!-- s:shades: -->
het is dus wel de moeite waard!
het is een flinke klus, maar ik persoonlijk vind het zeker de moeite waard.
een kleine tip vooraf: probeer een setje draagarmen op de kop te tikken ergens!
zodat je de volgende stappen op je gemak kan doen.
demonteer de draagarmen.
[fatsoenlijke foto van een gemonteerde draagarm komt nog of word door iemand hier gepost?]
de draagarm zit met 2 dikke bouten aan de onderkant, en aan de fusee met 3 kleinere bouten.
SPUIT ZE GOED IN MET WD40!!! die krengen kunnen vreselijk vast zitten (Ask Quoc <!-- s;) -->

<!-- s;) -->)
(met een luchtsleutel gaat het ook prima)
de rubberen bus die gijs vast heeft op de foto moeten eraf voor de anti lift/castor kit:

Het beste zet je de brander erop en snij tijdens/na het branden het rubber eraf.

DOE DIT VOORAL NIET BINNEN!
Rubber stinkt behoorlijk dodelijk!
Dit is wat je dan overhoud:

dit ding bestaat dus uit 2 bussen strak tegen elkaar.
de buitenste bus moet eraf geslepen/hakt/verhit/gebeukt worden...

*HAK HAK HAK*

Gijs en ik zijn er zeker 1,5 uur mee bezig geweest!
dit komt omdat ik zo min mogelijk schade aan wilde richten op de rest van de draagarm.
Als je er niet de tijd voor kunt nemen om de draagarm eronderuit te halen, kun je eventueel een extra setje op de sloop halen.
Het resultaat:

heb ff een foto van au starletforum gejat om een beetje een indicatie te geven wat je bij je setje krijgt:

de text erbij verklaart waarom je die bus eraf moet slijpen <!-- s;) -->

<!-- s;) -->
Bij de whiteline bussen zitten de gaten niet recht in het midden... (zie het rood omcirkelde)
Het gat van de bus moet aan de buitenkant van de auto zitten.
de gaten moeten dus naar de
buitenkant staan.
goed invetten die hap!
de dikke aluminium plaat die erbij zit moet je onder de bus steken en dan met de bijgeleverde bouten vastdraaien onder de auto.
dan kun je je draagarm weer verder terugmonteren!
en klaar waren Gijs en Rico <!-- s:) -->

<!-- s:) -->