Auteur Topic: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S  (gelezen 25340 keer)

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #225 Gepost op: september 21, 2017, 09:13:44 »
Had ook het idee gekregen om te zien of het haalbaar is om automatisch inklapbare spiegels te maken.

Dit is de standaard elektrische spiegel:

Dit is wat er in gaat komen:

Na heel veel zagen en vijlen heeft de onderzijde bijna de vorm gekregen van de originele starlet spiegel.

Om dit deel te laten passen in de behuizing die aan de deur komt, dit deel:

Nu zit ik met de uitdaging dat het origineel 3 gaten heeft en de nieuwe maar 2 gaten heeft. Gelukkig komt het precies zo uit dat 1 origineel schroefgat exact overeenkomt. Om de voetplaat erin te laten zakken heb ik de 2 busjes eraf gezaagd, ik had het idee dat het een soort schroefdraad busjes waren. Het blijkt nu dat er veertjes in zitten die tegen kogeltjes opgespannen zijn, zou dat de borging in de rust stand zijn? Want ja die busjes zijn eraf en de veertjes er momenteel uit.

Na nog meer passen, meten, vijlen, boren past het erin:

Volgende uitdaging wordt om nu te kijken of het elektrisch nog werkt.... Daarnaast een oplossing vinden voor het probleem dat het motor gedeelte groter is dan het originele deel en daardoor de draaimodule van de spiegel niet in het centrum van de behuizing geplaatst kan worden.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #226 Gepost op: september 21, 2017, 09:15:58 »
Haha, wat een werk! En dan heb je straks P8 turbo spiegels op je P7?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #227 Gepost op: september 21, 2017, 09:16:38 »
Het zijn turbo p7 spiegels met dan een ander binnenwerk;) P8 is niet foldable...P9 heeft dat. Maar het binnenwerk is van een mr2 mk2.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #228 Gepost op: september 21, 2017, 09:39:30 »
Tof hé, als je iets in je hoofd hebt en het lukt uiteindelijk :D

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #229 Gepost op: september 21, 2017, 10:07:37 »
Ja klopt, alleen het is nog niet helemaal klaar. Nu nog kijken of het elektrisch werkt en of die veertjes echt noodzakelijk zijn.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #230 Gepost op: september 21, 2017, 10:27:58 »
Je bent al aardig op weg, gaat lukken, en misschien blijf ie ook wel staan zonder de veertjes/kogeltjes, alleen drukt dan de rijwind continu tegen het motortje, en klapt ie misschien weer langzaam in?

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #231 Gepost op: september 21, 2017, 10:48:53 »
Dit zijn de veertjes die eruit kwamen:

Hier zie je dat als je het originele draaimechanisme van de mr2 erin doet dat hij boven de spiegel uitkomt, dat spiegelhuis is dieper.

Het hart waar de originele kogel aangrijpt ligt verder naar links dan in de nieuwe situatie van de mr2.

En als je het originele p7 mechanisme erin legt past het niet omdat het bovenop de motor komt....

Misschien kent iemand een smaller draaimechanisme wat erin kan passen zodat het hart van de spiegel op de originele plek uitkomt. Anders kom ik denk ik op het herplaatsen van de motortjes die erin zitten. Maar het liefst doe ik nog niet iets met die onderdelen van de p7 turbo omdat tot op heden alles nog omkeerbaar is. Ik heb nog wel een set, maar liever maak ik nog niet iets passend.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #232 Gepost op: september 21, 2017, 11:07:23 »
Je zou de veertjes in kunnen korten (of een paar andere) zodat ze net iets uitsteken, en dan een dun plaatje (1mm) onder maken om ze op hun plek te houden.

Of iets van rubber in die gaatjes, en dan afdekken.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #233 Gepost op: september 21, 2017, 11:12:37 »
Ja dat met die veertjes is wel op te lossen. Ze komen ook weer op die verhogingen van de 3 schroefgaten uit en hebben daarmee druk van onderuit. Denk dat ik er een extra gat in ga tappen tussen die 2 busjes zodat ik het in ieder geval met 2 schroeven vast kan zetten, zie de grijze stip op een van de foto's. En dan krijgen de veren hopelijk druk.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #234 Gepost op: september 21, 2017, 12:56:48 »
Waarschijnlijk kan ik het systeem van de mr2 mk2 gebruiken. Die is wel veel smaller, zal het alleen meer naar links gaan leggen en het frame deel waar het origineel in zat eraf gaan halen om de diepte te krijgen. Wordt vervolgd...

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #235 Gepost op: september 21, 2017, 17:03:23 »
Ben benieuwd, wel een unieke optie als het lukt :)

Offline jaapio

• SCH forum member
  • **
« Reactie #236 Gepost op: september 22, 2017, 06:55:48 »
Geweldig.....  :thumbs: :thumbs:
Alvast een super goed nieuwjaar gewenst..... :)

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
« Reactie #237 Gepost op: september 25, 2017, 21:18:51 »
Nog weer wat verder wezen hobbyen...

Toch maar het originele mr2 deel gepakt:

En dat verzaagd tot ik het rechterdeel onder de andere motor kon plaatsen en het draaipunt weer op dezelfde plek uitkomt. Nu nog aan elkaar lijmen.

Het glas van de spiegel van de mr2 mk1 is exact hetzelfde als de normale ep71 turbo, alleen is de opname voor het glas ook weer anders, net als dat die van de mr2 mk2 ook weer compleet anders is. Nu kan ik hier wat mee experimenteren zonder het origineel kapot te maken.

Toch leuk om al die verschillende uitvoeringen te zien. Boven mr2 mk1, midden mr2 mk2, onder ep71.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #238 Gepost op: september 25, 2017, 22:42:44 »
De aanhouder wint :)