Auteur Topic: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S  (gelezen 23684 keer)

Offline Robinho

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 692
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #200 Gepost op: augustus 10, 2017, 10:52:09 »
Ja snap wat je bedoelt. Zal binnenkort eens kijken in hoeverre het om te draaien is, weet zo ff niet de hart afstanden van de voorste en achterste gaten, maar zoals volgens mij zichtbaar is op de foto zit de veerpoot excentrisch in het gat. Het kan dan zijn wat je zegt dat de hartlijn van de schokbreker naar richting van de a stijl kantelt.
Lijkt wel een beetje hetzelfde als de hoofdremcilinders waar ook verschil in zit. P7 heeft de aansluiting links terwijl p8 de aansluiting aan de rechterkant heeft zitten en is daarmee niet direct uit te wisselen.

Offline biggie

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 687
  • EP7's RULE
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #201 Gepost op: augustus 10, 2017, 11:53:37 »
ik heb dat van een p9(veerschotel top) gebruikt
Double the fun.....double EP70!

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3646
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #202 Gepost op: augustus 10, 2017, 12:31:24 »
je kan ook een bout gewoon door dat gat doen, met ring erachter, of een adapter plaat maken, maar beide zijn het een beetje houwtje touwtje manieren haha
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 2481
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #203 Gepost op: augustus 10, 2017, 12:55:34 »
Idd, gewoon een extra bout gebruiken, en dat is toch geen ''houtje touwtje'' ?

Offline Robinho

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 692
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #204 Gepost op: augustus 10, 2017, 14:08:50 »
Nee in principe denk ik dat je hem ook wel aantrekt.

@ biggie, waar zit je veerpoot nu tov het gat? Zit hij dan nog steeds helemaal naar de voorzijde van de auto toe? Of zit hij aan de kant van de a stijl?

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1296
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #205 Gepost op: augustus 10, 2017, 18:05:52 »
extra bout is lastig, de topmount zit een beetje in de weg, waardoor de bout er net niet recht ingaat.
Omdraaien kan, dan vergroot je je caster een beetje, als ik me niet vergis, waardoor (in theorie) je een betere rechtuitstabiliteit hebt en iets minder enthusiast insturen, maar of je het merkt weet ik niet.

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3646
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #206 Gepost op: augustus 10, 2017, 19:18:12 »
bovendien is het plaatwerk nou niet bepaald dik haha
maar opzich moet een boutje wel kunnen
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Robinho

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 692
    • Sentimo radiatorbekleding
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #207 Gepost op: augustus 11, 2017, 14:30:56 »
Ja zal eens kijken als ik weer verder ga. Bovenin scheelt het denk ik zeker 10mm als je de veerschotel omdraait. Onderin blijft er denk ik niet veel meer over van de 10mm...

Offline RickvdS

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 36
  • P8 Postert
Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Reactie #208 Gepost op: augustus 11, 2017, 17:58:07 »
Toch wel apart, dat het bij de P8 precies andersom zit. Dan zit het vrije gat (met plasticje) juist aan de voorzijde van de auto.
'91 P8 Postert