Auteur Topic: P7 uitlaat  (gelezen 1772 keer)

Anonymous

• Gast
P7 uitlaat
« Gepost op: januari 11, 2004, 20:57:40 »
Eyzz

Heb rond gelezen en der is dus mogelijkheid om bij de P7 1.3 12V de tussen demper weg te halen, er zit er maar 1 of ben ik achterlijk :D. dus beetje mooie roestvrij stale buis erop zetten en eind mooi sierstuk wat voor geluid zal dit gaan geven? word het te erg of valt het wel mee en is er wel mee te rijden?
gaat het niet ten koste van me uitlaat druk voor me kleppen en cilnders. of zit die tussen demper er echt alleen voor geluid.zo ja dat er te veel geluid is kan der er einddemper op of is daar te weinig ruimte voor? kan ik ook beetje betere prestaties verwachten ervan??
hoop dat ik beetje reacties krijgt want die 1.3 12kleppertje draaien wel lekkere toeren dus zal wel geluidje uitkomen :D.

ltr jer
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2004, 21:07:48 »
Ik heb ooit bij me 1.0 12v de tussendemper verwijderd en de einddemper gedeeltelijk leeg gemaakt. Gaf naar mijn mening wel een leuk geluidje.

Heb nu een 1.3 12v erin liggen en alleen de achterdemper leeg gemaakt. En het verschil in geluid is nul komma niks. Of ik de tussendemper er nog tussenuit ga halen weet ik niet. Zit ook te denken over een compleet andere uitlaat te laten maken.

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2004, 22:52:06 »
ja had je topic gelezen over je motor verandering en je filmpie gezien haha net een v8 je geluid hahahaha.
ja kwam net erachter toen ik onder auto kroop dat voor aan ook nog klein potje zit.
hele uitlaat op maat laten maken bij eps gaat hoop geld kosten wil eerst gewoon kleine dingen verandere eerst velgen,verlagen en me ramen enzo doen uitlaat als laaste dat word sparen namelijk. en wat het makkelijk te doen dat tussen stuk er uit halen en recht pijppie in de plaat te zetten??
en hoe heb je je achter demper leeggemaakt?

ltr jer

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2004, 10:25:36 »
Voordemper verwijderen is makkelijk:
gewoon demper er tussenuit halen. Een pijp die iets langer en iets groter is tussen zetten en vastlassen. binnenmaat (diameter) van de pijp die je er tussen zet is de buitenmaat van je origenele uitlaatpijp. Dikte van de pijp is 2mm.

Achterdempen moet je openslijpen (zodat je hem gedeeltelijk open kan buigen. Dan vervolgens het laatste buisje (wat de uitlaat weer verlaat) op het punt waar hij er uit ziet als een vergiet doorzagen (als in verwijderen) en dan het schot daarvoor zoveer mogelijk verwijderen.
Verders kan je nog proberen om het andere stuk wat als een vergiet eruit ziet (wat meer aan de voorkant zit) de gaten dichtmaken.

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: januari 12, 2004, 10:27:08 »
jammer genoeg kan niet iedereen lassen dus het is denk moeilijker dan je het uitlegt als had k kunnen lassen had k ook wel et een en ander aan men starlet gedaan :)

Anonymous

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: januari 12, 2004, 12:17:18 »
gelukkig ken ik het heb periode geholpen met plaatwerken :)