Auteur Topic: Elektrische Starlet  (gelezen 9945 keer)

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
Elektrische Starlet
« Gepost op: oktober 19, 2006, 22:00:01 »
Sow, kwam nou toch iets aparts tegen op internet:






Converting my Starlet to electric drive involved housing the batteries,
installing an electric motor, new electrical system,
break vacuum system, and safety features.



Battery

I selected 12 T-875 Trojan deep cycle flooded lead acid batteries. Why flooded and not sealed? Flooded batteries offer substantially superior performance and life span. Sealed batteries however fade faster and have a shorter life span.


Battery weight is key and to get a four passenger EV I had to sacrifice some range and performance (see final specs below) .




Motor

The 8" Advanced DC motor was selected because when coupled with the 96volt electrical system it offers 40kw of peak power and while this it does not give Ferrari like performance it helps make new car an excellent four passenger suburban run-about.



Electrical

For safety and ease of servicing the major electrical components are housed inside a tough  weatherproof case. In addition, I included motor over rev protection, an inertial cut off switch and inertia switch.



Brakes

Without the IC engine the break system needs another means to create the vacuum that assists the vehicle to stop. In my electric Starlet this vacuum is created by adding a vacuum pump system.




Eindresultaat



My electric Starlet includes an number of safety features such as a fully enclosed (bolted down) battery box and cover, inertial power cut of switch in case of a bad impact and safety covers for all the key electrical systems.  





Charging

The fuel cover retains its original function. I just pop it open and plug it in. A 15 Amp cable is ideal but when on the road I carry a 25 metre heavy duty 10Amp cable so that I can plug in and power up from any household 240v power point.


Power consumption is minimal. A full charge for the Starlet is around 14 Kwh. That's just 70cents when using off peak power or about 1 cent per klm.




Electric Starlet Specs
 

Performance 1st gear 2nd gear 3rd gear 4th gear 5th gear
20kph 60kph 80kph 100kph 115kph
 
0 - 60kph 11 seconds
Body Toyota Starlet (refurbished)
Drive Semi automatic
Range 50klm (aprox)
Controller Curtis 550Amp
Fuel cells 12 Trojan T-875 deep cycle lead acid batteries
Life..
 5 years
Cycles..
 900 @ 80% Depth of Discharge
Amp hours..
 170
Charger Zivan
Cost to fuel Approximately $1.20 per 100 klms (Off peak rates)
DC electric motor Advanced DC 19HP continuous 55HP peak (40kw)
Air conditioning Optional
Occupants 4
Towing capacity 500kg
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Red Hot »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2006, 22:05:41 »
hehee vet project :D En rijd er ook nog gewoon 115 mee  :shades:
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Offline startech

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5305
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2006, 23:59:56 »
lachen projectje

(denk dat ik maar een priusblok in mn P7 ga gooien)


doet me wel ineens denken aan een gastje wat hier opt forum heeft lopen schreeuwen over zn milieuvriendelijke starlet
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door startech »
 NOT your average white Slet

Offline Stagttoyo

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4116
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2006, 10:20:20 »
Hehe geinig  :P Maar het lijkt me echt helemaal niks als je om de 50 km stil staat  <_<
Maar voor de rest vind ik dit echt een gaaf project  ^_^

Dirk.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Stagttoyo »
Starlet P8 GT 1.3                 Sold
Starlet P7 XL 1.0          

Offline Alex

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 6330
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2006, 20:29:58 »
Citaat van: "startech"
doet me wel ineens denken aan een gastje wat hier opt forum heeft lopen schreeuwen over zn milieuvriendelijke starlet


ik moest ook aan die joe-cell denken. ben gelijk misselijk
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Alex »
EP71 2E-TELU

Offline Red Hot

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5443
    • http://groups.msn.com/REDHOTP8POWER/
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2006, 20:30:13 »
Hij wou er nog een andere accu in gaan gooien. Li-on. Dan kon hij 250 rijden zonder bij te laden.

Accu's kosten alleen wel 12000 euro... :P
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Red Hot »

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14310
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2006, 08:48:06 »
:|

en ik at te mekkeren om m'n accu van 80,- ...
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Rage »
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2006, 12:37:25 »
Haha wel een mooi project en hij voert het tenminste uit in tegenstelling tot alleen maar praatjes over Joecell en er niks mee doen!
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »