Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Projecten / Re: Ep71 automaat 4EFTE Mk1 Build Tread (XX-33) Its alive! :D
« Laatste bericht door mister_fix_it Gepost op juli 19, 2017, 14:16:41  »
Als het goed is kan je het binnenkort zelf aanpassen
92
Projecten / EP71 MK1 4efte LSD Build Tread (XX-33)
« Laatste bericht door XX-33 Gepost op juli 19, 2017, 12:31:54  »
En we gaan weer aan de slag!
Gister bij de schade hersteller geweest, en blijkbaar heeft druk zetten geholpen!
De neus is gelast, en is klaar om gespoten te worden :D
Dus vrijdag ga ik mijn p7 weer halen en kan het project weer beginnen :D :D :D
Tot die tijd gaat de hersteller nog een paar kleine schoonheids dingetjes aan de lassen doen haha

Fotos:



















Verder nieuws gaat volgen :)

P.s. Kan de titel aangepast worden naar:

EP71 MK1 4efte LSD Build Tread (XX-33)
93
Aangeboden (Particulier) / Set slotmoeren en deurverlichting met Toyota logo
« Laatste bericht door berend850 Gepost op juli 19, 2017, 12:25:25  »
Onderstaande template VOLLEDIG invullen. Niet volledig ingevulde topics worden niet goedgekeurd en direct verwijderd.

Te koop aangeboden

 logoverlichting voor aan de deurpanelen

Staat onderdeel/product:
Gebruikt maar zeer netjes

Prijs en prijsvoorwaarde:


10 logoverlichting

Foto's:









Contact info:

pb

Locatie:
Twente


Verzenden & verzendvoorwaarde:
Kan zowel verstuurd worden als opgehaald.


94
Starlet Showroom / Re: [P8] Lichtblauwe GXI :) 4EFTE!
« Laatste bericht door XX-33 Gepost op juli 19, 2017, 12:16:34  »
dan schiet maar op, ga zsm beginnen aan de wederopbouw :P
95
Motor, tuning en uitlaten / Re: Boostcontroller icm HKS actuator
« Laatste bericht door Maerijn Gepost op juli 18, 2017, 17:47:09  »
Inderdaad, in de ruststand zat ik in ieder geval ergens rond de 0.3 bar
96
Motor, tuning en uitlaten / Re: Boostcontroller icm HKS actuator
« Laatste bericht door elektro_freakz Gepost op juli 18, 2017, 17:14:32  »
Oke, en de beginwaarde kan ik het beste bepalen via?
Ik dacht zelf of de hks terug te draaien zodat in ruststand de uitlaatflap dicht is?
97
Starlet Showroom / Re: Starlet P8 project van 2e naar 4efte!
« Laatste bericht door Maerijn Gepost op juli 18, 2017, 10:44:06  »
Tijd om eens een flinke update te schrijven, er is de laatste tijd veel meer gedaan dan voorheen was neergezet.

APK kwam eraan, en ik wist dat een aantal dingen gedaan moesten worden, o.a. nieuwe banden. Dit keer voor Nankang gekozen en ze bevallen me erg goed:



De turbo was versleten en een waterpakking was stuk gegaan dus heb hem verwisseld voor een gereviseerde.







Ik ergerde me eraan dat mijn gordelslot soms haperde, het was nog geen afkeurpunt maar een paar nieuwe vielen mee in prijs en staan een stuk beter :D



Toen kwam de APK keuring.. helaas afgekeurd op een aantal punten. O.a. schokbreker lek en veel te veel uitstoot. Schokbreker bleek erg corrosie te hebben en de prijs voor reviseren liep op.. Ik bedacht dat de rest dan binnenkort ook wel lek zou gaan dus heb de hele zwik maar vervangen voor een Meister R setje.



Na wat onderzoek bleek dat de motor op 3 poten liep  :'( 0 compressie in cilinder 4, dat verklaarde de hoge uitstoot. Ik stond al een tijdje zonder APK en wil daar zo snel mogelijk vanaf dus ben maar gegaan voor het verwisselen van het blok... Dan kon ik het snelste weer rijden. Ongeloofelijk wat je allemaal in 1 weekend kan doen  :rofl:

De P9 van mijn schoonmoeder mogen lenen, 4EFTE van een automaat opgehaald




Kraantje gehuurd, 2 tientjes voor hele weekend, hoef ik niet lang over na te denken  :P



Oude eruit



Alles wat niet nodig was van t blok halen..



Alle optionele onderdelen overzetten, bougiekabels, kleppendeksel, vliegwiel, poelie, thermostaathuis, gasklep, turbo, recent aangeschafte 6-bak en Valeo koppeling.



Op zondag binnen een paar uur er weer ingelepeld, met verse vloeistoffen en filter. Eerst even oliedruk opbouwen, en daarna gelijk starten en lopen  ;D Wel een enorm vacuumlek, bleek er een barst in het meegekomen inlaatspruitstuk te zitten.. Keertje omgevallen waarschijnlijk.. Dus die ook nog even wisselen

Nu loopt die in ieder geval een stuk beter en hoop ik door die uitstoot test te komen  O:)
98
Motor, tuning en uitlaten / Re: Boostcontroller icm HKS actuator
« Laatste bericht door Maerijn Gepost op juli 18, 2017, 09:50:19  »
Een HKS actuator gaat een stuk zwaarder dan een gewone actuator, dus op dezelfde afstand schroeven zal niet dezelfde boost als een geweone geven. Het beste kun je er mee rijden en afstellen en je boostmetertje bekijken
99
Motor, tuning en uitlaten / Re: Boostcontroller icm HKS actuator
« Laatste bericht door DOHCmeSOHC Gepost op juli 18, 2017, 09:31:29  »
Je kunt nooit lager dan je actuator druk, dus ik  zou dan de actuator instellen op een lagere druk en met de bc omhoog.
100
Motor, tuning en uitlaten / Boostcontroller icm HKS actuator
« Laatste bericht door elektro_freakz Gepost op juli 17, 2017, 23:34:06  »
A.s donderdag ga ik het een en ander inbouwen. Ik heb nu een HKS adjustable actuator en een dual stage boost controller. Hoe kan ik deze het beste instellen? Ik wil rond de 0.7 bar gaan zitten kwa druk. Misschien in de toekomst hoger maar voorlopig niet. De HKS op dezefde stand instellen als de originele actuator en dan met de controller omhoog zetten? Of de hks opschroeven en met de controller terug regelen?
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]