Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Motor, tuning en uitlaten / Re: Verschil ontsteking van de 2ee en de 2e motor
« Laatste bericht door DOHCmeSOHC Gepost op juli 06, 2018, 17:42:04  »
die sensor is een temperatuursensor die de ontsteking verlaat bij koude motor, dan start ie beter. Als de motor eenmaal op temperatuur is, dan is die niet meer nodig.
In theorie zou ie dus iets slechter kunnen starten koud.
92
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Karlb98 Gepost op juli 06, 2018, 14:02:53  »
Bedankt, ik zal over 1,5 week tijd vrij maken om dit te doen. Dan zal ik via dit topic wel even laten weten of het gelukt is. Bedankt voor het meedenken, wordt erg gewaardeerd!
93
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Tax Gepost op juli 06, 2018, 13:47:30  »
je zult sowieso naar de Toyotadealer moeten om pakkingen te halen voor je gasklephuis.
dit zijn de kosten niet,als ik het goedheb nog geen 7.
dan kun je gelijk vragen daar wat zij ervoor gebruiken om te reinigen.ik hen een spuitbus van Brenner gebruikt omdat wij dat op de zaak ook gebruiken.
ik heb mijn +pool losgeschroefd maar dat lijkt me niet echt nodig omdat je 2 stekkers moet loshalen die nergens blootliggen.
wel moet je even goed kijken welk slangetje waarop zit.ik heb dit met behulp van diverse kleuren isolatietape gedaan dan kun je geen fouten maken.
94
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Karlb98 Gepost op juli 06, 2018, 13:40:48  »
dan ga ik dat toch maar eens proberen. ik heb hier aan gedacht maar vind het een klusje die ik met mijn beginners handen graag uitstel.

Kun je mij het merk en type sturen van de onderdelen en middelen die je hebt gebruikt? Dan ga ik dat toch maar eens proberen.

Kunnen alle slangetjes e.d. los zonder iets stuk te maken en zonder de accu los te koppelen?
95
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Tax Gepost op juli 06, 2018, 13:38:13  »
dat is goed mogelijk,ligt er ook helemaal of je kleine stukjes rijd of lange afstanden
ik zelf rijd iedere dag 80 km op en neer(woonwerkverkeer) en dan nog privekilometers wat neerkomt op zo'n dikke 500 km per week en dit alles alleen maar snelweg
ik heb het gasklephuis uit elkaar gehad en gereinigd met een goedje van Brenner en daar kwam aardig wat prut uit
zaak is wel dat je nieuwe pakkingen gebruikt.klein rubber pakkingkje binnenin en een nieuwe op het blok
96
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Karlb98 Gepost op juli 06, 2018, 13:34:46  »
heb trouwens ook de brandstoffilter verwisseld, heeft geen verschil gemaakt.
97
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Karlb98 Gepost op juli 06, 2018, 13:32:48  »
Dank voor je reactie. Heb het gasklephuis vanaf de kant van de luchtinlaat gereinigd, dit hielp weinig. Dit is dus niet voldoende?

Opmerkelijk vind ik dat het wel minder is geworden na het vervangen van de verdelerkap en rotor, deze waren ook helemaal ingevreten.
98
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Tax Gepost op juli 06, 2018, 13:29:18  »
precies hetzelfde heb ik ook aan de hand gehad,bougies vervangen,rotor-verdelerkap en bougiekabels vervangen
het probleem bleef,totdat iemand mij hier vertelde dat ik mijn gasklephuis moest reinigen.
ander gasklephuis gehaald deze uit elkaar geschroefd gereinigd en nieuwe pakking inwendig en op het blok erop en weg was het probleem
aangezien jouw p9 ook op 235000 km staat lijkt me dit geen overbodige handeling
ik denk dat Skabla deze mening wel deelt
99
Techniek Algemeen / Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Laatste bericht door Karlb98 Gepost op juli 06, 2018, 13:18:39  »
Verdelerkap en rotor vervangen voor het merk blueprint, de ngk bkr 5ey bougies zaten er al in. Nog steeds voel ik hetgeen ik in het begin van dit topic omschreef. Is het raadzaak hier andere bougiekabels bij te monteren? zo ja, welke kan ik het best nemen? Ik zie ze van blueprint (merk van verdelerkap) en ook van NGK (merk van de bougies) maar ook van bosch en weet ik wat allemaal.

100
Techniek Algemeen / Re: P8 bak in 1.0 P7
« Laatste bericht door Experion Gepost op juli 05, 2018, 19:27:36  »
Die heb ik nog niet in mijn handen gehad, mn broer zegt ook dat 1.0's een kleinere koppeling hebben dan 1.3's
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]