Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Techniek Algemeen / Re: Bio ethanol benzine E5/E10
« Laatste bericht door MzKzM Gepost op december 02, 2019, 09:48:17  »
De ecu van een p8 heeft geen echte fuelmap deze bestaat gewoon uit een ordinair getransistoriseerd/ logisch circuit .

Deze is gebaseerd op de Bosch D jettronic.

Dit komt neer op gewoon wat inputs en outputs.

Als er wat veranderd door bijvoorbeeld signaalspanning van de lambdasonde bijvoorbeeld dat ie een arm signaal ziet dan ziet het logische circuit een lage input dus wordt deze hoog op zijn output dus verrijkt.

Koude start verijking en begin van de koude rit wordt bepaald door de koudestartsensor hierin zit een bi metaal die in het koelwater zit en ingeschakeld wordt en deze zorgt in het begin dat mengsel rijker is naderhand bij het berijken van de gewenste temperatuur  uitschakelt.

De moderne ecu's hebben wel een fuelmap in de processor/microcontroller  staan deze bestaat ook echt uit software die kunt remappen .*

Dat kun je bij de ecu(p8) alleen maar doen op de hardwired manier door de boel te foppen door weerstanden bijvoorbeeld aan te passen .

Bijv signalen te manipuleren zodat je ecu fopt .

Lambdasonde werkt inderdaad pas als ie warm is maar dat komt door zijn eigenschap en het materiaal wat gebruikt is dit geeft pas een spanning af als deze warm is .

Daarom hebben ze bij latere motoren voorverwarmde lambdasonde's gebruikt zodat deze gelijk begint te regelen .

Of je bij p8 van closed loop kan spreken tja dat is ieder zijn eigen redenatie maar dit gebeurd eigenlijk mechanisch.

Dus elektronisch gezien niet . ;)

Volgens die redenatie zouden JAM / SARD / Mines / TOM's / TRD ecu's met een andere mapping e.d. dus ook niet bestaan. Met fuelmap bedoel ik ook niets anders dan een "tabel" met waarden die bij een bepaalde hoeveelheid lucht de brandstof inspuiting opzoekt en dit dan als output gebruikt voor de injectoren. eenvoudig te controleren met een scoop of nog beter, met de Toyota intelligent tester icm breakout box waarbij je zaken zoals voorontsteking, injectieduur, vacuum koelwatertemperatuu r, ARF (binnen het meetbereik van de sensor) kunt loggen.

Maar goed, daar ging het topic nu niet over :D
32
Techniek Algemeen / Re: remvloeistof zakt maar het is overal droog?
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op december 02, 2019, 09:20:46  »
Maar waar blijft die remvloeistof dan, want dan zou ik daar toch een spoor moeten zien of vettigheid voelen?

Als je even die 2 moertjes los draait, dan weet je het.
33
Motor, tuning en uitlaten / Re: Carburateur fixen? (P7 1.3)
« Laatste bericht door Pucca Gepost op december 02, 2019, 00:26:15  »
update: met heet kraanwater gaat de choke gewoon open, dus daar ligt het probleem niet.
34
Techniek Algemeen / Re: remvloeistof zakt maar het is overal droog?
« Laatste bericht door Viktor Gepost op december 01, 2019, 21:53:11  »
 Je zou ook nog even achter de stofhoesjes vam de remcilinders achter kunnen kijken of het daar droog is.
35
Motor, tuning en uitlaten / Re: Carburateur fixen? (P7 1.3)
« Laatste bericht door Pucca Gepost op december 01, 2019, 21:50:33  »
Heb ik nog niet naar gekeken, ik zal een keer kijken hoe ik dat het beste kan controleren nu dat ie niet op de auto zit.
36
MzKzM's Rare JDM Parts / Re: EP91 map light / pillar light - dealer optie!
« Laatste bericht door MzKzM Gepost op december 01, 2019, 20:02:22  »
Verkocht en onderweg naar Malta!
37
Techniek Algemeen / Re: remvloeistof zakt maar het is overal droog?
« Laatste bericht door Robinho Gepost op december 01, 2019, 18:12:31  »
Je kan proberen om iemand te laten pompen en gelijktijdig zelf de verschillende punten langs te lopen.
38
Techniek Algemeen / Re: remvloeistof zakt maar het is overal droog?
« Laatste bericht door plakjes Gepost op december 01, 2019, 17:01:36  »
Maar waar blijft die remvloeistof dan, want dan zou ik daar toch een spoor moeten zien of vettigheid voelen?
39
Techniek Algemeen / Re: remvloeistof zakt maar het is overal droog?
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op december 01, 2019, 15:16:19  »
Het kan niet in de bekrachtiger lopen, dus als je de 2 moertjes los draait, dan moet je meteen de lekkage kunnen zien.
40
Projecten / Re: Toooot, de beige P8
« Laatste bericht door junksculp Gepost op december 01, 2019, 01:06:45  »
Goed uitpoetsen, en zeker niet te dik want het droogt nu erg langzaam omdat het koud is.
Nogmaals bedankt. Zodra ik het heb aangebracht plaats ik een foto.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10