Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Optisch / Styling / Orginele P7 wieldoppen herstellen.
« Laatste bericht door Don Vittorio Gepost op augustus 15, 2019, 13:02:15  »
Hallo mensen,

Ik heb vorige week orginele P7 wieldoppen bemachtigd! Maar ze zien er een beetje onverzorgd uit.
Ik wilde de wieldoppen eerst foīnen zodat het weer mooi egaal zwart word, en dan de witte 'toyota' letters weer verven.
Weet iemand toevallig wat de beste manier is om deze weer mooi wit te krijgen, en wat ik daarvoor gebruik?

Alvast bedankt!
32
Wegligging / Re: Stoep geraakt...
« Laatste bericht door Esperante Gepost op augustus 13, 2019, 20:04:16  »
Ik heb dus even onderzocht wat allemaal stuk _kan_ zijn, en heb een draagarm, aandrijfas en het hele fusee gehaald van de sloop. Woensdag alles vervangen en we zien wel waar het schip strandt.

En dan heb ik een extra naaf om een 4x100 velg in de draaibank te zetten, dan kan ik de kromme OZ velg gaan richten en gelijk maar de stoepschade meepakken...
33
Projecten / Re: Starlet EP70 4EFTE/4AGE van Remco
« Laatste bericht door MegaG15 Gepost op augustus 13, 2019, 14:25:59  »
Ehm... beetje stil de laatste tijd :)

Maar de auto staat bij de Tuner!

Jammer genoeg is de mapsensor kapot gegaan en de dynamo moet gereviseerd worden. Gaat in de komende week / weken gebeuren en dan kunnen er runs gedaan worden.

Ik houd jullie op de hoogte!
34
Motor, tuning en uitlaten / Re: Zoemende (koude) motor
« Laatste bericht door elektro_freakz Gepost op augustus 12, 2019, 17:25:01  »
Warm worden heeft ie eigenlijk altijd wel gedaan. Denk dat dit echt door de mindere airflow komt.

Hoe kan ik controleren of het de druklager is? En de druklager hoor je toch juist als je koppeling ontkoppeld is?
35
Motor, tuning en uitlaten / Re: Zoemende (koude) motor
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op augustus 12, 2019, 16:52:21  »
Is het niet gewoon je druklager?
36
Wegligging / Re: Stoep geraakt...
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op augustus 12, 2019, 16:49:22  »
Wiellager kan niet krom. Je fusee wel.
37
Motor, tuning en uitlaten / Re: Zoemende (koude) motor
« Laatste bericht door Patrix Gepost op augustus 12, 2019, 14:52:25  »
Geen idee, ik heb die kunststof kap die naast de radiateur zit er in de zomer altijd uit, helpt wel iets.
38
Motor, tuning en uitlaten / Re: Zoemende (koude) motor
« Laatste bericht door mister_fix_it Gepost op augustus 12, 2019, 13:27:51  »
Ik snap niet dat ze zo heet worden, met mín P8 turbo nooit last van gehad. Zou een P7 front dan zo veel meer lucht tegen houden??
39
Motor, tuning en uitlaten / Re: Zoemende (koude) motor
« Laatste bericht door Patrix Gepost op augustus 12, 2019, 08:38:00  »
Wellicht dat je de olie door de nauwe kanaaltjes van de koeler hoort gaan dan, even goed luisteren waar het vandaan komt ja.
Dat het na 10 minuten minder wordt kan komen omdat de olie dan dunner aan het worden is.

Zelf overweeg ik ook zo'n koeler, bij mij kan de olie ook best heet worden als ik stevig doorrijd namelijk, 120 graden haal ik ook met gemak.
Een thermostaat ertussen is dan wel beter ja, je hebt ook een sandwichplate met ingebouwde thermostaat.
40
Motor, tuning en uitlaten / Re: Stotten/inhouden
« Laatste bericht door starletnaam Gepost op augustus 12, 2019, 02:24:53  »

Bougies en een brandstoffilter zijn juist de goedkoopste onderdelen en doe je in diagnose gevallen eerst de basiszaken uitsluiten.

Misschien ben ik inderdaad een beetje overspannen geraakt na een vorige episode (met een andere auto) waarbij bij een zoemend geluid vanalles is vervangen en uiteindelijk de multiriem onderweg doorgebrand is omdat de pully van de airo kapotte lagers had, aanliep en daarom warm werd...wat volgens de garage ZEKER niet het geval kon zijn omdat dat onderdeel NOOIT stuk gaat...

Bougies (handvast), een brandstof filter, een inspectie van de verdelerkap en de kabels. Ik laat het weten!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10