Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Starlet Showroom / P8 van Junksculp (Jelle)
« Laatste bericht door junksculp Gepost op september 21, 2017, 19:49:09  »
Toen ik mijn p8 kreeg was hij een beetje verwaarloosd en zag zo uit:





Na het verwijderen van de sierlijsten (2 waren er weg), polijsten en bumpers verzorgen ziet hij er nu zo uit:



Ik heb de volgende zaken aan mijn p8 gedaan:
- nieuwe distributieset
- alle filters vervangen en de olie
- nieuwe schikdempers achter
- nieuwe uitlaatpakkingen

Wat gaat er op korte termijn gebeuren:
- nieuwe remblokken en schijven
- brandstoffilter

De auto was echt verwaarloosd, de oliefilter was doorgeroest ::), was nog van het merk Fram wat al jaren niet meer bestaat. Meteen het olielek opgelost, kwam door de hele oude oliefilter. De distributieriem was van 2002, ook maar meteen gedaan. De scholdempers achter waren zo lek als een mandje.
22
Wie is wie? / P8 van Junksculp (Jelle)
« Laatste bericht door junksculp Gepost op september 21, 2017, 19:38:06  »
Ik ben sinds enkele weken de trotse eigenaar van een rode P8 uit 1995, 2e-e. Ik ben Jelle, 40 jaar, getrouwd en 2 kids. Ik woon met mijn gezin in Bocholtz in Zuid-Limburg. Werkzaam ben ik bij een Skoda-Honda dealer in Heerlen, mijn functie is magazijn medewerker. Wij waren opzoek naar een tweede auto en deze Starlet deed zich voor als inruiler, ik kon deze voor weinig overnemen van mijn baas, hij heeft pas 96.000km op de teller. Verder hebben wij nog een Fiat Doblo en een trabant. Mijn hobby's zijn u2, TsjechiŽ, beelden maken van oude materialen (Junksculp).
23
Starlet Showroom / Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Laatste bericht door Patrix Gepost op september 21, 2017, 17:03:23  »
Ben benieuwd, wel een unieke optie als het lukt :)
24
Techniek Algemeen / Re: Loopt warm erg slecht
« Laatste bericht door Patrix Gepost op september 21, 2017, 17:01:15  »
Injector kan, kunnen ze zo voor je controleren, door te kijken naar het sproeibeeld.

En als die op drie cilinders loopt zou er ook ťťn bougie een afwijkende kleur moeten hebben.
25
Techniek Algemeen / Re: Loopt warm erg slecht
« Laatste bericht door Ruurdp Gepost op september 21, 2017, 15:45:35  »
Zojuist contact gehad met de garagist. Kleppen zijn toch gesteld maar zoals jullie al vermoedden heeft dit het probleem niet verholpen.
De garagist geeft aan dat ie op 3 cilinders loopt. Aangezien alles vanaf rotor tot en met bougies vervangen is verdenk ik nu een injector.
Kan dit kloppen?
Wellicht kan iemand mij aan een setje helpen? Liefst tweedehands ivm prijs ::)

26
Algemene meetings, evenementen & trackdays / Re: 24 September Japfest te Assen
« Laatste bericht door Sebastiaan Gepost op september 21, 2017, 13:21:28  »
Ter informatie, ik zal op eigen houtje naar het circuit rijden en daar tussen 09:00 / 09:30 zijn.
27
Starlet Showroom / Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Laatste bericht door Robinho Gepost op september 21, 2017, 12:56:48  »
Waarschijnlijk kan ik het systeem van de mr2 mk2 gebruiken. Die is wel veel smaller, zal het alleen meer naar links gaan leggen en het frame deel waar het origineel in zat eraf gaan halen om de diepte te krijgen. Wordt vervolgd...
28
Starlet Showroom / Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Laatste bericht door Robinho Gepost op september 21, 2017, 11:12:37  »
Ja dat met die veertjes is wel op te lossen. Ze komen ook weer op die verhogingen van de 3 schroefgaten uit en hebben daarmee druk van onderuit. Denk dat ik er een extra gat in ga tappen tussen die 2 busjes zodat ik het in ieder geval met 2 schroeven vast kan zetten, zie de grijze stip op een van de foto's. En dan krijgen de veren hopelijk druk.
29
Starlet Showroom / Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Laatste bericht door Patrix Gepost op september 21, 2017, 11:07:23  »
Je zou de veertjes in kunnen korten (of een paar andere) zodat ze net iets uitsteken, en dan een dun plaatje (1mm) onder maken om ze op hun plek te houden.

Of iets van rubber in die gaatjes, en dan afdekken.
30
Starlet Showroom / Re: Robinho's P7 1.0DX > 1.3S
« Laatste bericht door Robinho Gepost op september 21, 2017, 10:48:53  »
Dit zijn de veertjes die eruit kwamen:



Hier zie je dat als je het originele draaimechanisme van de mr2 erin doet dat hij boven de spiegel uitkomt, dat spiegelhuis is dieper.


Het hart waar de originele kogel aangrijpt ligt verder naar links dan in de nieuwe situatie van de mr2.


En als je het originele p7 mechanisme erin legt past het niet omdat het bovenop de motor komt....


Misschien kent iemand een smaller draaimechanisme wat erin kan passen zodat het hart van de spiegel op de originele plek uitkomt. Anders kom ik denk ik op het herplaatsen van de motortjes die erin zitten. Maar het liefst doe ik nog niet iets met die onderdelen van de p7 turbo omdat tot op heden alles nog omkeerbaar is. Ik heb nog wel een set, maar liever maak ik nog niet iets passend.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10