Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door Patrix Gepost op Gisteren om 21:16:08 »
Ja ik ook, heel misschien toch door de kvs temp, maar denk het niet, olie temp loopt altijd 20 graden voor op de kvs temp.

Als ik tot het uiterste ga tikt de olie 140 graden aan, de kvs gaat dan richting rood = 100 graden?

Ik ga opzoek naar een oliekoeler, heb er genoeg gezien op AliExpress, maar zouden die te vertrouwen zijn? ik vind die tuinslang verbinding niet zo.
Het kan ook met een slangklem/pilaar verbinding, dat lijkt mij beter??

Ik zit te denken aan minimaal 19 rijen, en dan wel met thermostaat voor in de winter, straks blijf me olie te koud ;D

Ik ga het blok ook niet openmaken, dit is al ruim 2 jaar zo, die halve liter olie op 1000km moet dan maar, dit is al zo sinds het vervangen van de seals, daarvoor was het meer dan 1 liter.
Alleen met deze zomertemperaturen en de lange afstanden (wat normaal weinig voorkomt) vond ik het toch wel aan de warme kant allemaal
2
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door DOHCmeSOHC Gepost op Gisteren om 21:02:50 »
Vreemd, toch de olie temp dus. Compressie is goed dus blow by is het niet, vraag me echt af hoe de temperatuur zo oploopt.
3
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door Patrix Gepost op Gisteren om 20:54:00 »
Tot de 120 km/h is er niets aan de hand (nou ja niets) de kvs staat dan netjes voor het midden, de olie temp geeft dan al 120 graden aan, dit is al na 10 minuten rijden op de snelweg bij matige snelheid en blijft ook zo, totdat ik alle 75 paardjes loslaat, dan gaat het mis  ;D

Het zou best kunnen wat je zegt, maar het valt me op dat de oliemeter eerder bij de 100 graden is dan de Kvs, en ook voor blijft lopen qua temp.

ik heb er ook net een nieuwe radiateur inzitten.

De olietemp staat ook in stadsverkeer al heel snel boven de 100.
4
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door DOHCmeSOHC Gepost op Gisteren om 20:43:55 »
Zou het andersom zijn? Watertemperatuur omhoog en de olie die meekomt? Er zit veel water in het systeem, wat kan werken als buffer, misschien dat die meter wat later komt dan de olie temp meter?

Na al die jaren zal de stock rad het mss niet meer bij kunnen houden. Ik had ook altijd koelproblemen met de 1E, nu met 3 row civic rad opgelost, zelfs met de ontsteking op 15-20 graden voorontsteking, de fan slaat wat laat in in de file, maar de temp komt niet meer in het rood, wat met de stock rad nog wel eens gebeurde bij hoge snelheid.
5
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door Patrix Gepost op Gisteren om 20:36:17 »
Ik heb de drijfstanglagers toentertijd ook vervangen, naar mijn idee ging de krukas wel lekker rond, ook toen de nieuwe lagers gemonteerd waren draaide het soepel.
zo te zien aan de bougies (alle 4 lichtbruin) staat de ontsteking ook goed, te vroeg resulteert in witte bougies toch?

Heel misschien dat mijn oliemetertje liegt, maar heb hem wel een keer nagemeten bij 80 graden,en de externe meter gaf toen hetzelfde aan.
Maar zo te zien klopt ie wel, als de olie over de 120  graden komt gaat de kvs temp ook omhoog, de radiateur kan het niet meer bijbenen dan.
6
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door DOHCmeSOHC Gepost op Gisteren om 20:27:14 »
En ze komen niet boven de 100 km/h meestal.

Olieschraapveren kan, maar ik kan de hoge olie temp niet echt verklaren. Geloof eigenlijk niet dat 120+ op een stock 2E normaal is. Als de ontsteking vroeg staat gaat de watertemperatuur ook door het dak. Zou er ergens een lager zwaar lopen?
7
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door Patrix Gepost op Gisteren om 20:15:42 »
De rook is idd ook wel wat zwartig, maar je ruikt ook zeker wel een olie lucht.
Zou er misschien een olieschraapveer stuk zijn, bedenk ik me nu?

in Japan is het een stuk kouder ja, als ze daar een koeler hebben waarom hier dan niet idd
8
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door DOHCmeSOHC Gepost op Gisteren om 20:06:49 »
Compressie is dus gewoon dik in orde. Klepseals vervangen, dan kun je bijna geen olie verbruik hebben, maar een lekkage zo groot moet ook weer opvallen 🤔.


Ik weet niet wat de olie temp is bij een stock 2E, veel Japanse auto's (en niet alleen de sportieve modellen) hadden standaard een oliekoeler. Misschien toch niet geschikt voor ons Europese verkeer zonder koeler? M'n pa z'n Carina burgerbak met 4afe heeft er wel 1 in Europa maar niet in Japan afaik.

Die rook bij doortrekken is zeker weten olie? Geen zwarte benzine rook? Ik weet dat je met een 1e carb rijdt, maar mijn 1e rookte ook zwart bij stevig doortrekken, verbruikte weinig olie.
9
Motor, tuning en uitlaten / Re: Onderdruk/overdruk carter
« Laatste bericht door Patrix Gepost op Gisteren om 19:37:08 »
De testresultaten van de compressietest, van links naar rechts.

1 - 12 bar
2 - 12,3 bar
3 - 12,4 bar
4 - 12,4 bar

de 5de meting is de eerste nog een keer, maar dan met een beetje olie in de cilinder, maakte geen verschil


Niet het mooiste kaartje, maar goed.

Alleen verklaart dit niet het olieverbruik en de hoge olie temp.  :N
De klepseals zijn twee jaar geleden vervangen, en hij rookt ook niet tijdens het starten, alleen maar als ik hem goed doortrek.

Ik zit er nu aan te denken om er een oliekoeler op te zetten, als de olie wat koeler blijft is ie ook wat dikker, misschien dat het verbruik dan wat afneemt?
Een standaard blokje zou geen koeler nodig hebben, maar als het helpt....waarom niet.

Als iemand een andere verklaring heeft hoor ik het graag.


10
Algemene meetings, evenementen & trackdays / Re: JAPFest Assen 23 September
« Laatste bericht door klayven Gepost op Gisteren om 14:10:23 »
laniemand een auto ticket fixen kom met de rode starlet (alleen maar nette mensen)
Pagina's: [1] 2 3 ... 10