Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Motor, tuning en uitlaten / Re: P7 swappen, hoe en wat?
« Laatste bericht door XX-33 Gepost op Gisteren om 22:31:28 »
De 2e (1.3 versie van jou motor) past zowieso (weet niet of de uitlaat ook past), en hoef je geen kabelboom te veranderren.
Bijna alle overigge swaps vereisen kabelboom en brandstofpomp (omdat je nu een carburateur hebt zonder ecu en waarschijnlijk naar injectie met ecu gaat)
De swaps die redelijk eenvoudig zijn zijn bijvoorbeeld:
2e, 2e-e (beide 1.3 12 kleppers met 75pk, de 2e-e heeft injectie dus waarschijnlijk kabelboom aanpassen en zowieso brandstof pomp plaatsen)
4efe (1.3 16 klepper uit een p9, ook hier kabelboom aanpassen en brandstof pomp en anderre uitlaat plaatsen)
5efe (1.5 16 klepper uit een paseo, idem aan 4efe)
4efte (1.3 16 klepper turbo, 135 pk, maar je zult kabelboom, brandstofpomp, uitlaat en intercooler moeten aanpassen)
deze swaps zijn allemaal uit te voeren met de originele motorsteuen, en originele versnellingsbak (alle e-serie bakken passen achter een e-serie motor)
Dus redelijk plug and play.

Er zijn nog meer e-serie blokken, maar die zijn hier minder verkrijgbaar:
2e-telu (1.3 12 klepper turbo, originele ep71 turbo motor, alleen in japan gelevrd, en niet veel geimporteerd, 112pk, kabelboom aanpassen, brandstofpomp plaatsen, intercooler traject maken en anderre uitlaat)
3e/3e-te (1.5 12 klepper en 1.5 12 klepper turbo, nog zeldzamer dan de 2e-telu, net zo veel aanpaswerk)
5efhe (1.5 16 klepper met anderre nokken assen en geloof hogerre compressie, net zo veel werk als 4efe/5efe)

voor de rest kun je het zo gek maken als je wilt, dan zul je flink moeten aanpassen zoals lassen, slijpen enzovoorts.

Belangrijkste voor je aan meer vermogen begint vind ik echter wegligging en remmen, dit zul je meer nodig hebben dan power :P
2
Motor, tuning en uitlaten / P7 swappen, hoe en wat?
« Laatste bericht door Marco Gepost op Gisteren om 15:14:35 »
Ik wil mijn p7 1.0 swappen maar heb te weinig kennis om dat helemaal zelf te doen, maar ik wil het wel graag leren. Ik kan weinig info vinden over hoe een swap werkt en al helemaal in dit specifieke geval dus vraag ik het via hier. Welke motoren passen, zonder al te veel moeite, in een p7? En hoe zit het met een versnellingsbak? En wat zijn de benodigdheden etc. Etc. Alvast bedankt voor de hulp!
3
Motor, tuning en uitlaten / Re: Automaat blijft plakken.
« Laatste bericht door Patrix Gepost op april 06, 2020, 20:09:24  »
Ja dat klopt ze hebben een goede en snelle service.
Ik heb ze vandaag even gebeld en het blijkt dat veel van hun distributiecentra's met onderbezetting kampen en/of gesloten zijn, even geduld hebben dan maar.

Pakketje is vooralsnog in Frankrijk nu.
4
Motor, tuning en uitlaten / Re: Automaat blijft plakken.
« Laatste bericht door Maerijn Gepost op april 06, 2020, 09:44:36  »
Ik vrees dat het gedoe bij de grenzen roet in het eten gaat gooien, pakket is afgelopen donderdag gearriveerd in Frankrijk, vervolgens naar Duitsland en daarna weer terug naar Frankrijk :ermz:
Op Fedex kan je wel vertrouwen, ik gebruik het bijna elke dag op werk. Ze werken met grote hubs en het zal wel de snelste manier zijn geweest  :o
5
Motor, tuning en uitlaten / Re: Automaat blijft plakken.
« Laatste bericht door Patrix Gepost op april 05, 2020, 17:53:03  »
Ik vrees dat het gedoe bij de grenzen roet in het eten gaat gooien, pakket is afgelopen donderdag gearriveerd in Frankrijk, vervolgens naar Duitsland en daarna weer terug naar Frankrijk :ermz:
6
Motor, tuning en uitlaten / Re: throttle sensor
« Laatste bericht door timmyevy Gepost op april 04, 2020, 12:22:39  »
IK ga dit volgende week zo afstellen , bedankt voor de info
7
Motor, tuning en uitlaten / Re: throttle sensor
« Laatste bericht door daandc Gepost op april 03, 2020, 19:45:20  »
Je hebt de stekker op je sensor deze heeft van boven af 3 pinnen zitten .

Van boven naar beneden = psw /e2 / idl .

Nu steek je een voelermaat van 0.60mm tussen de hefboom en aanslagschroef nu moet er een verbinding zijn tussen idl en e2 .

Daarna steek je een voelermaat van 0.80mm tussen de hefboom en aanslagschroef nu mag tussen geen van de pennen een verbinding hebben .

Daarna draai je de smoorklep geheel open dan moet je een verbinding hebben tussen psw en e2 .

Succes
8
Motor, tuning en uitlaten / throttle sensor
« Laatste bericht door timmyevy Gepost op april 03, 2020, 16:11:57  »
Ik heb mijn throttle sensor vervangen van mijn starlett met 2E-E motor , maar hoe stel ik deze af .
9
Motor, tuning en uitlaten / Re: Automaat blijft plakken.
« Laatste bericht door Patrix Gepost op april 01, 2020, 13:56:05  »
Potverdikkie dat gaat snel zeg, maandagavond besteld....

10
Motor, tuning en uitlaten / Re: Stotten/inhouden
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op april 01, 2020, 09:12:34  »
Haal je hoedenplank er eens uit, kijken of het dan weg is
Pagina's: [1] 2 3 ... 10