Starlet Forum

Auto => Projecten => Topic gestart door: Esperante op augustus 05, 2019, 21:58:30

Titel: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 05, 2019, 21:58:30
Om mensen scroll-irritatie te voorkomen, mijn welkomsbericht kun je lezen via onderstaande link.
http://starlet-forum.nl/index.php?topic=24990.0 (http://starlet-forum.nl/index.php?topic=24990.0)

Dus ja, ik heb m'n eerste liefde weer terug! Maar toch zijn er dingen die ik wil aanpassen.
Ik zoek nog de volgende onderdelen. Lijst is bij elke post geüpdate!

- Rolkooi!

- Heldere knippers voor

- Iemand die bekend is met een enkele ruitenwisser mod.

- Fiske Livesport / Tom's (replica) achterspoiler

- Iemand die bekend is met kleurcode 186. Het liefst iemand die deze kleur kan spuiten!



Als iemand me aan een van de bovenstaande items kan helpen, laat het me aub weten! Mag via forum PB, dan gooi ik even een 06 jouw kant op.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 05, 2019, 22:08:31
Intussen een paar dagen verder:

Ik ben naar de lokale autosloop geweest om te kijken of daar nog een knap wit interieur in zat. Ik heb namelijk momenteel rode stoelen, met witte deurkaarten.
Wilde vroeger kuipstoelen, en heb daarvoor de twee originele stoelen grondig verwerkt met een slijptol. Interieur niet gevonden, maar wel een antenne! Dus die zit er weer op, en werkt als behoren.

Verder ben ik wat op internet aan het kijken geweest, en ik heb gewoon een GT stuur gevonden! Gelijk een bericht gestuurd, lag drie dagen later in de post. En jezus, wat is dat stuur wisselen simpel!
Kapje lostrekken, hoofdmoer los en stuur eraf. Met de Galant is een stuur wisselen een hele operatie... met al die airbags en dergelijke.

Stuur is niet in de mooiste staat, en is wat ruim gelederd. Dus deze ga ik ooit nog opnieuw bekleden, met misschien wel een 12u markering op de bovenkant in kleur van de wagen.
(https://i.ibb.co/LYGTPf2/GT-Wheel.jpg)
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 05, 2019, 22:13:07
Update:

Toch wel op zoek naar een set OZ Superturismo, en een mooie set gevonden in Hilversum. Berichtje gestuurd, en vandaag opgehaald. Zitten kleine plekjes op, maar niets om van te huilen. En wat staan ze gaaf!

Maar nu heb ik die dikke set eronder... en nu wil ik omlaag.
volgens mij is dit het punt dat ik er toch weer teveel geld in ga steken. Maar zo gaat het altijd  :P

(https://i.ibb.co/W34MMsx/OZ-Wheels.jpg)
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: arjan91 op augustus 06, 2019, 01:37:31
Gaaf! Hobby's kosten geld. Het is niet anders. :P
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Robinho op augustus 06, 2019, 08:16:58
Mooie updates! Je kan ook erg veel pech hebben met de hoofdmoer van het stuur. Ik heb vaak meegemaakt hij de p7 dat ze ontzettend vast zitten.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op augustus 06, 2019, 10:50:02
Staat goed, iets lager mag ie nu wel ja.
Je hebt al een setje veren voor 100 euro, kunnen gewoon op de originele shocks.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: R.middel op augustus 06, 2019, 21:43:15
Ziet er leuk uit👌🏼
Hoeveel inch zijn die ozjes? Heb zelf 16" lenso's er onder gehad maar wilde bij balast achter aanslijten en praktijk heeft laten zien dat 15" de rijdbare max. Is
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op augustus 07, 2019, 08:13:15
Met een lage band en de juiste ET / J moet een 16 inch wel kunnen.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Maerijn op augustus 07, 2019, 11:07:34
klopt, rij zelf ook dagelijks met 16 (wel stugge veren)
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 09, 2019, 22:18:43
Ziet er leuk uit👌🏼
Hoeveel inch zijn die ozjes? Heb zelf 16" lenso's er onder gehad maar wilde bij balast achter aanslijten en praktijk heeft laten zien dat 15" de rijdbare max. Is
OZ Velgen zijn de volgende maten:
6,5J
ET40 (meende ik)
15"

En bij nader inzien ben ik blij dat ik voor 15" heb gekozen, want een inchmaatje groter moet ik echt niet doen. Dan wordt het zo'n Golf2 achtige wagen op 19" met bandjes van 215/25/19 en om heel eerlijk te zijn... Ik vind het niets.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 09, 2019, 22:24:26
Trackday!

Ik heb sinds ik de Starlet heb wat mensen leren kennen in de 'mijn eerste auto' wereld. Dus allemaal van dit soort kleine hokjes. Men is van plan om op 15 augustus op Zandvoort te gaan rijden...
Klinkt leuk! Ik heb altijd al met de Starlet het circuit op gewild, maar het is er nooit echt van gekomen. Tot nu...

Ik heb alvast nieuwe wielmoeren gekocht, deze gaan er dit weekend op. De exemplaren die erop zaten vond ik niet echt betrouwbaar, en daar ga ik dan zo min mogelijk ook mee rijden.
Ook heb ik de bijbehorende naafringen gekocht voor de OZ velgen, en dat was nog even zoeken maar ik heb de originele OZ naafringen gevonden! Met borging en al, speciafiek gemaakt voor deze velg. Dus die gaan erop zodra de wielmoeren er ook op gaan, want als ik dan toch bezig ben...

Tevens vind ik (nog steeds) dat de standaard stoelen veel te weinig steun geven in bochten. Nu ben ik een wat forser figuur die graag doorrijdt, dus dat kan al gauw.
Ik heb nog een Corbeau Rev2K kuipstoel staan, die ik oorspronkelijk in de Galant had. Staat nu stof te vangen, en gezien ik het circuit op ga wil ik deze er wel in hebben.
Vandaag even wezen passen en meten, maar dat gaat erin passen! Dus ik heb weer wat te doen dit weekend, naast de routine circuit-controle.

Nu maar hopen dat ik niet in de eerste ronde al ondersturend en wel de Tarzanbocht uit jaag...
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 10, 2019, 20:21:01
VERDOMME!

Ik heb even hulp nodig. Ik ben zonet ondersturend diagonaal tegen een stoep geklapt met een aantal maten. Voor me reed een Alfa 147, bumper aan gort. Achter me reed een ander op de motor, die is onderuit gegaan. Bleek uiteindelijk een flinke plas olie op de weg te liggen... dus ja. Dan heb je sowieso al verloren. Geen letsel gelukkig, maar nu de Starlet...

Velg is krom. Gelukkig kan ik deze zelf richten, en rijd ik nu even op mijn reservewiel rond. Maar rond de ~100 lijk ik rechtsvoor (waar ik de stoep geraakt heb) iets te horen aanlopen, en het stuur trilt aanzienlijk meer bij hoge snelheid.

Wat zou er stuk kunnen zijn? Wiellager, aandrijfas, draagarm? Als iemand me wat advies kan geven, of ergens deze week kan helpen met sleutelen / onderdelen kunnen verkopen zou ik dat zeer op prijs stellen... baal hier ontzettend van, met de trackday over een klein weekje.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op augustus 10, 2019, 20:39:31
Dat is balen, gelukkig geen gewonden.

Staat je stuur ook scheef nu? En het trillen kan ook komen door je reservewiel wat misschien niet goed gebalanceerd is.
Maar ik zou eerst alles even goed controleren voordat je verder gaat rijden, als je wiellager stuk zou zijn hoor je dat wel dus die valt af.

Ophanging kan wel een flinke tik gehad hebben, steekas krom zou kunnen maar dat gebeurd niet zo snel omdat je draagarm de klap vangt.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 10, 2019, 20:42:00
Dat is balen, gelukkig geen gewonden.
Staat je stuur ook scheef nu? En het trillen kan ook komen door je reservewiel wat misschien niet goed gebalanceerd is.
Maar ik zou eerst alles even goed controleren voordat je verder gaat rijden, al je wiellager stuk zou zijn hoor je dat wel dus die valt af.
Stuur staat nog 'recht'. Heeft nooit precies recht gestaan dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...
Ik hoor wel een geluid van rechtsvoor, maar kan zijn dat ik die trilling hoor...

Als het reservewiel niet gebalanceerd is, zou de trilling anders moeten zijn toch? Want deze is nog hetzelfde... misschien morgen maar even de 13" er terug onder en dan kijken wat ie doet.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op augustus 10, 2019, 20:45:32
Hoe bedoel je trilling anders?? het trilt toch sinds de aanrijding en na het plaatsen van je reservewiel?
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 10, 2019, 21:12:20
Hoe bedoel je trilling anders?? het trilt toch sinds de aanrijding en na het plaatsen van je reservewiel?
Als het reservewiel niet goed gebalanceerd zou zijn, zou je deze trilling ook merken naast hetgeen wat ook stuk is. Vandaar 'de trilling is hetzelfde'.

Ik heb alleen het reservewiel erop gezet zodat ik maandag gelijk de velg kan richten, en om nóg meer eventuele schade te voorkomen.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op augustus 10, 2019, 21:17:56
Ooh zo, oké.

Nou, succes er maar mee verder
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op augustus 16, 2019, 22:28:45
Dagje uit

Een maatje van me had woensdag de Slet mee om te kijken of hij die as kon doen. Had de onderdelen liggen, dus dat zou goed komen. Niet dus... Hij kreeg de naafmoer (of hoe het ook heet) niet los. Dus ik zat donderdag ochtend als of met een kromme as... en ik wilde over een paar uur op Zandvoort rijden.

Dus ik ben naar de werkplaats gereden, ding op de heftruck en zelf maar kijken. Liever dat ik dan misschien nog iets leer en die hele auto niet rijbaar is, dan dat de as breekt door de Tarzanbocht. En ik was verbaasd over hoe makkelijk alles was! Wiel eraf, remmen los. Daarna kijken waar boutjes zitten, en alles loshalen. Paar dingen slaan met de klopstok, en ik had het fusee in m'n hand. As trok ik er bij de homokineet met wat geweld uit. Nieuw erin, alles vast en gas! Binnen anderhalf uur was ik klaar, inclusief een tosti tussendoor. Proefrit gemaakt op dezelfde wielen, en geef trilling meer. Kaarsrecht. Top, op naar Zandvoort!

Eenmaal op het circuit heb ik drie stints gekocht, dus ik had totaal een uur track time. Eerste heat was nog nat, dus voorzichtig aan. En het onderstuur was flink! Dat was wel even wennen. Tweede heat was al droog, en ik durfde meer de grens op te zoeken en m'n testikels waren groot genoeg om vol gas over Scheivlak te gaan. En telkens later en harder remmen. Derde heat toch maar even mijn banden bedankt voor het uithouden van mijn misbruik, en ben vol op rondetijden gaan jagen. Uiteindelijk een 2.33 gereden, wat voor een standaard Starlet op standaard bandjes, en een passagier, best netjes is.

Maar nu...

Het circuitrijderitus is bij me ingeklapt. Ik wil nu het interieur eruit halen, kuipstoel erin gooien en helemaal als trackslet gaan gebruiken, en dat ga ik doen ook. Op zich kan ik dat allemaal zelf, alleen ben ik nu op zoek naar een ander stuur.

Bij deze de vraag: Wie wil een Starlet P8 sportstuur naaf ruilen voor een GT stuur? Je zou me een plezier doen!

(https://i.ibb.co/0mKyZkH/19-ZV6-5370.jpg)
(https://i.ibb.co/nw30y0K/DSC-0831.jpg)
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: DOHCmeSOHC op augustus 16, 2019, 23:02:51
Ik zou het interieur lekker laten zitten. Die 10kg die je daarmee bespaard is het niet waard imho. Gewoon een goede bestuurdersstoel erin en wat wegliggings mods en veel rijden.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op september 02, 2019, 11:54:26
Even bijpraten:

Sinds de laatste post is er een hoop gebeurd. Ik zal het zo kort mogelijk vertellen:

- Interieur ligt eruit. Bespaart me misschien 10-20kg, maar het geeft me meer mogelijkheden om sommige onderdelen achterin te plaatsen, zoals de accu.
- Kuipstoel zit erin. En om precies te zijn, diezelfde Corbeau Rev2K die ik eerst in de Galant had.
- Ik heb een deepdish stuur! Moet alleen nog quick release op, maar dat kan ik via FullCarTuning halen.
- Ik heb via via een tellerbak met toerenteller geregeld! Moet alleen nog even een pinout hebben, en waarschijnlijk nogal wat draadjes omtrekken.
- Remkoeling aangelegd! Simpelweg twee gaten in de bumper gejaagd, daar wat drainagepijp doorheen richting de remmen. Zal niet veel effect hebben, maar ik hoop dat de klauwen geen vlam meer vatten.

Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: skuurman op september 14, 2019, 22:31:53
Vandaag van een mede starlet rijder z'n zelfde aanpassing gezien als jik hent gedaan bij de remmen.
Hij gebruikte het op de ring en had geen last meer volgensmij. Weet niet of hij nog actief is op het forum.

Let wel op welk quick release je koopt. Je jebt 2 varianten. Met splines en met kogels.
En kijk ook in regelementen van de circuits, ik weet dat ze op nurburgring niet toegestaan zijn.
Als je er al 1 aanschaft, laat die met splines lekker liggen. Zit binnen kortste keren speling op.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op oktober 07, 2019, 21:09:38
Zo dan... Tijdje geleden!

Even bijpraten, want er is in de tussentijd een hele hoop gebeurd.

Ten eerste: Ik heb een schroefset gekocht! En geen Made in China rommel, nee dit zijn propere spullen. Gaat om een AST schroefset die vers gereviseerd is, dus eigenlijk nieuw te noemen. Ziet er niet nieuw uit, maar dat ziet toch niemand als het eronder zit. Toch?
Bij de schroefset kreeg ik ook een complete set Tein EDFC mee, om de hardheid vanuit binnenin de auto te kunnen verstellen. En wat rijdt het lekker, on-ge-lofelijk. Net een kart.

Heb nu alleen nog een veerpootbrug achter nodig. Voorkant heb ik op het oog, en wordt voor me vastgehouden. Evenals de stabilisatorstang. Dus dat zal er een keer onder moeten.

(https://i.ibb.co/TLZb6jQ/Coilovers.jpg)

Ook heb ik via via zo'n grille gevonden met verstralers erin. Vond het wel geinig, maar ik ben er nog niet helemaal over uit... Heb het ook nog niet aangesloten. Maar ik zou stiekem toch wel een open grille willen hebben. Zo'n Tom's- stijl. Heeft iemand zo'n ding en wil je ruilen, let me know.

Ik heb via iemand op Instagram een hele Starlet groep leren kennen, zullen ongetwijfeld wel mensen van het forum ook in zitten. Tijdje mezelf stil gehouden maar voel me intussen een geaccepteerd lid. Was ook aanwezig op een Starlet meeting bij de Mac in Veenendaal, waar ik wat mensen heb leren kennen en vooral meer te weten ben gekomen over de wagens. En eindstand ook een collega-Starlet rijder in de circuitslet laten rijden. Een raceauto hebben is leuk, maar de ervaring delen is nog veel leuker. Want de glimlach op haar gezicht toen ze uitstapte... onbetaalbaar.

(https://i.ibb.co/4ZCV4HC/Roller.jpg)

Ik was zo blij met de schroefset, dat ik een tijdje met de vriendin gewoon ben gaan rijden, en we zien wel waar het schip strandt. Onthou deze zin voor later.
We zijn een kleine 200km wezen rijden door leuke boswegen, strandwegen en over bochtige dijkjes. Onderweg wat foto's gemaakt, maar niets wat ik hier echt te delen heb. Daar heb ik een Instagram voor (@galantevo). Hartstikke mooi natuurlijk, en op diezelfde avond kreeg ik te horen dat ik mijn andere wagen, een Galant, weer mocht ophalen na een bak revisie. Top!
Busje gehuurd omdat er op de zaak niets beschikbaar was, aanhanger eraan en de Galant opgehaald. Als een kind in een snoepwinkel ging ik weer achter haar stuurwiel zitten, en mocht ik de V6 weer aanslingeren. De rillingen stonden op mijn rug... heen en weer in de straat (want ja, WOK melding) en toen opgeladen. Auto op de zaak afgezet, ruimte zat om te stallen / sleutelen en de bus weer ingeleverd bij het verhuurbedrijf. Toen weer in de Starlet terug naar huis, en ik was in een goede bui dus het gaspedaal mocht even op de grond. En alweer... als een kind in de snoepwinkel. Op z'n verse schroefset, compleet gestript interieur (sindsdien is alles eruit behalve dashboard) en gloedjenieuwe stickers. en toen kwam ik thuis...

(https://i.ibb.co/GFSJ655/Engine-Blow.jpg)

Ik zette de wagen klaar om in te parkeren... en de motor begon iets hoger stationair te lopen. Vreemd... maar niets van aangetrokken en ingeparkeerd. Mooi in een keer strak langs de stoep, dikke prima. En ik zette de auto uit..... KNAL! Een seconde later kwam de rook onder de motorkap vandaan, en toen ik me pas realiseerde wat er waarschijnlijk gebeurd was stond de straat, en de cabine, blank van de rook. Dus de brandblusser uit de wagen gepakt, en vlot de motorkap open gemaakt. Het was alsof Snoop Dogg zich onder de kap had verstopt, want wat een rook kwam eruit. Ik vreesde het ergste... en als ik eerlijk ben heb ik een traantje laten rollen. Mijn Starlet, mijn eerste trots. Is ze dan toch overleden...? Is het klaar? Maar met janken kom je nergens, dus ik ben toch maar op onderzoek uit gegaan. In het donker, in de regen, om half 12 s'nachts. Ondertussen liep er vloeistof onder de wagen vandaan... wat zou dat zijn? Even proeven gaf me al snel het antwoord: Koelvloeistof. Zal de koppakking het begeven hebben? Het blijkt dat de overdruk slang over de jaren heen zich heeft volgewerkt met roest, en hierdoor heeft de Starlet zijn warmte toch maar eruit geforceerd door middel van, inderdaad, de koppakking op te blazen.

Maar, elke klap heeft z'n gouden randje. Zo heb ik even rondgevraagd en gekeken wat mijn opties waren, en na een weekje plannen was het plan daar. De motor zou naar Helmond gaan om uit elkaar te gaan, nieuwe koppakking erin en gelijk alles verversen. Want ze moet op 13 oktober weer rijden en ik heb zelf geen tijd om eraan te werken. Totdat ik een link doorgestuurd kreeg. Ik klikte op deze link, en het bracht me naar een Facebook advertentie. Voor een motorblok... en 5efe? Wat is dat? Gaat nooit passen, ik heb een 2E. Maar toch bleef het in mijn achterhoofd zitten, en ben er toch wat over gaan lezen. Blijkt dus dat dit blok in een Paseo thuishoort, maar dit blok past ook in een Starlet zonder veel werk! Verrek!!!

Dus ja, dan gooi je de plannen om en ga je weer met een bus-henger combinatie een auto vervoeren. Dit keer een Starlet. Op zondagnacht 5u ging de wekker, om zoals gepland een halfuur later de machtige 5 cylinder diesel te starten van het werkpaard wat zich voor de Starlet begaf. Dit paardje zou mij, mijn vriendin, en mijn Starlet naar Belgie brengen. De tocht heeft 3.5u geduurd, heb onderweg twee nieuwe mensen leren kennen die meegelift zijn van Amsterdam naar Eindhoven, om tot slot uit te komen in Lummel. Waar ik begroet werd door een vrolijke Belg, en die had aan zijn motorkraan mijn vers aangeschafte 5efe hangen! Wat was ik blij met dat ding, niet normaal. Dus hup, gevaarte achterin de bus en de reis vervolgen naar Helmond. Weer een uurtje sturen later aangekomen bij bestemming, bij iemand thuis die veel over Starlets weet. En die is dus terwijl ik dit bericht aan het typen ben mijn nieuwe 5efe erin aan het lepelen. Spannend!

(https://i.ibb.co/QbWKgyL/Transport.jpg)
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op oktober 08, 2019, 12:38:09
Tof dat je er een 5efe in lepelt die zit op dik 100 pk ergens? staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar mijn blokje loopt nog te goed eigenlijk dus vind ik het zonde om die eruit te trekken.
De koppakking is denk ik niet stuk gegaan door de verstopte overdrukslang, die slang zal er dan eerder afspringen/scheuren dan dat de koppakking knalt.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: SkaBla op oktober 08, 2019, 16:31:04
5EFE heeft 90pk. Ben benieuwd hoe de kabelboom aangepast wordt en hoe je de uitlaat gemonteerd krijgt...
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op oktober 16, 2019, 17:04:23
5EFE heeft 90pk. Ben benieuwd hoe de kabelboom aangepast wordt en hoe je de uitlaat gemonteerd krijgt...
Uitlaat wordt omgelast, kabelboom wordt door een specialist in elkaar gezet.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: mister_fix_it op oktober 17, 2019, 16:49:56
Jup! Alleen jammer dat het langer duurt als in eerste instantie de bedoeling was ....

 ::)
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op december 09, 2019, 20:21:19
Goeiedag... Dat is een tijd geleden!

Nou, weer even bijkletsen. Pak wat te drinken want het is me weer een verhaal geworden...

De motorswap is gelukt! Met behulp van een collega Starlet rijder uit Helmond hebben we de overleden 2E-E uit zijn kooi gehaald, om uit elkaar gehaald te worden en verder te leven in verschillende Starlets. Alleen het kale onderblok, waar ik toch wel een beetje gehecht aan ben, wordt niet meer gebruikt. Deze verwacht ik binnenkort terug te krijgen om vervolgens helemaal opgeknapt te worden en te gaan dienen als decoratie. Ook wordt de overlijdensdatum in het blok gegraveerd, om het toch een beetje speciaal te maken.

(https://i.ibb.co/jwqdHZg/71180929-144143596840951-7550175240970280914-n.jpg)

En toen mocht de 5EFE op zijn plaats komen... in zijn nieuwe thuis. Onbekend of het blok nog zou lopen, is er begonnen aan de nieuwe kabelboom, terwijl in de garage de voorbereidingen aan het blok gedaan werden. Alles wat vervangen kon worden, zoals distributie en pompen, is gedaan. Wel zo makkelijk als het blok aan de kraan hangt. En toen mocht hij erin, klus was binnen 15 minuten geklaard. Makkelijk zo'n E-type blok. Past precies op de oude motorsteunen. En eenmaal de kabelboom gereed was, is alles aangesloten en het moment van de waarheid. Paar keer even de startmotor op z'n staart trappen, en daarna sloeg het beestje zonder moeite aan! Nog wel erg rokerig, mede door het feit dat de uitlaat ontbrak die intussen omgelast is naar originele P8 specificaties. Paar testritten om te zorgen dat alles heel zou bleven... en dat bleef het niet.

Een van de relais kreeg ruzie met de elektriciteit. Lang verhaal kort; Als de wagen zonder stroom kwam te staan, moest er eerst een puls van 12V op het relais gezet worden voordat alles het weer deed. Dus de auto is in z'n geheel naar degene gegaan die de kabelboom heeft gemaakt, en daar is dit probleem verholpen. Nog een paar keer op en neer door de straat en toen was het zover... Blu mocht naar huis!

(https://i.ibb.co/RbQP3M5/70319715-563747397732215-8375047559883770687-n.jpg)

Mijn eerste ervaring was; Hee, de radio doet het niet. Ach, die heeft een circuit wagen toch niet nodig. En toen kwam ik aan op de provinciale weg, en toch even gebeld: Mag ik m al op z'n staart trappen? Het antwoord: "Zou me kwetsen als je het niet zou doen." Dus met die instelling vol gas bij het stoplicht weg... WAT. EEN. POWER! Bizar! 1e versnelling proberen grip te vinden op het natte wegdek. 2e versnelling nog steeds wielspin. 3e versnelling de grip te pakken, en je voelt direct het koppel. Ongelofelijk. En toen de snelweg op, om te gaan tanken en de tocht naar huis in te zetten; 2,5u rijden. Snelweg oprit was redelijk droog, dus even gestopt en nog een keer een sprint trekken. 1: Nog steeds wielspin, maar wel veel minder. 2: Grip. En vermogen. Ongekend. 3: GAS, 4! MEER! MEER! MEER! 5: 160 op de teller. En de teller stopte niet totdat we bij de 190 waren. Wow... heel bizar... Dat een simpele motorwissel zo'n verschil kan maken. En toen mocht ik tanken, dus hup. 98 E5 erin. En door... De hele rit naar huis is de lach niet van mijn gezicht gekomen. Tuurlijk, een turbo blok is zeker leuk... maar ik hou niet van turbolag. Ben een koppel persoon, en dit is toch echt een hele stap.

(https://i.ibb.co/BrQBSpJ/71946067-2409087006076165-5978974618778736569-n.jpg)

En toen liep het verhaal nog veel gekker: Weten jullie nog die collega Starlet rijder die ik toen in mijn wagen heb laten rijden? Die zo leuk lachte toen ze uitstapte?
Om een heel erg lang verhaal kort te maken: We hebben een Starlet stelletje! We zijn allebei best hard voor elkaar gevallen, en hoe gaaf is het om wakker te worden en twee mega gave Starlets op de oprit te hebben? Beetje privé, tuurlijk. Maar is wel iets wat ik wil delen. Blu heeft mij op m'n eerste eigenaarschap zoveel dingen gebracht en geleerd... en toen liet ik hem in de steek. Twee jaar later kocht ik hem terug, en behandelde ik hem niet echt netjes, om het zo maar te zeggen. En alsnog, heeft hij mij weer dingen geleerd, en gebracht. Dit keer degene die ik hopelijk ooit mijn vrouw mag noemen.

(https://i.ibb.co/bXc4sph/75239223-101256281334958-4619476330807551375-n.jpg)

Verdere informatie:
- Ik heb een tellerbak met toerenteller gevonden. Deze heb ik laten installeren door een jonge Starlet rijder uit Bergen op Zoom. Heb dit laten doen omdat hij wist wat ie deed, en ik ben hopeloos met elektriciteit.

- Ik ben ook met de Starlet van de dame naar Engeland geweest op roadtrip. Trein over naar Bournemouth, Birmingham, Londen en weer terug. En toch even een souvenir meegenomen: Fiske Livesport wings in carbon! Tuurlijk had ik het niet nodig... maar wel ontzettend blij mee.

- Ik heb een andere set OZ Superturismo's aangeschaft, dit keer een wit paartje. Vind ik toch net even leuker staan, en deze zijn ook in veel betere staat. Misschien ooit spuiten. Zien we dan wel.

- 3pt strutbar achter gemonteerd.
- Extra Corbeau kuipstoel gekocht voor passagiers op circuit.

(https://i.ibb.co/CbskVTK/70998083-164248444791767-942172214424889036-n.jpg)
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Robinho op december 10, 2019, 06:20:35
Haha mooi verhaal! Heb je de remmen ook nog geupgrade?
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Maerijn op december 10, 2019, 11:00:21
nog om laten keuren?  :police:
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: JZ op december 11, 2019, 16:04:41
Mooie reactie. Ik vind dit persoonlijk de mooiste velgen die er zijn :). Welke maat heb je precies? Heb je nog een foto van de flender flares? En waarom voor Carbon gegaan i.p.v. fibreglass? Ik vind het jammer dat je je knipperlicht kwijt bent, maar het ziet er wel leuk uit! Is deze nou echt breder of niet? Ben wel nieuwsgierig!
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op december 11, 2019, 20:19:06
Leuk verhaal, en 15 pk extra zal je wel voelen idd, maar zo heel erg veel zal het niet schelen?
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op december 29, 2019, 19:24:36
Robin: Remmen upgrade wil ik ooit nog doen, maar dat doe ik pas als ik voor het juiste bedrag een setje GT remmen vind. Misschien dan ook gelijk schijven achter... maar of dat echt nodig is? Denk t niet...

Maerijn: Nope. Ding is al zodanig verbouwd dat ik misschien in de knoop kwam bij de RDW. Hopen dat ik dit jaar de keuring nog haal, en dan heb ik twee jaar APK. En tegen die tijd is de Starlet waarschijnlijk zodanig aangepast dat ik m gewoon permanent schors. Of ik heb m de muur al ingereden.

JZ: Dit zijn 15", 6,5J ET38. Foto van de flares kan ik je wel een keertje privé sturen, ben niet zo van fora. 06-eendriedrie-zesnegen-vijfnegennegen. Heb voor carbon gekozen omdat... deze stonden tweedehands nieuw te koop voor 350 pond. Dus goedkoper dan fibreglass laten maken. Plus, dat had ik nog moeten laten spuiten ook. Ze zijn zeker breder, ik denk net zo breed als een GT Turbo bodykit.

Patrix: 15pk voel je zeker. En het maakt zeker een verschil: als je 600pk hebt dan is 15pk niets. Maar die 15pk (en misschien zelfs meer) is ruigweg 20% meer vermogen. Plus meer dan 15% meer koppel. Wereld van verschil.

Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op januari 24, 2020, 20:48:39
Het is idd zo'n 20% extra, dat is toch wel aanzienlijk ja.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Silaskv op februari 24, 2020, 11:44:31
Erg leuk om te lezen! Ben benieuwd wat er nog meer van komt.
Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Esperante op maart 09, 2020, 20:43:58
Daar zijn we weer!

Intussen weer eens tijd voor een update. Allereerst maar eens beginnen bij het grootste: Hoe vernachel je een versnellingsbak nadat je net een vers motorblok hebt? Juist, doe een burnout met Nieuwjaar in de 2e versnelling! Video hierrrrr: https://www.youtube.com/watch?v=a196tCYxyMs (https://www.youtube.com/watch?v=a196tCYxyMs)

Dus ja, dan ga je met wat maten een stuk rijden en begint opeens de bak te ratelen... en zitten er gaten in de versnellingsbak dus kan je eigenlijk het hele gevaarte weggooien. Dus maar richting Helmond gevraagd wat er mogelijk was, en een zo goed als nieuwe bak had ie nog liggen. En als dan gelijk de bak eraf is maar gelijk de koppeling vernieuwen en vliegwiel afdraaien. Is van 7kg naar 3,8 gegaan, pittig verschil! Ook hebben we de katalysator uitgeslagen voor die extra ene PK, hoewel dat waarschijnlijk placebo is. Wat niet placebo is, is de Honda-rasp die zich nu voordoet. Maarja, raceauto...

(https://i.ibb.co/Rp5VKJd/Gearbox-Fail.jpg)

Verder heb ik alweer een nieuwe set OZ Superturismo gekocht. Ik weet het... Dit keer een zwarte set uit de GT lijn. Dus, iets anders ontwerp en lichter. 15x7+38 195/50/15. Loopt nog een beetje aan, maar de schroefset staat alles behalve fors op z'n stugst dus dat zal dan wel zichzelf oplossen. Waarom deze set? Sinds de vorige post heb ik mijn realistische droomwagen aangeschaft; een Mitsubishi Legnum VR4. Voor de onbekenden met dit model: Praktisch een Mitsubishi Galant stationwagon met full-time vierwielaandrijving, 2,5 V6 met twee turbo's eraan geschroefd en alle leuke speeltjes wat Mitsubishi ermee geleverd heeft. De grote zus van de Evo 9 Wagon dus. En hoewel ik heel blij ben met de wagen, wilde ik wel andere wielen. Zaten Rota Grid's onder omdat de vorige eigenaar dat mooi vond. Ik ook, maar het was het toch niet helemaal. En toen bleek dat de Mitsu Evo 6 geleverd is met OZ Superturismo GT's, moest en zou ik zo'n setje hebben. Juiste maten, en het past om de Brembo's heen (grootste uitdaging). Zo'n set gevonden in Engeland, hierheen laten komen en nog elke dag verliefd. En dat is voornamelijk dat ik nu deze wielen ook voor de Starlet heb... want wie wil nou niet matchende wielen?

(https://i.ibb.co/6W6Xx4C/OZ-Superturismo.jpg)

(https://i.ibb.co/nQK067V/OZ-Wheels.jpg)


En daar houdt het niet op, ik heb verder ook geinvesteerd in die tweede Corbeau Rev kuipstoel. Carbon-kevlar is niet te vinden, dus ik heb het moeten doen met een polyester exemplaar. Intussen ingebouwd op een Bride frame incl rails voor de passagier. Van dezelfde persoon, Marijn, ook een zwarte motorkap gekocht om de Fiske spatborden bij te staan. En dat is me toch best een verschil!
Ook heb ik een voorste veerpootbrug gevonden en gemonteerd evenals de stabilisatorstang. Ook een C-pillar strut is toegevoegd.

(https://i.ibb.co/RBLL7Bw/Blacknose.jpg)

Ook heb ik een donor-Starlet op de kop getikt die momenteel uit elkaar getrokken wordt. Gaat om deze: http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23646.0 (http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23646.0)

Mocht je er iets van nodig hebben, stuur even een berichtje. De meeste hebbedingen zijn al weg, maar bv. de Zenki's heb ik nog liggen. Ook de voorste veerpootbrug en de velgen zijn nog beschikbaar.

Titel: Re: P8: Blu Build
Bericht door: Patrix op maart 28, 2020, 08:06:39
Een ding is zeker, je behandeld het autootje met liefde...... ;D