Starlet Forum

Techniek => Wegligging => Topic gestart door: PrashandV op oktober 03, 2017, 21:13:53

Titel: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: PrashandV op oktober 03, 2017, 21:13:53
Beste forum leden,

Sinds kort na een heftige sprintje te hebben getrokken met iemand op de weg, constateer ik dat mijn remmen niet goed meer functioneren.

Welke problemen zijn er?
Naar mijn denken lopen mijn remmen aan. Ik heb voor en achter sport schijven van de Glanza:

-Als ik rij en wil hem laten "uitrollen" staat hij redelijk snel stil. Zelfs te snel.
-Zodra ik 60km p/u rij, dan hoor ik ook een soort schurend geluid alsof de handrem omhoog staat (natuurlijk staat hij niet omhoog)
-Als ik op een helling sta, rolt de auto ook niet naar voor of achter. En als hij rolt, hoor je weer een schurend geluid maar dan veel harder.

Ik moet ook zeggen, tijdens het sprinten wilde ik af remmen voor een soort helling, en dat deed ik geleidelijk maar wel hard. En tijdens het remmen zag ik mijn handremlampje branden. Vervolgens ben ik naar het vloeistof metertje gaan kijken en idd, vloeistof komt bijna tegen het minimaal streepje aan.

Na veel research gedaan te hebben, beweren vele mensen dat het wellicht aan de remklauw kan liggen of handremkabel die niet goed is.
Als het de remklauwen zijn, dan zal ik zo'n revisieset kopen en wil ik iemand hier op het forum vragen wie dat ooit eerder heeft gedaan, mij hiermee te helpen. Of anders gezegd ik zal diegene helpen, want handig ben ik echt niet.

Als het de handremkabels zijn dan ken ik wel iemand die mij daarbij wilt helpen.

Dus alle info is welkom! Ik zal hier zeker over updaten zodra ik meer weet!

(Aanvullende informatie: Het is een P9 met een FTE erin, voor en achter glanza remmerij)
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: Robinho op oktober 04, 2017, 06:09:10
Een veel voorkomend probleem bij de Starlet is vastzittende geleidepennen. Die gaan vast zitten in het huis waarin ze horen te geleiden. Daardoor kan je klauw niet meer goed bewegen. Zoek maar eens op geleidepennen. Uiteraard kan er ook wel wat anders zijn, maar volgens mij is dit het eerste waar je naar kan kijken.
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: Rage op oktober 04, 2017, 09:27:38
kan inderdaad de geleide pennen zijn. maar een rem kan ook blijven hangen met een lek in de rembekrachtiger. maar zoals gezegt is de oorzaak meestal een geleidepen die vast zit.
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: PrashandV op oktober 04, 2017, 09:53:46
Thanks voor de reacties!

Als het de geleidepennen zijn, hoe kan ik deze oplossen? Of tenminste laten oplossen?
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: Maerijn op oktober 04, 2017, 10:31:26
Het is een kwestie van de boel loshalen, schoonmaken, opnieuw invetten en met nieuwe rubbers en stofhoezen weer in elkaar zetten. Geleidepen kan je eventueel nog oppoetsen als er teveel corrosie op zit
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: Viktor op oktober 04, 2017, 10:37:47
Voel eens na een tijdje rijden aan je wielen.
Als het ene wiel aanzienlijk warmer is dan het andere wiel aan dezelfde as, dan weet je waar het probleem (het ergst) is.
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: PrashandV op oktober 04, 2017, 17:11:29
Even een update:

Net van de garage gekomen en links achter (vanaf de bestuurderskant) zit vast.

Nu ff zoeken dus naar een Glanza achter remklauw.
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: Robinho op oktober 04, 2017, 19:41:37
Ik zou eerst even een handige vriend vragen die hier misschien kijk op heeft. Je hebt die geleidepennen er zo uit als de klauw eraf is. Dan is het echt een kwestie van goed schoonmaken, eventueel behandelen met anti roest en weer goed insmeren met vaseline. De andere klauw kan dit ook zo weer hebben.
Titel: Re: Remklauw Revisie Voor en Achter
Bericht door: mister_fix_it op oktober 06, 2017, 16:10:42
Klauwen kan je ook gewoon reviseren.
Volgens mij had je Ad al gebeld voor een remklauw  ::)