Starlet Forum

Auto => Starlet Showroom => Topic gestart door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 17:50:39

Titel: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 17:50:39
Vandaag bij Goops m'n nieuwe daily opgehaald, de bak van m'n huidige daily heeft de pijp aan de geest om de hoek gegeven en dus moest ik op zoek naar iets anders.

(http://www.ke20.nl/starlet/SXL01.jpg)

(http://www.ke20.nl/starlet/SXL02.jpg)

(http://www.ke20.nl/starlet/SXL03.jpg)

(http://www.ke20.nl/starlet/SXL04.jpg)

(http://www.ke20.nl/starlet/SXL05.jpg)

(http://www.ke20.nl/starlet/SXL06.jpg)

Er zit wat laswerk aan de koker rechtsachter en nog wat kleine andere plekjes, voor de rest ziet ie er prima uit.
Dikke luxe wel, ik mis alleen een klokje en een toerenteller :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juni 14, 2014, 17:58:03
Nice nice hoor en nu heel houden dit keer :p
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 17:59:27
Ik ga olie peilen!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juni 14, 2014, 18:00:57
Haha zeker doen :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 18:04:49
Voor degene die het (nog) niet weten, ik had ooit een hele mooie 1.3S:

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/222402_480022092019112_940784655_n.jpg)

En die deed dit:

https://www.youtube.com/watch?v=qXAzNCHWZUo

Achteraf gezien had ik er gewoon een andere motor in moeten donderden en doorrijden, maar in die tijd had ik bij Rico thuis al 7 motorswaps gedaan met meer en minder succes, dus ik was er klaar mee. Ding gesloopt en de onderdelen verdeeld onder de toenmalige P7 rijders. De koets staat nog steeds bij Q te wachten op betere tijden denk ik?

Had ik nooit moeten doen :(
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Thomas T op juni 14, 2014, 18:17:06
Yesss, weer een P7 in goede handen!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op juni 14, 2014, 18:32:31
Ik mis een foto met de duim!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 18:36:59
Dennis was te snel, na het zwaaien stak ik m'n duim op, maar toen had ie al een foto gemaakt! :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: biggie op juni 14, 2014, 20:43:15
Blij dat dit mooi exemplaar op t forum is gebleven
zou  zonde zijn als het naar een onbekende/vreemde zou gaan
succes ermee en let er goed op

wat was er eigenlijk gebeurd met het blok van die witte s ???
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 20:52:30
Ik had toen alleen nog maar m'n Corolla uit 1974 met een distributieketting. Als daar de olie van opraakte, hoorde ik de ketting iets langer rammelen als ik de motor startte.
Ik hoefde nooit te peilen, want ik hoorde het aankomen. Een P7 heeft een distributieriem, en die rammelen niet. Omdat ik die routine van oliepeilen niet had, was de olie een keer op :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: dr doggystyle op juni 14, 2014, 21:17:49
gefeliciteerd met je aanwinst, ziet er netjes uit
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: biggie op juni 14, 2014, 21:31:15
omh...jammer
zomaar jezelf in extra kosten jagen
lol
wat worden de plannen voor deze?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Goops op juni 14, 2014, 21:32:19
Olieverbruik zal meevallen. Kop was gereviseerd en ik had er zelf geen problemen mee.

Veel plezier ermee.

Goops.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 21:44:48
naja, ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om af en toe de peilstok eruit te trekken, dus dat komt wel goed :)

Plannen.... de roest fixen, zodat ie in februari weer door de apk komt en ff naar de carb kijken, want hij loopt niet helemaal zoals het hoort volgens mij, er zit een hapering in het toerenbereik, lijkt of de 2e trap te laat inkomt ofzo.
Verder gewoon lekker rijden, als vanouds in een P7 :D

De rit naar huis was iig al erg plezierig, voelde net als thuiskomen :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: biggie op juni 14, 2014, 22:05:46
ja zag idd de roestplekjes op de fotos
wilde hem ook kopen maar toen kwam er een andere p7 wat zeer bekend was bij mij
en die is t uiteindelijk geworden

succes met deze
blij dat je je al thuis voelt erin
en maak er wat moois van
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 14, 2014, 22:11:54
Voor mij was de uitvoering een doorslaggevende factor, alle andere die ik te koop zag staan waren DX automaten en deze sprong er echt wel bovenuit.
Een beetje werk ben ik niet bang voor, dus dat boeit me minder.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juni 15, 2014, 10:08:56
Ja ik ken dat gevoel met een p7 rijden is zo relaxed, welke versie dan ook  (1.0 1.3 etc )  ;)

De dai wat gaat daar mee gebeuren op zoek naar een bakje of revisie of moet ie weg?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 15, 2014, 23:12:02
Die bakken liggen niet echt voor het oprapen, en ik ben er wel een beetje klaar mee nu.
Hij mag dus vertrekken :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: KooolaNL op juni 16, 2014, 00:22:31
gaat deze nu alweer weg ofwat ? :/
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juni 16, 2014, 02:55:43
Nee de daihatsu
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 16, 2014, 17:02:48
Pcies.

(http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/18127_492432787444709_339525192_n.jpg)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: KooolaNL op juni 17, 2014, 15:26:03
jammer maar helaas, is wat leuks voor terug gekomen gelukkig :P
nu wel altijd olie pijlen he  :-X
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Rage op juni 17, 2014, 15:27:27
altijd pijlen? das wat lastig...
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: KooolaNL op juni 17, 2014, 15:34:30
u know what i mean xD
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Ronald op juni 17, 2014, 20:29:47
Regelmatig peilen denk ik...

Ronald.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Calavera op juni 17, 2014, 20:38:45
gopro in je carter bouwen en on-board-video-4k screen. Dan kan je het altijd bijhoude  :doh: :closedeyes: :closedeyes:
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 17, 2014, 20:40:19
Dás nog eens een idee! Handig ook :D
Reallife olieupdate :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Calavera op juni 17, 2014, 20:41:27
probleem is het opladen van dat ding dan :P Telkens je carter deraf?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 17, 2014, 20:42:09
gewoon een usbkabel gebruiken, beetje kit rondom de kabel en het dicht wel af :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Calavera op juni 17, 2014, 20:42:31
+1 !!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juni 17, 2014, 20:43:08
en dan een wifi verbinding maken, zodat ik overal ter wereld een life update kan krijgen van m'n oliestand :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juni 17, 2014, 22:47:38
lol  :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 11, 2014, 15:33:01
niet echt spannende update, ding een keer afgetankt, 1 op 16!
En ik deed niet eens m'n best! :D

Autootje bevalt dikke prima, op de stoelen na, dus morgen ff een setje facelift S stoelen oppikken die ik van MP geschept heb.
Verder ook ff een keer naar de uitlijning laten kijken denk ik, nadat ik alle stuurdelen heb bekeken, hij trekt behoorlijk in het stuur als je wegrijdt, ik kan me dat niet herinneren van m'n andere P7, ik heb hem al een keer bijna in de deur van de auto naast me gezet, omdat ie ineens haaks linksaf ging ipv rechtvooruit.

(http://i.marktplaats.com/00/s/NjI1WDkxMw==/z/68QAAOSwhh5ToJdz/$_85.JPG)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juli 11, 2014, 17:10:29
mooie zetels.   Idd 1;16 kan gewoon met een 1.0, met carb nogwel  :shades:
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: XX-33 op juli 11, 2014, 20:48:53
#5bak :p
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 12, 2014, 17:48:23
idd, vandaag getankt, 1 op 17 zelfs! zo zuinig heb ik ze nog nooit gehad! :)

S stoelen opgehaald en hij had ook nog een toerentellerbak over, dus die heb ik ook meegenomen :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 12, 2014, 20:05:48
Plaatjes bij het praatje, het was droog, dus meteen de zut er maar ingeschroefd :D

Dashboardje werkt al, maar ik denk dat ik een extra massakabel moet aanleggen, dat moest ik ook doen voor een P8 met de toerenteller ombouwen die ik daarvoor gedaan heb, zal hier ook wel zijn verwacht ik, of alle lampjes zijn stuk want geen 1 van de dashboardverlichtin gslampjes doet het (ook niet naar gekeken uiteraard :P).

(http://www.ke20.nl/starlet/stoelendash1.jpg)

Out with the old

(http://www.ke20.nl/starlet/stoelendash2.jpg)

Binnenkort ff een keer schoonmaken, ze zijn niet helemaal netjes :)

In with the new

(http://www.ke20.nl/starlet/stoelendash3.jpg)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juli 12, 2014, 22:23:17
Nogmaals mooie stoeltjes. Stoelen kun je insprayen met tapijtreiniger en dan inborstelen. Als niet goed schoon wordt stoomreiniger met mondstuk erop loslaten.

Apart eigenlijk ik zit op forum starletloos en Thomas na al die jaren weer met  :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 12, 2014, 22:47:27
technisch gezien heb ik er nog steeds 1, maar m'n S is al pleite sinds 2008 :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Ronald op juli 13, 2014, 11:24:13
Banaan :p

Ronald.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: kees op juli 13, 2014, 21:33:55
Mooi hok doc!

Moet ie achter niet meer omlaag voor jou  :twisted:
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 13, 2014, 22:04:13
hij staat recht! Alleen op die ene foto van de zijkant staat ie rechtsachter in een put, waardoor ie wat uitveert :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op juli 15, 2014, 18:08:20
Verder ook ff een keer naar de uitlijning laten kijken denk ik, nadat ik alle stuurdelen heb bekeken, hij trekt behoorlijk in het stuur als je wegrijdt, ik kan me dat niet herinneren van m'n andere P7, ik heb hem al een keer bijna in de deur van de auto naast me gezet, omdat ie ineens haaks linksaf ging ipv rechtvooruit.

Dikke torque steer!!!

Met die 1.0 power jonguh!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juli 15, 2014, 18:47:13
ya man !!

http://www.youtube.com/watch?v=DVetcJHhjkE&list=UUagsUIR1EjQDGVQiq_xkDrQ
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: stephan777 op juli 15, 2014, 19:10:03
Het blijft altijd wennen als ik van de Glanza td04 overstap naar me p7 1.0 carb.  Wat zijn ze traag!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 15, 2014, 22:39:49
Er zit een mega dip bij de 4k (die zie je gewoon op de toerenteller :D), maar daarna trekt ie hard door tot de 7k5-8k :D


Dikke torque steer!!!

Met die 1.0 power jonguh!

Ja, daar lijkt het wel op, maar met een 1.0 mag het niet zo heftig zijn :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: stephan777 op juli 15, 2014, 22:49:53
Yes daar heb ik ook last van.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 15, 2014, 23:08:37
Volgens mij moet ik Stan ff porren om nog eens uit te leggen hoe dat zat met het aan elkaar hangen van de 1e en 2e trap :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: stephan777 op juli 15, 2014, 23:19:32
Ik noem het altijd de vtec
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Menny op juli 15, 2014, 23:22:59
Of de vtec killer  :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op juli 16, 2014, 09:20:43
Die dip had ik nooit. 1e en 2e trap kun je koppelen door de bediening 2e klep via stang te laten lopen ipv vacuum. Even pielen met veertjes etc.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op juli 16, 2014, 18:42:06
Ijzerdraadje doet het ook wel!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 22, 2014, 21:58:48
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10372866_765220466832605_7436022434583901319_o.jpg)

Dashboardverlichtin g aan de praat gekregen, moest, zoals ik al verwachtte, een extra massakabeltje aanleggen (for future reference: positie B6 moet de extra massakabel worden, de massakabel op A10 alleen is niet genoeg om alles goed werkend te krijgen, op B6 zit een kabel aangesloten, maar ik kan niet ontdekken waar ie voor dient. Het is geen massa en geen geschakelde + ).

Weet iemand of de facelift 1.3S jes ook oranje lampjes hadden in de knoppen?
De kachelbediening zowiezo, dat weet ik nog van mijn pre facelift S, maar die had die knoppen naast de tellerbak niet :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op juli 22, 2014, 23:06:56
Die dip had ik nooit. 1e en 2e trap kun je koppelen door de bediening 2e klep via stang te laten lopen ipv vacuum. Even pielen met veertjes etc.

Dit vind ik wel interessant, Die dip heb ik ook.
Ik heb de vacuümpomp van de tweede trap al een keer vastgezet, maar dan verzuipt ie als ik het gas vol intrap.
Dus ik ben wel benieuwd hoe "toooyotha'' dat heeft gedaan.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Calavera op juli 23, 2014, 10:48:08
Geen oranje lampjes, maar het paneeltje was oranje gekleurd... lampje erachter was gewoon wit :) als ik dat ding ergens vind, kunnen we die paneeltjes wel omruilen hoor :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: XX-33 op juli 23, 2014, 12:23:15
die schakelaars zijn toch evengoed gewoon groen of niet?

(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1482912_719449214733194_107609570_n.jpg?oh=f45fd31a51eb74d330075e8da9ae04ca&oe=54546049)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op juli 23, 2014, 12:38:04
Die dip had ik nooit. 1e en 2e trap kun je koppelen door de bediening 2e klep via stang te laten lopen ipv vacuum. Even pielen met veertjes etc.

Dit vind ik wel interessant, Die dip heb ik ook.
Ik heb de vacuümpomp van de tweede trap al een keer vastgezet, maar dan verzuipt ie als ik het gas vol intrap.
Dus ik ben wel benieuwd hoe "toooyotha'' dat heeft gedaan.

Je moet hem ook niet vastzetten maar mee laten gaan met de gashendel
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 23, 2014, 14:58:09
die schakelaars zijn toch evengoed gewoon groen of niet?



Dat weet ik dus niet, ze schijnen nu groen licht, net zoals de kachelbedieningsuni t, daarvan weet ik zeker dat ie oranje verlicht was en niet groen.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op juli 23, 2014, 15:15:13
(Je moet hem ook niet vastzetten maar mee laten gaan met de gashendel)

Ik de heb vacuumklep in de onderste stand (tegen de interne veer in dus) vastgezet, zodat de tweede trap dus gelijk mee gaat,
zonder dat ie eerst vacuum genoeg heeft om de tweede trap mee te laten gaan.
maar dan verzuipt ie, krijgt ie teveel benzine ineens.

Maar zal het eens anders proberen, Ze moeten een beetje tegelijkertijd gaan dus?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: XX-33 op juli 23, 2014, 15:48:15
die schakelaars zijn toch evengoed gewoon groen of niet?



Dat weet ik dus niet, ze schijnen nu groen licht, net zoals de kachelbedieningsuni t, daarvan weet ik zeker dat ie oranje verlicht was en niet groen.

ik heb bij mijn eigen unit gekeken, die heeft helaas groene "glaasjes"
ik zal straks een foto maken als je wil ;)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op juli 23, 2014, 16:18:53
Misschien is het wel groen hoor, ik had een pre facelift S, die had die knoppen niet in de tellerbak zitten, maar uit het zicht :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 28, 2014, 19:42:21
Ik kan die S van SXL onderhand wel rood gaan schilderen  :P

(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10703559_794550247232960_1956148706389428269_n.jpg?oh=fd3e279743046c27e591a2680d1bd905&oe=54825E9D&__gda__=1422046508_e5d2875190a0839db515bc6c1a8e8944)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/10704199_794550127232972_8000260433682895870_o.jpg)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: biggie op september 28, 2014, 19:50:20
Zat die s spoiler er al op?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 28, 2014, 19:52:59
nope, die heb ik er gister opgeschroefd :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: biggie op september 28, 2014, 20:35:09
goed bezig dus!!!!!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: jp op september 29, 2014, 07:09:50
Ziet er goed nice hij wordt steeds completer 

Gr jp
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: dr doggystyle op september 29, 2014, 08:28:19
nice !
goed bezig
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Evil Genius op september 29, 2014, 08:46:04
Dat ziet er beter uit dan die ontplofte diff :) \0/

Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 29, 2014, 15:49:02
Dat heb ik mooi gedaan he :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op september 29, 2014, 18:00:43
 :) kunst op zich zon diff zo krijgen  :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 29, 2014, 19:17:29
(http://www.ke20.nl/diff1.jpg)

ik was ook verbaasd :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Viktor op september 29, 2014, 20:37:16
Keurig schoongepoetst.  ::)

Wat een huisvlijt :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Rob op oktober 06, 2014, 17:18:32
Weer een p7 Nice Thomas
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 13, 2014, 20:21:34
Goed, morgen staat een circuitdag op de planning, en die massieve schijfjes zijn hopeloos onderbemeten voor het ruigere werk, dus er moet verandering in komen.

In een grijs verleden met Stan mee bezig geweest, dus even (DIEP) gegraven in zijn projecttopic hoe het ook al weer zat.
Stan had Corolla schijven, maar die moesten wat meer aanpassingen hebben, dus op zoek gegaan naar een beter alternatief.

Zie hier, de Starlet big brake kit on a budget :)

(http://www.ke20.nl/starlet/bromsen1.jpg)

255mm schijven van een Yaris T-sport, klauwen en blokken van een Corolla E10.

Eerst begonnen met de klauwen te reviseren, ze waren goedkoop en ze zaten dus vast (want het blijven tenslotte Corolla E10 klauwen, die doen dat bijna wekelijks)

(http://www.ke20.nl/starlet/bromsen2.jpg)

Zie hier het verschil tussen Pzeu'm remmen en Corosie zut:

(http://www.ke20.nl/starlet/bromsen3.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/bromsen4.jpg)

En toen het hele zwikkie eronder geknutseld, ging vrij vlotjes, behalve dat m'n spacer niet achter de schijf pastte en dus ff gemodificeerd moest worden.

(http://www.ke20.nl/starlet/bromsen5.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/bromsen6.jpg)

Onderweg naar huis ff de snelle inremperiodemethode gedaan en nu is ie klaar voor Zandvooruit morgen, remt goed, ik kan alleen m'n semislicks niet meer gebruiken, aangezien 13" er niet meer overheen past nu (first world problem :P).

Ankert goed nu :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: StarSlet-driver op december 13, 2014, 22:25:43
goed uitgezocht man

hoeveel mm spacers heb jij er tussen moeten doen ?

mooie upgrade tegen over standaard

zal wel een stukje harder remmen  ;D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 14, 2014, 02:29:41
er moet 1,5mm achter de schijven om het passend te krijgen, omdat P7 schijven 41,5mm diep zijn en Yaris schijven 43
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: dennismo op december 14, 2014, 09:14:13
En vergeet de 1,5mm wielspacer niet!  :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 14, 2014, 10:00:35
Dat ligt aan mijn wielen :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: SkaBla op december 14, 2014, 10:07:53
En dit past dus rechtstreeks op de P7 fusee? Erg nice! Moet je nu ook de hoofdremcilinder niet upgraden?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 14, 2014, 11:31:38
Nice ! Zal zeker beter remmen tov die 1cm dikke schijfjes.

Zoiets wil ik nog eens op de carina doen alhoewel ik niet veel te klagen heb daarmee
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op december 14, 2014, 18:29:10
Goed beZig!

En lol, heb ik daar nog een project topic over ja?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 14, 2014, 19:57:30
En dit past dus rechtstreeks op de P7 fusee? Erg nice! Moet je nu ook de hoofdremcilinder niet upgraden?

Jup, wel op een P7 fusee, en de zuigers zijn exact gelijk qua oppervlakte, dus het is een straight swap :)
En als je echt gek wilt doen, kun je (als ik het goed heb) met beugels van een Celica 2.0GTi ST202 ook nog gaan voor 275mm schijven van een ST202 of Carina GTi e.d., daar moet dan wel een grotere spacer achter, omdat ze dieper zijn dan Yaris schijven en ze zijn 5x100, dus ff omboren. Daar zou dan ook evt. twin pot klauwen (Levin Superstrut e.d.) op kunnen, maar ik weet niet of je dan wel met de HRC aan de gang moet.

Maar ik vond 275mm een beetje overdreven met mijn 1E'tje :D

Goed beZig!

En lol, heb ik daar nog een project topic over ja?

In je projecttopic stond dat ergens, diep verborgen :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 14, 2014, 22:44:44
Ik heb nog geen actiefoto's, maar het hok heeft zich keurig gedragen op Zandvooruit :D

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/1606441_834005983287386_7309471345597452542_o.jpg)

2 heats gereden, vooral in het begin een beetje op reserve op de remmen, maar die bleven gewoon keihard vertragen, soms zelfs te hard, er staan nu 2 195mm brede strepen bij ingaan Scheivlak... oeps :D
De rest van de auto ging gewoon perfect, ik stond er van versteld hoeveel grip ik nog had op straatbanden. Met de banaan op semi's en de 4E-FE ging ik 20km/u harder door Scheivlak dan met de P7... 130 vs. 110, ik had het verschil groter verwacht :D

Ook nog een paar ronden achter een Citroen AX aangehangen, hij meer vermogen, ik meer wegligging, heerlijk om zo te spelen met een gelijkwaardige tegenstander, beide bezig om die kleine koekblikjes uit te wringen tot de laatste druppel :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Sebastiaan op december 14, 2014, 22:57:38
Cool :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op december 15, 2014, 10:02:08
Idd gaaf! Zo'n 1.0 gaat toch niet stuk. Lol
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 15, 2014, 15:13:44
Idd, hij gaf geen kik.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 15, 2014, 18:55:15
ik zeg een geflowde kop erop met iets meer compressie :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 17, 2014, 16:07:55
https://www.youtube.com/watch?v=WWlGjNOVZyc

rondetijd 2m50, ik boek jullie allemaal! :P
Die blauwe impretzel die aan het eind voorbij komt moeten ze eigenlijk afpakken van de bestuurder, het rechte stuk was de enige plek waar ie mij bij kon houden, de rest van de ronde was ik sneller met m'n 1E... Je kan voorzichtig doen met je trots, maar in de weg rijden van een Starlet 1.0 is ook weer zo iets :P
Na deze ronde stak ik hem weer voorbij in de Mastersbocht volgens mij, vol over de curbs denderen en de Impreza zat weer een end achter me :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Sebastiaan op december 17, 2014, 17:20:09
Netjes hoor :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: j0hann3s op december 17, 2014, 20:43:39
 :shades: nice man, met een 1.0 het circuit op
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: StarSlet-driver op december 18, 2014, 10:50:00
haha leuke ronde
 :)
1.0 power dus  ;D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 18, 2014, 22:54:32
haha die impresaprutsor lol
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: kees op december 19, 2014, 12:53:12
Goed bezig Dohc! Enne zag ik nou een Glanza dwars staan...? :twisted:


Oh ja iemand nog interesse in een setje nette Fussees van een EP7 voor een remupgrade!!?? :police:
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Menny op december 20, 2014, 15:41:23
ik zeg een geflowde kop erop met iets meer compressie :P

Ook ik zeg in- en uitlaat flowen, 4x 40mm solex erop en gaan mei die ... 1.0
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 20, 2014, 18:53:51
yep dubbele solex erop en lekker brooaaap
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: KooolaNL op december 21, 2014, 09:26:03
p7 (1E) op circuit gaat prima :P
http://i.imgur.com/JV6Unlv.jpg
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 21, 2014, 13:10:27
op zich zou het wel vet zijn om een tot de tandjes toe getunede 1E te bouwen, ze blijven heel, ze houden van toeren etc. etc.
Maar het doel van de slet is nog steeds om me zo goedkoop mogelijk van en naar m'n werk te brengen en dat lukt toch het beste met het standaard blok :D

Misschien ooit :D

2E onderblok en zuigers, 1E krukas en drijfstangen, dan heb je al een 1100je met lekker korte slag, kopje aanpakken, leuke nokkenas erin en 4 brommercarbs oid en je bent al een end onderweg :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 21, 2014, 14:43:22
ik zeg : DOEN :P

0.5mm shims onder de klepveren kun de tegen de 10000 revs draaien

ws moet je de 1e rods overzetten maar das afhankelijk van de diameters van de krukastappen. Ik ga zo ff kijken (acl lagerschaal doosjes nog liggen)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 21, 2014, 14:46:51
1E en 2E share idem lagermaten, en dat is weer idem als 4E maar niet zeker ervan
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 21, 2014, 15:05:48
1E krukas en drijfstangen, 4E onderblok, zuigers en kop. Zoeken naar een set heftige nokkenassen, het hele spul lichter maken en balanceren en toerenbeuken! :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 21, 2014, 16:15:13
5EFHE stokken scoren. Kop zo groot maken als kan, 40mm carbies en dan moet je eens zien. Denk dat je 75pk gaat halenmss iets meer nog
 
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Rob op januari 19, 2015, 19:58:42
haha mooi hoor hij heeft weer een RWD :-)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 04, 2015, 11:38:14
En inmiddels weer met een vol jaar APK, probleemloos er doorheen.
Binnenkort toch maar eens werk maken van die rotte geiten op de kokerbalk en in de kofferbak, de keurmeester prikte er iets harder in dan ik gedurfd heb, maar kon het niet afkeuren :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Sebastiaan op februari 04, 2015, 12:21:41
Geiten? :o
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: wito op februari 04, 2015, 15:15:53
zal wel stinken :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op februari 04, 2015, 17:45:08
had ook een klein gaatje in balk na netjes lassen 10 jaar mee gegaan ding rijdt nog rond  :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: kees op februari 04, 2015, 20:02:03
Behhhhhhhhhh !

Maar goed zeg :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 14, 2015, 23:30:43
Ik wilde hier nog niet over beginnen, voordat ik zeker wist dat het allemaal zou gaan lukken (en meer fotografisch bewijs zou hebben), maar ik kan het toch niet voor me houden, en misschien kunnen jullie me nog helpen op een of ander vlak..

Het wilde plan van een paar posts terug is nu hard op weg om werkelijkheid te worden.

Het oorspronkelijke plan was:
1E krukas en drijfstangen
4E blok, zuigers en kop.

resultaat: een hoogtoerige 1100cc 16 klepper.

Het was heel lastig om informatie bij elkaar te googlen, dus heb ik een 1E gekocht en vandaag bij Pim een 4E-FE opgehaald.

Resultaten:

drijfstangen 1E en 2E én 4E zijn exact gelijk
Zuigers van een 1E zijn 2mm lager dan die van een 2E (4E nog niet gemeten, maar ik gok hetzelfde)
Onderblok van een 4E is ongeveer een centimeter hoger dan een 1E.

Conclusie: mijn eerste idee gaat niet werken zonder wat knutselen. 2E (en dus ws. ook 4E) zuigers komen 2mm hoger uit in een opgeboord 1E blok en 8mm lager in een 4E blok.

Ws. ga ik het 1E blok op laten boren tot 74mm en dan met een 2mm dikke stalen koppakking werken.

Dan moet ik nog een oplossing zoeken voor de onsteking, aangezien de 4E onsteking door de ECU geregeld wordt en ik
1) die niet heb
2) geen zin heb om al die ellende aan te sluiten voor alleen de onsteking

Misschien een 1E/4E frankenstein maken, of megajolt oid, maar het liefst mechanisch.

Verder ligt er een inlaatspruitstuk klaar voor 2 40mm Webers.
En dan nog de krukas en het vliegwiel (een flink stuk) lichter maken, waar mogelijk.

En uprated klepveren scoren en kijken hoe heftig de nokkenassen geslepen kunnen worden, aangezien ik inspiratie haal uit dit soort filmpjes:

https://www.youtube.com/watch?v=n8i5G4l6Kkw


Is dit een verstandig idee? Nee
Is dit sneller dan een 4E-FTE? Nee
Ben ik wel goed bij m'n hoofd? driewerf nee

maar toch ga ik het proberen om een 10k rpm 1.1E-FB te bouwen. :D

Ik heb in een motorsimulatieprogr amma al een blok gebouwd wat er op lijkt en die komt uit op ongeveer 100pk bij 7800rpm oid.
In de jaren 60/70 haalden ze met pure racetechniek bijna 200pk uit een 1200je, dan moet ik toch wel op de helft daarvan uit kunnen komen, toch? :P

Volgende keer zal ik niet vergeten om m'n camera mee te nemen, maar ik heb nu 2 bijna gestripte blokjes liggen, ik mistte de tool om de kop van de 4E af te schroeven :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op februari 14, 2015, 23:38:34
Mooi project, 1E-FBB !  :shades:
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op februari 15, 2015, 09:44:24
Haha geweldig!

Kan er ook maar 1 verzinnen!

Ik dacht gisteren nog aan je, ik zag een celicrash staan bij de nurburgring
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 21, 2015, 22:10:47
een week later, enkele plaatjes bij de praatjes :)

Bijna gestripte 4E-FE, het zoeken naar de juiste dop om de kopbouten los te draaien viel niet mee (for future reference: M9 12 kant, ook al zegt het Toyota WPH M8...)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10167947_870123696342281_4236330485506465191_n.jpg?oh=4401adfca70d03d8267f33a8f923aab8&oe=558AB2B2&__gda__=1434793348_4833cd50001728ffbfb80b094d83e626)

Alle onderdelen netjes gescheiden en gelabeld in de clean room van de Research & Development afdeling:
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/11009397_870123689675615_2754518354460865286_o.jpg)

Onder ligt de 1E krukas, boven de 4E-FE krukas. Die is beter gebalanceerd, maar veeel zwaarder dan de 1E unit, de 'schone' zuigers zijn die van de 1E, en idd 2mm lager, de drijfstangen zijn gelijk qua lengte, maar die van de 4E-FE zijn dunner en lichter, dus die ga ik gebruiken.
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/10887147_870123699675614_8032081136318201662_o.jpg)


4E-FE blok, krukas en zuiger:
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/1795195_870123726342278_5588646475981952720_o.jpg)

4E-FE blok, zuiger en 1E krukas:
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10989340_870123736342277_1679404559747627516_o.jpg)

Wat is dus al beredeneerd had uit de gegevens die ik had, klopt.

Een 4E-FE blok moet 8mm lager worden wil het werken, of de 1E moet uitgeboord gaan worden naar 74mm met een dikkere koppakking ertussen.
Daarvoor deze week dus maar even op pad gaan :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op februari 22, 2015, 18:30:05
Welke maat is M9 dan? M8 os normaal sleutel 13
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 22, 2015, 18:50:55
geen idee. M9 inwendig 12kant (soort inbus ding)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op februari 22, 2015, 19:30:06
Soort torx is het
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: StarSlet-driver op februari 27, 2015, 10:19:22
Nog vordingen ?
leuk project :-)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 27, 2015, 13:08:30
Nee, ik heb de hele week moeten werken, maar het gaat zowiezo een langlopend project worden, voordat ik alles bij elkaar heb... :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op februari 27, 2015, 14:25:15
Leur spul een X in me garage. Kijken we hoe/wat :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 27, 2015, 16:17:13
overigens, ik ben nu ook aan het kijken naar custom zuigers, als ik '4e-fe' zuigers kan laten maken die 2mm lager zijn, ben ik er ook zonder alle extra ellende van uitboren/afvlakken en dure koppakkingen enzo.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op februari 27, 2015, 19:13:54
Kop van de zuigers laten afvlakken? Of heb je die uitsparingen van de kleppen nodig?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op februari 27, 2015, 19:30:52
Zou ik niet doen, of althans niet te ver, 1 mm zou nog kunnen, wel kans oo interference
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 28, 2015, 01:07:43
Kop van de zuigers laten afvlakken? Of heb je die uitsparingen van de kleppen nodig?

sterker nog... 4E-FE zuigers hebben een aardige 'dome' erop zitten, maar het is de rand van de zuiger die erbovenuit zal steken.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op mei 16, 2015, 21:08:14
Ik heb vandaag ff een flinke tegenslag met de Corosie gehad, dus ik had ff iets nodig om wat blijer van te worden, maar even met wat spulletjes gespeeld die klaar liggen voor de 1.1E-FB

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/11200960_910729128948404_5549690749776145619_o.jpg)
(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11112829_910729125615071_1534988408551093674_n.jpg?oh=682c2491e31f8e0883eb939fe5c75448&oe=55FF9440)
(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/11267732_910729192281731_8266785865318954865_o.jpg)

Nog steeds geen keuze gemaakt over wat ik ga doen met het onderblok..
1E uitboren en 3mm koppakking of 4E blok 8mm laten afvlakken.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: jarnooldskoolp7 op mei 16, 2015, 21:50:15
Nice project
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op mei 16, 2015, 23:04:02
Watskeburt met de corrosie dan?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op mei 16, 2015, 23:20:23
Ik weet niet of het goed te zien is op de foto:

(http://www.ke20.nl/Corolla/corosiestuk2.jpg)

Dat is de inlaatklep van cil 2, die zit vast op de onderste positie. Daar kwam ik achter toen ik hem vandaag probeerde te starten na 8 maanden ofzo.
Klep krom is de beste uitkomst die er op dit moment mogelijk is. Net nu ik donderdag het diff er weer onder heb gesleuteld...
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Evil Genius op mei 16, 2015, 23:23:06
Jikes, dat ziet er lelijk uit....  :o
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op mei 16, 2015, 23:44:31
jup, 6mm klepspeling :P

En de motor zit nu ook vast tegen de klep aan. Dus de motor gaat eruit om het te fixen.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op mei 17, 2015, 10:12:05
Muf....
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: biggie op december 05, 2015, 11:16:49
en hoe staat het met dit project?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 05, 2015, 18:36:19
het rijdt, en de uitlaat is weer eens lek, spannender dan dit kan ik het niet maken :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 09, 2015, 23:16:28
of misschien toch wel? :P

Ik heb het ook al op fecesbook gezet, maar ik heb weer eens een idioot plannetje opgedaan :P

(https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/12309805_1005087269512589_2697800507077231766_o.jpg)
(https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/12238375_1005087302845919_868998446765374937_o.jpg)

315mm schijven en 4 pots klauwen van een Celica GT-FOUR (zo'n illegaal WRC rallykanon van Toyota :P).
In theorie moet ik de schijven af laten draaien tot 300mm en wat gaten uitruimen en draad tappen en het past erop, iig op een Corolla, ff kijken hoe het uitpakt op een Starlet :)

Waarom? Omdat het kan.... (hoop ik)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op december 10, 2015, 15:05:23
Beetje  :D  overkill, maar remmen zal die!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: StarSlet-driver op december 10, 2015, 18:04:12
Hey
zag laats een topic bij toyota gt turbo
met how to do 4pots on a ep82
moet je eens google miss legt dat net even wat meer uit:-)
ziet er cool uit btw en stoppen zal ie idd
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 10, 2015, 22:36:54
vet spul jonge :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op december 12, 2015, 02:23:46
en zojuist gemeten p8 hrc is 19mm oftewel 3/4 inch
avensis meet 23 mm dus (7/8?)   
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 12, 2015, 02:31:25
P7 is 22mm volgens het wereldwijdeweb? of die info is incorrect.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 12, 2015, 18:47:13
Vandaag het een en ander gepast, even een vergelijkje, bovenste foto is 255mm yars schijven, onderste is 315 Celica

(http://www.ke20.nl/starlet/brakes1.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/brakes2.jpg)

De schijf past dus in een 15" wiel, met klauw er op kan ik nog niet testen, aangezien de klauw iets te ver uitsteekt, dus het wiel raakt eerst de klauw en dan pas de tapeinden :D

De eerste testen zijn wel hoopgevend, er moet (wederom) 1,5mm achter de schijf, dit keer om hem van de beugels van de klauw af te kunnen krijgen, daarna gaat ie probleemloos rond.
Staat wel vet zo hoor :D

(http://www.ke20.nl/starlet/brakes3.jpg)

Binnenkort even de sloop P7 ontdoen van z'n naven, zodat ik kan passen en aanpassen zonder dat mijn auto meteen uit de running is :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op december 12, 2015, 20:22:04
En daar moet nog een remklauw tussen :o
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op december 12, 2015, 20:25:51
De klauw past er nog tussen, dat heb ik nog wel kunnen passen, maar het wiel komt nog niet tegen het hart aan, dus er kan geen wielmoer op :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op januari 31, 2016, 00:21:35
Dus... APK komt eraan en ik wist dat er wat puntjes waren, dus vandaag met de Beunhoevecroew een dagje gespendeerd aan de auto's.

Eerst bandjes wisselen, ik hou van ons bandenapparaat, dat maakt het leven van een enthousiaste sleutelaar zoveel makkelijker! :)

(http://www.ke20.nl/starlet/apkbeundag1.jpg)

En verder stond op het lijstje ook nog het (beginnende) gat in de kokerbalk rechts achter.
Samen met een maat van me, die dit werk veeeeel beter kan dan ik ooit zal kunnen, daar ook wat aan gedaan.
Geen foto's van hoe het er bij stond, maar dit kwam eruit:

(http://www.ke20.nl/starlet/apkbeundag5.jpg)

Gelukkig was de binnenkoker gewoon nog prima, dus een stukje uit de koker van de sloper geslepen die ik nog heb staan en erin gelast:

(http://www.ke20.nl/starlet/apkbeundag2.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/apkbeundag3.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/apkbeundag4.jpg)

Eindresultaatje:

(http://www.ke20.nl/starlet/apkbeundag6.jpg)

Ik ben er blij mee, hopelijk de keurmeester ook.
Nu alleen nog voor de 693e keer m'n uitlaat gasdicht maken :P


Ook alvast begonnen aan het kort en klein maken van de sloper :)
(https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/12474107_1121606437850587_4399236079897965748_o.jpg)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op januari 31, 2016, 09:22:11
Het zit je ook niet mee met het uitlaatje, waar gaat ie steeds lek dan?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op januari 31, 2016, 09:37:32
pakking tussen spruitstuk en voorpijp. Ik verloor eerst de moeren van de voorpijp, toen scheurde de voorpijp, toen brak er een tapeind af en nu is de pakking weer gaar :P iedere keer wat anders, maar bij de automaterialenzaak zien ze me al weer aankomen, die moeten denken dat ik 25 Starlets heb met lekke uitlaten :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op januari 31, 2016, 10:06:31
Toe maar, das een hele waslijst ;D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: RicoW op februari 02, 2016, 05:41:51
heb je toevallig een achteras over?  O:)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 02, 2016, 13:19:10
ja hoor :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 19, 2016, 16:01:31
(http://www.ke20.nl/starlet/weber.jpg)

ik geloof dat ik het zuinig rijden met de 1E wel gedag kan zeggen :P

Die hoogtoerige 1.1E komt er ooit nog wel, maar staat nu even stil, omdat eerst de Corosie weer rijdend moet worden.
Ondertussen nog wel leuke, kleine dingetjes doen met de slet, ik denk dat ik de 2E uit de sloper ff opknap en dan met de webers in de slet leg.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 19, 2016, 19:39:46
Leuke upgrade, 300cc meer en een extra carb.  :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 19, 2016, 19:42:23
ja en dan 2x dubbele 40mm carbs ipv 1x een 12mm ding :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 19, 2016, 20:14:34
Krijg je dan ook meer vermogen? of alleen een hoger koppel
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 19, 2016, 20:18:17
je duwt er meer benzine in, je krijgt, met de juiste afstelling zeker meer vermogen. De originele carb is een mix tussen vermogen, verbruik en milieu.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 19, 2016, 20:23:54
Is het ook mogelijk om met een 1E carb. meer benzine in te brengen? (groter sproeier bv) mijn bougies zijn behoorlijk aan de witte kant, helemaal toen jij de ontsteking vroeger had gezet. als ik de choke heel iets uittrek loopt ie beter.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 19, 2017, 22:52:28
mooi spul, dat weitec :P

(http://www.ke20.nl/starlet/veren.jpg)

Toch maar goed dat ik ff onder de auto keek voordat ie deze week naar de APK moet.

Ik keek onder de auto, omdat ik een setje Turbo-S skirts op de kop had getikt. Helaas geen Si skirts, maar deze voldoen ook wel, alleen vind ik de Si skirts mooier :)

(http://www.ke20.nl/starlet/sletskirt.jpg)

Nu ze bijna goed zitten ze eens een keertje een ander kleurtje geven, dat groen is het toch nét niet.

Verder viel het me op dat het dringend tijd wordt dat ik wat aan de hut ga doen, het voorste deel van de linker sideskirt werkt als dragend deel voor het voorscherm nu :P
Verder vallen er ook wat gaten in de bodem, verklaard ook waarom het altijd zo mistig is geweest in de auto de afgelopen winter.

Ondertussen ook nog een P7 S stabstang voor gemonteerd en van de week een whiteline stabstang achter.
En een set nieuwe veren dus...  ::)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: SkaBla op februari 20, 2017, 09:18:22
Hmmmm de schokbrekers van weitec waren altijd al een slecht punt, maar de veren dus blijkbaar ook...
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 20, 2017, 10:26:47
Niets van gemerkt dat je veren gebroken waren?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op februari 20, 2017, 11:22:07
Die adjustable panhard van weitec is ook niet alles...  :ermz:
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: XX-33 op februari 20, 2017, 12:10:37
mooie skirts, facelift turbo!
Maar wat bedoel je met si skirts?
Pre Facelift turbo s skirts?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 20, 2017, 14:49:20
Niets van gemerkt dat je veren gebroken waren?

helemaal nix, ik wist al een tijdje dat er 1 stuk was, maar dat er 3 stuk waren heb ik nix van gemerkt.

 
mooie skirts, facelift turbo!
Maar wat bedoel je met si skirts?
Pre Facelift turbo s skirts?

Ja, die dingen, volgens mij hebben ze die op de Si gehouden.
Die vind ik stiekem ietsjes mooier, maar die zijn zeldzaam als schommelpaardenpoep :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: XX-33 op februari 20, 2017, 18:30:26
zijn nagenoeg de zelfde als aw11 of ae82gti side skirts.
in ierland doen ze die ervoor gebruiken haha
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 20, 2017, 19:06:36
helemaal nix, ik wist al een tijdje dat er 1 stuk was, maar dat er 3 stuk waren heb ik nix van gemerkt.

Die Peuzeuvens zijn zo degelijk gebouwd, die paar afgebroken veren mogen de pret niet drukken ;D

Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: toooyotha op maart 04, 2017, 19:32:32
Leuk bakkie waar je best mee kan hoeken  :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op maart 26, 2017, 20:54:52
(http://www.ke20.nl/starlet/circuit.jpg)

Look! Racecar(s)

Gister een dagje vrijrijden gedaan, uiteindelijk 3 sessies toer gereden, door enorme drukte was ik te laat voor de sessie van 9 uur :/
Mega traag natuurlijk, al heb ik nog wel wat auto's voorbij gestoken. ook nog een paar rondjes gebattled met een Polo 1.3, ik meer grip, hij meer snelheid. Heerlijk.

Laatste sessie dacht ik nog te kunnen redden met de brandstof voorraad die ik over had, maar na 3 rondjes begon ie in te houden in de bochten na Scheivlak, dus toen maar de handdoek in de ring gegooid. Bleek er nog 2 liter in de tank te zitten  :P
Wel jammer want Scheivlak en de bochten erna zijn juist de allerleukste bochten met mijn hok, volgas door Slotemakerdal, zonder te remmen plankgas in 3 Scheivlak in (dat duurde ff voordat ik dat durfde :D)  en dan snellere auto's verbaasd doen staan van dat gekke ding wat niet remt voor bochten :P

Als het goed is heeft Dennis nog wat filmbeelden, hij vertelde ook dat ie een wieltje optilt in bochten, doet die stabi toch best goed z'n werk :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 28, 2017, 18:06:08
Goed, maanden verder, nix gedaan.
Wel van baan veranderd waardoor ik de P7 niet meer iedere dag nodig heb en het gebrek aan vermogen begint me te irriteren :)

Die 1100 16V die ik een paar pagina's terug aan het bouwen was is de oudijzerbak in gegaan, er zit teveel custom werk aan om het leuk te houden, aangezien ik verwachtte dat V1.0 niet heel zou blijven, had ik er geen zin in om mega dure custom zuigers oid te gaan gebruiken om die vervolgens naar de klote te draaien. Dat gaat dus niet meer door.

Volgende optie is een leuke 2E bouwen, met een scheef oog naar de P7 Cup Starlets uit lang vervlogen tijden.

Deze week bij Biggie een complete 2E opgehaald, JW heeft nog een geflowde 2E kop liggen die ik over ga nemen.
Paar pagina's terug deze al eens laten zien:

(http://www.ke20.nl/starlet/weber.jpg).

Samen met een setje 40mm DCOE Webers, een licht vliegwiel (3,5kg  ;D ) en TRD klepveren (in eerste instantie voor meer toeren, misschien later nog eens een heftigere nokkenas erin) moet dat wel leuker gaan rijden dan die 50 pk 1E :) (als ie dat nog haalt na al die jaren).

Wordt vervolgd :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op september 28, 2017, 19:08:37
Hoe ben jij aan TRD klepveren gekomen?
Ik heb een TRD nokkenas en ben nog op zoek naar die veren
heb pas geprobeerd of 4age veren passen maar die passen op ongeveer 1 mm na niet :/
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 28, 2017, 19:29:47
Yahoo Japan stond een setje op voor een leuk bedrag :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op september 28, 2017, 19:47:33
Daar moet ik dan ook maar eens gaan kijken :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op september 28, 2017, 20:22:55
Heb je evt een TRD onderdeelnummer van die klepveren, dat helpt me misschien met zoeken, ik kan online niks vinden :/
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 28, 2017, 21:46:11
90501-EP702
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op september 29, 2017, 18:14:24
Bedankt :D
Heb nog niks kunnen vinden:/
hoe lang moest jij zoeken voordat je ze vond?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op september 29, 2017, 23:00:00
Dit kom je direct tegen als je Google laat zoeken op het onderdeelnummer.
http://yahoo.aleado.com/lot?auctionID=e213124262
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op september 30, 2017, 05:14:16
Bedankt :D
Heb nog niks kunnen vinden:/
hoe lang moest jij zoeken voordat je ze vond?

Ik was niet op zoek naar die klepveren, maar kijk zo af en toe of er iets leuks te vinden is op Yahoo Japan.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Robinho op september 30, 2017, 06:55:58
Dit kom je direct tegen als je Google laat zoeken op het onderdeelnummer.
http://yahoo.aleado.com/lot?auctionID=e213124262

Is al afgelopen  ;)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op september 30, 2017, 10:32:21
Die had ik ook al gevonden, en voor zo'n mooie prijs  :N
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op september 30, 2017, 10:45:44
Is al afgelopen ja, zie ik nu.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op oktober 03, 2017, 20:21:18
Ik ga vanaf nu elke dag kijken voor die veren want vorrige week is er ook nog een setje verkocht :/
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op oktober 03, 2017, 22:33:50
ja, das de set die ik heb gekocht :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op oktober 04, 2017, 17:49:05
heb jij even geluk ;)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op oktober 06, 2017, 16:13:24
Wel jammer dat je ze maar 1x kan kopen  ::)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op oktober 06, 2017, 20:11:44
Het zou handig zijn dat een of ander bedrijf ze gewoon ging maken voor 2e.
dat is ook de rede dat ik heb geprobeerd om 4age vere te gebruiken, maar die passen dus niet
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op oktober 07, 2017, 12:37:42
nou, hoe veel mensen zullen die dingen nog gaan kopen?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op oktober 07, 2017, 12:44:20
Dat is wel een redelijk punt maar ze zouden het ook "made on order" of zoiets kunnen doen zodat het voor zo'n bedrijf niet veel kost
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: mister_fix_it op oktober 07, 2017, 12:55:07
kost veel voor een bedrijf om zoiets te starten, niet rendabel denk ik
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op oktober 07, 2017, 13:55:14
ik kan me zo voorstellen dat die veren met een of andere 'veermaakmachine' gemaakt worden, dan zouden ze gewoon een paar andere nummers invoeren en klaar is kees.
Maar goed, ik ben maar een 18 jaar oude domme jongen die daar niks van weet :-X
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op oktober 09, 2017, 22:05:54
(http://www.ke20.nl/starlet/vliegwiel.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/klepveren.jpg)

Spulletjes binnen :)

Dat vliegwiel is echt licht, ding zal straks voor geen meter stationair willen lopen vrees ik :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Rage op oktober 10, 2017, 07:42:04
brap brap brap :D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Experion op oktober 10, 2017, 11:55:29
ziet er netjes uit ;D, ben wel een beetje jaloers over die veren :N
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 04, 2018, 18:29:03
Paar maandjes verder en het Starlet Cup spec tuning pakket is bijna compleet :)

(http://www.ke20.nl/starlet/StarletCupTuning.jpg)

Binnenkort de 2E eens uit de hoek trekken en beginnen aan het klaarmaken van het blokje.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 04, 2018, 19:21:46
Ben benieuwd wat dat gaat opleveren, al ideeën voor de uitlaat?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 04, 2018, 19:22:34
Voorlopig gewoon een 2e spruitstuk en voorpijp. Die zijn behoorlijk goed voor standaard spullen.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 04, 2018, 20:21:48
Paar pk's meer zal de originele pijp wel kunnen hebben ja, het zal met name een lekker agressief blokje worden lijkt me?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 04, 2018, 20:52:02
Hopelijk hangt ie lekker aan het gas ja :) Er is al iemand die een 3E heeft gebouwd met ongeveer dezelfde specs en die klinkt erg lekker op het flimpje wat ik net voorbij zag komen op facetube.

Vanaf de voorpijp ga ik met 1 3/4 of 2" verder, dus moet goed komen.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 04, 2018, 20:59:57
3E ?

Edit,

Al gevonden is een 1.5 uit een?
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op februari 04, 2018, 21:03:57
1500 12V uit een ???? Tercel oid. In NL kennen we hem iig niet.
Beetje zelfde verhaal als 4E/5E. Zelfde design, grotere slag.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 04, 2018, 21:04:50
Nooit van gehoord idd.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: XX-33 op februari 05, 2018, 10:02:30
toyota corsa :P
Corolla 2 had hem als 3ete geloof ik, beetje hetzelfde als de 2etelu, maar dan 1500 en geen lu :P
Heb er thuis een folder van, is een gaaf dingetje, met klaplampen!
Beetje wat weg van een p7, maar dan net wat ronder

(http://www.rollaclub.com/board/uploads/1239784302/gallery_5_250_16440.jpg)

(http://www.rollaclub.com/board/uploads/1239784302/med_gallery_5_250_6277.jpg)

(http://www.geocities.ws/lokenfold/maxi_3ete2.jpg)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op februari 05, 2018, 11:03:39
Apart wagentje, net een Mazda 323 uit '85 met de neus van een AE86.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: joris op februari 05, 2018, 14:08:08
Micra met klaplampen.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op april 15, 2018, 23:00:55
Vandaag eindelijk een keer zin gehad om de schuur in te duiken, wat gepast en geprobeerd.

Vliegwiel is een mooi verschil, carbs en spruitstuk zitten erop, moet alleen even kijken of Webers werken met het chokemechanisme eraf gehaald, want die komt tegen het spruitstuk aan.

(http://www.ke20.nl/starlet/trd2e-01.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/trd2e-02.jpg)
(http://www.ke20.nl/starlet/trd2e-04.jpg)

Waar ik al bang voor was, de benzinepomp past niet langs het inlaatspruitstuk af, dat wordt dus een klein elektrisch pompje scoren :)
Gat van de pomp alvast afgedicht.

(http://www.ke20.nl/starlet/trd2e-03.jpg)

En ook een beugel verbouwd, zodat iig 1 van de 2 carbs alvast aangestuurd wordt, de andere moet ik nog even wat voor zoeken

https://www.youtube.com/watch?v=nsGbSLSI5lM

Het lijkt erop dat ik de standaard gaskabel beugel kan gebruiken voor dit mechanisme, dat scheelt dan weer een hoop gepruts om een beugel te fabriceren :)

Binnenkort weer verder.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op april 16, 2018, 10:08:25
Ben benieuwd of ie zonder choke start (de mijne iig niet) maar met de Webers krijgt ie sowieso al wat meer benzine.

Ziet er wel gaaf uit :P
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: XX-33 op april 16, 2018, 13:23:45
VET!!!
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op april 16, 2018, 17:02:33
Ben benieuwd of ie zonder choke start (de mijne iig niet) maar met de Webers krijgt ie sowieso al wat meer benzine.

Ziet er wel gaaf uit :P

De choke bij webers is sowieso ruk. Bij m'n corolla heb ik geleerd hoe te voetchoken... 😁
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Menny op april 16, 2018, 17:19:45
Gaat zo meteen als een trein, heb ook gedaan maar dan met Solex en op een 1.0. Goed afstellen en echt ... Ding zal lekker rijden :)
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op april 17, 2018, 09:16:49
De choke bij webers is sowieso ruk. Bij m'n corolla heb ik geleerd hoe te voetchoken... 😁
Hebben die Webers ook een acceleratie pomp? als je dan vaak genoeg trapt op het pedaal komt er wel wat extra benzine in (voetbediende startverrijking ;D
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op april 17, 2018, 17:14:44
Uiteraard hebben ze een acceleratie pomp, zonder gaat het niet. Krijg je nooit goed afgesteld.
Duwen er ook behoorlijk wat benzine in 😁
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op april 17, 2018, 20:58:27
Ooh, ik wist niet dat een acceleratiepomp een must was, die op mijn carburateur(tje) zit doet het niet meer, heb 'm ook losgekoppeld.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op april 17, 2018, 21:11:09
Bij plotseling gasgeven zorgt de acc pomp voor een korte verrijking, waardoor de motor vloeiend op zou moeten pakken.
Dat krijg je er met de gewone sproeiers en mengbuizen niet uit.
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op april 17, 2018, 21:14:12
Een heel klein dipje heb ik soms wel ja, maar alleen als ik het gas ineens vol intrap, dan hikt ie even.

Toch maar eens een keer kijken of ik dat kan fixen, hij gaat ontzettend zwaar namelijk
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: DOHCmeSOHC op april 17, 2018, 22:18:39
maar alleen als ik het gas ineens vol intrap, dan hikt ie even.


Dat is de acc pomp
Titel: Re: P7 1.0 SXL
Bericht door: Patrix op april 17, 2018, 22:25:41
Ja dat moet dan wel, ik dacht altijd dat het met de tweede trap te maken had, zolang ik daar voor blijf is er niets aan de hand