Starlet Forum

Techniek => Motor, tuning en uitlaten => Topic gestart door: KevinK op september 09, 2009, 14:22:47

Titel: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KevinK op september 09, 2009, 14:22:47
Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
KP6
[img_thumb:c883e]http://www.toyotaoldies.de/neue%20bilder/P6-7.jpg[/img_thumb:c883e]

2K
Motorinhoud: 993 CC
Aantal cylinders: 4, 8 kleppen.
4(?) versnellingen
BHP: 45 @ 5600 RPM
Koppel: 66Nm @ 4000 RPM
CR: onbekend
Enkele onderliggende nokkenas met stoterstangen

4K
Motorinhoud:1166 CC
Aantal cylinders: 4, 8 kleppen.
5 versnellingen
BHP: 60 @ X RPM, vanaf 1984: 65 BHP @ X RPM
Koppel: 97 Nm @ 3600 RPM (na 1984)
CR: onbekend
Enkele onderliggende nokkenas met stoterstangen

3K
(en de snellere blokken: 3K-BR en 3K-B, de B staat voor twin-carb)
Motorinhoud: 1290 CC
Aantal cylinders: 4, 8 kleppen.
4(?) versnellingen
BHP: 68 @ 6000 RPM
3K-BR: 74 BHP @ 6600 RPM
3K-B: 77 BHP @ 6600 RPM (twin-carb)
Koppel: X @ X RPM
CR: 9:1
Enkele onderliggende nokkenas met stoterstangen



EP7
[img_thumb:c883e]http://www.toyotaclub.hg.pl/ss01.jpg[/img_thumb:c883e]

1E-L
Motorinhoud: 999CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
4 of 5 versnellingen handgeschakeld (automaat heeft 2E motor)
BHP: 54 @ 6000? RPM (weet iemand dit?)
Koppel: ? @ ? RPM
CR: onbekend (weet iemand dit?)
SOHC

1N Diesel
Motorinhoud: 1454CC
Aantal cylinders: 4
5 versnellingen
BHP: 55 @ 5200 RPM
Koppel: 91 @ 3000 RPM
CR: 22.0:1
SOHC

2E
Motorinhoud: 1296CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
(4?) en 5 versnellingen handgeschakeld of automaat
BHP: 65 tot 82 BHP @ 6000RPM, afhankelijk van model of productiedatum
Koppel: 98Nm @ 5200 RPM
CR: 9,5:1
SOHC

2E-TELU Turbo S
Motorinhoud: 1295CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
5 versnellingen
BHP: 110 @ 6000 RPM / 97 @ 6000 RPM (Low boost)
Koppel: 153 @ 3600 RPM / 137 @ 3200 RPM (Low boost)
CR: onbekend
SOHC

EP8
[img_thumb:c883e]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Toyota_Starlet_front_20071126.jpg[/img_thumb:c883e]

1N Diesel
Motorinhoud: 1454CC
Aantal cylinders: 4
5 versnellingen
BHP: 55 @ 5200 RPM
Koppel: 91 @ 3000 RPM
CR: 22.0:1
SOHC


2E Carb
Motorinhoud: 1295CC
4 & 5 versnellingen handgeschakeld of automaat
BHP: 65-82BHP Verschilt per bouwjaar
Koppel:Verschilt per bouwjaar
CR: 9:3:1
SOHC

2E-E Injectie
Motorinhoud: 1296CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
5 versnellingen handgeschakeld of automaat
BHP: 75 @ 6000RPM
Koppel: 101 @ 4800 RPM
CR: 9,5:1
SOHC

4EFTE GT Turbo
Motorinhoud: 1331CC
5 versnellingen handgeschakeld of automaat
Turbocharged CT-9A
BHP: 133@6400RPM
Koppel: 116@4800RPM
CR: 8:2:1
DOHC
Nooit in europa geleverd


EP9
[img_thumb:c883e]http://www.mehran.co.jp/stocks/127307/127307f.jpg[/img_thumb:c883e]

4EFE
Motorinhoud: 1331CC
4 & 5 versnellingen handgeschakeld of automaat
BHP: 75-99BHP depending on Year
Koppel:Verschilt per bouwjaar CR: 9:6:1
DOHC

4EFE Glanza S / Gi
Motorinhoud: 1331CC
5 versnellingen handgeschakeld of automaat
BHP: 80-99BHP Depending on Year
Koppel:Verschilt per bouwjaar
CR: 9:6:1
DOHC
Nooit in europa geleverd

4EFTE Glanza V (1998, 1999)
Motorinhoud: 1331CC
5 versnellingen handgeschakeld of automaat
Turbocharged CT-9B
BHP: 135@6400RPM (96'97 Glanza V=133BHP)
Koppel: 116@4800RPM
CR: 8:2:1
DOHC
Nooit in europa geleverd




met dank aan onder andere: Alex  _Bastiaan_   Tooyotha
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: _Bastiaan_ op september 09, 2009, 14:50:55
Nice!
Ik mis alleen nog de 1E, de 2E-E en de 1N (Diesel):

2E-E Injectie Starlet EP8x
Motorinhoud: 1296CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
5 versnellingen handgeschakeld of automaat
BHP: 75 @ 6000RPM
Koppel: 101 @ 4800 RPM
CR: 9,5:1
SOHC

1E-L
Motorinhoud: 999CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
4 of 5 versnellingen (automaat heeft 2E motor)
BHP: 54 @ 6000? RPM (weet iemand dit?)
Koppel: ? @ ? RPM
CR: onbekend (weet iemand dit?)
SOHC

1N Diesel
Motorinhoud: 1454CC
Aantal cylinders: 4
5 versnellingen
BHP: 55 @ 5200 RPM
Koppel: 91 @ 3000 RPM
CR: 22.0:1
SOHC
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: dr doggystyle op september 09, 2009, 15:13:47
goed bezig
ik neem aan dat die 1E-L en 1N de EP70/EP71 zijn toch ?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Alex op september 09, 2009, 15:19:01
Alleen de EP70 hand- en automatisch geschakeld, in die volgorde ;)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: _Bastiaan_ op september 09, 2009, 16:21:51
1N is de diesel die toch ook in de P8 gebruikt wordt?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Alex op september 09, 2009, 16:33:19
:J
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: _Bastiaan_ op september 09, 2009, 16:43:20
ok, Kevin: kun je de 1N ook bij de P8 vermelden?
Dan zijn we denk ik aardig compleet, of moeten we de 5EFE van de Paseo nog vermelden? (en de Paseo zelf uberhaupt?)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Rage op september 09, 2009, 17:25:12
de turbo diesel is er ook nog. in ieder geval op de p8.
de 1 TN of NT (weet het niet zeker de benaming)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Alex op september 09, 2009, 17:54:30
1N-T, waarbij de typecode dan ook NP8* is. Achter de volgende link schuilt een BUNDER informatie wat hier verwerkt kan worden;
http://www.cars-directory.net/specs/toyota/starlet/ (http://www.cars-directory.net/specs/toyota/starlet/)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Evil Genius op september 09, 2009, 23:44:53
De turbodiesel is alleen in de Tercel/Corsa gezet en niet in de Starlet volgens mij, die heeft alleen de 1N gehad.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KevinK op september 10, 2009, 08:39:23
dankjewel voor alle info tips!

heb weer wat aangepast, meer info welkom uiteraard
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: dr doggystyle op september 10, 2009, 14:26:30
ziet er netjes uit
ook cool zo met de foto's
wil je dr ook een foto van een glanza  bij zetten
dan is ie compleet volgens mij
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Alex op september 10, 2009, 14:27:49
:O En een Turbo S met 2E-TELU! En ook een GT-T natuurlijk.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KevinK op september 10, 2009, 14:35:02
Alleen algemene plaatjes erbij gezet voor leken om direct hun auto te herkennen mbt p7 p8 of p9.
Anders moet ik hier wel 100 plaatjes neerzetten van allerlei uitvoeringen die er rijden.

Alex kan jij mij meer info geven mbt de Turbo S ?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Alex op september 10, 2009, 14:37:32
Jep. Geen zin het nu te googlen, ik kijk vanavond wel in de folder, daar vind ik het in 1x !
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: _Bastiaan_ op september 10, 2009, 14:43:51
De KP60 nog toevoegen?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KevinK op september 10, 2009, 14:58:03
zekers!

zo compleet mogelijk maken.

als je dit, zo compleet mogelijk, kan invullen kan ik het er bij zetten:

(motortype)
Motorinhoud: XXXXCC
Aantal cylinders: X, X kleppen.
X versnellingen
BHP: X @ X RPM
Koppel: X @ X RPM
CR: onbekend
SOHC of DOHC?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: _Bastiaan_ op september 10, 2009, 15:25:27
Ik weet te weinig van de P6, behalve dat er een 1200 cc motor in zit :) Iemand anders?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Alex op september 10, 2009, 19:41:23
2E-TELU
Motorinhoud: 1295CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
5 versnellingen
BHP: 110 @ 6000 RPM / 97 @ 6000 RPM (Low boost)
Koppel: 153 @ 3600 RPM / 137 @ 3200 RPM (Low boost)
CR: onbekend
SOHC

Kwam in de EP71 Turbo-S en Turbo-R modellen van 1986-1989. Nooit in europa geleverd. De low-boost waardes staan er bij aangegeven omdat het een standaard optie was in deze modellen! Gebruikt de CT12A turbocharger.

(http://http://www.forum-auto.com/uploads/200601/206xshdi_mai_2000_1136217231_pre90starlet.jpg)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: toooyotha op september 10, 2009, 20:10:51
Toyota Starlet 60 series:

(http://http://www5a.biglobe.ne.jp/~pf60/image/kp/kp61.4.jpg)

KP60, engine type 2K
Motorinhoud: 993 CC
Aantal cylinders: 4, 8 kleppen.
4(?) versnellingen
BHP: 45 @ 5600 RPM
Koppel: 66Nm @ 4000 RPM
CR: onbekend
Enkele onderliggende nokkenas met stoterstangen

KP61, engine type 4K
Motorinhoud:1166 CC
Aantal cylinders: 4, 8 kleppen.
5 versnellingen
BHP: 60 @ X RPM, vanaf 1984: 65 BHP  @ X RPM
Koppel: 97 Nm @ 3600 RPM (na 1984)
CR: onbekend
Enkele onderliggende nokkenas met stoterstangen

KP62, engine type 3K
(en de snellere blokken: 3K-BR en 3K-B, de B staat voor twin-carb)
Motorinhoud: 1290 CC
Aantal cylinders: 4, 8 kleppen.
4(?) versnellingen
BHP: 68 @ 6000 RPM
3K-BR: 74 BHP @ 6600 RPM
3K-B: 77 BHP @ 6600 RPM (twin-carb)
Koppel: X @ X RPM
CR: 9:1
Enkele onderliggende nokkenas met stoterstangen

K40 is de 4 versnellingsbak, K50 de 5-bak

(http://http://www.toyoland.com/photos/starlet/engine.jpg)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Flyingraptor op september 10, 2009, 22:34:14
Ik heb eens van een kerel in Malta vernomen dat Starlet P8's daar gwn verkocht werden met een 1N-T erin.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KevinK op september 11, 2009, 08:34:37
^O^  ^O^  originele post updated!
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: _Bastiaan_ op september 11, 2009, 08:56:13
Thx, wordt steeds completer zo!
Alleen mis ik nu de 2E carb motor bij de P7  :P .
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: joris op september 11, 2009, 11:54:31
Nu nog een paar nettere foto bijvoegen.. <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

(http://www.toyotaoldies.de/neue%20bilder/P6-7.jpg)

(http://www.toyotaclub.hg.pl/ss01.jpg)

(http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0003719/TOYOTA/TOYOTA-Starlet-1-3-XLi--1990-1996-.jpg)
of
(http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0014008/TOYOTA/TOYOTA-Starlet-1-3-XLi-Open-Air--1994-1995-.jpg)

(http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0001059/TOYOTA/TOYOTA-Starlet-j--1996-1999-.jpg)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: SkaBla op september 11, 2009, 12:07:58
Inderdaad! Goed bezig!
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: mister_fix_it op september 23, 2009, 17:49:50
even een sticky ( :smokey: )  van gemaakt


;)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: toooyotha op september 23, 2009, 19:48:45
:shades:  :shades: Netjes!

Aanvulling op de P7 serie, de 2E carb motor.




2E Starlet  EP71, Corolla, Tercel
Motorinhoud: 1296CC
Aantal cylinders: 4, 12 kleppen.
(4?) en 5 versnellingen handgeschakeld of automaat
BHP: 65 tot 82 BHP @ 6000RPM, afhankelijk van model of productiedatum
Koppel: 98Nm @ 5200 RPM
CR: 9,5:1
SOHC (enkele bovenliggende nokkenas)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Flyingraptor op september 23, 2009, 21:25:20
Citaat van: "Flyingraptor"
Ik heb eens van een kerel in Malta vernomen dat Starlet P8's daar gwn verkocht werden met een 1N-T erin.

1N-T bij de P8?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Han op september 24, 2009, 14:00:20
En moeten de ep85 en ep95 er ook nog bij?
Of die carat p9 uitvoering ?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Alex op september 24, 2009, 15:19:23
Hebben die andere motors dan die al genoemd zijn?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Flyingraptor op september 24, 2009, 19:25:34
Youtube-conversatie in 2008, na het zien van dit filmpje: GT Diesel (http://http://www.youtube.com/user/metjuilt#play/all/uploads-all/1/QYZnZ9EuSvA)

Citaat van: "Flyingraptor"
Hey metjuilt,

I saw your Toyota Starlet GT Diesel clip on Youtube.
Now I wondered: I've got a Toyota Starlet 1.5l diesel too, but you say you have a turbo-diesel?
What did you do to get that? Really cool man... Did you switch your 1N (original 1.5l diesel) with the turbo version of it, the 1N-T engine?
I would really like to know... I'm also thinking of switching my 1N for a 1N-T...

Cheers!

Jürgen

Citaat van: "metjuilt"
i just bought the car with that engine.
about two weeks ago ive just fitted my starlet with the original 1.3 turbo GT engine.

here in malta, the toyota 1.5l engine comes with a turbo..in fact its hard to find one without a turbo.

cheers mate

matthew

Citaat van: "Flyingraptor"
Nice man...
So you just bought your Starlet with the 1N-T engine already fitted?
Do you know if it would be possible to convert a 1N non-turbo engine to a 1N-T turbo engine?

And now you drive a 4E-FTE engine? Those are really awesome...

Cheers!

Jürgen

Citaat van: "metjuilt"
i think you may convert one.
dunno what to say, but i know a lot of people that had engines with non-turbo and fitted one!
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Han op september 25, 2009, 11:41:27
Citaat van: "Alex"
Hebben die andere motors dan die al genoemd zijn?

Nee dat niet,
Maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn dat die types er ook bij vernoemd werden :).
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Flyingraptor op september 30, 2009, 22:06:01
:Z Updaten van de beginpost, iemand?

Duurt langggggg...
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KevinK op oktober 01, 2009, 08:23:19
soooooooorry  :$  niet gezien dat er zooo veel op gepost is hiero.... zal het eens gaan doornemen allemaal... ;)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KevinK op oktober 01, 2009, 08:27:43
Citaat
1N-T bij de P8

heb je daar niet meer info van? En dit is een model die men hier never nooit niet gaat tegenkomen wel?

zal ik een excelsheet maken met per regel een modeltype en uitvoering en per kolom alle motoren/opties etc ?

zo kan iedereen precies opzoeken wat ze hebben?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Rage op oktober 01, 2009, 17:32:53
zodra je alles up to  date hebt laat het me even weten via pm, dan schoon ik het topic even op :)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: joris op november 03, 2009, 14:22:24
Ben beetje aan het kijken voor een 5efe blok uit een Paseo als opvolger voor mijn 2e-e blok met inmiddels 232.000km op de teller. Er mankeert nog helemaal niks aan mijn blok maar ben aan het kijken mocht ie het ooit de geest geven. En ben ook wel toe aan een rustiger lopend motortje, met iets meer vermogen.

Ik weet dat een 4efe blok past in een starlet, Lou-e heeft 2 starlets met dit blok. 5efe is volgens mij bijna gelijk.

Wat is het verschil tussen een 4efe en een 5efe?

Of kan ik toch beter gaan voor een 4efe? en Waarom?

Waar speciaal op te letten?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: mister_fix_it op november 03, 2009, 14:31:23
4efe en 5efe zien er aan de buitenkant hetzelfde uit volgens mij, alleen de slag van een 5efe is iets langer waardoor ie 1500cc is ipv 1300cc...
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: joris op november 04, 2009, 09:19:51
heb ergens iets gelezen dat deze hoger is dan een 4efe.. bedoel je dat met de slag groter?
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: Ronald op november 04, 2009, 09:25:05
Hoger, langer, groter, allemaal het zelfde toch...

Ronald.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: marc0 op november 04, 2009, 09:29:54
De slag is groter, maar ik heb idd ook iets gelezen dat als de motor een klein tikkie 'hoger' is, of dat nou het onderblok is of de kop weet ik niet.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: mister_fix_it op november 04, 2009, 09:53:04
ik dacht zelf dat de buitenmaat toch ongeveer hetezlfde was....


maargoed een langere slag bedoel ik dat de zuiger verder naar boven en beneden gaat, waardoor je een grotere inhoud krijgt...
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: sd075 op juni 13, 2011, 11:53:09
Sorry voor de bump!
Ik lees hier dat een Glanza V met een 4efte maar 116 ?...? koppel produceerd.
Nu vind ik dat nogal verwarrend en ben zelf gaan zoeken, ik kwam erachter dat die 116 ?...? koppel dus aangegeven word in ft-lbs.
Wanneer dat dus omgerekend word naar onze meestal gebruikte NM word dat getal veranderd in 157nm.

Niet om te zeuren, meer om wat duidelijkheid te scheppen.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: NaviNL2005 op juni 13, 2011, 14:20:53
Koppen van de 4EFE en 5EFE zijn hetzelfde volgens mij, onderblokken verschillen.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: pieter83 op oktober 09, 2011, 07:38:06
hallo allemaal ik zie dat er staat bij de EP7 (1000cc) dat het een 4 of 5 bak is maar omdat ik doe autoracen heb ik een bak nodig die sneller oppakt uit de bocht(welke toerentallen beter zijn dan ?) daarom vraag ik welke bak dan beter is en welke verschillen er zijn ?
ik heb nu een bak (4 versnellingen en 1 achteruit) dus weet niet of ze die bedoelen met 5 of 4 bak ?

in ieder geval al bedankt

gr Pieter 83
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: toooyotha op oktober 09, 2011, 08:03:00
4 bak is altijd 4 voorruit, achteruit zit er altijd op tenzij je een lichte motorfiets hebt die heeft geen achteruit versn.

De 5 bak heeft iets kortere eindoverbrenging, dus evt wat sneller weg
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: pieter83 op oktober 09, 2011, 10:54:23
dankjewel ik zal het eens proberen maar waar kun je die kopen of waar zitten die in ?

gr Pieter
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: SkaBla op oktober 09, 2011, 11:35:54
Alle starlets tussen 1990 en 1996
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: mister_fix_it op oktober 13, 2011, 20:32:20
Eeeh de overbrenging van een 4 bak is toch precies hetzelfde als die van een 5 bak?! Alleen een extra versnelling.....
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: SkaBla op oktober 13, 2011, 22:50:58
1 tot en met 4 is gelijk, 5 is extra, soort overdrive, maar je hebt ook nog een extra eind overbrenging van je versnellingstandwie len naar je aandrijfassen, die kan wel zwaarder of lichter zijn dan bij de p7, dat weet ik zo niet.
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: PP-Glanza op september 03, 2013, 12:28:20
wat zijn de verschillen tussen de glanza V blok en die van de starlet (1998)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KooolaNL op september 03, 2013, 15:40:16
Glanza is 4efte en de starlet 4efe (non turbo)

GTT starlet (ep82) heeft ook een 4efte maar met sterkere drijfstangen maar die is geloof ik niet in 1998 nog gemaakt geworden dus die bedoel je vast niet :p
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: PP-Glanza op september 04, 2013, 20:03:33
ik bedoel met deze vraag, is het enige verschil tussen de 2 blokken de turbo en de intercole?
 ;)
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: KooolaNL op september 04, 2013, 22:59:33
lijkt me van niet, binnekant is van een 4efe zwakker denk ik zo,

toen ik in griekenland was bij sotiris was ie van een 4efe een 4efte aan het maken, hierbij vertelde hij me dat ie met een stock binnekant van de
4efe niet boven de 0.6 bar kon gaan omdat het blok het niet aan zou kunnen dan, 100% zeker weten doe ik het niet, zal het hem anders nog eens vragen

ecu van beiden blokken is anders
piston difference 8,8 4efte en 9,8 bij een 4efe (denk compressie oid)
en 4efe heeft standaard 160cc injectoren en een 4efte 300cc
Meer snap ik er ook niet van  :p
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: PP-Glanza op september 10, 2013, 12:24:52
oke bedankt  ;D :thumbs:
Titel: Re: Motortypes en bijbehorende uitvoeringen
Bericht door: brunootje36@hotmail.com op augustus 13, 2015, 02:28:58
In Belgie zijn eerste p80 's verkocht met 1E motor,heb zelf zo eentje. Zijn in Nederland nooit verkocht in deze opstelling heb ik me laten vertellen...Zijn met carburator en ontsteking met kontaktpuntjes.vana f 1991 met elektronische ontsteking. Zijn ook beperkt tot 55pk omwille van taksen in Belgie..