Starlet Forum
Diversen => Multimedia => Topic gestart door: mister_fix_it op september 15, 2012, 16:49:12
-
Ik heb gisteravond een testrit mogen maken in een GT86, bij de Toyota dealer in helmond. Er staat al wat op Facebook, maar ik zal hier even alle filmpjes en foto's plaatsen.
Doe ik later even, want ik ben nu niet thuis, en heb crap internet verbinding.
-
Beetje deaud lopen maken met een blije mus pfff...
Ronald.
-
Ik zal jou es deaud maken
-
(http://imageshack.us/a/img689/3596/dsc1052t.jpg)
(http://imageshack.us/a/img338/9793/dsc1051i.jpg)
(http://imageshack.us/a/img515/1825/dsc1049z.jpg)
(http://imageshack.us/a/img337/8646/dsc1065h.jpg)
(http://imageshack.us/a/img831/8700/dsc1062w.jpg)
(http://imageshack.us/a/img196/7979/dsc1066t.jpg)
(http://imageshack.us/a/img850/1788/dsc1063b.jpg)
En hier kan je de traction control uit zetten, of verminderd aan door 1x in te drukken, en echt helemaal uit zetten door hem ingedrukt te houden.
Verkoper zei me dat ik maar de traction control uit moest zetten, en de sport stand aan (andere knopje) en er een beetje mee moest "spelen" gummen dus!! :D
Traction control helemaal uit vond ik een beetje scary, gezien ik een auto met achterwiel aandrijving niet gewend ben, en ik geen zin had dat ding in de prak te rijden, heb k die maar niet al te lang helemaal uit laten staan.
Met de traction control verminderd aan, kan je dr al best leuk mee dwars gaan, tot ie begint in te grijpen!!
Ik => ;D achter het stuur.
(http://imageshack.us/a/img269/2674/dsc1064c.jpg)
(http://imageshack.us/a/img441/6784/dsc1056i.jpg)
Filmpjes komen ook nog, maar het filmen tijdens het "driften" viel niet mee, dus heb ik niet echt kunnen filmen :P
-
Het is dat in het filmpje te zien is dat het een gt86 is... aan dat gebrabbel kon je het niet opmaken :P
-
:D
Heb dat filmpje speciaal gedaan voor degene die het niet geloofden
-
Ach... boeiend... tis helaas geen suub
-
http://www.youtube.com/watch?v=4z2lEMSJwgU&list=UU8IEVAquB_JwJIolF5YGgNQ&index=1&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=Hle13NbXvxk&list=UU8IEVAquB_JwJIolF5YGgNQ&index=2&feature=plcp
van 100 naar 200 km/h
http://www.youtube.com/watch?v=x3Yo8oYGf1s&list=UU8IEVAquB_JwJIolF5YGgNQ&index=3&feature=plcp
driften gaat niet echt makkelijk terwijl je aan het filmen bent :P
http://www.youtube.com/watch?v=VJX7cLUnxbQ&list=UU8IEVAquB_JwJIolF5YGgNQ&index=4&feature=plcp
-
Cool, heb je gewoon gevraagd of je een proefrit mocht maken?
-
Nee, toen ik interesse toonde, en liet blijken dat ik er wel wat van wist. En een Sportauto wel "gewend" ben, vroeg die of ik ff tijd had. "waarvoor?!". Nou om dat ding ff mee te nemen!!!
Ja hoor!!! ;D
Oja, ik was daar bezig voor mn werk, vandaar.
-
;) Tja dan heb je geluk gehad.
Was laatst ook bij de dealer en hadden ook een gt86 staan maar die vroeg niet of ik tijd had ::)
-
heb je wel interesse getoond? ;)
als je het vraagt mag je misschien wel ff rijden.
Moet je maar proberen hoe lekker dat ding rijdt, zo leuk om mee te spelen en te gooien :P
100-200 loopt ie ook erg lekker door zn versnellingen, door zn ietwat korte 6 bak., zoals je kan zien in het filmpje
-
T gaat wel lekker, maar is het nou 40k waard vind je?
-
Dat is lastig te zeggen. Ik heb er totaal geen budget voor, dus kan dat niet beoordelen. Maar ik was andere rijtests aan het bekijken op youtube, en 1 testrijder had een goede opmerking. Dat het een hele gave leuke auto was, als het je 2de of 3de auto is.
Aan de andere kant, als je hem vergelijkt met zn concurrentie, komt ie wel het beste naar voren in diverse tests. Het IS gewoon echt een "speelse" auto. En daar is ie ook voor gemaakt. Dus Toyota is denk ik wel geslaagd in hun doelplan. Dat ie zo "duur" is, njah in België kost ie 10k minder....
-
Erg traag van 100 naar 200 ;)
Zo'n ding moet minimaal 250 pk hebben en een turbo of een lekkere V8 erin.
Dit is het net niet, net als de celicia, wel de looks maar niet de ballen.
-
Daar heeft Toyota hem ook niet voor ontwikkeld. Hij is ontwikkeld voor wegligging/handling en om ermee te kunnen spelen. Dat is goed gelukt! Toyota geeft nooit de bedoeling gehad om er een bloedsnelle auto van te maken. Dat was de ae86 ook absoluut niet. Haalde die überhaupt de 200?
-
195 :P
Ik heb er vandaag ff in gereden en vind het vooral grappig hoe erg ie op een ae86/aa63 lijkt qua rijgedrag. Geen vermogen onderin en bovenin klinkt en gaat ie écht als een 4a-ge :D
T stuurt wel lekker en t gaat allemaal lekker soepel. 1 van de leukste moderne hokken die ik gereden heb.
-
ae86 haalde de 200 net niet .... in zn 4 :)
-
Precies wat de bedoeling was. AE86-like wagentje, die ook heel veel driftplezier gaf/geeft.
Ook niet te vergeten het is tegenwoordig not-done om een slurper te hebben met flink power, alhoewel als de ditzelfde blok blaast zal verbruik niet veel toenemen.
-
indertijd waren de ae86 een van de snelste gewone man auto's, een top van 200 was toen erg hoog. 124 pk uit een 1.6 ltr was veel.
Je zou de GT86 moeten vergelijken met de auto's van tegenwoordig. ;)
Je hebt volgens mij meer plezier in een IS200 sport, voor een fraktie van de prijs.
-
Nou, ik denk niet dat ik in een is200 zo'n big smile heb, achter het stuur
-
Dat was ook niet het ontwerp doel. Big power kan iedereen maken, maar toyo zet weer een totaalconcept in elkaar met drivabiliy ipv power en ondersturend door de bocht gaan.
-
Destijds tijdens m'n trouwerij er in meegereden en flat-out heb ik niet de fun gevoeld die ik in de Starlet heb. Echter wist de verkoopmanager me toen te vertellen dat er een turbo-versie aan zit te komen.
-
toch wel een turbo versie dus. vond het al vreemd dat die nog niet op het programma stond
-
Destijds tijdens m'n trouwerij er in meegereden en flat-out heb ik niet de fun gevoeld die ik in de Starlet heb. Echter wist de verkoopmanager me toen te vertellen dat er een turbo-versie aan zit te komen.
Heb je ook de traction control uitgezet en lopen gooien en smijten met dat ding?
-
En starlet weegt meer de helft of zo.
-
En ook verre van standaard
Mijn subaru is ook veul sneller, en kan je ook mee spelen. Maar is gewoon appels met peren vergelijken
-
en met mn oude age slet zou ik alsnog sneller dan je impreza zijn op zandvoort :P bla bla bla bla bla bla...
Wat moet die turboversie kost ? 50k ?
-
ja maar, ja maar!! Mag ik hem aanraken?
-
Geen idee wat zoiets moet kosten, daar heeft ie verder niets over gezegd.
-
gisteren nog bij de toyota dealer geweest, waar een boekje op tafel lag met (oa) een leuke tekst met ook leuke wist je datjes... hieronder een paar:
Wist u dat:
-Het zwaartepunt van de GT 86 slechts 46cm hoog is, en dat dat lager is dan de porsche cayman (48,2cm) en de nissan GTR (49,5cm) en slechts iets hoger dan de ferrari 360 modena (44,7cm)
-Door deze goede gewichtsverdeling, brede banden niet nodig is, de basis is al goed, daarom levert toyota op de GT86 precies dezelfde banden als op de prius, ook in dezelfde maat (Michelin Primacy's, in de maat 215 op 17 inch)
-De diameter van de beide uitlaatpijpen exact 86mm is
-De motor een dubbel injectiesysteem heeft. Benzine word rechtstreeks in de cilinders gespoten, maar ook in de aanzuigbuizen. Dit is gedaan om ook onderin meer trekkracht te leveren.
-
Boring en slag zijn ook beide 86. Krijg je 1998cc (http://www.google.nl/search?q=(pi%2F4)*86%5E2+*86+*+4+%2F1000&sugexp=chrome,mod=5&sourceid=chrome&ie=UTF-8)'s. Geweldig zulke details :)
-
Nou, ik denk niet dat ik in een is200 zo'n big smile heb, achter het stuur
Vreemd hoor stan... iedere keer als ik IS 200 rij, smile van oor tot oor!
-
Ja die nederlanders denken dat er geen markt is voor de turbo versie voor de gt86,
Ding staat hier ook bij de dealer maar dan een zwarte, kwa vorm heel mooi. Heb ook wel met die gast gepraat en intresse getoont hoor :P maar nie in gereden.
Zit een subaru boxer moter in voor diegene die het nog niet weten.
Ook heeft toyota paar jaar geleden al subaru opgekocht.. ik meen voor 80%
En in japan rijd de gt86 rond met turbo uiteraard, en america ook. Lekker boxermotortje met turbo in een GT86 das fun. En sneller dan een subaru impreza. Omdat de GT86 alleen achterwiel aangedreven is en dus sneller op top na de 100 bijv, alles wat je wint aan kracht ( drivetrain ) verlies je aan snelheid.. daarom zijn dragrace auto's alleen maar achterwiel aangedreven. :)
Correct me if im wrong.
-
En leuker om mee te rijden. ;)
-
Ik weet niet waar je de informatie vandaan haalt dat ze in de US en JP met een turbo versie rond rijden. Maar de originele toyota sites aldaar geven alleen de N/A 2.0 boxer aan. Dus vooralsnog geen turbo versies, er zijn aftermarket upgrades. TRD zou nu aan kijken zijn naar een SuperCharger voor de GT86/FR-S. HKS heeft inmiddels een SuperCharger beschikbaar. Greddy heeft aangekondigd te kijken naar een Turbo kit voor de FR-S (Wellicht dus ook de BRZ/GT-86) Als je kijkt naar de BRZ, subaru is bezig met een turbo bezig en vooralsnog lijkt dezegepland voor 2014. Wellicht, omdat motorisch de auto's gelijk zijn dat die van Toyota dan spoedig volgt.
Gazoo TwinCharger System - Goed voor 320 PK
(http://www.autoguide.com/gallery/d/569094-2/gazoo-racing-twin-charge-gt-86-18.jpg)
HKS Supercharger kit - Goed voor 225 pk@wheel met het standaard blok
(http://jonsibal.com/2012/HKSsc86.jpg)
De auto zelf is een FR-S maar kit is voor alle modellen beschikbaar
http://youtu.be/k0rAFIanEbs
Litchfield Motors Supercharger kit - Goed voor een extra 90pk
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/3506_535383329824969_1124915738_n.jpg)
-
Zit een subaru boxer moter in voor diegene die het nog niet weten.
Ook heeft toyota paar jaar geleden al subaru opgekocht.. ik meen voor 80%
En in japan rijd de gt86 rond met turbo uiteraard, en america ook. Lekker boxermotortje met turbo in een GT86 das fun. En sneller dan een subaru impreza.
No shit sherlock, en dat ie sneller is dan een sub is ook uit de lucht gegrepen
-
Zegt diegene met een sub.. hahaha :P
-
Zit een subaru boxer moter in voor diegene die het nog niet weten.
Ook heeft toyota paar jaar geleden al subaru opgekocht.. ik meen voor 80%
En in japan rijd de gt86 rond met turbo uiteraard, en america ook. Lekker boxermotortje met turbo in een GT86 das fun. En sneller dan een subaru impreza.
No shit sherlock, en dat ie sneller is dan een sub is ook uit de lucht gegrepen
Volgens mij is een mr2 sw20 op top nog zelfs sneller met zijn 2 liter N/A. Ik haalde met mijn mr2 250km per uur... en had nog gas over. Kan dit met een SUUB ook ?
Maar hendrik meende zoiets gelezen te hebben dat er ook een turbo versie was in een brochure.. Maargoed ook dit kan misschien niet echt zijn geweest of onzin natuurlijk... De turbo versie zou daar 320 pk hebben, maja dit is wat ik gelezen heb uiteraard!
-
In geen enkele borchure wordt de turbo versie vermeld en op de Toyota site in de US staat de GT86 niet eens dus vermoedt dat ze daar specifiek the Scion FR-S variant hebben en ook die heeft alleen de 2.0 N/A in de brochure staan. Subaru is wel met de STi (met turbo) bezig.
-
Wat hij zegt, een turbo versie is er op dit moment echt nog niet, behalve aftermarket.
Subaru is er idd wel mee bezig :)
Tis beetje net als met de 4AGE vroeger, eerst 1.6 16v 125pk, en later wordt dat steeds meer, 4AGZE met supercharger, 20v versie, etc etc, steeds beetje verder doorontwikkelt.
-
Zegt diegene met een sub.. hahaha :P
Sorry, die relevantie snap ik niet
-
Ik begin hem steeds meer te waarderen.
Ik weet dat ik ooit heb gelezen dat Toyota wilde dat de funfactor hoog was en de prijs laag, zodat deze ook beschikbaar zou zijn voor jongeren.
Helaas in Nederland dus niet.
Prijzen in het buitenland schelen echt zoveel met de Nederlandse prijs.
-
Hoe zou DAT nou komen..