Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Techniek / Starlet p8 loop na de start soms op 3 cilinders
« Laatste bericht door mikeverheijen Gepost op september 17, 2024, 17:25:40  »
Hallo,

Nu heb ik een probleem waar ik niet weet waar ik het zoeken moet.

Na het starten wil de motor (2e-e) soms op 3 cilinders gaan lopen.

Zo doet hij het 2 weken normaal en dan ineens een paar dagen slecht.

Wat heb ik al gedaan/geprobeerd.
- nieuwe rotor
- nieuwe verdelerkap
- nieuwe bougies
- nieuwe bougiekabels
- stekkers losgehaald en opnieuw vastgezet (misschien slecht contact)

Als hij op 3 cilinders loopt na de start, kan het soms wel een minuut duren voordat hij weer normaal loopt (na wat stoten gas te geven).

Iemand enig idee hoe of wat?

Thnx alvast 🙌
2
Moderator / Re: Forum problemen?
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op september 10, 2024, 09:18:50  »
Klopt, soms wel soms niet, maar het is beter dan niets....
3
Moderator / Re: Forum problemen?
« Laatste bericht door Rage Gepost op september 10, 2024, 07:13:57  »
hmm, zodra ik op die site een link wat dieper aanklik is die meestal niet gearchiveerd. dus showrooms etc. staan wel op de pagina, maar de inhoud van de showrooms is niet te zien. of kijk ik verkeerd?
4
Motor, tuning en uitlaten / Re: Defect in koelsysteem
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op juli 25, 2024, 09:34:53  »
Je kunt altijd een druktest van het koelsysteem laten doen, dan weet je snel genoeg of hij lekt en waar hij lekt, dat is de beste manier. Het kan ook een externe lekkage zijn namelijk.
5
Motor, tuning en uitlaten / Re: Defect in koelsysteem
« Laatste bericht door Theo Gepost op juli 24, 2024, 10:04:32  »
In principe is er alleen compressietest uitgevoerd. De waarde van elke cilinder is ca. 12 bar. Gezien het feit dat de koelvloeistof uit het expansievat wordt gedrukt en de radiateurslangen hard zijn, kan het schijnbaar niet anders als een defecte koppakking zijn.

Het is inderdaad een aardige klus. Bovendien de eerste keer dat ik zoiets doe. Klepsteelrubbers wil ik ook direct vervangen. Hopelijk wordt het olieverbruik dan minder. Distributieriem ligt er nu 3 jaar op, zou ik echter kunnen vervangen.
In een cilinderkop pakkingsset (04112-11010) zitten alle benodigde pakkingen. Meeste gereedschap heb ik, alsmede een vraagbaak.
6
Motor, tuning en uitlaten / Re: Defect in koelsysteem
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op juli 23, 2024, 22:39:39  »
Hoe heeft de "expert" dat bepaald?

De koppakking zou ik origineel Toyota kopen. Kopbouten kun je hergebruiken.

Je hebt ook meer pakkingen nodig, van het uitlaatspruitstuk tot carburateur/inlaat. Distributieriem moet los, misschien meteen meenemen? Kleppendeksel pakking? Is nog wel een aardige klus.
7
Motor, tuning en uitlaten / Re: Defect in koelsysteem
« Laatste bericht door Theo Gepost op juli 23, 2024, 18:38:37  »
Hallo,

volgens de "expert" is het een lekke koppakking. Nu wil ik die zelf gaan vervangen en heb daar in ieder geval een cilinderkop pakkingsset en boutenset voor nodig. Bij Winparts en Co. worden diverse sets aangeboden. Bijv. van Elring en Payen.

Zijn die aan te bevelen of toch orgineel toyota bestellen?
8
Moderator / Re: Forum problemen?
« Laatste bericht door Robinho Gepost op juli 11, 2024, 20:44:10  »
Ja ik zie dat er wel delen op staan. Showrooms gaan volgens mij maar tot 2017, daarna is het leeg lijkt het

Als je de snapshot van eind 2023 pakt, dan zie je ook showrooms tot augustus 2023! Standaard staat hij op 2017.

Ja ik zie volgens mij wat je bedoelt, maar als ik erop klik zijn de showrooms wel leeg?
9
Moderator / Re: Forum problemen?
« Laatste bericht door SkaBla Gepost op juli 04, 2024, 10:56:13  »
Ja dat zou top zijn als je kunt helpen!
10
Moderator / Re: Forum problemen?
« Laatste bericht door JZ Gepost op juli 02, 2024, 16:54:07  »
Ik wist niet dat het opgezegd was. Ik heb nog ruimte op mijn hosting platform (heb een bedrijf) en upgraden van een forum moet altijd wel lukken denk ik zo... Inhoud zit in de database, dus die is wel nodig om alles goed te krijgen...
Pagina's: [1] 2 3 ... 10