Poll

Lid worden van de officiele StarletClub?

Ja! Ik word graag lid en zie het wel zitten!
32 (45.1%)
Ja, en ik help er graag aan mee!
16 (22.5%)
Misschien, ben nog wat onzeker er over.
14 (19.7%)
Misschien, maar eerder nee dan ja
1 (1.4%)
Nee, zie het nut er niet van in.
6 (8.5%)
Nee, geef mijn geld uit aan andere dingen.
2 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 17

Poll gesloten: november 02, 2005, 23:58:31

Auteur Topic: Starletclub weer officieel  (gelezen 20489 keer)

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: november 25, 2005, 00:47:39 »
en we moeten ECHT een keer met de geinteresseerde rond de tafel gaan zitten om ALLES door te spreken en de taken te verdelen. Ander gaat het nooit werken, via msn of via het forum
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door mister_fix_it »
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #26 Gepost op: november 25, 2005, 01:04:44 »
gaat goed komen. ik ga nu niet te ver in details treden, maar er komt een mailinglist voor dit soort dingen aangezien we niet elke week bij elkaar kunnen komen (mits iemand een hele dikke portemonee heeft om ook mijn tank te vullen :D)

Laten we het gewoon allemaal even rustig aan doen. Ieder krijgt te weten wat hij/zij moet weten ;)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Offline startech

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5305
(Geen onderwerp)
« Reactie #27 Gepost op: november 25, 2005, 13:19:46 »
oke jongens (marius en jeroen)! bedankt voor de verdere uitleg, nu is het een stuk duidelijker!

denk dat idd slim is (wat stan al zei) om een keer met alle geinteresseerden bij elkaar te gaan zitten.

@jeroen: bedankt dat ik er ook bij hoor  :love: , geeft een goed gevoel :P

oh ja, en misschien dat we het er via msn alvast over kunnen hebben (adres @ profiel)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door startech »
 NOT your average white Slet

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #28 Gepost op: november 25, 2005, 15:32:40 »
Citaat van: "startech"
oh ja, en misschien dat we het er via msn alvast over kunnen hebben (adres @ profiel)


Voorlopig word er even niet meer los gelaten om verwarring en onnodige drukte, uitleg komt er wel alleen als ik nu invidueel naar iedereen alles moet gaan uitleggen dan heb ik daar een dagtaak aan :)

Het gaat nu gewoon even om de richtlijnen en de wettelijke regels en eisen van een club, belasting regels en de andere dingen waar we ons aan hebben te houden.

Zodra dit allemaal in orde is dan kunnen de andere ideeen en plannen naar voren komen.
Indien je al plannen hebt en deze dus graag zou willen zien in de toekomst bewaar ze of mail ze naar me dat ik ze bewaar. Dan komt dat wel goed.

--
"the fact that you arent mentioned doesnt say you were useless"
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #29 Gepost op: december 13, 2005, 13:28:36 »
Ik ben een oud lid nog van voor de eerste officele club making. Maar waarom meot de club officieel gemaakt worden. Wij hebben toen der tijd ook heel veel lol gehad als non officiele club. de club is toen met het officieel maken juist een beetje ten val gebracht.  Wat willen jullie nou eigenlijk bereiken als officiele club wat als non officiele club niet lukt? Want op meeting kan je al komen (wij zijn toen op verschillende evenementen geweest) en kortingen bij leveranciers moet denk ook wel lukken als non officiele club. Het argument waar het toen om ging waarom is waarom zoveel geld betalen terwijl het ook allemaal zonder die contributie kan.
Ik hoop niet dat jullie dit zien als een aanval op jullie plannen enzo, maar ik probeer jullie te behoeden van nog een uitglijder als club.
Ik rijd nu geen starlet meer maar zit er wel weer over te twijfelen (lekker goedkoop rijden he) en als ik weer een sletje heb dan ga ik ook cker weer actief in de groep mengen.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #30 Gepost op: december 29, 2005, 21:47:06 »
Ik ben het helemaal met Perconte eens. Ik ben ook een voormalig lid en was op de leden vergadering die werd gehouden over wel of niet officieel gaan. De keuze viel op wel en dat heeft binnen 2 maanden de hele sfeer en gezelligheid binnen de club verpest.

Kijk eens naar andere mogelijkheden, contributie heffen kan altijd nog.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #31 Gepost op: december 29, 2005, 22:46:28 »
Citaat van: "Tr@nceAholiC"
Ik ben het helemaal met Perconte eens. Ik ben ook een voormalig lid en was op de leden vergadering die werd gehouden over wel of niet officieel gaan. De keuze viel op wel en dat heeft binnen 2 maanden de hele sfeer en gezelligheid binnen de club verpest.

Kijk eens naar andere mogelijkheden, contributie heffen kan altijd nog.


Niet lullig bedoelt, maar ik zie nu al 2 berichten die het eigenlijk mja, liever neit hebben om officieel te gaan...

Wat voor mogelijkheden zien jullie dan?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #32 Gepost op: december 30, 2005, 09:25:08 »
Het voorstel wil ik niet afwijzen of afkraken, totaal niet. Dit soort initiatieven moet zeker nageplozen worden, maar wat voegt het aan de club toe? Verhoog je de drempel niet zodra je contributie heft?
Bij de vorige poging was de sfeer kapot en ongeveer 75% van de leden weg. Nieuwe leden kwamen er ook maar mondjesmaat bij.
Mogelijkheid: Gewoon door laten lopen.

Er zal gegarandeerd een reden zijn waarom de club officieel wil gaan. Het enige wat ik wil zeggen en ik geloof dat Perconte dat ook al aangaf, ben voorzichtig met officieel gaan, dadelijk heb je een officiele club zonder leden.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

J3r03n

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #33 Gepost op: december 30, 2005, 12:59:26 »
En dan nog is het vast wel de moeite waard om het te proberen. Als de contributie echt zon hoge drempel is, moet er uitgezocht worden bij welk bedrag het geen drempel is. Ik hoorde trouwens ook dat er vrij weinig opkomst was bij de meetings vorig jaar (2004) en nauwelijks organisatie van de club zelf voor zo'n meeting.

Het idee van een officiele club is heus geen 1dagsvlieg, aangezien ik eerst met pim getest had of er uberhaupt animo was voor een meeting. Behoorlijk veel opkomst, voor alleen de starletclub.
Op de 3e succesvolle meeting (uden) zelf ook e.e.a. aangesproken over het idee van een officiele club, en bij deze meeting was bijna iedereen die ik erover sprak laaiend enthousiast.

Misschien dat de (vrij) sceptische look van de oude leden niet meer nodig is omdat we dadelijk een hele klauw met nieuwe leden hebben die de oude situatie niet meegemaakt hebben en dus ook geen (negatieve) vergelijkingen kunnen maken. En als er wat dwarszit, dan kan er altijd wat aan gedaan worden (problemen zijn er om op te lossen!). Mocht het dan uiteindelijk WEER niet lukken, jammer dan. Dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Wie niet waagt, die niet wint. Plus, we hebben al een hoop toezeggingen gehad. Het begin dat er dus is, staat sterk.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door J3r03n »

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #34 Gepost op: december 30, 2005, 13:19:53 »
Het officieel gaan is gewoon het doorzetten van de groeiende lijn van het afgelopen jaar... Er veranderd in principe niets, maar het "groter" worden heeft gewoon tot gevolg dat er meer vraag is naar bijeenkomsten, group-buy, etc. Als officiele club sta je dan sterker en kan je net wat overtuigender/serieuzer overkomen dan met een groep "iniatiefnemers".

Kijk: zonder diploma kan je ook een manager van een groot bedrijf worden, maar met een goed diploma gaat het toch net wat makkelijker....
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Rodger Jason »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #35 Gepost op: december 30, 2005, 13:53:21 »
@J3ro3n en Rodger.

Jullie hebben beide helemaal gelijk. En inderdaad met de nieuwe leden is het misschien wel mogelijk.

Er was qua organisatie bij de "oude" clubopzet genoeg inzet maar niet genoeg animo en ik denk dat dat ons toen de das om heeft gedaan.

Even ter vergelijk, de contributie die wij toen in gedachten hadden was Eur. 15,-- (als ik het me goed herinner).

Al met al genomen ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat en heb ik er wel meer vertrouwen in dan bij de laatste poging  :J
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #36 Gepost op: december 30, 2005, 15:20:25 »
Handel nu eens eerst de zaken af met de nog "oude" club. Zie eerst toe, dat jullie dat geregeld krijgen. Dan begin eens eerst met het opzeten van een goed bestuur, die ook welwillend de handen in elkaar wil steken.

Ga dan alle gangen van zaken na, die door iedereen gedaan kunnen worden. Kunnen jullie de site en het forum overnemen? Indien ja, is dit al een goed begin. Indien nee, dan eerst eens dit bijna helemaal klaarmaken. En dan pas over de verdere gang van zaken nadenken.

Dan verder jullie aanmelden bij KvK, als jullie dit niet kunnen overnemen. En dan, dit is mijn mening, niet gelijk contributie gaan vragen. Probeer het gewoon gratis te houden en de kosten, die je dan hebt, gewoon over de sponsors trekken. Geloof mij, dit helpt en brengt succes. Je moet gewoon serieus genoeg overkomen. Ik heb hier voldoende ervaring in en heb de Starlet Club al vanaf het begin meegemaakt.

Als jullie verder hierover vragen hebben, meldt je gerust bij mij. Ik heb jullie al een keer goed geholpen en zal het heus wel weer doen (FullSpeed Rosmalen en Zwolle enkele jaren geleden). Clubs moeten elkaar helpen en niet elkaars concurrent zijn. ^O^
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #37 Gepost op: december 30, 2005, 17:41:59 »
Hey Rolly,

Dat overnemen is al voor mekaar hoor... Het is enkel nog de puntjes op de i...
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Rodger Jason »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #38 Gepost op: december 30, 2005, 18:04:02 »
We helpen graag als het nodig mocht zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #39 Gepost op: december 30, 2005, 18:31:21 »
Je kan je opgeven bij Marius (MegaWorld), dan wordt je ook uitgenodigd voor de ledenvergadering, etc...  Het mailadres staat in deze thread geloof ik en anders op z'n profiel.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Rodger Jason »

Offline SkaBla

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 18115
    • Onderdelen lijst
(Geen onderwerp)
« Reactie #40 Gepost op: december 30, 2005, 18:51:18 »
@rolly:

we hebben al met het oude bestuur bij elkaar gezeten en er ist ook al een nieuw bestuur gevormd, daarbij zijn de mogelijkheden voor het overnemen van de site en het forum ook al klaar, en is er ook al een nieuw design voor de "gewone" site.

dingen als kamer van koophandel kan ook zo opnaam gezet worden, alleen de statuten moeten nog bij een andere notaris onder gebracht worden, met een bijlage waarin het nieuwe bestuur aan geschreven staat.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door SkaBla »
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #41 Gepost op: december 30, 2005, 18:54:32 »
Citaat van: "Rodger Jason"
Je kan je opgeven bij Marius (MegaWorld), dan wordt je ook uitgenodigd voor de ledenvergadering, etc...  Het mailadres staat in deze thread geloof ik en anders op z'n profiel.


Komt goed, heb een tijdje geleden nog contact gehad met Marius, heb z'n adres nog wel ergens.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #42 Gepost op: december 30, 2005, 19:36:05 »
Citaat van: "SkaBla"
@rolly:

we hebben al met het oude bestuur bij elkaar gezeten en er ist ook al een nieuw bestuur gevormd, daarbij zijn de mogelijkheden voor het overnemen van de site en het forum ook al klaar, en is er ook al een nieuw design voor de "gewone" site.

dingen als kamer van koophandel kan ook zo opnaam gezet worden, alleen de statuten moeten nog bij een andere notaris onder gebracht worden, met een bijlage waarin het nieuwe bestuur aan geschreven staat.


Dat hoort zich al beter aan. Ik had eerst het vermoeden dat het weer allemaal uit de lucht gegrepen was. Ik heb al veel bestuurswisselingen bij jullie meegemaakt en was bang, dat het nu weer op de zelfde manier zou gaan.

Zoals ik al zei, veel succes en als jullie hulp nodig hebben, kun je bij ons aankloppen. ^O^
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #43 Gepost op: december 30, 2005, 22:53:32 »
Citaat van: "Tr@nceAholiC"
We helpen graag als het nodig mocht zijn.

Dat waardeer ik alvast heel erg van je!

Citaat van: "Tr@nceAholiC"
Citaat van: "Rodger Jason"
Je kan je opgeven bij Marius (MegaWorld), dan wordt je ook uitgenodigd voor de ledenvergadering, etc...  Het mailadres staat in deze thread geloof ik en anders op z'n profiel.

Komt goed, heb een tijdje geleden nog contact gehad met Marius, heb z'n adres nog wel ergens.


Hmmm, ze weten ook alles, valt me nog mee dat ik me pincode nog geheim kan houden ;)

Het idee is in ieder geval eerst de boel -rustig aan- over te zetten dat onderandere Robert een last kwijt is...
Verder komt er een planning hoe alles moet gaan lopen, maar ik zeg er al gelijk bij, ook dit moet rustig aan gedaan worden.

Aangezien je altijd wel haken en ogen overal aan hebt willen we dus gewoon rustig aan de boel opbouwen.

Wat jullie aan geven dat er veel leden ineens geen interesse meer hadden toen het eenmaal gestart was zit wel iets begrijpelijks in, ons idee hier van is gewoon een redelijke contributie af te spreken met de leden en naar maten de kosten hoger worden dan zal deze ook langzaam steigen tot een besproken maximum...

Ik zit zelf nu bij de Corolla club en betaal 25 euro per jaar, nu kan je zeggen, POEH, 25 euro, dat is veel geld, maarja, aan de andere kant, als je per maand 1 biertje laat staan in de kroeg dan heb je die 25 euro er al ruim uit.

Je moet naar mijn mening dus niet kijken naar het bedrag maar verdeel het eens over de tijd. zeg zelf, 2 euro en 8 cent is niet veel per maand als je weet dat bijvoorbeeld (niet gelijk hier op gaan hameren aub) het forum dit al dubbel verbruikt per maand. (ik meld al wel dat het mogelijk word foto's te plaatsen op het forum in de nieuwe situatie)

Ik weet niet of iedereen hier van op de hoogte is maar het is vrij simpel met een club/vereniging bij de KvK... "je mag geen winst maken" en natuurlijk wil je zelf het liefste ook geen verlies maken ;)

Dus elke euro die er in gestoken word gaan we ook uit geven om leuke dingen te doen.

Ik kan nu dus bijvoorbeeld ook niet van te voren aan geven wat het welkoms geschenk word qua opties, heel simpel, om dit te kunnen weten moet het mij eerst duidelijk zijn hoeveel mensen zich ECHT aan melden en het zien zitten. Met het gene wat hier door binnen komt kunnen we dus gaan kijken wat we voor leuks kunnen regelen.

Natuurlijk _krijg_ je een presentje, maarja, simpel, tegenwoordig is niets meer gratis en moet je daar helaas van te voren altijd rekening mee houden.

We gaan in ieder geval ons uiterste best doen om het leuk en gezellig op te starten.

Bij deze wens ik ieder alvast een goed uiteinde, knal je vingers er niet af en ga niet de weg op als het niet nodig is ;)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »

J3r03n

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #44 Gepost op: december 30, 2005, 22:58:29 »
amen..

@Pim: ik heb contact opgenomen met een notaris (via-via kennis), statuten kunnen blijven liggen waar ze zijn, daar hoeft nix in aangepast te worden, puur kvk.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door J3r03n »

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
(Geen onderwerp)
« Reactie #45 Gepost op: januari 01, 2006, 18:08:55 »
krijg er al steeds meer zin in :D
alleen poosje inactief geweest i.v.m. werk en andere omstandigheden.

maar dat komt helemaal goed en met de club ook :D

en idd. 25,- klinkt eerst vrij veel. maar het is inderdaad meteen voor een heel jaar. en dan valt het weer reuze mee. heb het er graag voor over ;)

al helemaal omdat er geen winst gemaakt mag worden en dat elke cent dus weer terug de club in gaat  ^O^
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Rage »
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #46 Gepost op: januari 01, 2006, 21:37:11 »
Wat is nou een geeltje...... Helemaal als je weet dat je er een leuk welkomstcadeau voor krijgt en goedkopere club-uitjes...  ^O^
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Rodger Jason »

Offline SkaBla

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 18115
    • Onderdelen lijst
(Geen onderwerp)
« Reactie #47 Gepost op: januari 01, 2006, 23:19:12 »
ja in principe krijg je alle 25 euro weer terug, want de club mag niks verdienen
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door SkaBla »
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline mister_fix_it

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 24617
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
(Geen onderwerp)
« Reactie #48 Gepost op: januari 02, 2006, 21:14:27 »
alleen krijg je het dan in "natura" terug (oei da klinkt eng! :P, marius die je in natura terugbetaald :P whahhah )

ik heb er ook al erg zin in, alleen is het de laatste tijd wel weer een beetje stil rond dit gebeuren.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door mister_fix_it »
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Anonymous

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #49 Gepost op: januari 02, 2006, 21:16:19 »
Citaat van: "mister_Fix_it"
alleen krijg je het dan in "natura" terug (oei da klinkt eng! :P, marius die je in natura terugbetaald :P whahhah )

ik heb er ook al erg zin in, alleen is het de laatste tijd wel weer een beetje stil rond dit gebeuren.


Jij vraagt om een laselectrode op je natura delen :)

Reden dat het stil is is wel logisch... Ik vier ook kerst/nieuwjaar...

En als er een ding slecht is dan is het wel als ik een halve fles vodka op heb nog te gaan praten over serieuze dingen ;)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 door Anonymous »