Auteur Topic: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06  (gelezen 3457 keer)

Anonymous

  • Gast
Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Gepost op: juni 27, 2009, 19:03:23 »
was weer een leuke gister! :D

de slet heeft weer alle heats in de toer gereden en volgens omstanders reed ik een 2.33 (in heat 4 met quoc mee als passagier de hele tijd achter een Caterham met een Opel GSi motor gehangen, zijn tijden werden geklokt). Is 5 sec. langzamer dan mijn snelste tijd, maar ik begin te merken dat het lekkerste van mijn banden af is en het was wat warmer als de dag dat ik mijn snelste tijd zette (scheelde 20 graden denk :P) en ik ben wat te aggresief nu :P.

alle 4 de heats heb ik opgenomen en online gezet, hier is iig heat 1:

http://www.vimeo.com/5348434

en een paar filmpjes van buitenaf, gemaakt door een maatje van me, ook leuk om eens wat beelden te zien van buitenaf :D
http://www.vimeo.com/5350711

de rest van de filmpjes staan in m'n vimeo account, maar zo interessant is het niet, 4x 20 minuten vanuit de auto gefilmd :P

//edit: oh ja, en ik ben te chicken om de Mastersbocht vol in 4 te nemen (wat RJ me laatst aanraadde), dat durf ik echt niet :P

Offline _Bastiaan_

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1172
  • kiss the apex, not the wall
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2009, 00:07:00 »
Mastersbocht voluit!? Damn dan heb je ballen :) Dat zou ik ook niet durven, ik nam hem de eerste keer in 2  :P .
  96'er P8 GXI en 74'er KP30

Anonymous

  • Gast
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2009, 00:07:40 »
ik kom er met 130-140 aan en rem dan ff af en terug naar 3.
Ik ben op dat punt wel ingehaald door een serieuze racer (witte E36) die daar veeel en veeeel harder doorheen ging.

Offline Calavera

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 7171
  • RaceChinees
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2009, 00:12:37 »
hing er beetje vanaf... met de 4age slet kwam ik in zn 4 aanzetten... 140+ en vaak ff tikje terug en in zn 4 laten en anders in zn 3. Ik had laatste paar keer niet echt vertrouwen meer in me oude chassistje :) zeker omdat achterasje uit zichzelf kon sturen :)
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Anonymous

  • Gast
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #4 Gepost op: juni 28, 2009, 00:14:53 »
dat vind ik niet gek, wat een gaar ding was dat op het einde zeg! :D

Offline _Bastiaan_

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1172
  • kiss the apex, not the wall
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2009, 00:15:35 »
ja, zo neem ik hem ook, kom alleen iets minder hard er op af, dus ik neem hem in 3 :).
Maar hij lijkt krapper dan het is, als je hem goed aansnijdt kun je hem volgens mij best hard nemen inderdaad.

LOL @ Quoc: Citroen ZX technology in starlet! (ik blijf er bij, de ZX had gewoon een productiefout en dat noemen ze voor het gemak dan maar een meesturende achteras  :D )
  96'er P8 GXI en 74'er KP30

Offline Calavera

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 7171
  • RaceChinees
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2009, 00:16:18 »
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Anonymous

  • Gast
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2009, 00:19:31 »
Citaat van: "_Bastiaan_"
ja, zo neem ik hem ook, kom alleen iets minder hard er op af, dus ik neem hem in 3 :).
Maar hij lijkt krapper dan het is, als je hem goed aansnijdt kun je hem volgens mij best hard nemen inderdaad.

LOL @ Quoc: Citroen ZX technology in starlet! (ik blijf er bij, de ZX had gewoon een productiefout en dat noemen ze voor het gemak dan maar een meesturende achteras  :D )

ik (en iedereen met wie ik samen rijdt op zandvoort) stuur die bocht te laat in ben ik dus achter gekomen, veel eerder insturen en de bocht ronder maken scheelt veel. Maar het lukt me nog niet echt :D

Michel H

  • Gast
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #8 Gepost op: juni 28, 2009, 00:54:55 »
Ik pakte met de Corolla altijd de kerb mee, totdat ik erachter kwam dat je onderstel daar rake klappen van krijgt (duh). Met de Starlet zit ik vanaf Scheivlak in de 4 en ik ga net voor het insturen even van het gas.. hooguit 2sec...ik houd 'm hier in z'n 4 en dan vol gas er doorheen. Het is hier heel belangrijk je auto naar buiten te laten lopen zodat je je auto helemaal links hebt, zo kun je in een rechte lijn aanremmen voor de Renaultbocht. Dat naar buiten laten lopen kan heel makkelijk en soepeltjes, je hebt hier zoooooveel ruimte..en als je je auto gewoon in z'n 4e versnelling laat staan heb je veel meer rust in de auto.

Als mijn Starlet niet zoveel bodyroll zou hebben dan kon ik er wel volles programm doorheen knallen, nu ben ik bang dat ik omval ofzo en op de zijkant de grindbak in schuif. Vooral als ik de kerb zou raken.

Anonymous

  • Gast
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2009, 01:12:11 »
dat bedoel ik dus, dat doe jij dus al op straatbanden, maar toch durf ik dat niet echt :D

Anonymous

  • Gast
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2009, 02:26:40 »
ik heb een beetje zitten klokken in mijn filmpjes, gemiddelde van vrijdag was 2.33 met een uitschieter naar 2.31 :)

het beste van de banden is er echt wel af, en het veel warmere weer zal ook meegeholpen hebben.

Offline Calavera

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 7171
  • RaceChinees
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2009, 07:01:17 »
Je zit ook met dat je slicks telkens een keer heet wordt en weer afkoelt.
Naarmate dat het vaker gebeurd, veranderd het structuur van je rubber.

Dat is wat ik es te horen heb gekregen.  En temp...
Heel andere opbouw van bandendruk. Een bandje kan echt behoorlijk uitzetten.
Ik weet dat ik mijn slicks op 1,8 keer startte... en direct nadat ik de baan afging gelijk gestopt
en bandendruk meter tegenaangehouden. zo'n 3 bar!
"...One lean, mean, Roest-machine..."

Offline dennismo

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 324
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #12 Gepost op: juni 28, 2009, 10:50:51 »
de druk in mijn banden bleven eigenlijk gelijk. Had ze de dag ervoor op 2 bar gezet en na het einde van de heat bleven ze op 2 bar staan terwijl ze wel bloedheet waren..
Citaat van: \"Dennismo een jaar geleden\"
Mij zul je nooit in zo\'n stinkende diesel zien rijden, des noods koop ik iets op LPG maar no way een diesel!

Anonymous

  • Gast
Re: Vrijrijden Zandvoort vrijdag 26-06
« Reactie #13 Gepost op: juni 28, 2009, 11:37:05 »
Citaat van: "Calavera"
Je zit ook met dat je slicks telkens een keer heet wordt en weer afkoelt.
Naarmate dat het vaker gebeurd, veranderd het structuur van je rubber.

Dat is wat ik es te horen heb gekregen.  En temp...
Heel andere opbouw van bandendruk. Een bandje kan echt behoorlijk uitzetten.
Ik weet dat ik mijn slicks op 1,8 keer startte... en direct nadat ik de baan afging gelijk gestopt
en bandendruk meter tegenaangehouden. zo'n 3 bar!

ik heb ze thuis gemonteerd en toen een stevig rondje lopen hoeken (maar niet zo heftig als zandvoort) en ze toen, redelijk warm, op 2 bar rondom gezet.