Starlet Forum
Meetings & Events => Algemene meetings, evenementen & trackdays => Topic gestart door: Anonymous op januari 08, 2008, 18:01:42
-
he wie gaan er allemaal vrij rijden a.s. zaterdag?
-
Ik zal der naar alle waarschijnlijkheid gewoon bij zijn :)
Heb deze dagen bijna nooit gemist. (behalve toen me auto in de swap was)
Heb nog 4 volle spaarkaarten om te kunnen rijden hehehe :shades:
Van de week nog maar ff wat vloeistoffen verversen etc. me LSD heb ik helaas niet op tijd derin.
-
die van mij is bijna vol. mischien leuk om ff af te spreken op t paddock na de tunnel en dan ff babbelen en daarna een stukkie met elkaar mee te rijden
-
Je mag voor me starten op de paddock ;)
Ik moet de eerste ronde toch me banden opwarmen :P
-
maakt mij niet uit....
-
Ik moet weer werken... Maar het goede nieuws is, dat januari de laatste maand is dat ik op zaterdag nog moet werken :cheer:
Dus de volgende keer ben ik er weer bij :)
-
das jammer dat je niet kan
-
Hehehe... ik ga volgende maand ook nog ff rijden. Genoeg dagen iig.
En als alles beetje meezit.auto/financien. Dan hoop ik in maart me racelicentie te halen.
Dan ga ik stapje verder zoeken dan vrijrijden :P
-
HARC dagen... veel mooier dan die sjappie-dagen.
Ik ben er niet bij. Heb geen vervoer die kant op, aangezien het een te groot risico is om die kant op te rijden zonder "backup". Wou met de trailer komen, maar heb ff niets om ervoor te hangen. :)
-
I know...
Ik heb alleen nog 4 gratis ritten. Dus die ga ik sowieso opmaken.
En de toerklasse skip ik nu. ga vanaf nu gewoon de sport klasse rijden :)
Ben benieuwd naar de opmerkingen.
-
Ik denk eerst :lmao:
En als je ze voorbij komt racen B|
-
of ze gaan als debielen rijden om je bij te houden, afsnijden enz....
want je heb toch maar een "knakenbak"
-
niet in de sport, daar rijden serieuze gasten rond.
-
Goeie shit!
Beste mensen,
Hierbij ontvangen jullie de NIEUWSBRIEF voor het VRIJ RIJDEN van
ZATERDAG 12 JANUARI 2008
Voor het nieuwe seizoen zijn onderstaande bepalingen van kracht
Sommige zijn bekend, andere zijn NIEUW
Lees deze GOED door zodat je zaterdag NIET voor verassingen komt te staan...
--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 1:
DE GRAND PRIX CHICANE
Omwille van het verlagen van de snelheid naar het SCHEIVLAK, dient iedereen gebruik te maken van de GRAND PRIX CHICANE.
Dat betekend over de Hunzerug naar beneden, waarna er sterk afgeremd dient te worden.
Daarna gaat het circuit middels een scherpe rechts-links combinatie weer naar boven richting het SCHEIVLAK.
Wie zijn rempunt mist, kan via de ESCAPE-ROUTE zijn weg vervolgen. Kijk goed uit bij het opnieuw invoegen!!!
In de bijlage is een kaartje toegevoegd.
KLASSE INDELING
Vanaf heden kan er gereden worden in de volgende klassen:
TOER KLASSE
DEFENITIE: Standaard straatauto, eventueel verlaagd en / of bredere wielen zijn toegestaan.
Geen rolkooi, geen racestoelen of andere race-onderdelen aanwezig.
Klasse is bedoeld voor de TOER rijder, dus niet voor coureurs in spe!
SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen en / of lichte cursusauto’s zijn toegestaan.
Raceauto’s zijn niet toegestaan.
Klasse is bedoeld voor de SPORTIEVE rijder maar dan zonder WK toerwagen ambities!
SUPER SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen / snellere cursusauto’s & GT’s
Raceauto’s worden uiterst beperkt en slechts met toestemming van de organisatie toegelaten!
Klasse is bedoeld voor de ERVAREN VRIJ RIJDERS die goed kunnen inhalen (maar ook ingehaald kunnen worden!)
Bij de inschrijftafel moet kenbaar gemaakt worden in welke klasse jij en je auto thuis horen.
SWITCH-KAART
Als de organisatie van mening is dat je in de verkeerde klasse deelneemt, krijg je bij binnenkomst bij baanpost 6 een SWITCH-
KAART (voorzien van een volgnummer) overhandigd. Op deze kaart wordt aangegeven in welke klasse wij vinden dat jij thuis hoort. Deze kaart
dien je de volgende keer bij de inschrijftafel te overleggen. Wie dat niet doet, wordt uitgesloten van deelname aan alle VRIJ RIJDEN activiteiten.
TIJDSCHEMA
Het tijdschema ziet er als volgt uit:
TOER KLASSE: 1100-1200-1300-1400
SPORT KLASSE: 1120-1220-1320-1420 (laatste sessie = combi met SUPER SPORT)
SUPER SPORT KLASSE: 1140-1240-1340-1420 (laatste sessie = combi met SPORT)
MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS
Vanaf heden worden er maximaal 60 deelnemers per sessie op de baan toegelaten
SPELREGELS
Aan de inschrijftafel ontvangt iedereen de belangrijkste SPELREGELS inclusief de betekenis van de VLAGSIGNALEN.
Lees deze nogmaals goed door zodat je op de juiste wijze reageert en niemand in gevaar brengt!
LEEFTIJDGRENS
Wie deel wil nemen aan het VRIJ RIJDEN of mee wil rijden als passagier, dient tenminste 18 jaar of ouder te zijn.
Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden!
HELMPLICHT
LET OP: VANAF HEDEN IS HET VOOR ALLE DEELNEMERS EN BIJRIJDERS VERPLICHT OM EEN HELM TE DRAGEN!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 2:
TOEGANG PADDOCK 1
Paddock 1 is uitsluitend toegankelijk voor auto’s van deelnemers. Oprijwagens en aanhangers worden NIET toegelaten op Padoock 1.
Het afladen van auto’s en parkeren van sericeauto’s / oprijwagens / aanhangers kan op de grote Paddock 2 plaats vinden.
OPSTELLEN
De vooropstelling vindt plaatst in de PITSSTRAAT, toegang via PITBOX nummer 1
Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.
EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers bij BAANPOST nummer 6 het circuit.
AFGEBROKEN SESSIE
Mocht een sessie binnen 10 minuten na aanvang worden stilgelegd met een CODE ROOD / RODE VLAG en NIET na enkele minuten worden vervolgd, dan blijft de SESSIEKAART GELDIG voor gebruik van de volgende sessie van de betreffende klasse!
INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf vanaf 09.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar.
Aan de inschrijftafel kunnen slechts 2 sessiekaarten tegelijk worden aangeschaft.
Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.
KOSTEN
Kosten voor ALLE KLASSEN: 20,= euro per sessie van ca. 17 minuten.
Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.
INSTRUCTIE
Wie graag van een RSZ instructeur les wil over techniek van de ideale lijnen, stuur- & rem- en kijktechniek, kan dit bij de inschrijftafel kenbaar maken. Je betaald hier dan (slechts)10 euro EXTRA voor per sessie.
BIJRIJDERS
Een bijrijder is toegestaan, dient minimaal 18 jaar oud te zijn en is verplicht in de auto zijn riemen en helm te dragen.
De deelnemer (rijder) blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn bijrijder en / of hem vergezellende bezoekers.
Dit staat ook in de tekst in de bij de inschrijftafel en door jou te ondertekenen VRIJWARINGSCLAUSULE!!
VERZEKERING
Er komen veel vragen over toepassing van de verzekering: deze is doorgaans niet geldig op een afgesloten circuit.
Raadpleeg bij twijfel je verzekeringsmaatsch appij. Bij onverhoopt schade is het (traditiegetrouw) rekening de man...
SCHADE AAN HET CIRCUIT
Hoewel het zelden gebeurd willen we je toch herinneren aan (een deel van) de inhoud van de exoneratieclausule die je ondertekend bij de inschrijving: schade aan het circuit is voor je eigen rekening. Rij dus normaal en gebruik het circuit niet als een testbaan.
RIJGEDRAG
Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)
KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
In overleg met het circuit proberen wij op 1e PAASDAG en 1e PINKSTERDAG het VRIJ RIJDEN te organiseren.
De actuele kalender tref je op de website: http://www.vrijrijden.nl (http://www.vrijrijden.nl)
EMAIL
De laatste info komt altijd per NIEUWSBRIEF naar je toe.
Ontvang je nog geen berichten? Dan is het door jou opgegeven mailadres voor ons onbruikbaar (onduidelijk opgeschreven).
SCHRIJF DAN DUIDELIJK je (nieuwe?) mailadres op het formulier tijdens de inschrijving in de Mickey’s Bar.
Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: info@vrijrijden.nl (http://mailto:info@vrijrijden.nl)
Website: http://www.vrijrijden.nl (http://www.vrijrijden.nl)
(http://http://photo.ringo.com/249/249569404RL272992536.jpg)
-
Zozo, volgens mij is er aardig wat veranderd. Denk dat het er alleen maar beter op kan worden.
Opvallende puntjes zijn toch wel de helmplicht, (ik denk) strengere controle op klasse indeling, en baan aanpassing.
Alleen maar positief ^O^
Laat maar even weten in hoeverre de aanpassingen voor verbetering zorgen Quoc :)
(nu ga je je rondentijd met die extra bocht dus wel niet meer verbeteren he)
-
Je kan je "rempunt" toch missen. :P
Hoop dat ze gewoon minder massale heats hebben. Max 40 autos op de baan.
Ga niet met Vrij Rijden rijden, maar pak de 1e HARC dag. Lekker doordeweeks met fatsoenlijk rijgedrag en rustige baan.
-
En daar mag ook iedereen meedoen? (las iets van oldtimer club ofzo)
-
Yep,
Maar dat zijn mensen die bijvoorbeeld trainen voor hun racelicentie of gewoon circuitkilometers willen maken. Dat soort actie als laatst met die BMW zal daar niet gebeuren.
Dat ze je de auto onder je kont vandaan rijden als je als langzamere op de verkeerde baanhelft rijdt, das dan weer het nadeel... :P
-
Alle regels vind ik op zich prima maar ik vind die extra chicane echt bull.
Voorbeeld:
Je stuift op die chicane af. Ervoor duik je de Slotemakerdal in. Gaat met een rap
tempo weer omhoog. (normaliter MOET je hier je gas derop houden, anders wordt je kont licht en ga je spinnen. Heel tricky punt. Daar is de AW11 wellicht deraf gegaan)
Anyway, je duikt het dal in. En gelijk weer omhoog. En daar moet je en hard op je remmen en nog insturen om die chicane te pakken. Rechts - links.
Ik verwacht dat je dat daar nog het eea spins gaat tegenkomen.
betere rondetijden gaat nu niet meer lukken. Dat kan ik je nu wel vertellen.
-
is het een blijvende aanpassing? of alleen voor het vrij rijden?
-
Ik ben er morgen ook met de welbekende Celica :)
Straks eerst maar even een voorsteltopic maken :$
-
oh dear.....
-
hmmm in combi met regen wat morgen voorspeld is :) ben ik benieuwd hoeveel der daadwerkelijk gaan rijden..
-
mooi.. Des te rustiger zal het zijn :)
-
mijn idee kan ik rustig mn starlet in rijden :driver:
-
nou... ik heb net me autootje geserviced.
Alles na gelopen. ook de remmetjes :)
Slicks achterin gegooid. En morgen knallen :shades:
Blijf het nog steeds qudt vinden van die chicane.
-
die extra bocht ziet er wel tricky uit, en als ik Quoc zijn uitleg lees zal daar vast wel e.a gebeuren.
Je kan ook gewoon de doordraaier nemen en dan voor de audi S weer erop komen :P De dustin manier haha
-
ik ben t wel met quoc eens je kan niet meet knallen de gerlach uit wel jammer
nou tot zo dan maar!!!!
-
Das niet de gerlach ..
Je hebt Gerlach over naar Hugenholtz, Hunzerug, Slotemakerbocht (dal)
-
ja ok, maar je kan niet meer knallen daar. idd jammer
-
was vandaag lekker rustig. Heb 2 heats gereden.. de 2e heat was behoorlijk nat, dus dat was meer driften :rolleyes:
Remmen hebben het op een dikke rookpluim na, heel goed gehouden. {:)}
De chicane is niet goed voor de rondetijd, maar voor een chicane is het geen verkeerde. Ik kon er behoorlijk hard doorheen rijden.
-
heb met de chicane toch nog een 2:24 gereden. :P Maar het is gewoon qudt. klaar,..
-
de foto's van vandaag:
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden01.jpg)
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden02.jpg)
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden03.jpg)
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden04.jpg)
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden05.jpg)
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden06.jpg)
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden07.jpg)
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden08.jpg)
En nog een pic van de getthospec cameramount, werkt perfect! :D
(http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/Vrijrijden09.jpg)
Ik ben nog wat aan het klooien met de filmpjes die ik gemaakt heb, die komen nog :D
-
hir are ze movies :D
niet de snelste, wel de leukste manier om de hugenholtz te nemen :D (http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/vrijrijden-1.MPG)
Samurai z'n P7 met ontstekingsprobleme n (http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/vrijrijden-2.MPG)
Celica a ligne droite :D (http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/vrijrijden-3.MPG)
Quoc in tarzan 1 (http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/vrijrijden-4.MPG)
Quoc in tarzan 2 (http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/vrijrijden-5.MPG)
Er komt nog een onboard filmpje van de Celica, die is nog aan het uploaden :D
//edit:
hier is ie dan:
onboard bij de Celica (http://http://www.uwhost4.net/~hachi/vrijrijden/12-1/vrijrijden-6.wmv)
-
naice doc :)
jammer dat die citro hem verloor, anders was die maat van je vet door die bocht heen gedrift :D net als bij de audi SS :D
-
ik heb me prima vermaakt en die chicane vond ik niet zo erg achteraf. :driver:
op naar de volgende
-
naice doc :)
jammer dat die citro hem verloor, anders was die maat van je vet door die bocht heen gedrift :D net als bij de audi SS :D
Dat deed ie bijna iedere keer daar en in de audi s.
Niet de snelste, wel de leukste manier :D
-
mooie glijders man...
Nice car control! Petje af.
Op dat vlak mag ik nog een heeeele hoop leren.
-
dat kan ie wel idd, op punten waar ik dacht dat we ZEKER gingen spinnen trok ie hem gewoon weer recht :)
gewoon een keer die RWD tol van je fixen en een driftdag doen, daar leer je zo fucking veel :D
-
Dank u :)
Gewoon veel oefenen. Toen ik mijn 240sx voor het eerst had, kon ik er ook geen zak van.
Een dagje driftschool doet wonderen! Nu rij ik zo'n 3 jaar RWD en dan leer je vanzelf wel wat de auto wel kan (zie hier zandvoort) en wat de auto niet kan (zie mijn blauwe Celica :oops: )
Als het op lijnen rijden komt, heb ik nog veel van jou te leren! :heilig:
Nu mijn foto's, beginnend met een wazige foto van Thomas, die ie niet online wilde gooien omdat ie wazig was B| Boeiend, gewoon een stoere foto! :D
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/DSC08863.jpg)
Starlet chasing BMW
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_0002.jpg)
Starlet chasing Porsche.
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_0003.jpg)
ouwehoer clubje :P
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_0004.jpg)
Een of andere rappe Starlet ^O^
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_0005.jpg)
Eenzaam
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_0006.jpg)
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_0007.jpg)
Weer de AP7 Starlet :rolleyes:
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_0012.jpg)
En een sfeervol plaatje als afsluiter :smokey:
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/IMG_00031.jpg)
-
ok hier een filmpje van mn foutje en mn 2 ronde 2e heat
http://http://dr-jeckell.hyves.nl/photos/167237425/0/2RfB/
http://http://dr-jeckell.hyves.nl/photos/167227279/0/PNJt/
-
(http://http://i4.photobucket.com/albums/y102/dennismo/Sportklassiek/Zandvoort%20januari%202008/DSC08863.jpg)
Dit is idd een stoere pic :) Celica overtaking BMW ;) of andersom maar dat kan je toch niet zien op pics ;)
En idd... op straatbanden was het welk flink chasen op hookie wookiebanden. En het tempo is sport lag duidelijk stukken hoger. Maarja, ben de porsche en bmw alsnog voorbij gegaan ;)
-
wieso es gehört! :D
Fabian, ik krijg je filmpjes niet te zien? |:|
-
in feite mag je rechts niet inhalen he :rolleyes:
idd, de filmpjes werken niet echt :'(
-
Moet jij es opletten waar ik wel en niet inhaal. Zowel links en rechts :P Dat mag op zandvoort ;)
Had gisteren zelfs door de grindbak iemand ingehaald
Had me verremd bij de chicane omdat er een clio vaststond in de grindbak en de auto voor me vol in de rem ging.
Kon niet meer op tijd afremmen, naja dan maar rechtdoor door de grindbak heen. En ik stond niet vast :)
Maar wel een auto ingehaald heheh.
-
uiteraard had je die plaats meteen weer teruggegeven, want inhalen door de grindbak mag niet he! :P
-
Echt niet... ff grind beetje afgeschud van de auto en daarna full throttle weer door hoor.
We rijden niet in de toer :hypocriet:
-
haha :D
Op het nat reed Dennis een rondje van ongeveer 3 minuten btw :P
Dat was het rondje wat je ook ziet op het onboard filmpje, dus met 2 drifts en ff aan de kant voor iemand :)
-
Met de 2E heb ik op nat wegdek wel es 2:42 gereden ofzo. In de zeikende regen. Nu heb ik dat nooit gemeten.
-
mjah, dat was dus zonder die chicane en met iets meer circuitervaring denk ik? :P
En ws. iets betere achterbanden :P
-
wat voor setup had je met die 2e motor dan?
-
Met de 2E heb ik op nat wegdek wel es 2:42 gereden ofzo. In de zeikende regen. Nu heb ik dat nooit gemeten.
Kan ik de volgende keer een sessie met jou meerijden?
Ik wil wel es weten welke lijnen jij rijdt daar. Zitten best lastige stukken in om een ideale lijn te vinden vind ik..