Auteur Topic: Kom niet op starletforum met linux  (gelezen 4812 keer)

sterretje

  • Gast
Kom niet op starletforum met linux
« Gepost op: september 08, 2007, 10:27:28 »
Ik kom, sinds ik de nieuwe linux versie heb geinstalleerd, niet meer op dit forum. Eerst dacht ik dat het een serverfout was, maar na een week kreeg ik argwaan, met win xp lukt het wel. Ik heb dit aangekaart bij het linuxforum, daar komen sommigen er wel op, anderen ook niet. Met windows altijd wel trouwens. Raar...

http://http://forum.ubuntu-nl.org/topic/14375

Toch wil ik thuis met linux wel kunnen blijven posten op het starletforum, dus wat nu?
phpBB forum is niet het meest stabiel volgens een kenner, misschien is de server van dit forum te veel beveiligd tegen hackers, en komt een gewone linux surfer er niet in.

Iemand een oplossing?
« Laatst bewerkt op: september 08, 2007, 10:46:10 door sterretje »

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2007, 10:29:12 »
Ik zal dit ff posten op het PHPbb-forum. Als ik nieuws heb, hoor je het...

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2007, 10:41:38 »
sins gisteren draait het forum zelf op linux ... wel is het zo dat alles nog draaid in versie RC3 ...

probeer eens te registreren op forum.toyotaclub.be daar draait RC5 en kijk eens of je daar wel kan werken ... als dat zo is ... is dat het jammere van werken met een beta versie ;-)

welke browser gebruik je trouwens op linux ... want als ik het met firefox doe gaat alles perfect hoor! En wat krijg je presies van fout ???
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2007, 10:50:29 »
Citaat van: "Cliff"
sins gisteren draait het forum zelf op linux ... wel is het zo dat alles nog draaid in versie RC3 ...

probeer eens te registreren op forum.toyotaclub.be daar draait RC5 en kijk eens of je daar wel kan werken ... als dat zo is ... is dat het jammere van werken met een beta versie ;-)

welke browser gebruik je trouwens op linux ... want als ik het met firefox doe gaat alles perfect hoor! En wat krijg je presies van fout ???

Cliff, surf met Linux ubuntu 7.04 firefox en epiphany (ook firefox derivaat)
De vorige 6.10 ging prima, na schoonmaken pc (dual boot met gecrashte win) alleen linux erop, win vrat alleen maar gigabites.

Ik krijg dit
----------------------------------------------------------
Kan “www.starletforum.nl?  niet vinden.

Ga na of u verbonden bent met het internet, en dat het adres klopt.

Als deze pagina vroeger bestond, dan kunt u wellicht een gearchiveerde versie vinden:


    * in de Google-cache

    * in het Internet Archive
--------------------------------------------------------------

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2007, 11:05:09 »
en wat krijg je als je in een terminal window

ping http://www.starletclub.nl

ingeeft

als dat daar niet antwoord heb je ergens een dns issue ... anders snap ik het ook niet goed! en forum.toyotaclub.be werkt dat ?
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2007, 11:53:44 »
Doe ik vanavond, ben nu op het werk, als jullie een week niks horen lukt het niet om erop te komen. Heb ergens een laptop met dual boot linux win, maar verrekte win krijgt netwerkkaart niet aan de praat.

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2007, 12:30:18 »
Reply van de PHPbb-desk:


phpBB is bij mijn weten niet afhankelijk van het besturingssysteem van de client, hooguit de browser. Het lijkt me toch dat er iets mankeert aan de configuratie van die gebruiker, kan hij geen enkel phpBB forum op? Lijkt me sterk..


Ze vermoeden dat het een probleem bij jouw pc zelf is, en niet board-gericht.

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2007, 12:51:41 »
Bedankt voor info Rodger. Toch is dit vreemd, andere linux gebruikers hebben het ook geprobeerd op ubuntuforum, de ene kwam er wel op, de andere weer niet.
Ik zal vanavond met de laptop eens met linux ubuntu 7.04 proberen erop te komen, volgens mij kon dat nl eerst wel (5 weken terug) Er zitten overal dezelfde firefox browsers op. Ik kon wel op een andere phpbb forum komen.

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2007, 15:28:30 »
nu gisteren avond heeft het forum er wel een tijd uit gelegen doordat ik alles naar de nieuwe server in Duitsland was aan het moven !!! Dat kan dus voor gisteren wel een verklaring geweest zijn maar nu draait alles goed. Ik heb even getest met
- Mandriva
- Fedora core 5
- Mac os X
- Windows xp ie
- windows xp ff
- windows vista bus ie
- windows vista bus ff
alle doen het goed ...

debian op onze server kan ook de site gewoon openen met lynx (text based) en alles lijkt er op te staan!
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2007, 16:21:37 »
Mooi dan is het opgelost. Straks naar huis en testeuh

Inmiddels thuis: ik zit er weer op!! :D  :D

(toch raar, heb vd week dit bijna elke dag geprobeerd)

Thanx allen!
:slotje:

Offline Sebastiaan84

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3263
  • Former EP81 Si Whiteline driver
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2007, 08:54:11 »
Even aanvulling op het lijstje van werkende systemen:

SuSu Linux 10.2 met Gnome pakket (Firefox)
Linux Ubunbtu 5.10 via Live CD

Windows 2000 Prof met IE 6.0 en Firefox 2.0
Windows 98 SE met IE 6.0 en Firefox 2.0


met alle systemen kon ik starletforum.nl oproepen en bekijken.
Past: EP81 Si A.K.A Red Evil, AE111 G6 Zenki, T22 Avensis Station Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005

Offline insomnia

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 692
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2007, 16:23:38 »
Of je een site al dan wel of niet kan bekijken heeft geen moer met het OS dat je draait te maken. Hooguit met een brakke browser. Beetje onzin om te gaan roepen met Redhat of Suse werkt het wel of niet.

Offline Sebastiaan84

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3263
  • Former EP81 Si Whiteline driver
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #12 Gepost op: september 09, 2007, 16:49:27 »
het enige wat ik doe is een aanvulling maken op de lijst van Cliff, omdat ik toevallig die systemen hier draai en het even getest heb.

Of het iets te maken heeft met je OS, zo diep zit ik niet in de ICT, ben werktuigbouwkundige geen ICTer ;)
Past: EP81 Si A.K.A Red Evil, AE111 G6 Zenki, T22 Avensis Station Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2007, 20:58:53 »
Ik denk ook dat het niet de browser was, maar het forum, of de server daarvan die de linux/firefox bezoekers niet accepteerde, en de IE/win luitjes wel. Zie opmerking Menno op ubuntu forum: http://http://forum.ubuntu-nl.org/message/142120#p142120

Ps je hebt heel wat pc meuk staan Sebastiaan  ;)
(net als ik, moet nodig naar de kringloop met die zooi)

Offline Sebastiaan84

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3263
  • Former EP81 Si Whiteline driver
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2007, 21:16:40 »
ff denken hier in huis staan 3 laptops waarvan 1 centrino duo 1 single core centrino en een sempron mobile. Desktops: een 3 Ghz Pentium Dual Core en een 3 Ghz Pentium 4 HT, een Athlon 1 Ghz en een K6 2 met 400 Mhz :P

We draaien hier over het algemeen XP, ik zelf draai virtueel op mijn lappie ook Suse en dat win 2k en 98SE spreekt voor zich, dat zijn de laatste 2 systemen die ik noemde.
Past: EP81 Si A.K.A Red Evil, AE111 G6 Zenki, T22 Avensis Station Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #15 Gepost op: september 09, 2007, 21:29:06 »
Mijn "snelste" is slechts 1.8 Ghtz, heb 'm net een paar dagen. Met Linux hoef je geen zwaar spul ;) (zit nu op een 616mhz overgeclockte bak)

Offline Sebastiaan84

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3263
  • Former EP81 Si Whiteline driver
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #16 Gepost op: september 09, 2007, 21:32:24 »
Ik doe het met een bijna 3 jaar oude centrino 1,7 Ghz met 512 aan ram en een 80 gb hdd, en die 2 oude bakken ben ik wat mee aan het stoeien zo af en toe, die k6 2 heb ik al eens als win 2k webserver gehad maar was me te traag ;)

De rest van de machines zijn hellaas niet van mij haha.
Past: EP81 Si A.K.A Red Evil, AE111 G6 Zenki, T22 Avensis Station Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #17 Gepost op: september 10, 2007, 08:08:47 »
eila de vorige server accepteerde gewoon iedereen wij hebben geen filters op OS of eender wat als blijkt dat er 1 bepaalde distributie van linux in 1 bepaalde versie niet altijd op het forum kan en alle andere mensen en distributies wel neig ik toch eerlijk te zeggen dat het eerder aan dat os of een component ligt daarvan... ikzelf gebruik ook mixed systeem en wij testen al onze dingen op alle machienes.

Verder heb ik niks in tabellen aangepast of eender wat ... typisch bullshit verhaaltje. Wat ik heb gedaan is alles gemigreerd naar een nieuwe server op dat andere forum weer tyisch hypocriet voorbeeldje van onze Linux hippy's het ligt altijd aan de ander ons systeem is perfect en blablabla, neem het van mij aan ook linux is niet perfect :-) jullie zullen gewoon tijdens de migratie op het forum geweest zijn en de db stond toen gewoon uit ...

Verder wil ik er ook op wijzen dat we dik 2 jaar op windows gedraaid hebben met de forums en nooit ... heeft iemand ook maar 1 probleem gehad dus of windows nu zo slecht is als alle linux hippy's beweren ... nja ;-) sterke bewijzen die ONAFHANKELIJK zijn hebben die daar meestal niet voor...
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #18 Gepost op: september 10, 2007, 09:37:52 »
Citaat van: "Cliff"
eila de vorige server accepteerde gewoon iedereen wij hebben geen filters op OS of eender wat als blijkt dat er 1 bepaalde distributie van linux in 1 bepaalde versie niet altijd op het forum kan en alle andere mensen en distributies wel neig ik toch eerlijk te zeggen dat het eerder aan dat os of een component ligt daarvan... ikzelf gebruik ook mixed systeem en wij testen al onze dingen op alle machienes. Verder heb ik niks in tabellen aangepast of eender wat ... typisch bullsh*t verhaaltje. Wat ik heb gedaan is alles gemigreerd naar een nieuwe server op dat andere forum weer tyisch hypocriet voorbeeldje van onze Linux hippy's het ligt altijd aan de ander ons systeem is perfect en blablabla, neem het van mij aan ook linux is niet perfect :-) jullie zullen gewoon tijdens de migratie op het forum geweest zijn en de db stond toen gewoon uit ...
Verder wil ik er ook op wijzen dat we dik 2 jaar op windows gedraaid hebben met de forums en nooit ... heeft iemand ook maar 1 probleem gehad dus of windows nu zo slecht is als alle linux hippy's beweren ... nja ;-) sterke bewijzen die ONAFHANKELIJK zijn hebben die daar meestal niet voor...

Ik wil je niet op de kast jagen hoor ;) ,maakt me niks uit hoor ieder zijn liefste OS. Ik weet Linux is ook niet perfect, maar de kleine dingetjes die ik er mee heb zijn niet te vergelijken met de ellende die ik met win heb gehad, tot blue screen of death aan toe. Daarom ben ik naar linux overgegaan, en het bevalt goed. XP is (redelijk) stabiel, maar die vindt ik met al die dialoog opmerkingen niet bepaald gebruiksvriendelijk meer, continue dat "je moet dit doen anders" (ja ik weet het je kunt dit uitschakelen)
95% vd pc's in de wereld zit op win, stel je eens voor dat 95% vd auto's een opel kadett is (win2k) deawoo nexia (XP) en opel astra (vista) nou stel je eens voor... Beetje diversiteit ook bij pc's is wel zo leuk   :J

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #19 Gepost op: september 10, 2007, 13:13:27 »
wel ja maar dat is wat ik bedoel ... ik heb bv een nvidia Gforce 4 ti 4600 werkt perfect onder linux tot je dual head wil gebruiken .. neen dat geeft geen blue screens ... het geeft een "kernel panic", het is een andere benaming maar het is net hetzelfde! Sins Apt-Get op debian is de problematiek van dependancy's en zo flink geminderd maar desondanks moet men voor ieder pakket nog altijd dat soort onzinnige /etc config bestanden editeren ... voor de standaard dingen zijn er ondertussen wel flink wat gui's maar er blijft veel tekstfile editing ... vi is dan ook nog eens niet bepaald de aangenaamste editor... windows XP is best redelijk stabiel het probleem is op beide systemen eigenlijk hetzelfde ... een windows of een linux op zich zijn beide (tegenwoordig toch) relatief stabiel maar het zijn de dingen die er rond gemaakt worden zoals programmaatjes, drivers etc die je systeem onstabiel maken ...

wil je het beste van de twee werelden? Dat kan hoor ... Mac OS X en een Apple pc ... je hebt alle voordelen van Unix/Linux (gebasseerd op bsd) en perfecte hardware ondersteuning is dit echt wel de droom van een machiene en neen die zijn niet meer zo duur als je zou denken ;-) Ik ben sins dit jaar sterk voorstander van Mac echt wel. (En je krijgt daar je vriendin ook mee gemotiveerd enkel een stroomkabel en verder niks dan moois!)
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #20 Gepost op: september 10, 2007, 13:39:26 »
Collega van mij zweeeert bij mac. Ik had in het begin met linux ook veel moeite met de apt-get terminal, maar met de nieuwste versie is alles redelijk compleet. En als ik wat zoek, fora genoeg, en met knippen plakken in terminal kom je een heel eind.
Ik heb een w2k bak gehad, liep niet meer, alles schoonmaken en installeren + alle perifere zooi eromheen, word, pdf vieuwer, soundcard drivers, virusspul, firewall, antispyware en de hele santekraam, hele dag zwoegen. Na 2 weken liep de pc weer sloom + vast. Linux is 1 cdtje die gelijk al vrij compleet is. Je hoeft niet naar fabrikant x voor drivertje dit, fabr, Y voor dat drivertje, de kernel regelt dat. Veel mensen zijn verknocht aan win, ik heb er weinig geluk mee gehad denk ik. Nu stop ik hiermee.

Offline Rodger Jason

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 15714
  • When's the next race?
    • http://www.formuleracing.nl
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #21 Gepost op: september 10, 2007, 14:39:10 »
Kom je er nu op? Heb geen zin om al het bovenstaande te lezen, gaat me zwaar boven mn pet. Maar zo ja, dan kan deze dicht???

sterretje

  • Gast
Re: Kom niet op starletforum met linux
« Reactie #22 Gepost op: september 10, 2007, 17:22:25 »
Ik antwoord, oftewel kan dicht. :slotje: