Auteur Topic: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !  (gelezen 3725 keer)

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Jullie kennen mij waarschijnlijk ondertussen wel als hosting provider van de site :) maar ... 2012 wordt een jaar waar we iets bijzonders gaan doen! Groots, Nederlands en voor een goed doel ... door zowat iedereen die we kennen omschreven als "het grootste schijtidee ooit" dat we gehad hebben ... excuses voor het taalgebruik

Om te beginnen de wagen


Honda Accord 1985 1600cc 12 kleppen (zelfde als in civic en crx beschikbaar was

Reeds aangepast
- koppeling
- Drukgroep
- remmen rondomrond zowel trommels, schijven als blokken
- accu (komt nog een reserve bij tegen dat we vertrekken)
- paar roestplekjes weg gewerkt

Nog te doen
- Schokdempers
- bodem strippen taren en opbouwen
- licht unit vooraan (zonder beschadiging aan de wagen)
- bestickering
- herbekabeling naar binnen voor aantal dingen
- achterbank er uit zodat we spike banden kunnen mee nemen

Wat gaan we doen ? wel samen met een collega gaan we de scancovery trial mee rijden ... Dat is vanuit nederland over Duitsland, Polen en Lithouwen naar finland en zo tot de noordkaap. We komen terug over Zweden Noorwegen Denemarken en Duitsland ... dit alles is 8000 km ongeveer (van uit belgie dan) en we gaan dat doen op 7 dagen.

Jullie kunnen alles volgen online eens het event bezig is en ook zien op RTL4 (Nederlandse TV) alsook in autoweek en autovisie (2 boekskes)

We zoeken wel nog wa sponsoring maar hebben er goed oog in aangezien we nog 11 maanden hebben :)

meer info over onze missie op http://www.multibox.be en de trial (moet nog geupdate worden http://www.scancoverytrial.nl )

Alles zal worden gefilmd met bumper camera's alsook van binnen en er wordt een film gemaakt van het geheel ... gratis te downloaden na het event!

Alle reacties welkom uiteraard :) ow ja ... sponsor ben je al vanaf 10 euro ;)

De opbrengst gaat uiteraard niet naar onze broekzak maar naar een goed doel ... niet voor verre landen maar naar het nare ziekte onderzoeks Fonds
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14309
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2011, 09:46:45 »
cool! zoiets lijkt me echt geweldig om te doen :D
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4491
  • POSTERT
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2011, 11:21:16 »
geef je op.. een auto van 20 a 21 jaar oud zal ook wel mee mogen doen ;)
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Evil Twin

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 5935
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2011, 12:05:00 »
Hmmz!
Vind het wel een erg mooie actie!
A Glanza is not a LHD car...

Offline Soron

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1454
  • Detailer
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2011, 12:23:55 »
Gaaf!  :D Ik ben ooit eens in het Finse Lapland geweest in de winter. Erg mooi, maar heb wel respect voor de natuur en de mensen daar. Ik neem aan dat er een gids met jullie mee gaat. :)
Toyota Starlet - 1.3i Smash

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2011, 10:16:44 »
het gehele evenement is geen eigen initiatief. Er is een backoffice, opvolging en we mogen bv ook nergens te snel rijden of zo, het is geen race. Puur een rit voor het goede doel en voor het avontuur uiteraard. De opbrengsten gaan naar het anti nare ziekte fonds in Nederland. Iedereen kan deelnemen de kost schrikt helaas veel mensen af ... je betaald voor 2 personen 2750 euro. MAAR ... dat is alles inbegrepen van overnachten en eten (vol pension) plus backoffice, roadbook, etc ... als je ergens een andere vakantie 7 dagen all in boekt ben je ook wel wat geld kwijt natuurlijk en dat vergeten vele mensen. Ik heb voor de fun eens gekeken ... bv vliegrijs 2 personen naar Luxor ... een echte budget reis zeg maar ... all in kost je ook minstens 1400 euro ... dus op zich :)

wij zijn de natuurvriendelijkst e deelnemers :) 1600 cc ... al de rest zijn 4x4's en meestal flink zware motoren :) we hebben een gemiddeld verbruik van een 6 a 7 liter (zeker doordat we nergens te snel rijden) de wagen weegt 850 kg.

Dat is wel iets wat bij de reis nog bij komt ... je brandstof :) 7000 km aan pakweg 8 liter/100km - 560 a 600 liter heb je dus nodig ... dat is ook nog eens rond de 900 euro dus.

Nu als je wat sponsors vind is dit best te doen en laten we eerlijk zijn het is ook weer eens wat anders dan met je blote kont nare ziekte krijgen van de zon :)

Ter plaatse gaan we zelf ook genieten van de natuur! We bezoeken het ijshotel, we gaan naar het huisje van de kerstman kijken, sledehonden rijden !!!! en dan ook nog scooter tochtje doen op sneeuwscooter
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

Offline Soron

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1454
  • Detailer
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2011, 10:50:56 »
Ooh gaaf dat heb ik ook toen gedaan. Dus je komt ook langs Rovaniemi? Bij het huisje en postkantoor van de kerstman ben ik ook eens geweest.  :)

Ik wil ooit nog eens weer naar Lapland en in deze vorm lijkt me een heel avontuur. Helaas heb ik even niet 4 ruggen liggen hier voor. Wens jullie alvast veel plezier en succes.
Toyota Starlet - 1.3i Smash

Offline Ronald

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 18107
  • RHD EP82 GTT
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2011, 11:06:01 »
Tof initiatief! Zal het zeker volgen!

Ronald.
'88 Corolla 1.6 XL, '91 Starlet 1.3 XLi, '94 GTT RHD, '97 Corolla 1.3 XLi
Heden: '09 Toyota Aygo 1.0, '98 Yamaha R1 1.0 & '06 BMW E91 325i

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #8 Gepost op: januari 26, 2011, 13:41:55 »
Rovaniemi doen we inderdaad aan :) was nog vergeten te zeggen ... in de 2750 inschrijving zit alles voor 2 personen! En ... er zit ook al een set winter/sneeuw banden bij inbegrepen :) ... het is nog een jaar ... sponsors zoeken he :) of maandelijks wat centjes op kant leggen ... als je alles door 2 deelt (2 deelnemers is het een 2000 euro max per persoon)
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

Offline Cliff

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 238
    • MultiBox IT solutions
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2011, 07:11:25 »
ok voor 2012







:) t is dus 100 procent officieel :) no way back ...

Overigens geen idee of Raf chizofreen geworden is of zo :) 2 auto's ???

De belgen zullen dus best wel met een groepje zijn dit jaar. Er rijdt ook een belgische VW dealer mee ... dit jaar reden die met een VW Amorak :) die ... losgetrokken is door team evers met een corolla van 20 jaar :)
Ik heb een oerstarlet, Osaka 1000 uit 1971 en tevens een yaris Chillout uit 2009. Dan ook nog een Hyundai H1 executive en een Honda accord uit 1985 :

Offline KooolaNL

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3643
  • Hurry up noob microwave
    • PPP
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2012, 13:00:23 »
En. Al terug ?
Was het leuk  ging alles goed

Gr
If you aren't feeling some sort of pain throughout your life, you aren't living.

Offline Zwiersjuh

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 401
Re: [7-01-2012 ]nederland noordkaap nederland in een auto van 27 jaar !
« Reactie #11 Gepost op: januari 23, 2012, 21:55:30 »
was dit niet de artic challenge? Daar hebben we op het werk nog een auto voor klaargemaakt..