Diversen > Import

Hulp bij het importeren uit de UK

(1/7) > >>

Bryan-4E-FTE:
Wie oh wie kan mij even helpen.

Ik en me broer willen een Honda Civic TypeR (EP3) importeren uit de uk.
het contact leggen met de verkoper en alles spreekt voor zich.
Ook met het vliegtuig heen en met de boot terug is helemaal duidelijk.
Alleen welke verzekeringsmaatsch appij doet dat soort verzekeringen afsluiten en moet ik het ter plekke afsluiten of voordat ik naar de UK ga?
Het V5 formulier is me ook niet helemaal duidelijk.
Welke formulieren heb ik verder nodig om het in goede banen te lijden?

Antwoord mag ook in PM als je dat fijner vind.

Alvast bedankt!
Bryan & Ian.

DOHCmeSOHC:
officieel mag je er niet mee naar huis rijden op engels kenteken.

Verder moet je de 'exportslip' (als die nog bestaat?) invullen en door de verkoper laten opsturen.
De rest van de papieren moet je zelf meenemen naar NL.
Verder zou ik, als je het importeren zo makkeijk mogelijk wilt maken, de verkoper een contractje laten opstellen (of zelf maken) en ondertekend meenemen naar de RDW.
Chassisnummer enzo erop, zodat het duidelijk is dat de auto legaal verkregen is, het is niet noodzakelijk, maar alle beetjes helpen :)

Rage:
diks verzekering werkt goed. 2 weekse verzekering afsluiten en je mag dan in nl rijden met de auto. zo heb ik het ook gedaan

Ronald:

--- Citaat van: DOHCmeSOHC op februari 28, 2016, 18:14:38 ---officieel mag je er niet mee naar huis rijden op engels kenteken.

Verder moet je de 'exportslip' (als die nog bestaat?) invullen en door de verkoper laten opsturen naar de DVLA (de engelse RDW).
De rest van de papieren moet je zelf meenemen naar NL.
Verder zou ik, als je het importeren zo makkeijk mogelijk wilt maken, de verkoper een contractje laten opstellen (of zelf maken) en ondertekend meenemen naar de RDW.
Chassisnummer enzo erop, zodat het duidelijk is dat de auto legaal verkregen is, het is niet noodzakelijk, maar alle beetjes helpen :)

--- Einde van citaat ---

Kleine aanpassing ter verduidelijking.


--- Citaat van: Rage op februari 29, 2016, 07:46:07 ---diks verzekering werkt goed. 2 weekse verzekering afsluiten en je mag dan in nl rijden met de auto. zo heb ik het ook gedaan

--- Einde van citaat ---

Diks hier ook alle keren gebruikt, dikke prima.

Ronald.

mister_fix_it:
Niet om te zeiken ofzo, maar heel officieel mag je als Nederlander in Nederland toch helemaal niet rijden in een buitenlandse auto (met buitenlands kenteken dus)?
Of krijg je een tijdelijk kenteken in Nederland?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie